Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!

Chciałbym opisać swój problem. Dziś rano pojechałem do stacji diagnostycznej w celu ustawienia geometrii kół w moim aucie. Mechanicy zrobili wszystko co trzeba i powiedzieli, że już wszystko jest ustawione. Gdy pojechałem równą drogę w celu sprawdzenia auto ściąga w prawą stronę i żeby jechało prosto muszę mieć skręconą kierownice w lewą stronę. Wróciłem do mechaników i powiedziałem im o dalszym problemie i stwierdzili, że to pewnie wina kół. Założone były koła 17 calowe 225-45-17. Więc pojechałem do domu zmienić koła na zimowe żeby udowodnić im że to nie jest wina kół. Mechanicy znów zaczęli sprawdzać całą zbieżność i stwierdzili że mam dużą różnicę w kącie pochyłu kół przednich i że nie jest to regulowane. Więc moje pytanie brzmi....Czy mieliście kiedyś taki problem i czy udało wam się do rozwiązać.

Pozdrawiam

Opublikowano

Przeważnie za krzywą kierę odpowiada zła zbieżność tyłu w stosunku do przodu.

Znaczy się w sumie, masz zbieżność ustawioną ale dla takiego położenia kiery, i teraz jednakowo (o tyle samo) trzeba przestawić tył i będzie dobrze.

Pojedź na jakiś inny warsztat i tam może ktoś kumaty ci to zrobi.

Tylko musisz ustawiać geometrię wszystkich czterech kół.

Opublikowano

Witam

Mechanicy zrobili wszystko co trzeba i powiedzieli, że już wszystko jest ustawione. Gdy pojechałem równą drogę w celu sprawdzenia auto ściąga w prawą stronę i żeby jechało prosto muszę mieć skręconą kierownice w lewą stronę.

Swego czasu borykałem się z partactwem związanym z poprawnym ustawieniem geometrii.

Tutaj trochę pisałem o tym....... polecam. http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=80175&start=140

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Witam

I w końcu trzeba dawać te odważniki do auta czy nie?

 

Przy ustawianiu geometrii w e46 trzeba obciążyć auto 68kg na stronę kierowcy 68kg na stronę pasażera 68kg na tylne siedzenie i 21kg do bagażnika .

Do tego aby wszystko było jak w książce pisze bak powinien być na ful.

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Oni twierdzili, że nie trzeba żadnego obciążenia.....Dalej mnie zastanawia ich twierdzenie, że mam za dużą różnice w kącie pochylenia przednich kół i to jest przyczyna ściągania auta na prawo.... :mad2:
Opublikowano

Obciazenie jest potrzebne jesli czesto jezdzisz z bardzo załadowanym autem. Ja dzis tez byłem na geometri (na innym forum opisałem całą historie).

Tez dopytywałem sie o obciazenie przy ustawianiu. Podobno - tak sie dowiedziałem, zalezy to od tego czy zdarza Ci sie jezdzic z obciazonym autem.

Ja nigdy nie jezdze z wiecej niz kierowca(ja) - 80% czasu, plus lekki pasazer w pozostałych 20%, wiec w takim wypadku ustawiono mi auto bez obciazenia, nie wiem czy to dobrze, ale dla mnie wydaje sie to miec sens. Kąty, zwłaszcza zbierznosc, przez obciazenie sie nie powinny zmieniac za bardzo, jedynie pochylenie koł, co jak wiadomo jest ustawiane tylko z tyłu ( z przodu tez sie da ale troche druciarsko:) )

Co nie zmienia faktu ze z ustawien nie jestem zadowolony, nie bede kopiował własnej wypowiedzi z innego forum na "S" bo była by tu troche nie na temat. Mysle jednak ze moja sprawa nie ma zwiazku z obciazeniem auta przy ustawieniu geometrii.

Opublikowano

Kolego podnieś tylne koło na lewarku i kopnij w przednią część kola jak usłyszysz niepokojące dźwięki to oznacza żę trzeba wymienić tulejki te pod progiem.

Ewentualnie możesz zobaczyć jak auto zachowuje się podczas gwałtownego przyśpieszenia czy nie zjeżdża podczas tej operacji.

Na szarpakach tego nie wykryją.

 

pzdr,

Opublikowano
Po ustawianiu zbieznosci (pod warunkiem ze nie ma absolutnie zadnych luzow w przednim zawieszeniu) kierownica ma prawo byc skercona - bo wiekszosc mechanikow reguluje tylko jedna strone - oczywiscie zbieznosc poprawia sie na obu kolach. Wtedy trzeba przestawic kierownice. Watpie by ktoremus chcialo sie bawic tak aby kier patrzyla prosto regulujac z obu stron. Ale dlaczego robiles zbieznosc???? Tylko bo sciagał??? czy cos robiles w zawieszeniu. Jesli wszystko gra a nadal sciaga i opony tez ok to czesta przyczyna jest zapieczony lekko tloczek hamulcowy jednego z koł.
Opublikowano
Wymieniałem tuleje przedniego wahacza z przodu i z tyłu, więc zbieżność była konieczna. Facet od zbieżności twierdzi, że mam zły kąt przednich kół i zastanawiam się co mam z tym zrobić....
Opublikowano

Cilala, mam podobnie jak Ty. Lekko sciaga na prawo i musze delikatnie kontrowac w lewo. Tez mi powiedziano w warsztacie cos podobnego do Twojej diagnozy. Cos tam z katami w przedniej osi. Wg "fachowcow" z mojego warsztatu cos nie tak mam z prawym amorkiem - pytali czy auto bylo walniete z tej wlasnie strony. Powiedzieli, ze jak wymienie amorki to powinno byc git. Wierzyc czy nie wierzyc? Ja po prostu je wymienie jak przyjdzie na nie pora. Nie mam ochoty szukac warsztatu z prawdziwym fachowcem bo po prostu takich jest zbyt malo...

pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.