Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, dziś stałem sie (nie?)szczęsliwym posiadaczem 320i e46 rocznik 99 z przebiegiem podobno 136 tkm. Wracajac już na spokojnie do domu zauważylem jakby stuki przy wrzucaniu z 1 na 2 bieg z tyłu auta, parktronik nie działa (przy pierwszym razie po odpaleniu wrzucając wsteczny słychać długi pisk), nie zapala sie kontrolka od poduchy przy odpaleniu silnika a kontrolka od pasów zapala sie i gasnie po odpaleniu mimo ze nie sa zapięte pasy, wspomaganie od kierownicy chodzi troche jakby ciężko,oraz nie dziala spryskiwacz szyb jakby pompa nie pompowała płynu bo wycieraczki dzialają.. Troche to moze za dużo wad jak na to zeby kupić w ogóle takie auto ale poradźcie sensownie od czego najlepiej zacząc naprawy i ile te rzeczy moga mniej wiecej kosztowac? może mieliscie już podobne przeboje ze swoimi autkami.

Pozdrawiam

Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Stuki przy zmianie biegów to najprawdopodobniej przyczyna luzów w skrzyni biegów, można naprawić ale koszty duże ewentualnie używka. Jeżeli jeszcze czasem czujesz/będziesz czuł haczenie przy wrzucaniu 1 i 2 to już praktycznie 99% problem ze skrzynią. Często można z tym jeździć kilkadziesiąt tyś. km. aczkolwiek trzeba mieć żelazne nerwy aby do tego przywyknąć. Jazda w korkach - tragedia.

2. Co do parktronika to najprawdopodobniej któryś czujnik szwankuje, ewentualnie jakiś styk. Aby 100% powiedzieć trzeb podpiąć się pod kompa.

3. Kontrolka pasów ma gasnąć po zapaleniu auta, chyba, ze poprzedni właściciel zażyczył sobie opcje sygnalizacji pasów.

4. Wspomaganie jeżeli chodzi ciężko, a nie wydaje żadnych dźwięków - jest OK. Dla spokojności sprawdź poziom płynu albo wymień na nowy.

5. Co do spryskiwacza to zacznij od sprawdzenia płynu w zbiorniku, bezpiecznika, zasilania samej pompki.

 

Ogólnie wielkiej tragedii nie ma, jedynie skrzynia może przysporzyć Ci problemów, bo stuki i puki z napędu to ulubione "chochliki" BMW e46 :cool2:

Opublikowano
no to chyba nie jest tak źle jedynie faktycznie ta skrzynia ;/ opłaca sie nową czy używke z allegro? a kontrola od poduchy powinna sie zapalić i zgasnąć po odpaleniu czy jesli sie w ogole nie zapala to cos moze być nie tak? bo jestem prawie na 100% pewien że auto dzwonu nie mialo a przynajmniej nie widac zeby było naprawiane.. pas przedni, chłodnica, wzmocnienia i śruby nie widać zeby były ruszane i sa równomiernie zużyte.. a i jeszcze został bajer z lusterkiem.. mianowicie jak złoże lusterka i potem je otworze to prawe wędruje sobie bez opamiętania do konca i nie zatrzymuje sie na odpowiedniej pozycji tak jakby silnik nie dobijał do jakiegos odbojnika i nie wie kiedy ma sie zatrzymac .. do wymiany całe lusteko czy mozna je rozebrac i pokombinować coś z tym zrobić?
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Opublikowano

Ja popełniłem takiego klopsa a raczej mój "mechanik " kupując auto w kwestii poduszki powietrznej, moja również sie nie zapalała to że moja historia z autami jest krótka to myślałem że ta kontrolka od pasów odpowiada właśnie za poduchę...i myślał bym może tak do dzisiaj gdyby nie to że siedziałem kiedyś w aucie w nocy patrze na cyferblat a tam cos sie jarzy odkręciłem patrze a tu naklejony malutki kwadracik z taśmy izolacyjnej myślałem że mnie .......... w tym aucie :evil: , no ale na szczęście to mata pasażera.

nie przeklinaj :evil:

Opublikowano
Nie strasz mnie nawet bo w nocy spać nie bede mogł.. :mad2: ciekawe co u mnie jest tego powodem..
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Opublikowano
Stuki przy zmianie biegów odczuwalne z tyłu to zazwyczaj tuleja nr 9 mocowania dyferencjału. Sprawdź jeszcze łącznik elastyczny na wale i ewentualnie podporę wału.
Opublikowano
Ja popełniłem takiego klopsa a raczej mój "mechanik " kupując auto w kwestii poduszki powietrznej, moja również sie nie zapalała to że moja historia z autami jest krótka to myślałem że ta kontrolka od pasów odpowiada właśnie za poduchę...i myślał bym może tak do dzisiaj gdyby nie to że siedziałem kiedyś w aucie w nocy patrze na cyferblat a tam cos sie jarzy odkręciłem patrze a tu naklejony malutki kwadracik z taśmy izolacyjnej myślałem że mnie rozp....... w tym aucie :evil: , no ale na szczęście to mata pasażera.

 

hehe, u mnie bylo podobnie jak pojechalem przed kupnem na sprawdzenie do ASO, tylko ze u mnie byl to kawałek plastiku ;) Co za druciarstwo :?

Opublikowano
dziś bylem na badaniu zawieszenia i faktycznie do wymiany jest owa tuleja i szereg innych rzeczy tak że koszt wymiany wszystkiego z robocizną wyniesie mnie 3200 zł ;/ musze jeszcze powalczyc z kontrolką od poduchy, lusterkiem itp
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Opublikowano
dziś bylem na badaniu zawieszenia i faktycznie do wymiany jest owa tuleja i szereg innych rzeczy tak że koszt wymiany wszystkiego z robocizną wyniesie mnie 3200 zł ;/ musze jeszcze powalczyc z kontrolką od poduchy, lusterkiem itp

 

To gdzie Ty byłeś w serwisie ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dlaczego tragedia, objawia się to czymś jeszcze poza stukaniem ?

Ja miałem kontakt z taką dolegliwością, przy wrzucaniu 1 i 2 czuć było wyraźne haczenie/opór i słychać było suk, przy zmianie biegów. Po dogłębnym zbadaniu sytuacji padło na skrzynię, a konkretnie na łożysko w niej. Jadąc w trasie o przypadłości nie pamiętałem, za to wachlując w mieście w korku 1,2,3 dostawałem szału.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Za co te 3200 zeta bo aż mnie ciarki przeszły?Nie daj się naciągnąć jakiemuś mechaniorowi bo większość napraw zawieszenia można bez problemu zrobić samemu(nawet się zrymowało :D )
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
a Auto Arsie w Aso zawołaliby ode mnie zapewne więcej :D kazali wymienić wahacz przedni bo nie da sie wymienic samego sworznia, łaczniki stabilizatora x2, drążki kierownicze, tuleje tylne wahaczy przednich, tuleje wzdłużne wahaczy tylnych i poducha na moście i 2x amortyzator bo jeden z przodu cieknie a wymienia sie dwa, częsci wyniosły 1800zł robocizna 1400 i zapowiedzieli że auto w takim stanie jak jest nie przejdzie badania technicznego, po czym ojciec na drugi dzien pojechal na badanie i auto je przeszło , jednak diagnosta stwierdził że amortyzator lekko sie poci i nie trzeba na razie go wymieniać, drążki i łaczniki stabilizatora też nie kazał wymienić a o poduszce pod mostem nie wspominal bo nie słyszał tych stuków. Poki co w sobote wymieniłem poduchy na moscie i jakieś tuleje które sa przy nim i stuki zanikły ;) biegi wpina sie płynnie bez szarpania i auto idzie jak brzytwa.. następnie wymienię tuleje na wahaczach i sprawdze geometrie bo lewe koło jest podejrzane..
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Opublikowano
oczywiście nie wymieniłem tego u nich tylko u znajomego mechanika ktory nie skroił ode mnie za robocizne tyle co oni zawołali.. w ogole straszyli mnie jeszcze że zdarzały sie takie przypadki kiedy to cały most wyrywał sie z tuleją z karoserii ale na szczęscie nie było tak w tym wypadku.. jedyne co mnie zastanawia to że amortyzator w lewym przednim kole jest przestawiony na kielichu, nadkole podobno było malowane jakby dwa razy ale powłoka jest cieńsza niż jakby miała byc dawana szpachla.. pod maska nie widac zeby były ruszane sruby, grodzie i kielichy nie byly klepane wiec co jest nie tak? pewien magik mi powiedział że ona mogła dostać w kolo i stąd łatwiej było im przestawić amortyzator i dlatego tez moge nie mieć lewej kurtyny ;/ bo nie zapala mi sie kontrolka od poduchy .. ale z drugiej strony gdyby auto dostało w koło na tyle zeby miała wybuchnac kurtyna to pod maską powinny byc tego slady a tam auto jest nieruszane..
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Opublikowano
Po odpaleniu silnika gasną mi wszystkie kontrolki a po chwili na jakieś 10 sekund zapala mi sie na żółto ta od oleju i za chwilke gasnie i potem juz sie nie zapala, dodam że olej wymieniłem i należyty stan jest.. od czego to moze byc? jedni mowią mi że to od starej odmy a inni znow że czujnik szwankuje.. :mad2:
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Opublikowano
olej jest miedzy min a max, pare dni temu wymieniałem go w warsztacie po kupnie wiec nie sadze że nalali za malo
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Opublikowano
byłem podpinany już 3 razy u 3 różnych kolesi..
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Opublikowano
Nie mogli się połączyć z żadna z poduszek tak jakby system był wyłączony
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Opublikowano

Witam.ja równiez stalem sie posiadaczem E 46 320 ci coupe 99 r kupilem je 3 tyg temu.

 

Oczywiscie zanim kupilem te auto ogladalem je chyba z dwie godziny i sprawdzalem czy wszystko jest sprawne.

 

Ostatnio pojechalem na zakupy w trakcje jazdy zapalila sie kontrolka wody wyszedlem i zobaczyl pelno wody.

 

Tak wiec auto mam nie caly miesiac a juz musze w nie ladowac.

 

wywalilem juz stara chlodnice mam juz nowa i jutro biore sie za montaz.

 

Proponuje jakis garaz i niektore usterki samemu usunac.Fachowcy naprawde zajeb......sie cenia no ale wiadomo ze nie wszystko mozna samemu zrobic.Potrzebne sa nieraz profesjonalne narzedzia ktore nie kazdy posiada.

 

Ostanio dzwonilem o wymiane uszczelki pod glowica w VW to zawolali 550-600 zl

 

Zabralem sie sam za wymiane.Kupilem wszystkie potrzebne czesci przy okazji uszczelniacze zaworow oddalem glowice do planowania.

koszt naprawy z czesciami 280zł.

 

Napewno przydaloby sie podlaczyc te twoje auto po kompa pokaze gdzie sa bledy.

 

Jednym slowem wspólczuje ze tyle masz tam do roboty.

 

Czasami lepiej stracic te 100-200zl ale zaciagnac auto przed kupnem na stacje diagnostyczna.

 

 

pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

za połączenie pod komputer przed kupnem w Niemczech wołają sobie 180Euro ; )

 

Wie ktoś moze albo juz miał taki przypadek, mianowicie ogrzewanie troche jakby dziwnie chodzi. po odpaleniu i jeździe powiedzmy 40 min z ustaloną temperaturą 22 stopnie nagle powietrze sie ochładza i juz nie wieje ciepłe powietrze mimo że przy wywietrznikach na pokrętle jest nastawione na ciepło.. Dopiero kiedy nastawię na 26 - 28 stopni to zaczyna z powrotem grzać.. o co moze tutaj chodzić ?

Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.