Skocz do zawartości

316 ti N42 - bierze olej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam następujący problem :samochód mam od nowego,przebieg to 102tyś.km.Po uruchomieniu silnika ( gdy ciepły ) i pozostawieniu na biegu jałowym kilka minut - po dodaniu "gazu" z wydechu wylatuje biały dym ( kilka sekund )- wyczuwalny jest charakterystyczny swąd wypalonego oleju.Po przejechaniu około 700 - 800 km ubywa około 250ml oleju.Czy to oby nie za mały przebieg jak na takie objawy ???

Gdy samochód był testowany na hamowni zauważyłem,że ta chmurka siwego dymu występuje również przy zmianie biegów.

Mam pytanie : czy to może być uszkodzona odma ( olej nie spływał by do miski lecz zaciągany jest do kolektora ssącego,a może jest to nie szczelność uszczelniacza trzonka zaworowego ?

Silnik pracuje równo i jego moc nie uległa wyczuwalnej zmianie - ale olej bierze :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A skąd pewność przebiegu?

 

Skoro go kupił w salonie jako nowy to raczej jest pewny przebiegu :norty:

Opublikowano
A skąd pewność przebiegu?

 

skoro ma go od nowości, to raczej ciężko być niepewnym przebiegu :mrgreen:

Opublikowano

Ok już,dość chłopaki pomyliłem sie :D więc proszę się już nie pastwić :D. A to znalazłem na innym forum :

 

"Witam wszystkich. Po dramatycznych przeżyciach mój pasek znowu lata. Kiedy mechanior powiedział że silnik do wymiany to się załamałem. Ale forumowicz Waldimas bezbłędnie diagnozę postawił. Dzisiaj zrobili odme Pasior już nie dymi. Teraz jeszcze uszczelki wymienić. Mam nadzieję że będzie OK. No niestety tylko portfel cieniutki"

Opublikowano

Dzięki za zainteresowanie problemem.Samochód kupiłem w serwisie i mam całkowitą pewność co do jego przebiegu.

Co do odmy to po zdjęciu przewodu gumowego , który idzie od odmy do kolektora ssącego nie zauważyłem większej ilości oleju - tam zawsze jest lekko "zroszone" olejem.Po zatkaniu szczelnym wlotu tego przewodu do kolektora ssącego i odpaleniu silnika objawy są takie same jak przy fabrycznym połączeniu - czyli kopci białym dymem po dodaniu "gazu" oraz przy zmianie biegów ( jechał za mną kumpel i obserwował co i jak ).Wymiana uszczelniaczy trzonków zaworowych to spory wydatek - ale czy na pewno to może być przyczyną ? Może to jednak coś z odmą ???

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam jestem nowy i mam do ciebie pytanko.Mam identyczne objawy w swoim bmw 318ti n42 z ta roznica ze zauwazylem olej w kolektorze ssacym (odma wymieniona zadnych zmian)wiesz juz moze jaki byl powod awari twojego auta.Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam 1kacperek([email protected])
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chłopaki ale biały dym to nie spalanie oleju tylko wody... Poza tym paliwo też ma w sobie wodę i stąd może być dymienie na biało. Jeśli chodzi natomiast o zużycie oleju to 0,25l na 800km to nie tak dużo. U mnie leci trochę spod miski (zawsze po nocy 2-3 krople) i na 1000km muszę dolać około 300-400ml. Nie ma się czym martwić tylko jeździć.
Opublikowano
No tak ale olej w kolektorze ssacym to juz chyba nie jest normalne a po drugie zauwazylem ze ze samochod mi nie raz gasnie na niskich obrotatach
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No za olej w kolektorze ssącym powinna teoretycznie odpowiadać odma, bo nie ma innej fizycznej możliwości aby olej się tam znalazł. Ale piszesz, że Ty ją wymieniałeś.... A może olej nie taki?
Opublikowano
Uzywam castrol 5w40.Najciekawsze jednak jes to ze auto poza tym ze niekiedy gasnie na wolnych obrotach jezdzi super(dobrze przyspiesza,silnik ladnie pracuje)no i troche kopci.Myslalem o wymianie uszczelniaczy rozkrecilem nawet silnik ale niestety zatrzymalem sie na rozrzodzie bez orginalnej blokady nie da rady tego zwalic.Dodam jesze ze na liczniku jest 174000 ale nie jestem pewny przebiegu.
Opublikowano

Zalej lepszy olej bo castrol jest kiepski. Masz LPG czy tylko PB ?

 

Osobiście zalałbym lepszy olej (Millers, Fusch, Motul, Asomil) pełny syntetyk a nie hydrokrakowany i obserwował co się będzie działo.

Opublikowano
Mam tylko PB i z tego co wiem to castrol jest dedykowany do bmw dlatego go uzylem ale skoro inne oleje sa lepsze to chyba czas go zmienic .Mam jeszcze pytanie czy jest mozliwe zeby przez padnieta uszczelke pod kolektorem odma zasysala olej do niego.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mi tez bierze olej.silnik n42.leje 1l na 1000km a kopci niebieskim dymkiem tylko jak se postoi na wolnych obrotach jakies 20minut.wtedy to chmura idzie.odma zmieniona.bez poprawy.podczas jazdy nie kopci ani grama.mysle ze go sprzedam i tyle.
Opublikowano
mi tez bierze olej.silnik n42.leje 1l na 1000km a kopci niebieskim dymkiem tylko jak se postoi na wolnych obrotach jakies 20minut.wtedy to chmura idzie.odma zmieniona.bez poprawy.podczas jazdy nie kopci ani grama.mysle ze go sprzedam i tyle.

 

Na twoim miejscu sprawdził bym kompresję na tłokach, niebieskawy dymek najczęściej jest przyczyną uszczelki pod głowicą, sprawdź czy w oleju nie ma płynu chłodniczego bądź też odwrotnie. Odkręć korek od oleju i zobacz czy nie ma na nim czegoś w rodzaju kawy z mlekiem. Sprzedaż nie jest dobrym wyjściem, chyba że poinformujesz potencjalnego klienta o wadzie, ja nie jestem zwolennikiem ukrywania wad przy sprzedaży ale każdy robi według własnego uznania. Tylko nie ma się później co dziwić, że jest tyle postów odnośnie usterek i trudno znaleźć dobry samochód.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
hmm.myslisz ze uszczelka pod glowica moglaby powodowac spalanie oleju.nie pomyslalem o tym w sumie...masla pod korkiem nie ma bo raczej byc nie moze.korek zawsze jest oplukiwany przez olej z walka.maslo jest na bagnecie i w rurce od odmy, chlopaki na forum pisali ze tak juz maja te silniki.wody, plynu nie ubywa.oleju w wodzie brak.auto z takim problemem kupilem i jesli tego w magiczny i prosty sposob nie naprawie takie wlasnie sprzedam.
Opublikowano
Mało na bagnecie to jak dla mnie wcale normalne nie jest, Płynu może nie ubywać bo olej może przedostawać się w kanalikach głowicy do płynu i stan będzie się utrzymywał. Najlepiej było by spuścić cały płyn chłodniczy i wtedy ocenić jego stan, czy zawiera ślady oleju. Jak pisałem wcześniej ja szukałbym przyczyny w głowicy, poszukaj kumatego mechanika to postawi diagnozę głowicy bez jej rozbierania.
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.