Skocz do zawartości

320 D biegi ze sprzęgłem nie wchodza - bez, wchodzą :(


MarkoS007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czytałem ostatnio o problemach ze skrzynią (sprzęgłem) i moje auto się zaraziło :(. Dzisiaj rano przy przełączaniu biegów zdarzyło się, że bieg wrzuciłem na trochę nie do końca wyciśniętym sprzęgle i od tego momentu wrzucenie każdego kolejnego zaczyna się walką z dźwignią. Niby żadnego chrupnięcia,tąpnięcia nie było a jest duże pogorszenie pracy lewarka.Biegi wchodzą bardzo ciężko, jakbym nie trafiał w odpowiednie miejsce dźwignią :(. Do tej chwili wszystko było leciutko i płynnie, a tu nagle walka z kazdym biegiem. Ciekawa rzecz, zauważyłem, że biegi wchodzą płynnie na półsprzęgle !! Rozumiałbym, że na pólsprzęgle wchodzą z oporem, ale odwrotnie !! Nie będę przecież wrzucal na pół sprzęgła bo skończy się tarcza i chyba nie o to chodzi...

Jakieś sugestie albo podobne doświadczenia ?

 

Teraz (dzień następny) to już jest tak, że biegi "na sucho" wchodzą normalnie (albo preawie normalnie), a po odpaleniu auta nie ma mowy o wrzuceniu którego kolwiek biegu. Gdy próbuję "na siłę" to auto zaczyna się leciutko toczyć. Tak jakbym usiłował wrzucić bieg bez sprzęgła. Gdy wbijębieg i później zapalam silnik przy wciśniętym pedale sprzęgła to są "kangury" jakbym próbował odpalić przy wbitym biegu ale bez wciśniętego sprzęgła. Jednym słowem sprzęgło zniknęło. Tarcza czy docisk ????

Edytowane przez MarkoS007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spruboj tak przy zmianie biegów:

Sprzeglo, wyrzucasz bieg pedal sprzegła do gory i na dol wrzucasz bieg

jak wejdzie lagodnie to synchronizatory prawinapewno padly jak bez zmian to sprzęgło

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:(

Teraz (dzisiaj) to już jest tak, że biegi "na sucho" wchodzą normalnie (albo preawie normalnie), a po odpaleniu auta nie ma mowy o wrzuceniu którego kolwiek biegu. Gdy próbuję "na siłę" to auto zaczyna się leciutko toczyć. Tak jakbym usiłował wrzucić bieg bez sprzęgła. Gdy wbijębieg i później zapalam silnik przy wciśniętym pedale sprzęgła to są "kangury" jakbym próbował odpalić przy wbitym biegu ale bez wciśniętego sprzęgła. Jednym słowem sprzęgło zniknęło. Tarcza czy docisk ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co za różnica i tak wymieniasz komplet ......

 

Niby racja, tylko chodzi o to czy ktoś po tych objawach rozpozna np. coś co miał u siebie i czym się skończyło. Nie jestem mocnym mechanikiem dlatego pytam żeby wiedzieć z czym się finansowo ewentualnie przyjdzie zmierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!!!

ja miałem takie cos kolego po wymianie sprzegła. założyli mi nówe sprzegło komplet i przejechałem jakies 30km i znowu coś padło. okazało się że mechanik nie ustawił albo źle ustawił autoregulacje sprzegła.

 

Nie wiedzialem, że samoregulacja jest regulowana :?: W książce o naprawianiu by Wielebny jest napisane, że sprzęgło samo się reguluje ale żeby to było ustawiane, hmmm. Cóż, wkrótce z bardziej kumatym kolegą zrzucam skrzynię i obejrzę wszystko. Odezwę się wtedy i wrzucę fotki po zdiagnozowaniu problemu, może kiedyś ktoś doświadczenia wykorzysta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak mi powiedział mechanik że nie ustawiona jest autoregulacja i kręcili w sprzęgle tymi śrubkami i juz dobrze jest.

 

witam kolego ten mechanik to wkręcił chyba ciebie -bez obrazy

przy wymianie sprzegła żadnych srubek nie kręciłem pierwsze słysze

mysle że poprostu cos sknocili i musieli jakos wybrnąc z sytuacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak mi powiedział mechanik że nie ustawiona jest autoregulacja i kręcili w sprzęgle tymi śrubkami i juz dobrze jest.

 

witam kolego ten mechanik to wkręcił chyba ciebie -bez obrazy

przy wymianie sprzegła żadnych srubek nie kręciłem pierwsze słysze

mysle że poprostu cos sknocili i musieli jakos wybrnąc z sytuacji

 

Może po prostu nie dokręcili obudowy docisku :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

zobacz tu miałem cos podobnego -padł docisk

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=93067

 

Piękne zdjecie, Bolo, mój docisk po rozebraniu skrzyni to kalka Twojego przypadku :D. Jako, ze nie lubię robić dwa razy wymieniłem tarczę, docisk i dwumasę, chociaż może niekoniecznie było trzeba tarczę i dwumasę , bo pięknie wyglądały. Tyle, że w zakupie spory upust mialem to poszło wszystko:).

Po 115 kkm przebiegu tarcza była o 2 mm cieńsza niż fabryczna !!!, ( nowy LUK 9 mm, moja stara 7 mm) i nawet ma jeszcze skośne rowki.

Ze mnie taki mechanik, że impreza zajęła mi 8 godzin :mrgreen:. Przy okazji wywalilem klapki z kolektora ssącego, wyczyścilem zawór EGR, kolektor i dolot z intercoolera. Po zabiegu bunia mruczy bardziej "dieslowo" niż wcześniej i ... chyba się lepiej zbiera.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam.

no to ładnie zakończył się stary rok...

Wczoraj kopałem się trochę pod blokiem, ale wszystko było ok.

Dziś rano zobaczyłem, że nie mogę wrzucić żadnego biegu na uruchomionym silniku.

Na wyłączonym wchodzą, czyli tak jak u kolegi wyżej.

Wzięliśmy więc z pracy nasz pojazd assistance i pojechaliśmy dziś z kolegą z firmy po auto. On stwierdził, że może nim w takim stanie dojechać, i faktycznie pojechał.

Zmieniał biegi synchronizując je z obrotami, jechałem za nim i faktycznie jechał płynnie tak ok 60-70km/h.

W firmie wzięli go od razu na podnośnik, chcieli zobaczyć czy się nie zapowietrzył ale było ok.

Auto stoi do poniedziałku, aż wyjmą skrzynię.

Może ktoś z was przerabiał taki temat i powie mi czemu to tak się spier.... z dnia na dzień?

 

Przy okazji będę chciał, żeby zrobili położenie lewarka (5 bieg).

Może ktoś przypomnieć i pokazać, które części zamówić:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=23_0229&hg=23&fg=15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

no to ładnie zakończył się stary rok...

Wczoraj kopałem się trochę pod blokiem, ale wszystko było ok.

Dziś rano zobaczyłem, że nie mogę wrzucić żadnego biegu na uruchomionym silniku.

Na wyłączonym wchodzą, czyli tak jak u kolegi wyżej.

Wzięliśmy więc z pracy nasz pojazd assistance i pojechaliśmy dziś z kolegą z firmy po auto. On stwierdził, że może nim w takim stanie dojechać, i faktycznie pojechał.

Zmieniał biegi synchronizując je z obrotami, jechałem za nim i faktycznie jechał płynnie tak ok 60-70km/h.

W firmie wzięli go od razu na podnośnik, chcieli zobaczyć czy się nie zapowietrzył ale było ok.

Auto stoi do poniedziałku, aż wyjmą skrzynię.

Może ktoś z was przerabiał taki temat i powie mi czemu to tak się spier.... z dnia na dzień?

 

Przy okazji będę chciał, żeby zrobili położenie lewarka (5 bieg).

Może ktoś przypomnieć i pokazać, które części zamówić:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=23_0229&hg=23&fg=15

 

Cóż, awaria jak każda awaria, po prostu część się wyeksploatowała :D. Z wszelkich znaków wynika, że, tak jak u mnie, padł docisk ( nie główne "słoneczko" tylko takie "motylkowe" sprężynki dookoła). Można poszukać używki docisku, jeśli tarcza jest OK i dwumas nie ma luzów, ale to dlatych co lubią częściej zrzucać skrzynie do kanału. Ja zrzuciłem skrzynię i wymieniłem komplet z dociskiem ( ok 2000 zł), tylko dlatego , że nie mam zamiaru powtarzać ćwiczeń z wyjmowaniem skrzynki :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, żadnych używek.

już jak się stało i trzeba wyjąć skrzynkę to oprócz opisywanej awarii zrobię te położenie lewarka, usunę jakieś pocenie się z górnej części skrzyni.

Zobaczymy jak będzie wszystko na wierzchu.

Zastanawiam się czy wymienić przy okazji takie rzeczy jak łożysko oporowe mimo, że powiedzą że "jeszcze pochodzi".

Planuję także przy okazji obszyć mieszek zmiany biegów i kierownicę, ponieważ są powycierane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kolego masz zamiar robić coś ze skrzynią to sprawdź sobie luzy na wałku sprzęgłowym bo ja wszystko wymieniłem a jeśli chodzi o skrzynię to zlekceważyłem i teraz muszę skrzynke zrzucać i zrobić to do porządku, tylko że kupiłem drugą skrzynię i wymieniłem w niej wszystko czyli łozyska na wałku uszczelniacze i niedługo wymiana.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Skrzynka wyjęta. Docisk poszedł, musiałem przy tym kopaniu go tak rozgrzać, że "doprawiłem mu uszy" i siadł.

Ząbki słoneczka są powykrzywiane i nie leżą w jednej płaszczyźnie. Tarcza też już długo by nie pochodziła.

Kompletne sprzęgło zamówiłem u Zdunka w Gdańsku. Rzekomo jest jedno takie w magazynie BMW w Polsce, na jutro ma być.

Przy okazji wymieniłem dzis ten mały pierścień uszczelniający i zamówiłem też duży (ten przy połączeniu z wałem), bo z któregoś leciało.

Wie może ktoś czy też duży też jest wkładany od zewnątrz (tak jak ten mały)?

 

Wymieniliśmy także tulejkę i te inne części odpowiedzialne za położenie lewarka w pozycji centralnej (lewarek leżał na "piątce").

Dwumas na szczęście cały i jest ok.

 

Wszystkie elementy są ze znaczkiem BMW i jednocześnie Luk.

Wie może ktoś, jakie numery seryjne tych części szły na pierwszy montaż, bo nie zgadzają mi się coś z tymi w RealOEM.com?

 

Nowe kompletne sprzęgło zamówiłem po numerze VIN i teraz siedzę i tak myslę czemu te na częściach są inne od tych w RealOEM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wymieniał sam sprzęgło?

Czy niezbędne są do tego te narzędzia opisywane np w poradniku z cyklu "sam naprawiam":

1. odpowiedni trzpień do środkowania tarczy sprzęgła w kole zamachowym w stosunku do łożyska w wale korbowym;

2. element blokujący zespołu dociskowego?

 

Czy bez tych urządzeń prawidłowo można zamontować tarczę z zaciskiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wymieniał sam sprzęgło?

Czy niezbędne są do tego te narzędzia opisywane np w poradniku z cyklu "sam naprawiam":

1. odpowiedni trzpień do środkowania tarczy sprzęgła w kole zamachowym w stosunku do łożyska w wale korbowym;

2. element blokujący zespołu dociskowego?

 

Czy bez tych urządzeń prawidłowo można zamontować tarczę z zaciskiem?

Kolego ja wymieniałem dwumasę i kompletne sprzęgło.

Dobrze jak będziesz miał trzpień centrujący bo wtedy przy zakładaniu skrzyni wszystko ci pięknie spasuje, możesz to zrobić z kawałka drzewa lub metalu zależy od ciebie z jakiego materiału sobie to zrobisz, więc mierzysz średnicę na kole dwumasowym i na tarczy sprzęgłowej i w ten sposób robisz sobie trzpień, nie może byc za długi bo ci nie wejdzie, bo przecież jak kupujesz nowy komplet sprzęgło+docisk+ tarcza to juz masz założony element blokujący docisku, absolutnie nie możesz tego zdjąć przed zmontowaniem docisku, ponieważ docisk jest samo regulujący się i gdybyś to zrobił to wtedy cała regulacja samoistnie ci ucieknie, wtedy potrzebujesz specjalny przyrząd do napięcia samoregulatora docisku, więc dlatego ten wałek centrujący powinien nie być za długi bo ci nie wejdzie docisk aha jeszczed jedno zrób sobie gwint w tym wałku żeby go sobie później bez problemu wyjąć, założenie tego docisku kiedy masz wałek centrujący to pestka w późniejszym składaniu skrzyni, życzę powodzenia to nie jest takie trudne, ja w ten sposób że zrobiłem sobie sam zaoszczędziłem 500 zeta. Pozdro Mario.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto już śmiga!

komplet sprzęgła (oryginał - przy zakupie na naszą firmę 780 zł) wymienione - pedał zrobił się bardziej miękki, niżej bierze, biegi też lepiej wchodzą.

Drążek zmiany biegów też trzyma pion, nareszcie można czerpać przyjemność z "machania" nim i nie trzeba szukać "trójki" (2 komplety tulejek po 13 zł, sprężynka i trzpień ok 60 zł).

Jak pisałem wcześniej wymienione zostały dwa pierścienie uszczelniające na tyle skrzynki (70zł), dodatkowo przy okazji tarcze z przodu Ate (350zł), płyn hamulcowy i odpowietrzony został cały układ.

Gdyby ktoś potrzebował dokładniejszego opisu którejś z operacji proszę o kontakt.

W tym miesiącu uderzę jeszcze do firmy Maff na obszycie skórą gałki biegów i kiery, wstawię foty jak wyszło.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.