Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam problem z przeglądem okresowym. Dzisiaj dowiedziałem się, że auto nie przejdzie przeglądu, gdyż przepisy wymagają świateł tylnych przeciwmgielnych. Pomijam fakt, że poprzedni właścicel jakoś "przeglądy" robił. Mam w związku z tym pytanie, czy ktoś z forumowiczów zetknął śię z tym problemem?

Czy istnieje jakiś warsztat, który wykonuje usługi "europeizacji" e90?

 

Pozdrawiam

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Mój znajomy miał ten sam problem, rozwiązaniem jest zakup włącznka świateł z wersji europejskiej i włożenia w lampy tylne zarówki i to tyle ;)

 

Nic nie musisz kodować ani aktywować ;)

 

 

 

Edit:

 

O tutaj masz opis jak to wszystko krok po kroku zrobić :

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=75343&highlight=rear+fog

 

I nie dawaj się nabierać na ludzi na allegro przerabiających auta z USA na EU , bo biora kupe kasy tylko za przestrojenie radia i zmiane wlączniak , a kasuja czasami po 2-4tys zl .

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Mój znajomy miał ten sam problem, rozwiązaniem jest zakup włącznka świateł z wersji europejskiej i włożenia w lampy tylne zarówki i to tyle ;)

 

Nic nie musisz kodować ani aktywować ;)

 

 

 

Z włącznikiem ok ale żarówki nie trzeba wkładać ona już tam jest, tylko spełnia inną funkcję. Możesz jeszcze potrzebować wymienić tylne klosze aby kierunek był pomarańczowy (zależy na jakiego trafisz diagnoste :mad2: ).

Opublikowano

Wielkie dzięki za informacje.

Z tego co widzę, wymiana wyłącznika to 10 minut roboty. Mam jeszcze pytanie, czy jest duży problem z wymianą tylnych lamp? Chodzi o to, czy robić to samemu, czy lepiej zlecić warsztatowi.

Opublikowano
Wielkie dzięki za informacje.

Z tego co widzę, wymiana wyłącznika to 10 minut roboty. Mam jeszcze pytanie, czy jest duży problem z wymianą tylnych lamp? Chodzi o to, czy robić to samemu, czy lepiej zlecić warsztatowi.

 

 

Witam co do tylnych lamp tez wymiana jest banalnie prosta .pozdr

Opublikowano
Jest ok, wszystko już działa.

 

No i fajno!

Ale tak z ciekawości co było nie tak? Bo wydaje mi się, że wcześniej pisałeś coś o tym, że pomimo podłączenia europejskiego włącznika, świateł nie było a żarówki były OK. Może to by w czymś pomogło następnym nabywcom wersji US :wink:

Opublikowano
Działało od razu, po prostu szukałem przeciwmgielnych nie tam, gdzie były :mad2: . Przeróbka faktycznie 5 min roboty + 100zł za wyłącznik. Kupiłem też tylne lampy, ale czy wyjściem nie byłoby wstawienie do czerwonych kloszy żółtych żarówek? W sumie żółty z czerwonym daje pomarańczowy :)
Opublikowano
nic nie da włożenie pomarańczowych żarówek, też to kiedyś przerabiałem. Kup dwie zewnętrzne lampy i po problemie, przecież jest tego pełno na allegro, nawet nówki są tanie.

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

Opublikowano

Fajne lampki :)

Mnie udało się kupić oryginały na Allegro za 180 zł w stanie idealnym - zauważyłem że chyba sporo osób zamienia tylnie lampy na LED-owe i jest spory wybór.

Opublikowano
Fajne lampki :)

Mnie udało się kupić oryginały na Allegro za 180 zł w stanie idealnym - zauważyłem że chyba sporo osób zamienia tylnie lampy na LED-owe i jest spory wybór.

Cieszę się, że jestes zadowolony, ale komentarza na allegro nie dostałem :D :D :D

Opublikowano
Fajne lampki :)

Mnie udało się kupić oryginały na Allegro za 180 zł w stanie idealnym - zauważyłem że chyba sporo osób zamienia tylnie lampy na LED-owe i jest spory wybór.

Cieszę się, że jestes zadowolony, ale komentarza na allegro nie dostałem :D :D :D

 

Faktycznie, chyba Twoje, poznaje po przyciemnionej foli. Świat jednak jest mały :) Komentarz oczywiście wystawiłem odpowiedni.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

dzięki pana podpowiedzi zamówiłem ten przełącznik świateł przeciwmgielnych, czerwone kierunki z tylu już wymieniłem.

Mam jeszcze pytanie w jaki sposób oddzielić kierunkowskazy przednie tak, żeby nie świeciły razem ze światłami mijania.

Po za tymi szczegółami może pan się orientuje, czy wersje e90 z USA różnią się czymś jeszcze (np zawieszeniem, praca skrzyni, tak jest w niektórych autach z USA)

dziękuje i pozdrawiam

Michal

Opublikowano

Mam jeszcze pytanie w jaki sposób oddzielić kierunkowskazy przednie tak, żeby nie świeciły razem ze światłami mijania.

 

Ktoś z fejsem (jeżeli data produkcji auta do 03.2007 wystarczy ten tańszy, od 04.2007 ten droższy) i NCS'em w module FRM, odszukujemy SIDEMARKER_US, zmieniamy z active na nicht_activ. Co i jak dokładnie w dziale "Diagnoza komputerowa"

 

Po za tymi szczegółami może pan się orientuje, czy wersje e90 z USA różnią się czymś jeszcze (np zawieszeniem, praca skrzyni, tak jest w niektórych autach z USA)

 

Serwisy w Polsce nie dotkną auta, powiedzą, że różni się wszystkim :mad2: , w niemieckim serwisie zrobią Ci wszystko i powiedzą, że się niczym nie różni :mrgreen:

 

PS. Na forum sobie nie "panujemy", to pozostawiamy królom :norty:

Opublikowano

Jak kolega napisał

Ostatnio w ASO Smorawiński w Poznaniu chcieli mi kodować auto ale wersja US i gość powiedział, że na 100% komputer trzeba przekodować i będzie ok ale jak polegnie a czesto to się zdarza to trzeba nowy sterwonik ok 4,000pln no wie Pan jesteśmy w Europie i program jest inny do aut w US te auta róznią się ponad 1,000 elementami.

CO jak co ale mój mechanik po 15min diagnozy stwierdził wtryski - wymienione i po sprawie.

Poza tym nie wierzę, że auto różni się czymś więcej niż licznik, lampy i jakieś inne mało znaczące pierdoły... ale napewno nie jest tego 1000.

pozdr,

T

Crejzus :)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

i pewnie powiedział ze te 1000 elementów to gorszej jakości, mniej odporne na korozję, starsze i oczywiście nie koszerne, itd

Z drugiej strony co ma mówić przecież zamiast zostawić kase u nie niego w salonie to klient kupił z USA i zaoszczedził kupę kasy z przewagą kasy oczywiście, na foruum e90 post smieją się z europejczyków ze za cene 325i w europie wychodzi m3 w USA.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam,

Odgrzeje trochę temat. Mam również wersję usa (e90 lci), i problem z tylnymi przeciwmgielnymi.

Problem polega na tym, że po włączeniu świateł mijania, na stałe świeci mi się lewa tylna lampa przeciwmgielna. Po naciśnięciu włącznika tylnych przeciwmgielnych zapala się prawa strona. Po ponownym naciśnięciu włącznika, prawa strona gaśnie, a lewa nadal świeci. Obecnie mam wyciągniętą żarówkę z lewej lampy, tak aby nie świeciła na stałe. Przy tym układzie prawa przeciwmgielna działa normalnie.

Włącznik świateł mam zmieniony na wersję europejską, lampy w błotnikach również, żarówki od przeciwmgielnych w klapie były również włożone fabrycznie.

W jednym z wątków doczytałem się, że dodatkowo przy zmianie włącznika trzeba było pociągnąć dodatkowy przewód od włącznika do modułu świateł. Sytuacja ta miała jednak miejsce w e60. Nie wiem czy tak samo jest w e90? (bo z drugiej strony jest reakcja prawej lampy po naciśnięciu włącznika)

Czy ktoś z posiadaczy e90 z usa miał ten sam problem lub ktoś wie jak go rozwiązać?

 

pozdrawiam

Opublikowano

A dzieje się tak tylko na światłach mijania czy też pozycyjnych?

Teraz nie pamiętam czy jest tak w BMW czy w Mercedesie, ale jak spali się włókno żarówki od pozycji to jej zadanie przejmuje inna żarówka (właśnie chyba przeciwmgielna). Więc zacznij od sprawdzenia żarówek i ich styków.

Opublikowano

Zarówno na mijania jak i pozycyjnych (na których przeciwmgielne nie powinny działać- prawa strona działa prawidłowo)

Też tak pomyślałem, że może to być taki przypadek, ale żarówki są w porządku a wszystkie styki jak nowe. W e90 lci w lampie na klapie są tylko 2 żarówki (od wstecznego i od przeciwmgielnych) funkcję pozycyjnych spełnia chyba jakaś dioda.

W każdym bądź razie każde światło działa. Gdy żarówkę z lewej przeciwmgielnej mam wyciągnięta pojawia mi się błąd "left two-stage brake lamp" co też jest chyba dziwne, bo może powinien być komunikat "rear left fog light" lub coś w tym stylu ?

Opublikowano
A spróbuj zamienić żarówkę z lewej strony na tę z prawej ale nie od przeciwmgielnych tylko stop/pozycja (klosze w błotniku) i zobacz co się będzie działo.
Opublikowano

Pozycyjne w lampach na błotnikach są na takiej samej zasadzie jak w klapie. W lampach na błotnikach występują 2 żarówki P21W, zamieniłem żarówki, ostatecznie włożyłem zupełnie nowe i niestety nic to nie zmieniło. Nadal lewa przeciwmgielna świeci i pojawia się komunikat "uszkodzone dwustopniowe lewe światło stop"

Robiłem doposażenie w bixenon i zmieniałem moduł frm, ale nie wiem czy to ma znaczenie bo wszystkie inne światła działają prawidłowo. Może to coś z kodowaniem, wyposażeniem ? nie zwróciłem uwagi czy przed wymianą modułu było dobrze

  • 7 lat później...
Opublikowano




Z włącznikiem ok ale żarówki nie trzeba wkładać ona już tam jest, tylko spełnia inną funkcję. Możesz jeszcze potrzebować wymienić tylne klosze aby kierunek był pomarańczowy (zależy na jakiego trafisz diagnoste :mad2: ).


A jaka funkcję spełniają te żarówki w wersji usa?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.