Skocz do zawartości

320d Problem z temperaturą silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, naczytałem się po różnych forach postów o problemach związanych z temp silnika w tych samochodach. U mnie problem wygląda tak że po odpaleniu silnik ładnie i szybko nagrzewa się do końca niebieskiego pola, po tam nie ma przecież óźniej już nie jest tak kolorowo i temp rośnie bardzo mozolnie. Wymieniłem termostat EGRu (nowy z serwisu- org), i poprawiło się trochę ale nieznacznie. Stary był zepsuto bo po dmuchnięciu przepuszczał jak przez zwykłą rurkę i latało coś w nim. Rozebrałem term główny bo często się w nich łapki od samego termostatu łamią ale tam wszystko jest ok. Stąd moje pytanie, czy da się go jakoś sprawdzić? Gotowanie w garnku odpada bo tam nie ma przecież takiego ciśnienia jak w układzie chłodzenia.

 

Aha jak nagrzewa mi się auto i wyjdzie poza niebieską linię, następnie włącze ogrzewanie tak na 20st to strasznie leci w dół od razu. Poza tym auto trochę więcej przez to pali bo poniżej 9 w mieście nie da się zejść. Musze sprawdzić czy jest jesczze dawny objaw ze spadającą temp w trasie, bo było tak że w trasie wskazówka była mniej więcej na połowie pola miedzy środkiem a początkiem skali. Kiedy się stanęło w korku dochodziła do pionu ale po ruszeniu i ujechaniu kawałka znów leciała w dół.

 

Z góry dzięki, pozdrawiam Adam

Opublikowano
Z tego co się orientuję to w garnku nie ma 1.5 bara ciśnienia jak w układzie a to przecież też ma wpływ na to czy termostat się otwiera czy nie... Hmmm no właśnie dlaczego po włączeniu ogrzewania temp tak drastycznie maleje. I jeszcze jedno, wróciłem przed chwilą z miasta i zrobiłe mdystans ok 20 km z jedną krótką przerwą i silnik się do 75 st nagrzał i ni ho ho żeby dalej poszło.
Opublikowano
Wymieniaj główny termostat na bank uwalony. Ja w swojej temp. silnika w trasie miałem 82-83 w miescie 84-85. Kupilem nowy termostat głowny oczywiscie oryginalny nie podrobe i teraz miasto temp 87-91 trasa 87-89 stopni. Dodam tyle ze moj stary termostat wygladal doskonale ogladajac go nie stwierdzilem zadnych wad, a jednak po wymianie silnik osiaga swoja robocza temp. Wydaje mi sie tez ze moze troszke szybciej mi sie nagrzewa. pozdrawiam
Opublikowano

Podepnę się pod temat - u mnie sytuacja podobna. Wskazówka temperatury po rozgrzaniu waha się pomiędzy środkiem (ostra jazda, korki) a pierwszą kreską za niebieskim polem (trasa, łagodna jazda)

 

Termostat główny sprawdziłem w garnku (otwiera przy 85 stopniach) Termostat EGR wymieniłem - nic to nie dało, mimo, że stary przepuszczał.

Opublikowano

Dzisiaj zrobiłem kolejny test i kolejne rozczarowanie:

-temp po 25 km trasy (ale takiej pół miasto pół trasa) pokazywała 77 st

-po butowaniu po mieście 82

 

Spalanie mojego auto to tragedia, waha się ok 12 litrów w mieście przy normalnej jeździe tzn zmiana biegów ok 2,5k obr bez dociskania gazu do podłogi. Obstawiam że to przez niedogrzany silnik, bo za niebieskie pole idzie nawet dobrze (choć w porównaniu do tego drugiego bmw co stoi u mnie w domu znacznie wolniej) ale później to się nie rusza praktycznie. No i sytuacja po włączeniu ogrzewania: wskazówka masakrycznie leci w dół.

Mam warsztat w domu z kanałem itd gdzie zawsze autko swoje robię więc jutro do serwisu BMW po termostat i w czwartek wymiana.

Opublikowano

Nie ma się co łudzić - przy sprawnych termostatach temp. musi utrzymywać stałą watrość.

 

Termostat główny można zmienić beż demontażu chłodniczki spalin oraz obudowy chłodnicy z wiatrakiem - tylko trzeba to robić na 4 ręce :) druga osoba przytrzymuje chłodniczkę spalin.

Opublikowano
U mnie problem ten sam... pare dni temu wymieniłem główny termostat na oryginalny z serwisu bmw, stary miał skruszone plastikowe łapki, problem nie znikł, woda dalej nie nagrzewa sie do 85. wskazówka zatrzymuje się na pierwszej kresce, okolo połowy tego co powinno byc!! Pomocy!!!
Opublikowano

chcialbym zobaczyc te chinskie raczki wymieniajace termostat glowny bez demontazu wentylatora i chlodnicy egru.

 

Nie rozumiem nad czym tu gdybac, jak sa objawy spadku temperatury podczas jazdy w trasie to wiadomo co do wymiany.

Kazdy sie szczypie a i tak wiadomo ze trzeba wybecelowac 350 zl na dwa termostaty.

 

To ze po ustawieniu temperatury na klimatroniku z 16 na 20 spada ci temperatura cieczy chlodzacej to norma, bo dopiero wtedy puszczasz w ruch ciecz z ukladu nagrzewnicy

.
Opublikowano

Dobra chłopaki zbadałem dzisiaj temat organoleptycznie i tak:

auto na wskaźniku pokazuje 2 mm za niebieskim polem a węże od głównego termostatu są gorące, wąż wchodzący do chłodnicy od góry gorący, wąż nad termostatem (wchodzący do plastikowego króćca) też gorący i wąż wchodzący do chłodnicy w połowie zbiorniczka wyrównawczego też gorący (on wychodzi z tej dodatkowej pompy).

 

Moja diagnoza to 99% zpierd... głowny termostat. Jak ktoś ma zdjęcie tych węży to zaznaczę które badałem ;)

Opublikowano
U mnie też miałem problem z grzaniem silnika , w zeszłym tygodniu wymieniłem oba termostaty i problem znikł teraz utrzymuje stałą temperaturę 94 stopnie. A przy okazji zmieniłem pompkę obiegową webasta bo się spaliła i nie załączało się. Teraz wszystko pięknie chodzi mrozy mogą nadchodzić :D . Nie wiem tylko jednego jak można zmienić termostat główny bez wyciągania wentylatora :shock: , a wyciągnięcie wentylatora to minuta :)
Opublikowano
Zastanawiam się nad pilotem u gościa co brałem nową pompkę zestaw z pilotem i programatorem bodajże 490 zł. Tylko znowu samochód trzymam w garażu i w zimie nie mam go zamarzniętego. No chyba że będzie kiedy jakaś lewa kasa to można by wydać :cool2:
Opublikowano
też patrzyłem u tego gościa ale jak zacząłem szukać elementów oddzielnie to wychodzi 138 zł centralka T90 + pilot T91 99,99 zł antenę sam dorabiam wtyczkę też , zostaje kupić przekaźnik którego ten Pan i tak nie daje w komplecie a jest potrzebny aby załączyć climatronic....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

witam, moj problem z 320d dotyczy tego, ze jak bylo cieplej auto grzalo sie bez problemu, teraz przyszly chlodniejsze dni, to na trasie jak webasto jest wlaczone to miedzy pierwsza kreska a polowa, jak odlacze webasto to miedzy niebieskim polem a pierwsza kreska, w miescie jak sie przybutuje to do nominalej polowy skali mozna dojsc, natomiast gdy temperatura np w poludnie wzrosnie i przelece na trasie z wylaczonymi kostkami od webasto to utrzymuje sie temp miedzy pierwsza kreska a druga. ktory termostat jest do wymiany? egr czy glowny? prosze poradzcie bo chcialbym to zrobic w ten weekend bo zima tuz tuz...

 

p.s.

jak sie dogrzeje np do polowy miedzy peirwsza kreska a druga, wlacze ogrzewanie na 20st to tez temperatura leci w dol:(

Opublikowano
Mam podobny problem jak u ciebie Paciana, wczoraj wymienilem termostat EGR bo stary miał przelot caly czas niezaleznie czy ciepły czy zimny. Niestety nic to nie dało odnośnie trzymania temperatury podczas jazdy, także główny też do wymiany. :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.