Skocz do zawartości

330xd Spore dymienie i brak mocy... HELP ME ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, opiszę cały przypadek:

Wszystko zaczęło się po regeneracji turbiny (była rozcieczona i autko straciło praktycznie całkowicie moc), turbina poszła do regeneracji no i po powrotnym zamontowaniu totalne rozczarowanie. Autko miało moc porównywalną z 126p - wogóle nie chciało się zbierać. Więc mechanik po kolei wymieniał zaworki sterujące turbem, przewody itp. Poprawa nastąpiła dopiero po wymianie przepływomierza (w tym momencie akurat nie było takiego jak by być powinien a że auto potrzebowałem bo miałem jechać na wakacje więc mech założył przepływkę która miała bardzo zbliżone parametry do oryginału). No i faktycznie auto zaczęło jechać o niebo lepiej niż przed wymianą ale nie tak jak powinno. Bo tylko chwilami jakby się zupełnie przebudzało i miało faktycznie "KOPA" ale dławiło się przy wysokich obrotach (po ok 3,5tys) no i co jeszcze kopciło w czasie tego mulenia. No ale nic po powrocie z wakacji wymiana na przepływkę taką jak być powinna i tu szok (bo spodziewałem się że będzie wszystko jak fabryka przewidziała), autko praktycznie już zapomniało o tym "KOPIE" ciągnie bo ciągnie ... zamulenie przy wyższych obrotach dalej pozostało a to co widzę we wstecznym lusterku to mnie po prostu przeraża. Jakbym widział starego IKARUSA próbującego się wdrapać pod najwyższą górę (Czarne kłęby dymu). Na oko to dałbym mu ze 100KM a nie 184. Póki co to wolę ręcznie zmieniać biegi przy niższych obrotach bo nie mogę na to patrzeć.

Proszę podpowiedzcie mi co jeszcze może być przyczyną takiego zachowania. Może znowu wyczyścić EGR, bo wtryski to chyba nie są bo przed całą zabawą z turbiną nie zakopcił ani grama.

Czekam na sugestie .... i z góry dzięki za pomocne porady....

Opublikowano
Za mało powietrza. Sprawdź wszystko poczynając od czystości filtra powietrza. Może jest coś zapchane, albo dziurawe.
Opublikowano

Zobaczę... wprawdzie filtr był wymieniany przy wymianie turbiny ale nigdy nie wiadomo...

A tak z ciekawości mogę zrobić próbę bez filtra ?? Nie stanie się nic? Bo wtedy będę umiał już go wyeliminować jako przyczynę...

Opublikowano
Słuchajcie filtr powietrza cały czarny jak smoła, ale jak przewiozłem się bez filtra to może dymi trochę mniej ale mimo wszystko jak dojdzie do pewnych obrotów jakby nie chciał dalej ciągnąć i zaczyna dymić.
Opublikowano

Powiedzcie mi czy może mieć na to jakiś wpływ fakt iż mechanik zawsze wymieniał sam wkład w przepływomierzu ??

Tzn czy jest możliwość że coś jest nie tak z obudową tego przepływomierza i przez to silnik dostaje mniej powietrza ? Bo boje się w ciemno znowu kupować przepływkę bo to koszt ok 500,-

Opublikowano
Jeśli masz starą obudowę przepływomierza BOSCH z wadą fabryczną o nr .......314 to tak. Jeśli masz BOSCH-a bez wady fabrycznej o nr .......527 lub .......468 to nie.
Opublikowano

Słuchajcie przeczyściłem te małe filterki (siateczki) na zaworkach i EGR i sukces bo autko sporo ducha odzyskało i zdecydowanie mniej kopci.

Ale i tak czasami zdarza mu się zadławić... ciągnie i przy wysokich obrotach (ok 3,5) jakby zasypia, zamula i od razu widzę w lusterku chmurę czarnego dymu, puszczam lekko z gazu, wrzuci kolejny bieg i znowu ciągnie i przestaje dymić.

Niepokoi mnie to, że filtr powietrza jest czarny, jakby brał spaliny na siebie. Powiedzcie mi jedną rzecz w podstawie na filtr są otwory z czego u mnie jeden z nich nie jest zakorkowany a pozostałe maja gumowe dekielki.

Od drugiej strony (od spodu) jest taka metalowa trójkątna blaszka z wypukłościami zaślepiająca 2 otwory od dołu (między innymi tez bez korka). Czy ten trzeci otwór też powinien być zaślepiony gumową zaślepką od góry? Skąd mogą być te spaliny na filtrze? z wydechu jakoś się tam dostają? czy istnieje możliwość że przepływka coś nie tak dawkuje i spaliny się cofają? Chociaż wydaje mi się że właśnie przez ten niezaślepiony gumowo otwór dochodzą bo tam gąbka była najczarniejsza. Może katalizator jest zapchany??

Obudowa przepływki ma nr ...468 (BOSH) więc powinno być OK, ale wkładem jest zamiennik i nie był na żadnej adaptacji. Ile kosztuje w serwisie taki zabieg?

Czekam na wasze zawsze pomocne porady ;) Dzięki z góry

Opublikowano

Ok, coś tam wymyślę żeby to zaślepić.

A co do tej adaptacji przepływomierza?? Ktoś wie ile to kosztuje w serwisie? i jak długo to trwa ??

Opublikowano
słuchaj zaślep te otwory ! po drugie żadnych zamienników przepływek tylko ori Bosch !!! a co do filterków to kup nowe aha i zajrzyj do EGR może się blokuje .....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Kurcze, jeszcze nie zdążyłem dojechać na adaptacje przepływki (musiałem zebrać trochę kasy bo jeszcze po drodze tarcze i klocki znowu wyskoczyły) a tu znowu coś się dzieje. Już się powoli załamuję...

Silnik po odpaleniu jak jest zimny zaczyna szarpać (tak jakby chciał zgasnąć), tak jakby go coś kompletnie dławiło albo brakowało mu paliwa,

w sumie nie trwa to długo ale nie da się jechać. Muszę go chwilę przegazować.... by po pewnym czasie zaczął chodzić normalnie.... Jak się zagrzeje nie ma tych objawów.

Co to znowu może być ?? Może to być ta odma??

Jest gdzieś opisane jak to się wymienia i gdzie to wogóle jest ? Podrzućcie jakiś sensowny wątek...

Opublikowano
Objawy wskazują na niewydolny układ paliwowy. Jaki stan filtra i jaki producent?? Sprawdzałeś INPĄ jakie logi w live data?? ciśnienie CR i korekcje wtryskiwaczy?? pozdr
Opublikowano
Jesśli chodzi o odmę to żaden problem przy wymianie a napewno u ciebie nie był wymieniany, więc żadna problematyczna sprawa, zdejmujesz osłonę silnika, jest jeszcze obudowa filtra pyłkowego do zdjęcia ale jak zaczniesz rozbierać to sam do tego dojdziesz tą obudowę trzeba zdjąć ponieważ nie wyjmiesz tylnej plastikowej obudowy wygłuszającej silnik, w sumie nic trudnego potrzebny ci tylko imbusy i torxy i poza tym nic więcej obudowa odmy jest przykręcana na śruby torxowe chyba 6 szt. a co odmy to w serwisie koszt całej obudowy z separatorem oleju to koszt około 170 złotych i przewaznie takie cos mają na miejscu, ja u siebie wymieniłem bo był jeszcze orginalny filterek filcowy który był niesamowicie zawalony czarną maźią, i wydaje mi się że przez to turbo mi ciągło olej z odmy i rzucało na kolektor ssący ale mineło juz trochę czasu od tej wymiany, więc najwyższy czas sprawdzić czy dalej rzuca olej na kolektor ssący, przy okazji wyczyściłem sobie kolektor ssący, Agr, wszystkie węże od turbo do kolektora, zaworek agr i intercooler, więc jeśli tego nie robiłes to lepiej to sobie zrób za jednym zamachem, u mnie również przy wysokich obrotach silnika też ładnie puszczał chmurkę dymu, teraz już tego nie widzę i jest lepiej, jedynie w nocy czasami jak ostro odkręce to widac w świetle innych samochodów lekką chmurkę, gdzieś kiedys ktoś opisywał cały proces wymiany odmy ale nie moge znaleźć ale jesli lubisz grzebać przy swoim autku to powinieneś sobie poradzić. Myślę że coś ci pomogłem w temacie chociaż szarpanie podczas rozruchu i dziwna praca to napewno nie wina odmy. Ale wymiana na pewno nie zaszkodzi a koszt nie jest aż taki wielki.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano (edytowane)

On odpala normalnie i nawet jakiś czas pracuje równo, przeważnie jak ruszę i miałby jechać to się dławi, (tak jakbym chciał w manualu ruszyć z 5 biegu i momentalnie jak miałby zdechnąć wciskał sprzęgło i tak w kółko przez jakiś czas, przy tym oczywiście kopci bo tak jakby się zalewał). Dziwi mnie to że po chwili zaczyna chodzić normalnie i już się objaw nie powtarza aż znowu silnik schłodnie... http://telewizor.elektroda.net/crt.html

A może być przyczyną że coś się znowu dzieje z przepływomierzem ?? (może zamiennik "świruje") ?? I zalewa silnik zbyt dużą dawką paliwa w stosunku do powietrza i po pewnym czasie się normuje (tak tylko gdybam)...

Edytowane przez aresag
Opublikowano
Powiem tak, jak masz użyty zamiennik przepływomierza, to niech to będzie 1-sza sprawa jaką sprawdzisz! Najlepiej odepnij wtyczke od przepływomierza i zobacz jak będzie się zachowywało zimne auto. Ogólnie moc będzie mniejsza, ale zobacz czy ustanie kopcenie, jak tak wywal zamiennik i więcej tego nie kupuj! tylko oryginał BOSCH da zadowolenie. Na tych przepływomierzach programowany był sterownik silnika, reszta próbuje tylko udawać oryginał.
Opublikowano

Tutaj masz kolego wszystko odnośnie wymiany odmy:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=22699

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

W mojej e46 było podobnie a przyczyną była odma nigdy nie wymieniona, egr zacięty, przepływka, pompa podprogowa.

Serwis Adama Kunca w Raszynie okolice Warszawy rozwiąże Ci każdy problem.

Pzdr.

Opublikowano

Wymieniłem kompletną odmę... filterek wyglądał jakbym go wyjął ze starego oleju... aż z niego kapało. Ale generalnie nic się nie zmieniło, może kapkę szybciej reaguje. Filtr powietrza tym razem czysty...

Na kompie wykazuje taki błąd: "czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - usterka"... Macie pojęcie o co chodzi ??? gdzie jest ten czujnik ?? O przepływomierz raczej nie chodzi bo po jego wypięciu wyskakiwało coś innego...

Opublikowano

Kolego jesteś pewien w 100% że ten błąd oznacza uszkodzoną przepływkę ? Może to jeszcze ktoś potwierdzić ??

Bo jeśli tak zainwestuje w BOSHa a nie chce niepotrzebnie wyrzucać 500 PLN ... Z góry dzięki...

Opublikowano

Tak, jestem pewny w 100%! Przepływomierz --> masowy miernik powietrza zasysanego

Sprawdzałeś wartości w live data jak się mają do zadanych przez ECU??

PS> trandolf jak interpretujesz ten błąd??

Opublikowano
Tak na odległość to ciężko na pewniaka powiedzieć, że TAK to jest to! Wymieniaj! Tester wypluł ewidentny błąd przepływki i do tego nie ma żadnych wątpliwości, że może dotyczyć czegoś innego. Jednak do tego należałoby sprawdzić wartości w czasie rzeczywistym w stosunku do zadanych. Przepływomierz wariuje kiedy łapie "lewe" powietrze, a takowe pochodzi często z nieszczelności dolotu.
Opublikowano
Dokładnie tak jak pisze kolega yoshimura01 w dosłownym tłumaczeniu jest to błąd miernika mas powietrza czyli przepływomierza. Brak mocy i dymienie w tym przypadku byłyby poprawnymi objawami. Jednak, że uszkodzenie przepływki w tym stopniu (aż na kompie jest to wykazane) jest rzadkością to ja sprawdziłbym oprócz samego przeplywomierza jeszcze wiązkę kabli do niego idących. Odepnij przepływke na chwile jak dymienie ustanie to wymiana przeplywki na 100%, a po wymianie na BOSCH-a oczywiście to test w DIS zweryfikowałby czy wiązka jest OK. I jeszcze jedno błąd się pokarze jeśli odepniesz przepływomierz i próbować będziesz odpalić auto, ale w ten sposób będziesz pewny czy to przepływka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.