Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak wiadomo, albo i nie po wymianie akumulatora w nowszych BMW konieczna jest rejestracja tej wymiany za pomocą komputera. Samochód musi wiedzieć że został zamontowany nowy akumulator i ma zacząć zbierać na nowo dane odnośnie jego parametrów. Dzięki temu samochód jest w stanie dobrać odpowiednie dla wieku i zużycia akumulatora parametry ładowania.

 

Po fizycznej wymianie akumulatora połączamy interface do gniazda OBD i odpalamy program diagnostyczny INPA.

- Wybierasz swój samochód i następnie kolejno:

- engine

- dde (wybierasz typ silnika... w moim przypadku M57)

- status

- ibs-powermanagement

- battery reg

Po naciśnięciu [battery reg.] wyskoczyło okno [OKEY]

 

Funkcja ta w niektórych modelach może znajdować się w innym miejscu. Np. w BODY ---> POWER MODULE

 

W DIS funkcja ta ponoć znajduje się w (nie sprawdzałem, nie używam DISa):

 

service functions / body / power suply / battery / register battery replacement

http://img30.imageshack.us/img30/5268/minie61.jpg
  • 6 miesięcy temu...
  • 2 lata później...
Opublikowano
Jak wiadomo, albo i nie po wymianie akumulatora w nowszych BMW konieczna jest rejestracja tej wymiany za pomocą komputera. Samochód musi wiedzieć że został zamontowany nowy akumulator i ma zacząć zbierać na nowo dane odnośnie jego parametrów. Dzięki temu samochód jest w stanie dobrać odpowiednie dla wieku i zużycia akumulatora parametry ładowania.

 

Po fizycznej wymianie akumulatora połączamy interface do gniazda OBD i odpalamy program diagnostyczny INPA.

- Wybierasz swój samochód i następnie kolejno:

- engine

- dde (wybierasz typ silnika... w moim przypadku M57)

- status

- ibs-powermanagement

- battery reg

Po naciśnięciu [battery reg.] wyskoczyło okno [OKEY]

 

Funkcja ta w niektórych modelach może znajdować się w innym miejscu. Np. w BODY ---> POWER MODULE

 

W DIS funkcja ta ponoć znajduje się w (nie sprawdzałem, nie używam DISa):

 

 

odświeżam, u mnie przy procesie rejestracji wychodzą jakieś błędy, korzystam z win 7, różnych INPów próbowałem i to samo może system komputerowy nie obsługuje w 100% tego programu?

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

 

Mam taki temat ze z mojego auta muszę na chwilę wyjąć akumulator, potem po jakichs 2 h włożę go spowrotem (ten sam akumulator). Czy będę musiał coś rejestrować w komputerze??

 

 

Pozdrawiam świeżo upieczony posiadacz E60 :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

 

Mam taki temat ze z mojego auta muszę na chwilę wyjąć akumulator, potem po jakichs 2 h włożę go spowrotem (ten sam akumulator). Czy będę musiał coś rejestrować w komputerze??

 

 

Pozdrawiam świeżo upieczony posiadacz E60 :)

 

Zależy czy będziesz go doładowywał poza autem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie nic nie będę z nim robił. Po prostu wyjmę na 2 h i potem spowrotem włożę. Będzie stał w ciepłym pomieszczeniu nic więcej.

 

Sam osobiście nie wyjmowałem akumulatora na więcej niż 1 minute ale niektórzy tu z forum ładowali swoje baterie poza samochodem kilka godzin i resetował się tylko zegarek i dane ze spalania.

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jeśli by ktoś kiedyś szukał to interfejsem diagnostycznym TEXA, można przeprogramować akumulator, zmienić pojemność, technologie itp bez problemu w BMW e60 2005 rok.

 

Pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

witam!

2 tygodnie temu zamontowałem nowy akumulator,nie programowałem nic ponieważ nie wiedziałem o takiej możliwości,powinienem to zrobić?mogą być jakieś konsekwencje?narazie ok bez błędów.

  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam wie ktoś gdzie w małopolsce zarejestruje nowy akumulator po wymianie?

 

Np. tu: http://pimautoserwis.pl/

 

Ewentualnie możesz podjechać do kogoś z forum.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)
Panowie czy moge wyjac akumulator z e61 ? Nic sie nie stanie ? Slyszalem ze jakies inteligentne klemy sa ze trzeba w jakiejś kolejnosci to robic? Edytowane przez maniekbmw84
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie czy moge wyjac akumulator z e61 ? Nic sie nie stanie ? Slyszalem ze jakies intelogente klemy sa ze trzeba w jakiejsc kolejnosci to robic?

 

Ja wyciągałem na klika minut i nic się nie stało.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam. Rozładowałem kompletnie akumulator. Czy po jego naładowaniu poza autem należy coś zrobić jak chodzi o adaptacje ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli świeży aku to warto by było skasować adaptacje aby po zamontowaniu nie był ładowany za wysokim napięciem, gdybyś ładował aku w samochodzie używając plusa i masy pod maską to by nie było problemu bo IBS sczytuje co kilkanaście sekund jego wartości a teraz będzie miał w pamięci że bateria jest rozładowana.
Opublikowano
Moj akumulator nie jest nowy. Ma 6 lat i jest raczej dno. Po prostu mam inne wydatki wiec laduje go od zera na maxa za posrednictwem bosch c3. Laduje sie juz 15h i konca nie widac. Kodować coś czy nie ?
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam. Wymieniłem kwasowy 90Ah na AGM 80Ah. Za pomocą NCS zakodowałem FA (usunąłem -B090, dodałem -A080) w CAS i LMA za pomocą NCS, przekodowałem CAS, LMA i MPM pustym MAN, aby auto widziało zmianę pojemności i typu baterii, oraz zarejestrowałem wymianę baterii za pomocą ISTA D. W CAS mam zakodowane: Klasse Bateriie 80ah_agm. Próbowałem również rejestracji, oraz resetowanie histogramu za pomocą INPA jednak nic to nie dało.

 

Mimo powyższych działań ISTA D wyrzuca mi "stary" komunikat o zainstalowanym akumulatorze kwasowym 90Ah. Ktoś coś podpowie jak można wywołać prawidłową informację o nowym akumulatorze AGM 80Ah?? W aucie brak błędów. Klema IBS sprawna. Proszę o pomoc, pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Wymieniłem kwasowy 90Ah na AGM 80Ah. Za pomocą NCS zakodowałem FA (usunąłem -B090, dodałem -A080) w CAS i LMA za pomocą NCS, przekodowałem CAS, LMA i MPM pustym MAN, aby auto widziało zmianę pojemności i typu baterii, oraz zarejestrowałem wymianę baterii za pomocą ISTA D. W CAS mam zakodowane: Klasse Bateriie 80ah_agm. Próbowałem również rejestracji, oraz resetowanie histogramu za pomocą INPA jednak nic to nie dało.

 

Mimo powyższych działań ISTA D wyrzuca mi "stary" komunikat o zainstalowanym akumulatorze kwasowym 90Ah. Ktoś coś podpowie jak można wywołać prawidłową informację o nowym akumulatorze AGM 80Ah?? W aucie brak błędów. Klema IBS sprawna. Proszę o pomoc, pozdrawiam.

tool32 tak jak większość robi mysle.

Opublikowano

Witajcie Panowie,

 

Czy w starszej wersji e60/e61 520d M47 (przedlift, 2005) też trzeba rejestrować akumulatory?

 

W jednym warsztacie powiedzieli mi, że w tej wersji nie trzeba. Zastanawiam się, czy się nie znają, czy rzeczywiście tak jest.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trzeba w każdej.

 

Czasem wyskoczy komunikat o tym, czasem nie.

Zaleznie od poziomu naladowanie i stanu starego aku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.