Skocz do zawartości

E91 Wygłuszenie


dziqsek

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli przed liftowa wersja jest cichsza w środku niż po, to ja mam straszny niedosłuch :norty: Jeździłem e91 320d 163KM i teraz swoją e91 320xD 184KM i porównania nie ma - pierwsza dawała po uszach a w drugiej cisza :cool2:

Swoją drogą - 2,5K za wygłuszenie auta to nie mało, ale zakres prac spory :wink:

 

przedliftową zrobiłem 100kkm a lci jakieś 25kkm i różnica jest ogromna. W przedlifcie przy 180km/h dało się spokojnie rozmawiać a przejazd po kostce brukowej był ledwie słyszalny, w lci przy 140km/h z pasażerami z tyłu właściwie nie da się rozmawiać a przy 160 trzeba głośno mówić nawet do pasażerów z przodu, przejazd po kocich łbach to jest dramat, dudni jak w żuku. Pewnie w sporej mierze jest to efekt zawieszenia m, ale na boga, to nie corsa i tak głośno być nie powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 131
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

:duh: :norty: ło matko z córką - to w mojej cisza, jak makiem zasiał :D Fakt, że ja mam u siebie zwykłe zawieszenie a nie M-kowe, ale to nie powinno robić różnicy w głośności poruszania się :nienie: Dodatkowo mam huczące wyząbkowane opony RFT które idą w śmieć przed zimą i panoramę - wracałem 1600km z Niemiec z podniesioną panoramą i 160km/h była cisza jak makiem zasiał - szeptać można pieszczotliwie :twisted: Pani siedzącej na bocznym fotelu.

Po moje auto jechaliśmy e91 przed liftem i była dużo głośniejsza - szczególnie odgłosy od silnika dochodziły do wnętrza - opony zwykłe, a nie RFT. Sam kierowca stwierdził, że w LCI jest o wieeele ciszej niż u niego, więc to nie tylko moja opinia :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wygłuszenia silnika (niskie i średnie częstotliwości) musi być gęsta mata. Pianka/gąbka nie na wiele się zdaje (kilka warstw ściśniętych to już lepiej). Najlepsza jest mata bitumiczna ale ciężka (nie nadaje się na maskę) i nie za bardzo odporna na temp (może się topić). B. dobry jest filc ale z kolei nie odporny na wilgoć więc musiałby być oklejony z dwóch stron. Są jeszcze maty polimerowe, nie wiem jak się sprawdzają
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:duh: :norty: ło matko z córką - to w mojej cisza, jak makiem zasiał :D Fakt, że ja mam u siebie zwykłe zawieszenie a nie M-kowe, ale to nie powinno robić różnicy w głośności poruszania się :nienie: Dodatkowo mam huczące wyząbkowane opony RFT które idą w śmieć przed zimą i panoramę - wracałem 1600km z Niemiec z podniesioną panoramą i 160km/h była cisza jak makiem zasiał - szeptać można pieszczotliwie :twisted: Pani siedzącej na bocznym fotelu.

Po moje auto jechaliśmy e91 przed liftem i była dużo głośniejsza - szczególnie odgłosy od silnika dochodziły do wnętrza - opony zwykłe, a nie RFT. Sam kierowca stwierdził, że w LCI jest o wieeele ciszej niż u niego, więc to nie tylko moja opinia :wink:

 

nie wiem, ja miałem '06 i teraz mam '09 może to kwestia rocznika ale to co jest teraz to jest dramat, no i może jeszcze kwestia odczuć ale nawet osobista małżonka stwierdziła że w tym aucie jest o wiele głośniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
U mnie silnik chodzi cichutko ale fakt faktem odgłosy toczenia są głośne i to bez względu ma opony. Choć znowu znajomi mówią ze w moim aucie jest mega cicho, pewnie kwestia ucha

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie pomyślałeś, że może kiepski egzemplarz ci się trafił? Albo coś masz zużyte w zawieszeniu lub silniku? W LCI nic nie zmieniali w wygłuszeniu.

 

ja stawiam na to że to kwestia obniżonego zawieszenia (hałas ma "bliżej") wielkich jak uszy słonia lusterek zewn i opon rof, na krótkich odcinkach nie ma znaczenia ale po sześciu godzinach jazdy zaczyna się mieć dość, tak czy inaczej w tygodniu jedzie do magików i zobaczymy jaka różnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jestem po zabiegu.

Zmieniłem jednak wersję i nie robiłem na razie drzwi, tylko maska, nadkola i bagażnik.

Nie miałem szansy jeszcze przelecieć autostradą ale pierwsze wrażenie jest bardzo pozytywne. Ciągle nie mogę się pozbyć uczucia jakby mi się uszy zatkały :)

Motor w środku jest cichszy o jakieś 500-800rpm, ale to co dla mnie ważniejsze czyli szum od kół znacznie się wytłumił i przejazd po kocich łbach nie powoduje braku możliwości usłyszenia własnych myśli.

 

Ale ciekawostka, gdy odstawiłem swojego do warsztatu to jechałem taksówką E-klasą i stwierdziłem że beemka bez wygłuszenia jest duużo cichsza, więc chyba po prostu tolerancja na hałas mi się przesunęła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołożę jeszcze tylko wrażenia z autobany.

Hałas od kół praktycznie niesłyszalny, dźwięk motoru cichszy co najmniej o połowę. De facto przy 160-180km/h słyszalny praktycznie tylko szum powietrza, który jest mocno zależny od kierunku wiatru, przy bocznym wietrze jest dużo głośniej niż przy wietrze w kierunku jazdy.

Chyba zrobię jeszcze drzwi, powinno być jeszcze ciszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Mały updejt, wygłuszyłem sobie drzwi, a raczej boczki, zaskoczony byłem jak lekkie one są, okazało się że są zrobione z dykty i de facto działają jak pudło rezonansowe gitary.

Po wyklejeniu boczków matą bitumiczną nastą piła błoga cisza. w pierwotnym zamiarze miałem wyklejać również blachę od środka ale okazuje się że same boczki wystarczają, różnica jest kolosalna.

Na tym chyba zakończę projekt wyciszenia buni (uszczelka szyberdachu, maska, nadkola, bagażnik i drzwi), w aucie jest już przyjemnie i "salonowo" cicho, teraz żeby cokolwiek poprawić to trzeba by wykleic całą podłogę i dach bitumem, ale to już by była przesada.

 

2013-06-01-195.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od niedawna mam 320d LCI sedana i powiem szczerze myślałem, że będzie ciszej w środku. Chodzi mi konkretnie o głos silnika - na 1,2 biegu podczas przyspieszania słychać go bardzo, jak w golfie, bez kitu. Na wyższych biegach jest dużo lepiej. Zaznaczam, że mam bardzooo wrażliwy słuch.

Pozdrawiam,

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Duzo ludzi na maske bezposrednio kladzie bitum z aluminium a pod pokrywe silnika zwykly filc niepalny i ponoc roznica jest juz kolosalna aczkolwiek dobrze byloby jeszcze grodz bitumem z aluminium wylozyc dla lepszego efektu

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłem dłuższą trasę i jestem bardzo miło zaskoczony, nagle się okazało że seryjne hi-fi bardzo przyjemnie gra. Po zakupie auta strasznie byłem niezadowolony z jakości dźwięku, jeździłem po różnych fachowcach by się dowiedzieć co by tu zmienić a teraz po (prawie) kompleksowym wygłuszeniu jestem wręcz zachwycony. Nawet tak trudna do słuchania w aucie płyta jak LaoChe PW gra świetnie bez konieczności podkręcania dźwięku do poziomu w którym bębenki łaskoczą się nawzajem...

Wygląda na to że w caraudio to wygłuszenie jest kluczowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duzo ludzi na maske bezposrednio kladzie bitum z aluminium a pod pokrywe silnika zwykly filc niepalny i ponoc roznica jest juz kolosalna aczkolwiek dobrze byloby jeszcze grodz bitumem z aluminium wylozyc dla lepszego efektu

Czyli maskę wykleić matą bitumiczną z aluminium a pod osłonę silnika dać filc niepalny. Nadkola też matą bitumiczną z aluminium czy zwykła i co w środku kabiny :?: jakie firmy polecacie jeśli chodzi o maty :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na drzwi STP, są w dobrej cenie lub dynamat droższe rozwiązanie. Mate dekarską sobie odpuść, potrafi się odklejać - choć na nadkola może się nadać. W golfe IV robiłem drzwi właśnie matą dekarską i trochę się poodklejała (zima,lato) - ale walory tłumiące miała OK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zajrzałem pod osłonę silnika jako wygłuszenie dali piankę i a w miejscu rurki od egr jest na to naklejony kawałek filcu z folią alu. Co myślicie żeby pod osłonę dać filc z alu nawet kilka warstw i pod oryginalne wygłuszenie maski dać tez film z alu :?: Do tego nadkola od zewnątrz matą bitumiczną z alu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Pozwolę sobie tutaj dopisać Panowie czy wychodziło bmw e90 320d bez wygłuszenia w drzwiach??

 

http://img10.allegroimg.pl/photos/oryginal/46/44/91/21/4644912124

 

http://img809.imageshack.us/img809/4237/obraz006th.jpg

 

na 99% jak rozkręcałem boczki tego u mnie nie było a nie chce rozkręcać wszystkiego.Jeśłi tego nie ma myślicie że warto zakupić za te pare groszy (allegro 30-50zł) daje to duży efekt? bo chce żeby było trochę ciszej.

 

 

PS: wczoraj robiłem wygłuszenie użytkownika zająca jakis tam efekt jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.