Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 293
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A nie lepiej wymieniac co 10 000 lub nawet co 7?

no to zalezy jak jezdzisz... co 7 to sie wymienia w EVO X :roll: i samochodach typowo sportowych... ale jak ktos katuje ostro diesla to ja mu zycze powodzenia :mrgreen:

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

MOBIL 1 - tylko!!!

Kupilem E39 525d z 2001 z przebiegiem 160tys MIL w 2008 roku w UK i zalalem Mobilem 5W-30 - jak zasugerowal mi mechanik pracujacy w Porsche.

 

Nastepnie co roku wymienialem na ten sam olej, czyszczac odme co 2 wymiane. Silnik z roku na rok chodzil ciszej. Zauwazalnie ciszej niz kolegi E60 z 2006. Potem zmienil Castrola jak mu poradzilem i ten sam efekt. Zbieg okolicznosci???

 

Miesiac temu kupilem moje upragnione E92 335D z 2007 przebieg 75tys MIL i co? Zalane Castrolem i duzo glosniej chodzi niz moja 11 letnia E39. Serwisowane dotychczas w ASO BMW UK. Nadmienie tylko, ze w dniu sprzedazy E39 mialem nakrecone 198 tys MIL !!! Silnik nie bral ani kropli oleju!!!

 

Pierwsze co zrobie na wiosne to bedzie Mobil 1 ESP 5W-30 bo juz mam DPF niestety. Dopiero na wiosne, bo 3 m-ce temu zmieniali olej w ASO.

Ja wymieniam olej bez wzgledu na przebieg raz w roku.

 

Pozdrawiam z UK.

Opublikowano

Głośność pracy silnika to nie zasługa wyłącznie oleju.

Jak Ci ktoś katował tę 335 (a używki z takim momentem i mocą często bywają potargane), to nawet dobry olej nie pomoże.

Fakt, jeździłem kiedyś Mietkiem na Mobilu i był ok, podobnie jak Shell Helix. Teraz mam wlany Millers 5W30 i śmiga aż miło.

Opublikowano
Ja mam wlany valvoline ale nie mam pojęcia jaki bo kupiłem auto tuż przed wymianą oleju i zastanawiam się czy wlać znowu z tej firmy czy jakiś inny.
Pozdrawiam Kuba:)
Opublikowano
Ja w sobotę mam zmianę, niestety nie wiem co lane było poprzednio, ale mam już kupiony Millers Oil XF Longlife C3 5W30, jakoś nie ufam Castrolowi... :|
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Koledzy mam pytanie co do tej normy ll-04.czy musi być olej z tym longlife?Czy ona ma coś do tego dpfa?Bo wydawało mi się,że longlife leje sie niby po to ,że wymiany mają byc co te 30-35tyś km :mad2:I tak wymieniam co 15tyś max.Moje 330xd do 100tys km było zalewane olejem w aso.Gdy je kupiłem zalałem castrola slx 0w30 ll-04 takiego jak mi polecił znajomy w aso w m-carsie,następnie zalałem castrola edge'a 0-w30 zwyklego już bez ll-04 bo nie bylo na miejscu z longlifem a gdzieś sie dalej wybierałem to chciałem zmienić szybko, od tej pory najechałem 10tyś km i nic się nie dzieje.Teraz zabieram się do wymiany i chę zmienić na 0w40.
Opublikowano

LL-04 to norma dla samochodów z DPF, można je jednak lać do samochodów które przewidywały LL-01 - nie na odwrót. Chodzi o skład oleju, aby w skutek spalania powstało jak najmniej popiołów które trwale osadzają się w DPF (nie da się ich wypalić). Każdy silnik nawet w niewielkich ilościach spala olej. Czy to 100ml między wymianami (nie widać na bagnecie), czy też nawet litr.

 

Ja przy ostatniej wymianie zrobiłem doświadczenie i zastosowałem Liqui Moly Engine Flush, jednocześnie przeskoczyłem z oleju 5W30 na 0W40. Zabieg nie polecany przez mechaników starej daty. Przejechałem już ładnych kilka tysięcy. Nie wiem czy pomogło, nie będę się doszukiwał na siłę cichszej pracy czy mniejszego spalania. Miałem jednak obawy, że nagromadziło się już trochę nagaru, dlatego się zdecydowałem.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

krzysiekOST lej spokojnie tego 0W40. To jest juz pelen syntetyk zapewne na PAO a nie HC, wiec nie zabije Ci DPFa. Ewentualnie powiedz co chcesz zalac to zobaczymy i napiszemy co myslimy. Albo od razu zalewaj, bo jak zaczna normami niektorzy rzucac to sie zniechecisz. :mrgreen:

 

CO do przeskakiwania miedzy 5W30 a 0W40 lub innych kombinaji w ramach olejow potocznie zwanych syntetycznymi to ciagle to robie, bo eksperymentuje i nie ma z tym problemu.

Teraz chodzi mi po glowie AMS http://www.amsoil.com/storefront/afl.aspx

JAkby sie ktos pytal dlaczego 40 a nie 30, odpowiedz jest prosta: lubie stac pierwszy na swiatlach i dlatego potrzebuje dobrego filmu olejowego pod panewkami.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

Pytanie co sądzicie o takiej oliwie?

Top Tec 4200 5W-30 liqui Moli

 

Mam w piwnicy banke 5l takiego utrojstwa... Niby ll04 i pod DPF... Pytanie czy polecicie ;)??

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

ELF SOLARIS LSX 5W-30

 

Co sądzicie o tym oleju do e91-320 czy pozostac na nim sugeruje się naklejko na pokrywie..serwis w Holandii. nie wiem czy był też taki wlewany

...można to jakoś sprawdzić

 

ELF SOLARIS LSX 5W30 jest najnowocześniejszym olejem silnikowym,

stworzonym w Technologii Syntetycznej ELF, który jest całkowicie

kompatybilny z najnowszymi rozwiązaniami technicznymi zastosowanymi

w silnikach benzynowych i Diesla marek MERCEDES-BENZ i BMW.

Przystosowany jest do najnowszych systemów oczyszczania spalin.

 

ZASTOSOWANIE

zalecany jest do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych

najnowszej konstrukcji (produkcja od 2000 r.), spełniających

normy emisji spalin EURO 4 i EURO 5,

specjalnie opracowany dla silników grupy MERCEDES-BENZ, BMW,

zalecany jest również do samochodów marki VOLKSWAGEN, AUDI,

SEAT i ŠKODA ze stałymi okresami międzyobsługowymi (QG0, QG2)

do silników benzynowych i wysokoprężnych VOLKSWAGENA, w których

system paliwowy wyposażony jest w pompowtryskiwacze,

do stosowania w jeździe sportowej, miejskiej i po autostradzie,

w samochodach osobowych użytkowanych w najtrudniejszych warunkach

eksploatacyjnych.

 

NORMY I HOMOLOGACJE

• Homologacje konstruktorów:

MERCEDES-BENZ 229.31 i 229.51

VOLKSWAGEN VW 502.00/505.00/505.01

BMW Longlife 04.

• Normy międzynarodowe:

ACEA 2007: C3 i A3/B4

API: SM/CF

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Teraz chodzi mi po glowie AMS http://www.amsoil.com/storefront/afl.aspx

JAkby sie ktos pytal dlaczego 40 a nie 30, odpowiedz jest prosta: lubie stac pierwszy na swiatlach i dlatego potrzebuje dobrego filmu olejowego pod panewkami.

 

Ja jeżdżę na Amsoil European Car 5W40 i olej naprawdę rewelacyjny, zdecydowałem się na niego ponieważ jest wyprodukowany na bazie PAO i Estrów, jest zachwalany na całym świecie i w różnych testach bije na głowę konkurencję, tak że szczerzę mogę polecić. Przy następnej wymianie planuje zalać 5W30.

 

 

ELF SOLARIS LSX 5W-30

 

Co sądzicie o tym oleju do e91-320 czy pozostac na nim sugeruje się naklejko na pokrywie..serwis w Holandii. nie wiem czy był też taki wlewany

...można to jakoś sprawdzić

 

 

Jest to olej typu HC (technologia syntetyczna) i jeśli posiada specyfikację BMW LL-04 to jest ok.

Opublikowano

a co sądzicie o TEXACO HAVOLINE ULTRA V 5W-30 albo HAVOLINE ULTRA S 5W-30

czy warto brać taki olej? mogę go mieć w b.dobrej cenie ale czy warto...

będę wdzięczny za opinie :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a co sądzicie o TEXACO HAVOLINE ULTRA V 5W-30 albo HAVOLINE ULTRA S 5W-30

czy warto brać taki olej? mogę go mieć w b.dobrej cenie ale czy warto...

będę wdzięczny za opinie :)

 

Jest to dobry olej HC w dobrej cenie, posiadający aprobatę BMW tak że można go śmiało stosować. Tu można zobaczyć dane w karcie charakterystyki, wyglądają przyzwoicie: https://www.cepsa.com/stfls/CepsaCom/Lubricantes/PRODUCTOS/TEXACO/Ficheros/Havoline%20Ultra%20V%205W-30%20EU-EN-1-P1-150512.pdf

Opublikowano
Pytanie co sądzicie o takiej oliwie?

Top Tec 4200 5W-30 liqui Moli

 

Mam w piwnicy banke 5l takiego utrojstwa... Niby ll04 i pod DPF... Pytanie czy polecicie ;)??

 

Bardzo dobra oliwa, co prawda jest to HC ale naprawde polecam. Jezdzilem na niej, chyba newet opisalem wrazenia na poczatku tego watku.

 

Dzieki guzior2 za opinie na temat AMS-a. Wlasnie zauwazylem ze bardzo dobry olej.

Na chwile obecna ja do mojego zastosowania, z naciskiem na "do mojego zastosowania", uszeregowalbym oliwy tak:

1. Millers 0W40 -(jezdzilem na niej, aby nie bylo ze teoretyk jestem) na "1" miejscu wg mnie glownie przez to zero na poczatku, czyli zima schodzi nizej niz 5W.

2. Wlasnie ten AMS - (tu nie jezdzilem) ale bardzo duzo wysilonych aut na nim jezdzi bezproblemowo.

 

Swoja droga ostatnimi czasy chodzi za mna olej przekladniowy Red Line Heavy ShockProof®, tzw galaretka tylko przez to ze jest to bardzo specyficzny olej nie wiem do czego go tu zalac, Chodzi mi po glowie tylny dyfer, ale chyba lozyska nie beda mialy wlasciwego smarowania na nim, o zeby w przekladni to nie martwilbym sie napewno.

Ale o przekladniowkach to w innym temacie napisze aby tego nie zasmiecac.

http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=44&pcid=8

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli jednak do DPF'A musi być ll-04?

 

Tak musi być ll-04

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ja się ostatnio naczytałem jaki to Castrol jest zły i mimo przejechania ok 2tys na Castrolu postanowiłem zmienić na MOTUL 8100 X-CLEAN 5W30.

Może to tylko autosugestia, ale wydaje mi się, że polepszyła się kultura pracy silnika.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano

Witam,

 

Zbliża mi się termin wymiany oleju, czy poniższa wycena jest ok?

 

- wymiana oleju - 0zł

- olej Castrol Edge 5W30 (5l) - 220 zł

- wymiana filtra powietrza - 18 zł

- filtr oleju - 42 zł

- filtr powietrza - 65 zł

- podpięcie pod komputer - 30 zł

 

Suma: 375 zł

 

PS. Czy może wymienić olej na 0W40? (dotychczas auto jeździ na 5W30)

Opublikowano

Wszystko zalezy co gdzie i jak.

Jezeli cena nie jest dla ciebie czynnikiem decydujacym (bo lepiej jest zmienic olej tanszy 2razy czesciej niz drozszy co 30tys km) to przejdzmy dalej.

0W zima schodzi nizej, ale jezeli nie masz u siebie temp mniejszych niz powiedzmy -30 to nie jest to az takie wazne dla ciebie tez.

Druga cyfra 30 czy 40, tu wszystko zalezy od stylu jazdy. Jezdzisz powiedzmy zgodnie z przepisami to 30 jest jaknajbardziej ok, jezdzisz z predkosciami z 2ka na poczatku (aby nikogo nie denerwowac to powiedzmy po niemieckich banach) to wtedy 40stka. JAk lubisz stac pierszy na swiatlach to tez 40stka.

Decyzje podejmij sam, bo nikt nie wie jaki styl jazdy masz i czego Ci trzeba.

Jezeli dalej nie wiesz co kupic, to kup olej dobrej marki na PAO czyli Millers albo AMS (polecame). Polecanych oczywiscie jest wiecej, ale te jakos subiektywnie lubie.

Castrol w wiekszosci jest HC. Wiec zwolennicy Castrola nie maja tutaj pola manewru :mrgreen:

 

Patrze na twoj cennik i widze ze drogo sobie cenia wcisniecie kombinacji kilku przyciskow (podpiecie pod komputer - 30pln) :mrgreen: no chyba, ze w ten sposob rekompensuja sobie nizsze ceny na pozostalych asortymentach/czynnosciach (wymiana oleju - 0pln, czy wymiana filtra powietrza - 18pln).

Mysle ze moze warto, zarekomendowac ten warsztat we wlasciwym dziale bo dla zaoszczedzenia 18pln, to nikt z forum pewnie nie bedzie bawil sie w samodzielna wymiane tego filtra. JAkby mi, ktos dal taka cena za wymiane filtra powietrza to nawet jutro bym podskoczyl na szybsza wymianke :cool2:

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.