Skocz do zawartości

Jaki olej do e91 320d


wachowicz_domel

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 293
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Znalazłem olej który spełnia BMW LL04 oraz "Low Saps" i jest bardzo tani: GM dexos 2, 5W30

 

http://allegro.pl/olej-opel-dexos-2-gm-5w30-5l-najtaniej-505-01-i1293900521.html

 

Mój ojciec oraz kolega leją olej GM do Omegi (2000 rok i 1998 rok) od 2-3 lat ale 10w40 i nie odbiega on niczym od innych renomowanych producentów (porównane np z Castrolem, Mobilem i Shelem 10w40). Olej kupuje na Allegro. Jest na tyle tani , że nikt tego nie będzie nawet podrabiał.

 

Olej ten jest sprzedawany w ASO Opla i taki właśnie najczęściej leją do nowych aut.

 

 

 

OLEJ GM OPEL DEXOS2 5W30 SM/CF C3 DPF najnowszy w pełni syntetyczny olej silnikowy GM.

 

Olej ten spełnia bardzo wysokie klasy jakościowe :

 

API SM/CF, ACEA: A3 / B4, C3.

 

Przeznaczenie zarówno do silników benzynowych (wysoka norma SM) jak i diesla, a dzięki klasie C3 (zawiara śladowe ilości siarki (<0,3%) przeznaczony do silników benzynowych i Diesla wyposażonych w filtry cząstek stałych (DPF) i reaktory katalityczne potrójnegodziałania (tzw. katalizatory 3-funkcyjne lub 3-drożne) TWC.

 

olej spełnia normy producentów takie jak:

-GM Opel GM-LL-A-025, GM-LL-B-025

-Mercedes-Benz - MB 229.51

-Volkswagen Group - VW 505.01, 502.00, 505.00

-BMW Longlife-04

 

Uważam że lepiej zalać olej GM spełniający wymogi BMW, niż innego znanego producenta który tych wymagań nie spełnia. Poza tym cena oleju GM jest miażdżąca.

 

Proszę nie piszcie, że jak jest tak tani to pewnie kiepski, nie musi tak być.

Teraz jest promocja w Shellu na niektóre oleje, niektóre z nich kosztują ponad połowę mniej niż normalnie - myślicie że shell dokłada do oleju z własnej kieszeni???

Ja akurat kupuję Shell Ultra Extra 5w30 (Bmw LL04) który normalnie od przedstawiciela kosztuje ok 175zł, w sklepach i punktach wymiany jakieś 210-230zł. Obecnie jest promocja i kosztuje 115zł, do tego dla odbiorców są różne zachęty w postaci punktów, które zamienia się na różne nagrody: np wycieczki, narzędzia, niemałe pieniądze za wypełnienie kontraktu ze sprzedaży.

Uważam że oleje mogły by być jeszcze sporo tańsze.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Panowie temat wraca tak szybko, jak konieczna jest wymiana.... pojawił się Casrtol Edge Turbo Diesel 5W40 co o nim sądzicie? Co prawda istniał wcześciej ale nie był kompatybilny z DPF-em, teraz chyba jest, LL-04 oczywiście posiada, no i mam dylemat ten czy EDGE 0W40 sport. Teraz mam Edge 5W30??? Może jakieś sugestie?
arti200. Pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie temat wraca tak szybko, jak konieczna jest wymiana.... pojawił się Casrtol Edge Turbo Diesel 5W40 co o nim sądzicie? Co prawda istniał wcześciej ale nie był kompatybilny z DPF-em, teraz chyba jest, LL-04 oczywiście posiada, no i mam dylemat ten czy EDGE 0W40 sport. Teraz mam Edge 5W30??? Może jakieś sugestie?

 

Masz do wyboru:

1. Zalecany Edge Sport 0W-40

2. Dobry Edge 5W-30

 

Ja bym pozostać przy tym co masz teraz w silniku, czyli Edge 5W-30.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę to dziwne rok temu castrol na swojej stronie zalecał właśnie 5W30 teraz zaleca 0W40 i chyba taki wleje, właściwie nie powinno to mieć znaczenia chociaż sport ma trochę lepsze parametry. Co do edge turbo diesel wyczytałem że nie jest zalecany do silników VW z DPF i dziwi mnie fakt że BMW i MB go dopuścili...

Reasumując spróbuje Edge sport 0W40m, który jest zalecany u mnie czasem mrozi w okolicy -30 no i wakacje w krajach cieplejszych niż nasz (chociaż i u nas nie raz temp. w okolicy 40) więc moim zdaniem lepszy 0W40.

Edytowane przez arti200
arti200. Pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Mam pytanie odnośnie wymiany oleju?

W menu w informacjach serwisowych przy kontrolce od wymiany oleju silnikowego jest 140000.

Dzisiaj przekroczyłem ten przebieg(14014tys) i nie wyświetliła się informacja o wymianie.

Czy przypomnienie zapala się samo czy trzeba sprawdzać na kompie kiedy wymiana?

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz do wyboru:

1. Zalecany Edge Sport 0W-40

2. Dobry Edge 5W-30

Ja bym pozostać przy tym co masz teraz w silniku, czyli Edge 5W-30.

 

Jest jeszcze oryginał http://moto.allegro.pl/oryginalny-olej-bmw-quality-longlife-04-5w30-1l-i1365546210.html Chociaż to pewnie też Castrol, ale za to w dobrej cenie.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz do wyboru:

1. Zalecany Edge Sport 0W-40

2. Dobry Edge 5W-30

Ja bym pozostać przy tym co masz teraz w silniku, czyli Edge 5W-30.

 

Jest jeszcze oryginał http://moto.allegro.pl/oryginalny-olej-bmw-quality-longlife-04-5w30-1l-i1365546210.html Chociaż to pewnie też Castrol, ale za to w dobrej cenie.

 

Pozdr.

 

Cena rzeczywiście bardzo dobra, dużo niższa niż w naszych serwisach : 88.94 zł za 1 litr (bez rabatu)...masakra :duh:

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie wymiany oleju?

W menu w informacjach serwisowych przy kontrolce od wymiany oleju silnikowego jest 140000.

Dzisiaj przekroczyłem ten przebieg(14014tys) i nie wyświetliła się informacja o wymianie.

Czy przypomnienie zapala się samo czy trzeba sprawdzać na kompie kiedy wymiana?

Dobrze policz zera :D mi wyswietla jaki przebieg pozostaje do wymiany i zaczyna liczyc od 30000km po skasowaniu i wymianie.W zaleznosci od warunków i stylu jazdy ten przebieg moze sie przedluzyc do ok.35000km tak jest w moim przypadku.Nie spotkalem sie aby komp pokazywał konkretny przebieg do wymiany tak jak Ty podajesz te 140000km :nienie:

pozdro

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Sprawdź ładowanie i doładuj lub wymień akumulator - przy niskim napięciu komputer może pokazywać różne cuda (tak jak u ciebie).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Sprawdź ładowanie i doładuj lub wymień akumulator - przy niskim napięciu komputer może pokazywać różne cuda (tak jak u ciebie).

No dokładnie,pierwszy raz widze aby komp pokazywał cos takiego.Ale skoro wedlug kompa przejechales przebieg do wymiany oleju to w momencie zaplonu powinien Cie na czerwono informowac o wymianie oleju,a kilometry przejechane ponad stan powinny byc pokazane jako na minusie ,tzn. jesli wymiane miales miec przy 140 000 a masz przejechane 140 123 to przy inspekcji olejowej powinien byc czerwony trójkąt i -123km.Z tego co na zdjęciu widać to masz wymienić olej za 140 000km a to raczej absurd.Wiec faktycznie cos nie tak ze wskazaniami Twego kompa :mad2: :nienie:.Moze faktycznie slaby akumulator to przyczyna tych wskazań :?

pozdro

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu zamieszczonym przez "Michał 330xd" jest napisane:

"Battery charge very low!" czyli najprościej że akumulator jest mocno rozładowany.

 

Ja u siebie doładowuję akumulator "inteligentnym" prostownikiem nawet dwa razy w tygodniu.

Częste ładowanie nie zaszkodzi, być może nawet wydłuży życie baterii (ale nie przesadzajmy z wysokością prądu i czasem ładowania, najlepiej mieć prostownik który sam dobiera prąd ładowania i wyłącza się sam po naładowaniu akumulatora).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli akumulator mówi nam, że trzeba go doładować, jest to sygnał, że należy go WYMIENIĆ. Mało prądu przy rozruchu powoduje m.in. zablokowanie EWS w najgorszym wypadku uszkodzenie sterowników (!) także nie ma się co łudzić, bo jak często ładujemy aku znaczy to, że aku jest już wyeksploatowany. Cóż nasze samochody nie lubią spadków napięć, a konsekwencje mogą być kosztowne :)

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzisiaj akumulator doładowałem ale już nie pierwsza raz ładowałem.

Czyli najlepiej wymienić na nowy?

Napięcie jest w porządku. Mierniki wskazywał 12V na wyłączonym silniku i 14,7 na włączonym.

Co to jest to EWS?

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Wskazania masz dobre u siebie też takie mam ( wg OBC)

 

A EWS to po prostu immobiliser :)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj akumulator doładowałem ale już nie pierwsza raz ładowałem.

Czyli najlepiej wymienić na nowy?

Napięcie jest w porządku. Mierniki wskazywał 12V na wyłączonym silniku i 14,7 na włączonym.

Co to jest to EWS?

 

Ładowanie 14,7 V jakie masz u siebie jest o wiele za duże i może wyrządzić więcej szkód niż pożytku.

Ładowanie powinno się wahać pomiędzy 13,9 a 14,4 V i najlepiej je sprawdzić na obciążeniu, tzn. na włączonych światłach które u nas są obowiązkowe.

Jeśli napięcie na akumulatorze w stanie spoczynku nasz poniżej 12,5 V, to oznacza że aku nadaje się do naładowania. Jeśli często masz poniżej 12,5 V to może oznaczać że akumulator jest już zużyty.

Jeśli doprowadzimy do prawie całkowitego rozładowania akumulatora, to może okazać się że bateria w naszym aucie może nie być już do uratowania, tzn nigdy już nie osiągnie 100% swojej pojemności, może osiągnie przy pełnym naładowaniu np 60% swojej nominalnej pojemności, a to może być już o wiele za mało.

Jeśli ktoś robi codziennie odcinki np odcinki 2 razy po 20 km, to nie ma szans na w miarę pełne naładowanie akumulatora przez alternator. Aby zregenerować akumulator po jednym rozruchu zimnego silnika potrzeba przejechać około 15 km, do tego dochodzi jeszcze prąd dla dmuchawy, światła, ogrzewanie szyby, radio, podgrzewane fotele itp. W obecnych zimowych warunkach nawet te 15 km to za mało na doładowanie aku po jednym rozruchu.

Ja u siebie nigdy nie czekam aż bateria zaczyna mi dawać słabszy prąd i pojawi się informacja na wyświetlaczu komputera, podłączam prostownik i po sprawie (zimą doładowuję bardzo często, nawet dwa razy w tygodniu).

Mam dwa prostowniki: 15A - z regulacją prądu do "nagłych przypadków" i drugi max 3,8A. Ładuję (w nocy) tym słabszym który sam się wyłączy po naładowaniu, w razie potrzeby znów sam się włączy.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No właśnie mi się zdarzyło 2 razy, że bateria całkowicie padła tak, że nawet nie mogłem z pilota otworzyć auta.

A co z tym ładowaniem? Przecież jak nie przekracza 15V to jest w porządku. Pomiar robiłem bez włączonych świateł.

Ładowanie można sprawdzić samemu czy tylko przez podłączenie do kompa?

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mi się zdarzyło 2 razy, że bateria całkowicie padła tak, że nawet nie mogłem z pilota otworzyć auta.

A co z tym ładowaniem? Przecież jak nie przekracza 15V to jest w porządku. Pomiar robiłem bez włączonych świateł.

Ładowanie można sprawdzić samemu czy tylko przez podłączenie do kompa?

 

Można śmiało samemu zmierzyć nawet takim miernikiem za kilkanaście złotych.

Wierz mi że 14,7 V to za dużo. Zbyt duże ładowanie może "wygotować" elektrolit (mój kolega miał taki przypadek, ale nie w bmw - akumulator był do wyrzucenia, nie ma wtedy szans na reklamację).

U mnie ładowanie jest 14,0 lub 14,1V.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No takim właśnie miernikiem sprawdzałem. To co jest nie tak z ładowaniem. Regulator napięcia?

 

W takim wypadku najprawdopodobniej może szwankować regulator napięcia (choć te w bmw raczej rzadko zawyżają prąd ładowania), ale wcześniej jeszcze dla pewności sprawdź prąd ładowania innym miernikiem.

Najlepiej naładuj akumulator porządnym prostownikiem i później sprawdź ładowanie alternatora.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.