Skocz do zawartości

problem z odpowietrzeniem układu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ale jak gdzies wyleciala? albo wybilo zpowrotem albo poszla przez uszczelke w komin i wtedy musialbys widziec bardzo bialy dym albo jest w oleju. sprawdzales te kwestie? sprawdz poziom oleju. czy czasem nie przybywa a wogole jak sobie przypominam to pisales ze od czasu lpg tak sie stalo wiec najlepiej bredzie przywrocic chwilowo stan z przed gazu. podjedz do mech niech stworzy prowizoryczny obieg taki jakim plyn krazy gdy nie ma gazu bo moze panowie gaziarze cos pomylilii plyn nie krazy tak jak ma krazyc???
Opublikowano

Mam nadzieje ze nie podniosł ci sie poziom oleju, tylko wode wywalilo przez korek.

Uspokój sie i zacznij od nowa ja zawsze robie jednym sposobem i zawsze dziala.

Przypuszczam że masz zbiorniczek zintegrowany z chlodnica wiec za zimnym silniku zalewaj powolutku plynem jezeli uzupelnisz zbiorniczek naciskaj dolnego weża ten po lewej stronie po przekatnej korka naciskaj az plyn zejdzie dolej ponownie i naciskaj dalej ten waz i tak wkolko bedzie zmudna praca i meczaca gdyż węża naciskaj "z chlebkiem" dwoma rekami. Gdy juz plyn nie bedzie schodzil ze zbiorniczka pomimo wielokrotnych nacisniec upewnij sie ze zbiorniczek jest uzupelniony i zakrec korek i odpal silnik, poczekaj aż sie zagrzeje i temperatura dojdzie do pionu potrzymaj go chwilke okolo 2 tys obrotow (jezeli masz LPG sprawdz czy reduktor jest gorący) jezeli tak odkrecasz odpowietrznik z obudowy termostatu i jezeli strumien wody bybije to zakrec (strumien musi byc caly czas nie przerywany) nastepnie robisz to samo z odpowietrznikiem na zbiorniczku. Po wszystkim zgas silnik poczekaj az ostygnie dolej plynu do stanu takiego jak powinno być i układ jest odpowietrzony. Robilem to nawet dwa dni temu gdy pompe wymienialem nigdy nie mialem problemow a tez mam LPG

Opublikowano
problem w tym że odpowietrznik z obudowy termostatu jest zaślepiony i mam możliwość tylko odpowietrzać jednym odpowietrznikiem tym na zbiorniczku wyrównawczym a co podjechania do gazowników to nie da rady jestem 1000 km poza Polską i nie wiem czy dojadę do PL. Może wyrzucić termostat?? Wodę wywaliło korkiem olej spoko
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Już ci napisałem co zrobić.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Może wyrzucić termostat??

to nie takie proste bo cza zatkać otwór w głowicy ten który po otwarciu termostatu powinien być zatkany małym grzybkiem z termostatu

inaczej na krótkim dystansie pojedziesz ale na długiej trasie głowica nie będzie miała pełnego chłodzenia

zrób jeszcze raz na zimnym silniku tak jak Dyzio radzi -- pomalutku zalej płynem układ a żeby uzyskać lepszy efekt wjedź lewym przednim kołem na wysoki krawężnik

wtedy najwyższym punktem układu będzie wlew w chłodnicy i odpowietrznik przy nim

no i pamiętaj by ogrzewanie w aucie zrobić 2 x 32 stopnie i wyłączyć zapłon

Opublikowano
tak sie zastanawiam co bym zrobil na Twoim miejscu. pewnie wywalilbym termostat. jesli wtedy chlodnica bedzie nadal zimna oznaczac to moze tylko jedno. ze jest niedrozna. jesli bedzie drozna wrocilbym do domu bez termostatu albo tam kupil new. mi sie np termostat wieszal i jak otworzyl to nie chcial zamykac.jezdzilem niedogrzany ale u Ciebie to przeciez lepsze niz przegrzanie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Termostat wystarczy przewiercić. Ale odpowietrz na początek bo trochę szkoda termostatu i roboty.

A dla ścisłości napiszę , że odpowietrznik w chłodnicy nie jest połaczony z górnym wężem chłodnicy pomimo , że są bardzo blisko i wydaje się , że są połączone. Zeby pozbyć sie powietrza z obudowy termostatu musisz poluzować opaskę i wypuściś powietrze z węża bo czekać aż pompa wepchnie to powietrze do chłodnicy i wyleci przez ten drugi odpowietrznik to można zakatować silnik. Jeśli ten odpowietrznik masz urwany to musisz kombinować w taki nietypowy sposób.

Co do tego jak ma byc ustawione ogrzewanie to na max ale jak masz wyłaczony zapłon to elektrozawory od ogrzewania i tak są otwarte.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
na wyłączonym zapłonie czy na włączonym zapłonie?? bo na wyłączonym zapłonie nie wyświetla mi się klimatronic jutro będę kombinował tylko to już będzie trzeci płyn który będę musiał kupić a tu w niemczech to nie takie tanie.Ach jeszcze jedno byku0 jeśli wywale termostat to auto nie będzie mi chodziło na gazie co ??
Opublikowano
próbowałem dziś go odpowietrzyć no i na tym odpowietrzniku przy zbiorniczku mam takie ciśnienie że szkoda gadać nie wiem jeszcze co moge zrobić??
Opublikowano
próbowałem dziś go odpowietrzyć no i na tym odpowietrzniku przy zbiorniczku mam takie ciśnienie że szkoda gadać nie wiem jeszcze co moge zrobić??

a skąd masz tam ciśnienie ?

nie mów że odpowietrzasz na gorącym ...

Opublikowano
narazie jest dobrze myśle że zdołałem go odpowietrzyć zrobiłem dziś prawie 200 km i jest jak narazie spoko zobaczymy co sie będzie działo dalej dam znać jak coś
Opublikowano
bedzie chodzic bedzie nic sie nie martw:) widze ze dales rady wiec niewazne.a tak jeszcze mi przyszlo na mysl ze gdybys mial znow problem to zwroc uwage czy gaziarze czasem nie zrobili Ci z wezy do i od reduktora syfonu w ktorym gromadzi sie powietrze ktore tylko wysokie obroty pompy daja rade przepchac i czy czasem ktorys z wezy nie jest uszkodzony i nie zasysa powietrza. lub opaska luzna od tych wezy albo z powodu zbyt mocnego dokrecania nie przeciela ktoregos z wezy. te weze ktore oni zakladaja to nie made in monachium pamietaj:) ale zycze Ci zebys oczywiscie nie musial sprawdzac. pozdro
Opublikowano
węże są ok a powodem był nie dokręcony korek wlewu od zbiorniczka teraz jest dokręcony jak powinien być i jest spoko dziś śmigałem cały dzionek i było spoko ach i jeszcze jedno po tym odpowietrzeniu co ja zrobiłem auto ma lepszego kopa może gaziarze na prawdę go zle odpowietrzyli. A jak ten syfon wygląda?? czy on jest taki srebrny?? No i tak na marginesie mieszkam blisko Monachium i wybieram się jutro do BMW WELT. I dzięki za POMOC z Waszej strony no i jak coś się będzie działo to dam znać. Pozdrawiam :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.