Skocz do zawartości

Ładowanie akumulatora / wyjęcie akumulatora


szymonb

Rekomendowane odpowiedzi

Nie zapominajmy o konieczności zakodowania nowego akumulatora czyli przeprowadzenia tzw adaptacji.

 

z tego co wyczytałem na innych forach kiedy zmieniałem aku dowiedziałem się ,że w BMW podczas życia akumulatora komputer steruje wartością napięcia ładowania akumulatora.

Jeżeli coś pisze nie tak to prosze mnie poprawić.

 

Nowy akumulator ładowany jest mniej intensywnie jak np 4 letni akumulator, który żeby funkcjonowac poprawnie ładowany jest innymi wartościami napięcia.

Jeżeli nie zakodujemy nowego akumulatora komputer będzie widzał stary akumulator i będzie go ładował podwyższonymi wartościami prądu co w efekcie może doprowadzić do jego zniszczenia.

 

Tymbardziej konieczna jest adaptacja, jeżeli zainstalujemy akumulator innej pojemności niż fabrycznie montowany.

Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 lata później...
Rozumiem, że nie możesz go naładować od przodu, bo to jest najlepsza opcja, nie odpinając akumulator, jedni mają problemy po odpięciu na dłużej akumulator inni nie. tylko nikt nie mówi że problemem jest IBS to przez niego trzeba kodować wymianę akumulatora a już cyrk z kodowaniem jak zmieniamy na inny, jednak nie wszyscy maja IBS nie wiem od czego to zależy, ale ja obecnie mam goły przewód minus przy akumulatorze i problemu nie ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem elektrykiem, wiem że jest parę sposobów ładowania akumulatora, prostowniki też teraz są bardziej skomplikowane i bezpieczniejsze. W grudniu siadał mi już mój akumulator więc od czasu do czasu go doładowywałem. wiem że prąd ładowania nie powinien być większy od prądu ładowania alternatora 14,5 - 14,8 V to napięcie a prąd 1/10 akumulatora co jest ważne zwłaszcza przy akumulatorach żelowych ,pomiar jest na końcu czyli na zaciskach akumulatora a to raczej wartości są mniejsze niż na wyjściu prostownika. Na pewno warto zainwestować w lepszy prostownik który dobiera odpowiednie wartości do stopnia rozładowania. te klemy pod maską służą też do odpalania z innego auta a wtedy podpinamy dość spory prąd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez elektrykiem nie jestem.

Stad prostownik nawet jak popatrzysz na testy i inne dane to pokazuja ze nawet te drozsze lepszych marek tez laduja powyzej 15V.

Wiem ze mozna kupic te ladowareczki z mikroprocesorem one nie naladuja do pelna aku w 12h. Laduje aku raz na kilka lat jak cos sie dzieje wiec bez sensu wykladac Kase rzedu 400 700zl na jakas lepsza ladowarke zeby moc ladowac pod maska. Bezpieczniej jest wyjac aku i naladowac poza autem nawet z racji tego ze moze cos sie stac, moze wylac zagotowac sie itd.

Dlatego pytalem o mozliwosc wyjecia i czy ktos to robil i bylo wszystko ok a ilu osobom cos sie wylozylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiście ze swojego wyciągałem akumulator i też go rozpinałem jak wymieniałem fotele, również udało mi się go kompletnie rozładować w czasie kodowania, nic się nie działo oprócz zerowania licznika dziennego i zegara, ale nie mam na klemie minusowej IBS, ale przecież przy pracach przy poduszkach odpina się akumulator, no to nic nie powinno się stać. W potężnej książce Bentley BMW 3 (1300 stron), o potrzymywaniu prądu w czasie kodowania jest podpięcie prostownika pod maską.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wymontowanie aku. nie spowoduje rozkodowanie, wyzeruje licznik przebiegu dziennego i trzeba będzie nastawić zegar i to wszystko.Nie piszesz jaki masz rodzaj aku. Max napięcie ładowanie aku. jeżeli jest to AGM nie ważne czy ładujesz w samochodzie czy wyjęty nie może przekraczać 14,9 V. Wyższe napięcie ładowania skraca jego żywotność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej62 czyli nie jest prawdą,że muszę ładować akumulator tylko i wyłącznie przez terminal pod maską?Ze względu na niskie przebiegi w ostatnim czasie zamówiłem sobie ładowarkę,żeby zadbać o baterię.Problem w tym,że ma garaż blaszak bez dostępu do prądu i jedyną opcją jest wyjęcie aku z auta i ładowanie stacjonarne.

Nie mogę znaleźć wątku,ale ktoś napisał,że ze względu na obecność klemy IBS najlepiej nie kombinować tylko ładować przez złącze pod maską.Czy jest to prawda nie wiem.

Ja posiadam e60,ale to chyba bez znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak masz kleme IBS to z tego co się naczytałem, zaleca sie ładowanie przez porty pod maską, ze wzgłędu na to, że monitoruje ona stan akumulatora cały czas. Ładujac go w ten sposób, masz po prostu wszystkie opcje typu START/STOP aktywne od zaraz. Jak wyciągasz akumulator to kilka godzin trwa zanim zacznie to działać. Dodatkowo w przypadku FRM3, ktorego w E6x nie ma jest spore ryzyko uwalenia go, gdy się odpina akumulator. Jak chcesz go ładować poza autem to wyciągasz akumulator i tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dzieki przeszukałem forum zapomiałem i YT :/

Mam dodatkowe pytania:

1. Jaki akumulator najlepiej kupić (320i 170 KM; start stop; efficientdybamic).

2. Obecnie mam seryjny, od nowości. Czy po wymianie na nowy auto odpali bez adaptacji nowego aku ?

3. Czy gdzies w okolicach Warszawy ( Otwock, Wawer, Wilanów, Konstancin) mógłby mi ktoś odpłatnie zaadaptować nowy aku ?

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1. Kup taki jak byl w oryginale. Najlepiej pojemnosć i rodzaj. Wtedy wystarczy rejestracja akumulatora bez kodowania zmiany parametrów.

2. Odpali i możesz jechać na rejestracje.


Co do wymiany to jesli jest auto wyprodukowane po 07/2009 to masz modul FRM3, który niestety lubi padać podczas wymiany akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.