Skocz do zawartości

E91 Wygłuszenie


dziqsek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zarejestrowani

Miałem ostatnio okazję siedzieć w autku pokazowym jednej z bardziej znanych firm caraudio, a autkiem było E46 320d.

Pomijając fakt świetnego audio w oczy a właściwie w uszy rzuciło mi się fenomenalne wygłuszenie.

Siedząc w środku , kiedy właściciel uruchomil autko nie było słychać kompletnie nic !! Jedynie po wibracjach na fotelu można było powiedzieć, że auto chodzi po prostu kompletna cisza na postoju, dopieor przy przyspieszaniu było słychać CICHE warzenie a hałas był bardzo odległy jak by z bagażnika :)

 

Podobnie na zewnątr autka, klekot był słyszalny właściwie po otwarciu maski albo stojąc blisko od strony nerek ale naprawdę trzeba było się wsłuchać.

 

Całość zrobiła na mnie tak piorunujące wrażenie , że zastanawiam się czy samemu sobie nie wygłuszyć tak autka i tu pytanie :

 

-Jak to zrobić, żeby w środku na postoju była cisza i podczas jazdy tylko delikatny szum i "odległe" warczenie silnika

-Jak wygłuszyć autko , żeby na postoju była cisza ( bo wstyd mi jak w garażu odpalam autko obok sąsiad odpala nową lagunę albo Audi A4 czy Lexusa IS ( same diesle diesle) i moje auto w porownaniu z ich klepie jak stary Golf ;/

-Czy wygłuszając komorę silnika np. osłone silnika, całą komorę i maskę nie spowoduje przegrzewania silnika lub jakiś elementów plastykowych ??

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 131
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja nigdy nie wygłuszałem całości, tzn podłoga, dach, komora silnika, nadkola itp. Wygłuszałem tylko dobrze drzwi kierowcy i pasażera, koszt ponad 1000zł, matami dynamat oraz zakamarki pastą brax. Hmm a więc podstawowa rzecz to pytanie, czy chcesz mega wygłuszony samochód do car audio czy przyzwoite osiągi prędkośći, bo wiedz o tym że mogą się one znacznie pogorszyć, samochód przybierze na masie kilkadziesiąt kilo. To wszystko też zależy jakich materiałów użyjesz, jak dynamat, stinger to jeszcze ok, ale nie daj Boże polskie bitumiczne maty APP, koszmar. Podjedź gdzieś do CA niech Ci wycenią, może nie będziesz musiał wyklejać wszystkiego aby uzyskać oczekiwany efekt. Na pewno auto przybiera sporo na Kg a ubywa sporo w portfelu. Jest to pracochłonne więc jak nie będziesz się podejmował roboty sam to jeszcze za to sporo zapłacisz. Zakładam, że jak ktoś nigdy tego nie robił to nie złapie się za wygłuszenie całego auta "na próbe". Grzać się nic nie powinno. Do każdych elementów są też dedykowane mate, cienkie, grube, podklejane aluminium, specjalne do komory silnika itp. Zobacz ofertę dynamat. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem fanem cichutkiej pracy silnika i wygłuszam swoje autka od 10 lat (peugeotHdi, VWTdi, audi a3Tdi). Wiem, że zaraz odezwa sie glosy, że to druciarstwo,że zrobil to Zdzichu w garazu itp. ale co mi tam. :oops: (jesli komus sie nie podoba to niech tego nie robi). Po pierwsze to pod wygłuszeniem maski wklejam (miedzy profilami) taka mate http://moto.allegro.pl/wygluszenie-mata-akustyczna-wygluszajaca-filc-fvat-i1240770535.html. Wystarczy wyciac formaty i wkleic na silikonie i zamaskowac oryginałem.(mata jest leciutka i nie obciąza pokrywy). Nastepna sprawa to wygłuszenie osłony plastikowej silnika. Wywalam ori. gabke i wklejam taka sama mate ale warstwami. Warstwa przez ok. tydzień sie ułozy, ubije od drgan silnika i wklejam nastepna az do granic mozliwosci. W BMW to wystarczyło bo autko i tak jest najcichsze z wymienionych. W tamtych wyklejałem np, profile błotnikow, scianki grodziowe, wnetrza drzwi, a nawet dolne oslony plastikowe silnika, oczywiście leciutką matą piankowa, nieprzyjmujaca wody. Wygłuszenie w dieslu jest bezpieczne, maty sa nie palne, silnik szybciej łapie temperature i efekt niesamowity. Wielu ludzi pytało mnie czy to benzyniak? Edytowane przez azajec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Kolego Azajec - własnie takie podejście do sprawy mi się podoba ;)

 

Przyzwyczajony jestem do cichych diesli ( po swojej E46 benzynowej jezdzilem przez rok Mercem W211 320cdi i Audio A8 4.2 TDI ) a diesel BMW 4 cylindorwy klepie najgłosniej z nowych samochodów tej samej klasy. Na poczatku myslałem , że to tylko ja mam coś zwalone i mój tak klepie ale kuyn kupił E90 w dieslu i tak samo "bociani".

 

A swoją E90 wygłuszałeś ?? Chodzmi mi o prace silnika na postoju z zewnatrz i w srodku ??

 

Masz oże jakiś filmik np na YT jak chodzi taki silniczek po wygłuszeniach ??

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie starałem sie nikomu nic udowadniać i nic nie nagrywałem. Oczywiscie, ze e90 jest wygłuszona, ale jak juz pisałem tylko na klapie i na osłonie. Możesz mi na słowo uwierzyć, ze warto. Poprzez doswiadczenia na poprzednich autkach, z róznymi materiałami, okazało sie, że własnie ta mata daje najlepsze efekty (nie oceniam materialow w pełni profesjonalnych).Jesli zdecydujesz sie na takie lub inne (profesjonalne) wygłuszenie będziesz zadowolony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

kurde nakreciłeś mnie ;)

 

Filmik nie chciałem po to , że niby nie wierze tylko żeby porównać hałas między Twoim i moim ;) W kabinie dużo odczuwalna róznica w hałasie jest ?? Bo u mnie na jałowym przy wyłączonym ogrzewaniu słychać najzwyklejszy terkot jak w traktorze tylko cichszy ale i tak straszliwie mnie to demotywuje i jak już pisałem nie odczuwam tutaj marki premium a przy sąsiadach czasami wstyd ;/

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziqsek. Ja wyszedłem z założenia, ze każda decybela wyłapana przez jakiekolwiek wygłuszenie poprawi moje "samopoczucie". Sprobuj mojego patentu, koszt żaden,robota to troche przyjemnej zabawy w garażu przy browarze a sam przekonasz sie co to robi. Aha. Byl juz kiedys poruszany temat "głośnosci" naszych diesli, nie wiem na czym to polega (i cieszę sie z tego) ale moje e90 w serii (bez wygluszenia) jest najcichszym autem z tych, które wymieniłem w poprzednim poście.(peugeot,vW,audi)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

azajec, wygłuszałeś drzwi?

ważna jest waga mat. Ja w Passacie B5FL wygłuszyłem jedne drzwi i z reszty zrezygnowałem bo to bardzo ciężkie jest :shock:

czym najlepiej jest zrobić drzwi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drzwi wygłuszałem w Peugeocie. Robilem to pianką typu "karimata" i kleiłem mazidłem, smołą (oczywiscie bezwonną)do wygłuszania. Pianka oczywiscie nie miala fenomenalnych (profesjonalnych) własciwosci głuszacych ale była lekka i nie przyjmowała wody.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Jutro jade do sklepu car audio zaprzyjaznionego zobaczymy jaka mi krzykna cene za calosc, albo za same materiały na maske i pod pokrywe silnika tak jak sugerował Azajec.

 

Ktoś jeszcze to robił i podzieli się wrażeniami ?

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Widziałem, ich chyba troszke - jak mówi mój kolega " mam za słabo kochała, lub tatuś aż za mocno... w pupę".

 

Za taką kasę to sam bym ją chyba wyciszył lepiej - co ja mówię za połowe tej kwoty.

 

Zamówiłem już maty na allegro ciekawy jestem jaki będzie efekt :)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Zarejestrowani
Różnica bez osłony jest słyszalna bardziej z zewnątrz, moje maty nie doszły ( problem z allegrowiczem) i póki co wymieniłem samą gąbkę na ori nową, ale za jakiś czas będę siędalej bawił bo kolega PRMAX podsunął mi pomysł z wygłuszeniem listwy wtreyskowej od n47n

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

A proszę bardzo ;)

 

W silnikach N47n ( te 184 konne i ED ) jest dodatkowe wygłuszenie listwy wtryskowej i pokrywy zaworów ( czyli to miejsce gdzie najbardziej cyka i klepie ) jest to nr. 7 tutaj http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=UY71&mospid=53264&btnr=11_4561&hg=11&fg=55 . koszt niecałe 200zł z tego co pytałęm w ASO ( nie mam rabatów ) . Do tego można zdjąć gąbkę z maski i wrzucić matę wygłuszającą filcową lub bardziej estetyczną bitumiczną z warstwą aluminium ( bardziej odporna na ciepło ale diesle się aż tak nie grzeją żeby filc się zapalił ) tutaj jest zaznacone co i jaką matą można wygłuszyć : http://www.app.com.pl/products/?prid=121 . Najlepiej polecieć maskę, ścianę grodziową a najlepiej całą komorę silnika.

Koszt zrobienia tego samemu (tutaj nie trzeba aż takiej fachowości ) za ten element na wtryskiwacze, i mata na maske i całą komorę silnika to około 450-800zł w zależności jaki materiał użyjemy i jak grubo go położymy.

 

Siedziałem kiedyś w passacie 1.9tdi z wygłuszoną kompleksowo całą komorą silnika + kilka warstw filcu na pokrywe silnika i powiem szczerze że na postoju z zewnątrz był cichszy niż mój silnik obecnie , a w środku na posotju kompletna cisza no zero jak w Lexusie LS, podczas jazdy było słychać silnik mniej więcej na poziomie jak u nas, więc po takim wygłuszeniu w naszych spodziewam się prawie ciszy absolutnej :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Ta oslona na wtryski pasuje chyba tylko do n47 w kazdym razie nie zaszkodzi sprobowac dac podobnej customowej do n47 za jakies 30zl :). Wygluszenie ( porzadne samej maski i oslony silnika + jakas fajna mata na dolna oslone silnika powinno obnizyc halas o jakies 4-5dB a jak wiemy (lub zaraz sie dowiemy) zmniejszenie halasu o 3dB to dwukrotne zmniejszenie natezenia halasu!! Ciszej bedzie prawie na 100%. ale glownie na zewnatrz zeby bylo ciszej w srodku ( ciszej i tak bedzie ale nie jakos znacznie) trzeba by jeszcze wykleic sciane grodziowa ( okolo 1m x 1m ). Koszt niewielki bo okolo 100-150 zl a wystarczy podkechac na niski kanal zdjac oslony i samemu odtluscic jakims ludwikiem lub innym purem lub benzyna i okleic ale koniecznie ta folia aluminiowa bo na cieplo odpycha

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta oslona na wtryski pasuje chyba tylko do n47 w kazdym razie nie zaszkodzi sprobowac dac podobnej customowej do n47 za jakies 30zl :). Wygluszenie ( porzadne samej maski i oslony silnika + jakas fajna mata na dolna oslone silnika powinno obnizyc halas o jakies 4-5dB a jak wiemy (lub zaraz sie dowiemy) zmniejszenie halasu o 3dB to dwukrotne zmniejszenie natezenia halasu!! Ciszej bedzie prawie na 100%. ale glownie na zewnatrz zeby bylo ciszej w srodku ( ciszej i tak bedzie ale nie jakos znacznie) trzeba by jeszcze wykleic sciane grodziowa ( okolo 1m x 1m ). Koszt niewielki bo okolo 100-150 zl a wystarczy podkechac na niski kanal zdjac oslony i samemu odtluscic jakims ludwikiem lub innym purem lub benzyna i okleic ale koniecznie ta folia aluminiowa bo na cieplo odpycha

 

Jak zaczniesz robić zakupy to podeślij linki do wybranych produktów. ja chętnie zająłbym się tym w nadchodzącym tygodniu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Ja dopiero w polowie stycznia jak wyplata przyjdzie :mad2: studenci lekko nie maja :mrgreen: Ktorys z naszych forumowych kolegow wygluszal juz pokrywe silnika jak znajde kto to to poprosze zeby sie wypowiedzial

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.