Skocz do zawartości

PROBLEMY Z TURBINĄ 525d 530d - zgłaszamy?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Słuchajcie, jest tutaj coraz więcej osób, które zgłaszają problemy z turbiną.

 

problemy polegają na nierównomiernym rozwijaniu mocy przez silnik, opóźnionym oddawaniu mocy, dławieniem się, pływaniem obrotów itp.

w autach z automatem problemy te mogą być nieco "maskowane" i przyczyn często szuka się w złej pracy automatycznej skrzyni biegów (która oczywiście też może być zepsuta)

 

każdy przypadek jest niby inny, ale w większości owych przypadków tylko wymiana modułu, bądź całej turbiny skutkuje trwałą naprawą.

 

jednak jest jedno małe ale... moduł nie występuje jako część zamienna, można kupić tylko z turbiną. oczywiście mówię o części nowej. oryginalnej.

 

I teraz problem... czy nie sądzicie, że:

 

1. coś jest zwalone z tym sterowaniem skoro wysiada w autach 4-5 letnich?

2. że BMW nieco przegina zmuszając do wymiany całej turbiny zamiast wymiany samego modułu?

 

stąd, ponieważ mam już doświadczenie z UOKiK, może zgłosić by to do tej instytucji?

 

oczywiście BMW będzie się migać, ale może coś się uda nam zwojować?

 

tylko potrzebowałbym zgłoszeń (może być na priv.) zawierających:

1. dane auta (model, VIN, rok produkcji)

2. opis problemu, kiedy się pojawił itp.

3. jak bardzo przeszkadza i jest niebezpieczny w jeździe.

 

jeżeli będzie z 10 takich przypadków, wówczas można sprawę pociągnąć...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano

hehe, ale sie usmialem....

 

To zglos rowniez podgrzewanie Foteli ktore sie przepalaja, uszczelki drzwi ktora ciagle skrzeczy , urywajace klapki w kolektorze, i.t.d..

Zycze duzo szczescia, ale nie masz najmniejszych szans...

 

 

Chyba ze:

Kupiles nowke w salonie BMW,

Serwisowales samochod bez luk w salonie BMW (lub w Polskim Aso)

Samochod nie ma wiecej niz 3 lata i nie wiecej przejechane jak 70 tys.

 

Wtedy masz jakies szanse, zezostanie postawiony takzwany "Kulanzantrag" Conajmnie robi sie to tak w germani. Po czym przy dobrych wiatrach doplacisz pare groszy, reszte zaplaci BMW!

Opublikowano

fotele już ogarniam :mrgreen:

 

a kity co do nówek, serwisowania itp to są właśnie dla "ciemnego luda".

 

ale widać jeszcze sporo wody w wiśle musi upłynąć aby do społeczeństwa dotarło, że ma trochę więcej praw niż mu się wydaje...

 

oczywiście ostatnia akcja przywoławcza V8-emek z lat 2001-2010 też wg Ciebie dotyczy aut spełniających postawione przez Ciebie powyżej warunki? i się wzięła sama z siebie, w BMW pomyśleli... e... zrobimy akcję przywoławczą... mamy kilka mln EUR do wydania...

 

i tego typu akcje w USA z toyotami itp itd?

 

Kolego to jest zupełnie inna bajka. to z uwagi na wadliwy produkt zagrożenie bezpieczeństwa i życia

 

1. fotele >> oparzenie w trakcie jazdy = możliwość wypadku

2. padnięcie turbo (nagła utrata mocy) w trakcie wyprzedzania = możliwość wypadku.

 

i to nie jest już sprawa między mną, jako klientem i BMW, ale mną jako konsumentem i BMW. I tutaj wkracza UOKiK, który także jeszcze wiele trzeba niestety nauczyć...

 

Tak więc miło że podzieliłeś się ze mną swoją wiedzą oraz bardzo fajnie że pojawiło się dużo uśmiechu na Twoim obliczu, ale wybacz, nie przekonałeś mnie.

 

Mam za to nadzieję, że jednak uda nam się skrzyknąć i zrobić małą porutę... bo w jednym masz trochę racjii... sam mam utrudnione zadanie.

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano

Kolego jdef90, jakbyś mógł przytoczyć jakiś akt prawny, na który zamiar masz się powołać w konfrontacji "konsument - BMW " oraz profilaktycznie "konsument- UOKiK' ?

Szalenie mnie nurtuje Twoja pionierska próba interpretacji prawa :wink: , pomijając oczywiście fakt zakupu auta u przedstawiciela marki BMW. Dodam natomiast, że w praktyce sprzedaż pojazdów między osobami fizycznymi, które dokonują tejże czynności bez związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, bardzo skutecznie ograniczają odpowiedzialność.

Opublikowano

Na podstawie kilkunastu - kilkuset przypadków, które de facto nie są jeszcze potwierdzone przez niezależnego biegłego, chcecie doszukiwać się odpowiedzialności producenta za wadę, której nie jesteście nawet pewni czy powstała na skutek jakiegoś zdarzenia (tu patrz eksploatacja auta) podnosząc argumenty o nie znajomości prawa przez lud :), myląc pojęcia produktu niebezpiecznego, konsumenta i jego wpływu na edukację UOKiK ?!

Niemniej czekam na przytoczenie podstawy prawnej do tego zabiegu, bo jest to rzecz istotna, która może stworzyć niezwykle ciekawy precedens :wink:

 

A propos wymiany rzeczonych już "V8" , usterka stwierdzona: nieszczelności układu wspomagania hamulców. Forma pomocy: indywidualne wskazanie nabywcy owego pojazdu i imienne wezwanie go w celu naprawy na koszt rzecz jasna producenta. Bardziej zabieg reklamowy w trosce o zwiększenie liczby sprzedaży modeli klasy premium, niż nagła troska o bezpieczeństwo przykładowego "Kowalskiego".

Opublikowano

OK, nie bardzo mam czas, ale:

1. moze wystarczy Ci na początek coś takiego "Konsumenci, którzy chcą do UOKiK zgłosić skargę mogącą być podstawą do wszczęcia postępowania administracyjnego w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów, powinni złożyć ją na piśmie pod adresem Urzędu. Zgodnie z art. 63 par. 2 kodeksu postępowania administracyjnego, zarówno w przypadku skargi, jak i próśb o udzielenie odpowiedzi, wszelkie wystąpienia do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów powinny być opatrzone dokładnymi danymi teleadresowymi nadawcy. Zgłoszenia anonimowe nie będą przez Urząd rozpatrywane."

 

i to już uruchamia procedurę weryfikacji zgłoszenia. i to producent musi udzielać wyjaśnień, nie my.

właśnie tak się dzieje z fotelami. była już odpowiedź z BMW Polska i temat prawie zamknęli, ale udało mi się przekonać urzędnika, że należy głębiej zbadać sprawę bo ta odpowiedź była piardem na odczepne. Teraz czekam na konkrety. Oczywiście nie obiecuję sobie za wiele, ale przynajmniej coś robię i wierzę, że wzbudzanie pewnej świadomości kiedyś zaprocentuje.

 

2. kwestia odpowiedzialności za produkt w tym przypadku narusza nasze interesy na dwóch płaszczyznach:

a) produkt może być niebezpieczny dla użytkownika i otoczenia

b) nie sprzedawanie modułu jako części zamiennej, a jedynie jako komplet z turbiną narusza nasze interesy narażając na bezpodstawne koszty.

 

aha i, gratuluję w takim razie BMW konceptu marketingowego: "chodźcie do serwisu, w waszym BMW mogą nawalać hamulce, ale to nic, kupcie sobie nowe auto"

 

jednak uważam, że to raczej historia pod tytułem: jakiś amerykański Żyd się uparł, BMW go olało, skrzyknął kilku innych bogatych i wpływowych przyjaciół posiadaczy BMW i załatwili sprawę. ale to oczywiście teoria spiskowa.*

 

BMW pewnie uważa, że trochę czarnego PR będzie lepszym chwytem marketingowym niż normalna kampania, a i w październiku oraz listopadzie kosztów trochę się przyda... :mrgreen:

 

a teraz co do imiennego wezwania właścicieli... jak myślisz ilu nabywców nowego BMW z roku 2001 wciąż jest w posiadaniu tego auta?

 

na dobranoc część oficjalnego komunikatu z UK

 

"The UK recall is part of a global 340,000-vehicle recall announced by BMW. A spokesman added: "We are writing to all the owners involved asking them to arrange a service appointment. There have not been any accidents or injuries."

 

"BMW owners in the UK who think they might be affected by the recall are advised to contact BMW customer services on 0800 325600."

*z tego akapitu sączy się sarkazm

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano

W dalszym ciągu nie podajesz podstawy prawnej dla swego roszczenia, jednocześnie nie przyjmując żadnego stanowiska sprzecznego z Twoimi założeniami. Mniej ekscytacji, więcej argumentów. Reasumując jeśli będziesz gotów na współpracę z podmiotem profesjonalnym, chętnie udzielimy Ci wsparcia w zakresie usług prawniczych. A interpretowanie przepisów prawa na podstawie chwilowych emocji i wyciętych pojedynczych artykułów niestety nie gwarantuje Ci sukcesu.

Na marginesie dodam, że podstawa prawna to nie jest kopiuj wklej tekstu zaczerpniętego z witryny internetowej, a wskazania nazwy i źródła aktu prawnego, na który masz zamiar się powołać, więc tym razem niestety "pudło", gdyż kompetencje organu nie świadczą o odpowiedzialności producenta.

 

Zamiast zbędnej uszczypliwości, Ustawa z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. Nr 229, poz. 2275 oraz z 2007 r. Nr 35, poz. 215). Tutaj znajdziesz coś dla siebie;)

  • Moderatorzy
Opublikowano

Opis usterki jest tak nieprecyzyjny, że właściwie nie wiadomo co naprawiać czy też wymieniać.

Jesli samochód ok 200 tys i więcej i wychodzą różne kwiatki to wiadomo, że coś się w końcu wysypie.

Prawie nic nie jest obecnie projektowane z mega zapasem wytrzymałości/trwałości.

Opublikowano
jdef -> nie wiem czy dobrze kojarzę,ale wydaje mi się, że kiedyś już miałeś problemy z turbo, u kogoś to naprawiłeś, więc jeśli już to powinieneś dochodzić swoich praw i prowadzić konfrontację na linii Ty-warsztat, ewentualnie Ty-Producent podzespołu (jeśli był nowy, a nie regenerowany). To wydaje mi się bardziej logiczne, choć może się mylę (niewczesna pora:) ). Walka z BMW w takiej kwestii to walka z wiatrakami, właściwie niedorzeczna (no offence).
Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano

@guteg >> tak naprawiałem, ale nie naprawiłem. lecz nie w tym rzecz (tam mam sprawę z ubezpieczycielem, który nie pokrył kosztów naprawy, nie wywiązał się z umowy)

 

@mjr >> dzięki w końcu za jakieś wsparcie merytoryczne, jak pisałem, nie miałem czasu grzebać.

 

z drugiej strony jak wspominałem już zgłosiłem kwestię foteli do UOKiK i na podstawie mojego zgłoszenia sprawa się rozpoczęła.

 

w związku z tym twierdzę, że jeżeli udałoby się nam udokumentować kilka przypadków padnięcia turbin, a wątków tego typu mamy ostatnio wysyp, wówczas na pewno udało by się sprawę rozpocząć, a przy odrobinie determinacji oraz współpracy może i osiągnąć coś (np. akcję serwisową bądź wprowadzenie do sprzedaży samych modułów)

 

ale w sumie także nie mam czasu być rycerzem w nie swojej sprawie. ponadto osobiście nie chcę składać kolejnego wniosku przeciwko BMW bo to podważy moją wiarygodność. więc jeżeli nie ma woli i ochoty ze strony forumowiczów dotkniętych problemem, to faktycznie niech każdy zaciska zwieracze i rozwiązuje kwestię indywidualnie. po polsku.

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.