Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może ktoś napisać krok po kroku jak i czym wyczyścić EGR i Intercooler. Co da takie czyszczenie i czy jest jakieś ryzyko że coś się popsuje albo komputer złapie błęda ? Z moim autem jest wszystko ok ale lubię mieć świadomość że wszystko jest sprawne na 100% :D
http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano

...jaki masz przebieg? czy masz jakieś objawy spadku mocy czy nierównewnej pracy silnika? czyszczenie EGR i intercoolera bez przyczyny to tak samo mozna jeszcze dołączyć DPF... poza tym jak EGR to jeszcze kolektor ssący ... mozna to robić jak będzie ponad 200Tkm przebiegu i nie zawsze na dobrym oleju... jak auto jezdzi ok to wystarczy wyszczścić z zewnątrz intercooler ...podnośnik, płyta, dimer i woda pod małym ciśnieniem oczywiście w kierunku przeciwnym do przepływu powietrza ...

...jak kolekor ma nagary i kanały w głowicy do czyszczenia...

Opublikowano
Przebiegu mam prawie 140 tys.

 

To daj sobie spokój. Po co na siłę wynajdywać sobie usterki?

 

Ewentualnie czyszczenie przy wymianie oleju, odkręć wtedy EGR i zobaczysz: jak jest nagar wyczyść, ale tak jak napisał kolega wyżej - oprócz EGR wyczyść też kolektor.

 

Intercooler samym pistoletem powietrznym, przynajmniej z grubsza, bo jak chcesz wyczyścić to na tip top, to intercooler do wyjęcia i wtedy go umyć Dimerkiem.

 

Pzdr.

Opublikowano
...takie czyszczenie EGR na wszelki wypadek to pierwszy krok do kłopotów bo tylko po czyszczeniu odrywaja się kawałki nagaru ( o ile jest ) ...jeśli już chcesz to tylko zdejmij przewód doprowadzający powietrze i zobacz czy jest nagar i ile...dopiero wtedy decyzja o odkręcaniu i ewentualnym czyszczeniu...ja bym radził najpierw sprawdzić stan silnika na hamowni bo jak trzyma parametry to nic bym nie ruszał...i oczywiście właściwy olej wymieniany co 10.000km...
Opublikowano

A nie co 5000? :duh:

 

Czasami jak czytam niektóre porady, to strach się bać.. jak ktoś kupi 320d, wejdzie na forum poczyta trochę i nie daj Boże zastosuje się co do niektórych rad :D

 

Bez przesady ale 320d to nie jest bolid formuły 1, że wymianę oleju wykonuje się co wyścig. Po to mądrzy ludzie, którzy pracują w BMW, zastosowali algorytmy, które obliczają przebieg do kolejnej wymiany oleju. I niema najmniejszego sensu wymieniać oleju co 10000km. Nie wiem ile Ty km robisz rocznie, ale ja wymieniając olej co 10tys, musiałbym go wymieniać kilka razy wroku.. :D - a to się mija z celem.

 

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja w poprzednich samochodach zawsze wymieniałem olej nie przekraczając 15 tys km. I teraz też będę wymieniał co 15 tys.
http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano

interwał wymiany oleju jest przewidziany przez projektanta silnika, jesli mówią, ze co 30 kkm to znaczy, że tak można robić. Jestem zdania, ze te wymiany co 10 kkm to jakieś stare naleciałosci, "od zawsze ojciec wymieniał co 10 kkm wiec robie tak i ja" No ale przeciez kiedyś była inna technologia produkcji, inne materiały i to własnie decydowało o tych interwałach.

 

Z ciekawostek tylko dodam, ze auta kupione w PL mają domyślnie ustawiona wymianę oleju co 30 kkm w kompie a te w Niemczech co 35 kkm, tak jest u mnie.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Ale weź pod uwagę aspekt marketingowy. Vectra C z silnikiem 1.9CDTI miała 50tys km pomiędzy wymianami. Posłuchałbyś tych zaleceń? Ja nigdy.

 

Mimo wszystko należy spojrzeć na trwałość oleju. Po 10k km nie przypomina tego, co wlało się do silnika. A co dopiero po 30k km..

Mamy silniki turbo. Żywotność tej części w dużym stopniu zależy od jakości środka smarującego. Olej jest odpowiedzialny za odbiór ciepła oraz m.in. zapewnienie odpowiednio wysokiego stopnia poślizgu łożyska w turbosprężarce, co szczególnie przy dynamicznym stylu jazdy ma niesamowite znaczenie. Zresztą doskonale wiesz o tym.

 

Należy zastanowić się, czy i jaki wpływ na dystanse pomiędzy wymianami, mieli księgowi. Dlaczego? Sporadyczne zmiany w jakimś stopniu przyspieszają zużycie silnika=wcześniejsze zezłomowanie samochodu wymuszające zakup nowego. Do tego częściej wymieniane częsci i etc.

Mimo wszystko, 20k km dla ludzi jeżdzących w trasach IMO jest granicą, której nie pasuje przekraczać.

 

Temat jest szczególnie akturalny w niektórych silnikach diesla, gdzie wypalanie DPFa powoduje znaczne rozrzedzenie oleju przez olej napędowy.

Opublikowano
Ale weź pod uwagę aspekt marketingowy. Vectra C z silnikiem 1.9CDTI miała 50tys km pomiędzy wymianami. Posłuchałbyś tych zaleceń? Ja nigdy.

Miałem taką Vectrę 150koni miała co 50tyś km lub raz do roku przeglądy ale tylko w teorii, realnie komputer pokazywał zmianę oleju po około 30000km ja olej zmieniałem co 10000tyś km - . koszt w A.S.O. 189zł, przy sprzedaży po przebiegu około 150tyś km, turbina chodziła jak igła. Ponadto co z tego że przeglądy są co 50000km skoro co 10tyś dolewasz litr nowego oleju. Z tego co pamiętam wchodziło tam 4,3 litra więc po 40000tyś samymi dolewkami zmieniłeś olej. Aktualnie w Bmw stosuje się do zaleceń komputera pierwsza wymiana była przy 17tyś. km więc według mnie całkiem ok. poza tym BMW to nie Opel z silnikiem fiata. Troszkę bardziej wierzę bawarskim inżynierom. pozdrawiam

  • 4 lata później...
Opublikowano

Czy ślady oleju w EGR to normalna rzecz czy szukać przyczyny?

W miejscu wejścia od intelcoolera do EGR cała rura zapocona olejem była. zjądłem ją i w EGR też były ślady oleju.

Nagaru nie było dużo.

Coś z tym poczynić ? :)

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Opublikowano

Dzięki :)

A jeżeli w egr nie ma aż tak dużego nagaru to jest sens ściągać kolektor do czyszczenia czy sobie odpuścić? :)

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Opublikowano

wsadź łapę w dolot kolektora i sprawdź jak mocno jest brudny. Jak będziesz miał pełno oleju to warto wyczyścić, przy okazji usunąć klapki i wymienić uszczelki kolektora.

Ja swojego np. nie myłem bo nic z niego się nie lało i nie było oleju w środku, jedynie taka lekka mgiełka, ale uszczelki wymieniłem na nowe.

Opublikowano
Jest tak z 2 mm nagaru. Oleju nie ma ale taka sadza. Kurcze właśnie się zastanawiam. a czym go wymyc najlepiej? Myjka ciśnieniowa?

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Opublikowano

tak robią, detergent do mycia smarów, zalać poczekać i potem myjką psiknąć, możesz jeszcze kupić ponoć bardzo dobry środek do czyszczenia EGR w sprayu np od Valvoline, i nim psiknąć w kolektor.

Uważaj na czujnik na końcu kolektora, najlepiej zdemontować i potem dobrze wysusz.

Opublikowano
Ściągam kolektor i po odkreceniu wszystkich śrub i nakrętek trzyma go coś ze spodu. Jakiś plastik wadzi o rurę. Można go na sile wyciągnąć? Bo za cholerę nie chce wyjść. Wtyczki wszystkie odpialem.

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Opublikowano

Nie wiem co tam może przeszkadzać, może sterowanie klapkami, ale lepiej ostrożnie by nic nie wpadło do silnika.

Pamiętaj że na samym końcu tez jest śruba, ja zawsze o niej zapominałem i nie chciał zejść

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam. Posiadam E91 320d z 2006 roku i widziałem różne zdjęcia w internecie z czyszczenia egru i jakiś film. Po obejrzeniu tych wszystkich zdjęć pomyślałem że to chyba nic trudnego bo nie ma tam żadnych wtyczek. Dzisiaj z ciekawości odkręciłem pokrywe silnika, żeby sprawdzić jak to wygląda i o dziwo zobaczyłem egr inny niż na tych wszystkich zdjęciach. W moim od strony dolotu z intercoolera jest jeszcze wtyczka. I teraz moje pytanie bo przeszło mi przez myśl czyszczenie tego, jak wypnę tą wtyczkę to może pojawić się jakiś błąd czy raczej nie ma się czego obawiać ? Zawaliłem sprawe bo mogłem zrobić zdjęcie, ale z drugiej strony pewnie nie tylko ja mam taki zawór. Czekam na odpowiedź. Pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wtyczka jest do klapy. Możesz ją wypiąć. Do EGR idzie z jednej strony blaszana rura ze spalinami a z drugiej wężyk.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Dzięki za szybką odpowiedź. Moje auto jak jadę spokojnie w zakresie 1500-2000 obrotów to tak skubie trochę. W internecie trochę poczytałem i jest duża szansa że to właśnie egr, później sterownik egr u. Natknąłem się też na jakiś wpis o wtryskach ale najpierw chciałbym wykluczyć ten egr bo pewnie będzie zawalony.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
I jak kolego Dawid95, rozebrałeś EGR, wyczyściłeś i pomogło na te drgawki?
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.