Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli instalacja jest sprawna nie powinno być różnicy. Po to zresztą są te bolce po maską.
  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

No tak, ale nigdzie nieznalalzlem wzmianki, czy mozna z nich mierzyc napiecie ladowania, czy pomiar bedzie poprawny

(w sumie o ile dopbrze kombinuje to prad-ladowanie idzie prosto do akumulatroa i spowrotem pod maske az pod maske +tam jest jakas masa z wiazka itp..)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie nie sprawdzałem, ale wydaje mi się że czerwony zacisk pod maską wyprowadzony jest z przewodu łączącego alternator i rozrusznik z akumulatorem.
Opublikowano
Niekoniecznie :p nie jestem pewny jak u ciebie ale ja raz miałem problem z napięciem w swojej e87 i po sprawdzeniu na bolcach pod maską ładowanie pokazywało 14,5 natomiast jak sprawdziłem na kompie to było 12,5. A bezpośrednio na aku tez 12.5 wina była w zasniedzialych stykach :) pozdro
Opublikowano
Zakladam ze okablowanie między bolcami a aku jest sprawne bez dodatkowtch spadków na zlaczach wtedy napięcia sa identyczne bo nie ma spadku na grubym kablu
Opublikowano
Dokładnie aale mój przykład pokazuje że czasami warto też sprawdzić na samym aku bo u mnie wystarczyło wyczyszczenie styków i pojazd od razu lepiej odpala. Zresztą nie ma co się dziwić skoro "gubil" po drodze prąd :)
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam!!!

 

Padł m i dziś akumulator w mojej Bemce ;) Pokazała się kontrolka od świec oraz komunikat o niskim ładowaniu, po czym padł całkowicie.

W sumie nie ma się co dziwic bo w nocy temp. spada do -15 a w dzień jest ok. -8.

Moje pytanie brzmi czy mam ładować przez klemy pod maską, czy lepiej centralnie podłączyć do akumulatora w bagażniku i czy mogę zostawić tak na noc czy jednak lepiej dogladac???

Opublikowano
Było już na forum wielokrotnie, że ładować aku w bmw lepiej przez klemy pod maską. Unikasz wtedy perturbacji związanych z pozbawieniem prądu wszystkich urządzeń w aucie. Oczywiście, gdy nie masz takiej mozliwości, to trudno.

-------------------

Artur

Opublikowano
Dzięki bardzo za odpowiedz, czytałam wcześniejsze posty na temat ładowania, pewnie mogę przez klemy. Jutro sprawdze jak idzie ładowanie. Mam tylko jeszcze jedno pytanko, mianowicie przez klemy ładowac tyle samo czasu co centralnie przez aku??? Czy dogladac co jakiś czas??? Jestem kobieta wiec potrzebuje szczegółowych dopowiedzi ;)
Opublikowano
Podpowiem ci tylko , ze warto sie zaopatrzec w tzw inteligentna ładowarkę , która ładuje (dostosowuje) napięcie ładowani do pojemności akumulatora . Rzecz nie droga a przydatna :D
Opublikowano

Dzieki za podpowiedz, zapewne sie zaopatrze a raczej już męża pogonie jak wróci :lol:

Mam jeszcze tylko jedna zagwostkę, a mianowicie ładuje aku przez klemy pod maską, jednak u mnie klemy są po prawej stronie maski zaraz przy wlewie płynu do spryskiwaczy. Mam nadzieje, ze dobrze podłaczyłam, był zaznaczony "plus" wiec mysle ze bedzie ok.Jednak jestem kobietą i pierwszy raz to robię, takze przerazenie troche bylo i wybaczcie mi za może mało rozsądne pytania :oops: Moje BMW E90 320D rocznik 2005.

Prosze podpowiedzcie jaki nowy akumulator najlepiej kupic do mojego modelu,stary aku ma 80Ah.

Opublikowano

Też jestem właśnie na etapie poszukiwania nowego akumulatora obecnie mam 80Ah 640A ktoś może zobaczyć czy taki będzie odpowiedni ?

http://allegro.pl/akumulator-bosch-s4-80ah-740a-p-silver-3-lata-gwa-i5844539659.html

 

tutaj też coś jest ale nie wiem czemu taki tani

http://allegro.pl/akumulator-silver-80ah-740a-p-3-lata-gwaran-bosch-i5842336440.html

 

Czy może polecicie coś innego ?

  • 5 miesięcy temu...
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Spiołem Akumulator i ładuje go prostownikiem w domu ,co sie stanie jak podepne go spowrotem do auta,czy trzeba cos akceptowac na komputerze
  • Członkowie klubu
Opublikowano
masa, niedaleko tego pierwszego ale bliżej błotnika, taki srebrny bolec wystaje.
Opublikowano
Witam u mnie problem jest taki że mam nowy akumulator i mi padł ostatni raz było jeździe autkiem w poniedziałek pięknie odpalił od tej pory stał pod chmurkąw te mrozy w piątek nie chciał odpalić tak jakby przerywał rozrusznik dałam se spokój ale dziś znowu próbowałam i zaświeciła się żółta kontrolka kierownicy z kłódka wiem że wyskakuje przy słabym akumulatorze i wogole nie chciał odpalić chłopak mówi że akumulator rozładowany podkładowa listy i autko odpalili czy to możliwe że miesięczny akumulator tak szybko padl dodam że kontrolka kierownicy już się nie zapaliła ale również nie było żadnej kontrolki na początku od słabego akumulatora
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Prawie się zapowietrzyłem czytając to jedno zdanie.

Akumulator może się rozładować, ponieważ:

1. jeździsz krótkie trasy co uniemożliwia pełne naładowanie,

2. na mrozie spada pojemność akumulatora,

3. używasz dużo odbiorników prądu (światła, dmuchawa, ogrzewanie szyby, radio itp.)

4. masz urządzenie, które "kradnie" prąd na postoju (alarm)

5. masz niesprawny układ ładowania

 

Jedź do elektryka na sprawdzenie ładowania i zużycia prądu na postoju.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.