Skocz do zawartości

320d v 318i


menior

Rekomendowane odpowiedzi

Jak byscie porownali te dwa silniki :?: zwlaszcza jesli chodzi o osiagi i spalanie,pytam bo we Wloszech silniki benzynowe nie sa w modzie i mozna kupic czasem po okazyjnej cenie i z niewielkim przebiegiem :P tylko czy warto :roll: bo jak ma chodzic jak mul i palic jak smok to :nienie:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup diesla nie będzie mułowaty i nie będzie palił jak smok :cool2: raczej bym ich nie porównywał tylko 325i i 320d , 320i jest strasznie słabiutka do diesla 320d bo jeździłem jedyne co to dźwięk jest ok , przejedź się i tym i tym zobaczysz co kupisz a wiem że będzie to 320d chipniesz i będzie miał moc podobną do 330i bo momentem troszkę nadrobisz który będziesz miał 410Nm a 330i tylko 300Nm tyle że zaś konikami nie bo 205ps w dieslu a 330i 258ps :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie słabe benzyny (za taką uważam ciężka jak na ten silnik 318i) zawsze bardzo dużo palą jeśli się chce nimi

dynamiczniej pojechać. Są kiepskie w porównaniu do turbo diesli prawie pod każdym względem.

Myślę że jedyną zaletą w porównaniu do diesla 320d jest o wile niższy koszt ewentualnych napraw silnika.

Jeśli nie robisz dużych przebiegów obsługa diesla wyjdzie cie drożej niż benzyny.

Benzyna jest o wile mniej upierdliwa w codziennym użytkowaniu - nie musisz wiecznie myśleć o dobrej jakości paliwie,

dbaniu o turbinę, dopalaniu filtra itp.

Jeśli jednak robisz duże przebiegi to umęczą cie koszty benzyny bo nie ma opcji żebyś pojechał nią równie ekonomicznie jak dieslem.

Niektórzy podnoszą jeszcze kwestię "dźwięku silnika" ale myślę że ani 318i ani 320d nie brzmią zbyt dobrze więc tu ten problem odpada :-).

 

Z tych właśnie przyczyn wybrałem 330i zamiast 330d. Przebieg maksymalnie 15 tyś. rocznie jest za mały według mnie jak na diesla, a ewentualna różnica w kosztach paliwa nie zwróci mi kosztów eksploatacji. Przy 30 tyś. rocznie w ogóle bym się nie zastanawiał i brał 330d.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Żeby je porównać to najpierw trzeba ustalić wersje silnika. Starsze wersje 1.8i miały moc ok 120KM, a teraz maja blisko 150 KM. Podobnie z dieslem moc zależy od rocznika, ale w każdej wersji 318i moc (i moment) będą mniejsze w stosunku do 320d. Pytanie podstawowe - jakie są Twoje preferencje. Wbrew potocznym opiniom 318i w najnowszej wersji jest całkiem żwawe i apetyt na paliwo ma umiarkowany (jak na masę auta i moc silnika). Mam taki silnik w nowej jedynce i jest bardziej dynamiczna od 320i w starszej wersji. Niestety prawda jest taka, że mocy nigdy nie jest za dużo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szymonb- moment 330i -300NM po chipie w dieslu nawet 440Nm ale bezpieczny 410Nm moc podobna bo mam okazję sie przejechać kiedy chce 330i bo kolega (sąsiad) ma a ja mam po chipie 320d i np od 100 do 200Km/h ja wygrywam ;) a on od 0-100km/h tak że mówie że moc podobna jak sie chipnie bo waga 320d też jest lżejsza i po mimo że on ma 258km to tutaj trochę waga robi swoje silnik +hamulce są lżejsze w 320d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szymonb- moment 330i -300NM po chipie w dieslu nawet 440Nm ale bezpieczny 410Nm moc podobna bo mam okazję sie przejechać kiedy chce 330i bo kolega (sąsiad) ma a ja mam po chipie 320d i np od 100 do 200Km/h ja wygrywam ;) a on od 0-100km/h tak że mówie że moc podobna jak sie chipnie bo waga 320d też jest lżejsza i po mimo że on ma 258km to tutaj trochę waga robi swoje silnik +hamulce są lżejsze w 320d

coraz ciekawsze rzeczy wypisujesz...

a kolega to wie ze biegi sie zmienia jak sie jezdzi samochodem czy sie z 6 sciga?

nie porownujmy 320d do 6cyl. (tym bardziej benzyny) bo to przepasc - zaden czip tego nie zmieni

 

nie ma mozliwosci zeby w jakimkolwiek wyscigu (wyscig to nie testowanie przyspieszen na konkretnych biegach tylko jak najszybsze pokonanie konkretnego dystansu) 320d wygralo z 330i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisząc podobna moc miałem na myśli podobnie jeździ ( a nie to ile ma koni )i nie chce tutaj zachwalać 320d itd bo akurat taką posiadam miałem wcześniej 330ci i jeździło lepiej ale e90 ma lepsza elastyke wiem że 330i wygra z 320d ale po chipie od 100 do 200km/h lepiej idzie 320d po chipie dobra nie róbmy bałaganu bo temat nie o tym menior ja polecam 320d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisząc podobna moc miałem na myśli podobnie jeździ ( a nie to ile ma koni )i nie chce tutaj zachwalać 320d itd bo akurat taką posiadam miałem wcześniej 330ci i jeździło lepiej ale e90 ma lepsza elastyke wiem że 330i wygra z 320d ale po chipie od 100 do 200km/h lepiej idzie 320d po chipie dobra nie róbmy bałaganu bo temat nie o tym menior ja polecam 320d

nie - 320d nie jezdzi podobnie do 330i nie wazne czy po czipie czy bez

nie - 320d nie jest bardziej elastyczne od 330i - po prostu nie potrafisz jezdzic samochodem benzynowym

 

to ze cos nie ciagnie od 1700 obrotow (czego 320d tez nie robi) nie oznacza ze jezdzi slabo - oznacza ze kierowca nie pamieta o czyms takim jak skrzynia biegow

 

rozne juz ciekawostki slyszalem ale zeby 320d jezdzilo lepiej niz 330i i to do 200km/h gdzie 320d (177ps) na jezdzie probnej powyzej 120 ledwie sie ciagnelo to przerasta moje mozliwosci :duh:

 

ciagle nie odpowiedziales czy jedyny z testow ktory tu przytaczasz czyli 100 - 200 km/h odbywal sie na 6 biegu

proponuje wiec kolejny tak interesujacy: 0-100 na 2. ciekawe ktory samochod wygra :mad2: nie zapomnij nie zmieniac biegu - przeciez w normalnej jezdzie sie tego nie robi :duh:

 

waga 320d też jest lżejsza i po mimo że on ma 258km to tutaj trochę waga robi swoje silnik +hamulce są lżejsze w 320d

kolejne zaskoczenie - roznica w masie wynosi cale 20kg na korzysc 320d :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Kolega chyba zapomniał, że elastycznośc własnie polega na rozpędzaniu się na jednym biegu a nie na redukcjach.

 

Zgodze sie z kolegą Marks2004, gdyż sam ostatnio się testowałem ze znajomym który ma e90 328i i jadąc na 5 biegu od 120-200 byłem na długośc auta z przodu i na tym właśnie polega elastycznośc , a nie na tym , żeby gonić diesla robiąc redukcję o dwa biegi :mad2:

 

Elastycznośc zawsze mierzy się na JEDNYM I TYM SAMYM biegu od jednej do drugiej predkości....

 

A na marginesie, to od 100-140km/h na 3-cim biegu będe jechal równo z tobą kolego MaciekK, mimo że mam tylko zaczpiowaną na 185km i 390nm 318d :) - sprawdzane już nie raz :)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega chyba zapomniał, że elastycznośc własnie polega na rozpędzaniu się na jednym biegu a nie na redukcjach.

 

Zgodze sie z kolegą Marks2004, gdyż sam ostatnio się testowałem ze znajomym który ma e90 328i i jadąc na 5 biegu od 120-200 byłem na długośc auta z przodu i na tym właśnie polega elastycznośc , a nie na tym , żeby gonić diesla robiąc redukcję o dwa biegi :mad2:

 

Elastycznośc zawsze mierzy się na JEDNYM I TYM SAMYM biegu od jednej do drugiej predkości....

 

A na marginesie, to od 100-140km/h na 3-cim biegu będe jechal równo z tobą kolego MaciekK, mimo że mam tylko zaczpiowaną na 185km i 390nm 318d :) - sprawdzane już nie raz :)

po pierwsze kolega ciagle sie nie przyznal ze wyscig byl z 6. - powiedzial ze po prostu jest szybszy co jest bzdura

po drugie powiedz mi kto jezdzi nie zmieniajac biegow? powaznie - jaki sens ma cos takiego? potrzebujecie poprawiac sobie humor? ja jestem usatysfakcjonowany z mojego samochodu i nie musze robic wynaturzonych testow zeby sie podbudowac...

w swiecie rzeczywistym ta benzyna po prostu zredukuje bo nikt jej nie ustali z gory ze nie mozna i odjedzie w sina dal

 

a na marginesie nie bedziesz jechal rowno na 3. bo mam automat i nie bawie sie w jazde na jednym biegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to jest chyba logiczne,że jak jeździ się benzyną to żeby wykorzystać potencjał silnika to trzeba trzymać obroty na górze,a co za tym idzie,żeby odejść z pełną mocą przeważnie redukcja i jazda.A diesel ma inną krzywą momentu i moc maksymalna przychodzi mu wcześniej to też nie trzeba redukować.I to faktycznie troche bezsens wd. mnie równać się dieslem z benzyną przy próbie elastyczności na jednym biegu,no bo benzynka jest inna i diesel jest inny.Każde ma swoje plusy i minusy.Co innego zrobić test-od 120km/h do 200km/h, ale bez jazdy na 1 biegu tak żeby potencjał silnika benzynowego móc wykorzystać i to wd mnie wtedy jest miarodajne.Równie dobrze móżna zgnoić diesla i powiedzieć-dobra ścigamy się od 4tys obrotów wzwyż,to wiadomo,że benzyna dopiero dostaje dopalacza.
Kubica GO!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Zgadza się przy redukcji nie mamy szans z benzynką ale mowa była o elastyczności ;) A ja np na autostradzie jade na 6 prawie cały czas i MALO kiedy redukuję a i tak wyprzedzam co niektorych w benzynkach ;)

 

a na marginesie nie bedziesz jechal rowno na 3. bo mam automat i nie bawie sie w jazde na jednym biegu

 

No niestety dla Ciebie będę jechał równo, bo choćbyś nie wiem jak się starał to niższego biegu niż 3 nie będziesz miał zapiętego ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się przy redukcji nie mamy szans z benzynką ale mowa była o elastyczności ;) A ja np na autostradzie jade na 6 prawie cały czas i MALO kiedy redukuję a i tak wyprzedzam co niektorych w benzynkach ;)

 

a na marginesie nie bedziesz jechal rowno na 3. bo mam automat i nie bawie sie w jazde na jednym biegu

 

No niestety dla Ciebie będę jechał równo, bo choćbyś nie wiem jak się starał to niższego biegu niż 3 nie będziesz miał zapiętego ;)

o elastycznosci bylo powiedziane na samym koncu - wczesniej bylo tylko ze od 100 do 200 km/h - co jest nie prawda bo roznica jesli uzywamy skrzyni biegow jest kolosalna

pytanie jeszcze czy ci co niektorzy wiedza ze sie scigaja i coz tam maja pod maska (no a fakt ze nie redukujesz w dieslu jest raczej oczywisty... to benzyna trzeba redukowac...)

jakos trudno mi wciaz uwierzyc ze roznica 46KM (25%) i 110nm (28%) nie pokryje tych 120kg (8%) roznicy w masie ale niech bedzie - i tak nie zanosi sie zebym kiedykolwiek mial to sprawdzic (nie wspominajac ze wyscig 100-140 trwa moment i wiecej zalezy od refleksu niz samochodu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marks2004 - myli elastyczność z mocą.

Możliwe że 320d po czipie na jednym konkretnym biegu do konkretnych obrotów wyprzedzi 330i bez czipa.

Natomiast w każdym normalnym wyścigu z każdego biegu i z każdej prędkości, kierowca benzyny 330i dostosuje bieg

do prędkości i zmasakruje 320d po czipie. Po prostu na początku wyścigu 100-200 diesel będzie miał 2 tyś obrotów a benzyna 4 i tyle.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie a moze sie nie sprzeczajcie tylko wezcie pod uwage sytuacje ktora wszystko wyjasni:) predkosc 70km/h 320d 3 bieg 330i 3 bieg po wcisnieciu gazu 320d lekko odchodzi 330i ale gdy 330i zredukuje bieg na 2 znacznie odchodzi 320d. jesli 320d zredukuje bieg na 2 to niestety przyspieszy tylko chwile i musi zmienic bieg na 3 zeby znowu ciagnac do przodu. ten moment zmiany biegu wystarczy 330i na odejscie 320d ktora juz nigdy nie dogoni 330i poniewaz nie ma takiej mozliwosci technicznej (obroty silnika i krotkie przelozenia skrzyni) 320d jest robiona zeby jezdzic praktycznie a magiczne czipy robia z niej niby szybkie auto. benzyna 330i jest konstruowana do jazdy pseudoekstremalnej ulicznej wiec skad wogole temat porownania??? do naszego zalozyciela tematu. 320d jest autem praktyczniejszym w jezdzie codziennej lepiej sie zbiera nie trzeba wkrecac silnika nie trzeba go zylowac jak 318. musisz tylko kupic dobry zadbany silnikowo egzemplarz i tu jest najwiekszy problem. o zadbane 318 jest duzo prosciej. pozdro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Co to w ogóle za porównania:-)? I dlaczego 330i i 320D maja ruszac przy 70km/h z 3 biegu, przeciez 330i przy 70km/h jest nadal na dwójce i może ja pociągnąć prawie do 110 km/h i dopiero wrzucić 3:-) Oczywiście 320D będzie już dawno wąchało spaliny benzynki, nawet po chipie:-).

 

Wszyskie wyscigi maja sens, jesli oba auta beda mogly wykorzystac swoj potencjal, takze nie mozna ustawiac regul pod diesla:-)

 

Poza tym, porownywac to mozna 330d i 330i.

E30 324TD Touring 116KM, E46 330d Touring Remapped 205KM, E91 330XD Touring 270KM remapped , F31 330d xDrive 305KM remapped, G21 M340i LCI


Seria 3 musi mieć 3 litry :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.