Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
...no to ja jeszcze coś dodam od siebie.Mam BMW ten sam typ i rok co w tytule postu .Turbinka bardzo lekko pogwizdywała,musiałem się nie źle wsłuchiwać żeby ten delikatny dźwięk usłyszeć podczas wejścia w odpowiedni zakres obrotów oczywiście.Wydawało mi się to bardzo normalne,gdyż miałem inne nowe auto w dieslu,które właśnie w taki podobny sposób się zachowywało.A tu ZONK!!! Podczas manewru wyprzedzania samochód osłabł...i rozpoczęło się nieco głośniejsze pogwizdywanie(ale bez przesady) z dodatkowym objawem spadku mocy.Okazało się ze turbinkę trafiło i to w taki sposób że nie było szans na regenerację...Nie żebym straszył,ale mam w tej chwili nową,oryginalną i...nie pogwizduje...
  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Chciałbym wtrącić dwa grosze, więc ja ostatnio sobie chyściłem intercooler, ponieważ miałem czyszczony kolektor, egr i resztę a intercoolera nie czyściłem więc w intercollerze nie było za wiele oleju ale trochę było, nie wylewało się bynajmniej, tyle że pod kolektorem choć czyściłem wszystko jakiś czas temu i zrobiłem ponad 5000 Kilometrów, znowu było pod nim mokro od oleju, i to było zastanawiające skąd ten olej dosstaje się do kolektora, podejrzenie padło że to z odmy wali ten olej ale odma wymieniona na separator z obudową nową, więc zrobiłem taki ekssperyment założyłem butelkę z dziurkami na wylkot z odmy a na wężu ssącym do turbo założyłem zaślepkę, i zrobiłem z tym patentem około 200 kilometrów i w butelce wcale nie było za wiele oleju, sprawdzałem na wyjściu ze sprężarki do intercoolera i olej był, wirnik sprawdzałem i ma luz nie powiem dokładnie ale gdzies 3 mm luzu jest, nie wiem czy to jest ok, ale nie widać by łopatki ocierały o obudowę, turbo jest cichutkie nie gwiżdże, przy wyższych obrotach zaczyna świszczeć ale to chyba normalne i teraz sprawa najważniejsza mam takie objawy gdy równomiernie przyspieszam do maksymalnych obrotów silnika to wszystko jest ok, ale gdy na przykład jadą na drugim trzecim biegu mam 2000-2500 obr/min i nagle wcisnę gaz do dechy do samochód przyspiesza ale tak jakbym ciągnał lawetę z samochodem i panowie czy to może być wina turbiny która nie pompuje ciśnienia? Proszę o opinie na ten temat.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
polecam sprawdzenie na poczatek komputer i czy niema zadnych bledow a pozniej jak zachowuje sie ciegno aktuatora czy normalnie sie otwiera czy sie nie przycina.
Prędkość nie zabija, tylko gwałtowne jej wytracenie.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
tez mam pytanko o turbinke, gdyz ciekaw jestem jak to jest, jak wsiadam rano w zime do samochodu, ktory stal na mrozie cala noc, to przez pierwsze pare km turbinka sobie pogwizduje, ale jak auto osiagnie jakas sensowna temperature to juz jej w ogole nie slychac.. :) czy to normalka?
Opublikowano
tez mam pytanko o turbinke, gdyz ciekaw jestem jak to jest, jak wsiadam rano w zime do samochodu, ktory stal na mrozie cala noc, to przez pierwsze pare km turbinka sobie pogwizduje, ale jak auto osiagnie jakas sensowna temperature to juz jej w ogole nie slychac.. :) czy to normalka?

 

a mocno "gnieciesz" swoją beemke na zimno?? jak jeździsz spokojnie i masz pełne katalizatrory to musi byc cichutko żadnych gwizdów...

Opublikowano
niee, na zimno przeciez sie nie depta :)) nawet na malych obrotach dosc glosno gwizda, na cieplym w ogole jej nie slychac.. ;)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie natomiast w regenerowanej turbince jest tak samo. Myślę, iż przyczyną jest zbyt duża gęstość zimnego oleju, który jak się rozgrzeje wówczas lepiej smaruje turbinę i świst maleje.

Namieszałeś w mojej głowie

Jednym gestem, jednym słowem

Nie musisz przynosić mi fiołków i bzów,

Wystarczy mi, ŻE JEŹDZISZ BMW ;)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)
edit: sorki poniosło mnie trochę Edytowane przez btomek

Namieszałeś w mojej głowie

Jednym gestem, jednym słowem

Nie musisz przynosić mi fiołków i bzów,

Wystarczy mi, ŻE JEŹDZISZ BMW ;)

Opublikowano
no wiesz jak koleś [na filmie] dociska ją na zimnym od razu po odpaleniu to nie dziwne, że turbo idzie 3x w ciągu roku do regeneracji :wink:

 

Wiesz co yoshimura01 miałem Cię za gościa, który co nie co wie na tematy związane z autami, ale widzę że niektórzy mają rację pisząc obelgi na twój temat. Gdzie tu na filmie "dociska ją na zimnym od razu po odpaleniu" , przecież nie przekracza nawet 2000 obr/min !!! (nie mylić co niektórzy min z z minetą :P ). U mnie automat na zimnym ciągnie nawet powyżej 3000 obr/min. Nie mówiąc o mojej firmowce (focus TDCi) w dieslu gdzie na zimnym i 4000 obr/min to standard i 150 000km od nowego i zero jakichkolwiek problemów z turbo i z innymi podzespołami!!!

 

Po pierwsze faktem jest że koleś na filmiku nie traktuje swojej turbiny z przesadą...

Po drugie świst turbiny jest mocno uzależniony od tego czy ma się katalizatory pełne czy wybebeszone.

U mnie pozbyłem się katalizatorów i świszczy, wcześniej świszczala dużo ciszej.

Ma owszem luz około 1mm i popuszcza troche oleju ale to nie jest jeszcze powód do tego zeby jechać i wydawac 3,5 klocka ..

bardzo dbam o Turbo i wiem jak się z nim obchodzić... to że turbinka popuszcza trochę oleju i ma jakis minimalny luz to nie znaczy ze padnie za chwilę... nie zdziwiłbym się jakbym jeszcze 200k km zrobił na niej.

wiele zależy od obchodzenia sie należycie ..

btomek pisząc że u ciebie automat ciągnie do 3 tyś.. spoko.. wystarczy mniej cisnąć pedał gazu i zmieni bieg szybciej.

nie mówiąc już o 'Twoim " biednym focusie który ma z Toba nielatwo.. przecież to jest katechizacja silnika w dieslu tak pałować na zimnym... chociaż to służbówka to myślę ze nic by Ci sie nie stało jakbyś zaraz po odpaleniu zmieniał wczesniej biegi... dla mnie tacy ludzie jak Ty to bezmózgie typy... służbówka - wieć zakatuje ją... 150kkm w dieslu to jest malo ale teraz wyobraź sobie człowieka który kupi to auto po Tobie(firma sie go za chwile pozbedzie skoro ma juz taki przebieg).. Kaplica. będzie musiał sie zakatować zeby to doprowadzić do ładu bo po 170tys bedzie to złom... potem stereotypy powistają o samochodach...takie jak o beemkach. Widać ze beemki jeżdzą stosunkowo szybciej i agresywniej..nie musi to jednak oznaczac katownia prawie do odcinki na zimnym.. nie wszyscy też wiedzą ze w dieslach to sie mija z celem bo zmiana biegu przy 2,5 tys skutuje również dobra dynamiką. nagrzanie silnika to nie jest wieczność i można przeciez pojechać chwilę znormalną prędkością... naucz sie użytkować diesla a potem sie wypowiadaj w temacie

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam Koledzy U Mnie wogole sie nie rusza ciegno od turbiny ale zauwazyłem też nie szczelne węże z podcisnienia... ode gruszki moze to być powodem ?

czy powinno sie ruszyć chociaż troszeczke ??

 

POMOCY

Opublikowano

Skoro masz nieszczelny wężyk podciśnienia pomiędzy turbiną a elektrozaworem turbiny to tak, to jest przyczyna tego że cięgno od turbawki nie chodzi.

pzdr

Opublikowano

Po drugie świst turbiny jest mocno uzależniony od tego czy ma się katalizatory pełne czy wybebeszone.

U mnie pozbyłem się katalizatorów i świszczy, wcześniej świszczala dużo ciszej.

 

pytanie z innej trochę beczki

Jakie objawy są zapchanego katalizatora (pewnie jest zamulony) i przy jakim przebiegu się średnio zapycha kat ?

wywalenie katów i zrobienie układu wydechowego z głową zapewne powiększy moc ?

Podoba mi się to że trurbinkę głośniej słychać :) po wywaleniu katów , więc już się trochę napaliłem do przeróbki układu wydechowego ,

z tego co słyszałem to za katy można dostać parę groszy - prawda ? fałsz ?

Opublikowano

możesz mieć słabsze ciśnienie spalin przy wylocie jak są zapchane katy ..... katalizator starcza na ok 100 tyś km. .....

u Ciebie są 3 szt. , jak usuniesz na pewno poprawi się i tak już mocny dół i turbo zacznie szybciej wstawać !!!! z tego co wiem to masz zrobiony program i po usunięciu katów nie musisz go korygować !!!!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 1 rok później...
Opublikowano
generalnie to sram na ciebie i twoją wiedzę z wikipedii :duh: :lol: :lol: :lol: ... nie mam zamiaru ci nic tłumaczyć bo i tak nie zrozumiesz... z resztą ten twój awatar mówi już dosadnie o twoim poziomie...gdybyś choć trochę uważał w podstawówce na lekcjach fizyki to byś wiedział, że jedno jest zależne od drugiego. A tymczasem kończę temat bo i tak mam rację!

 

wiec ja się wypowiem , bo mam teoretycznie wykształcenie i nieco doświadczenia ale nie jestem idealny wręcz przeciwnie gdyż lata mijają chęci coraz mniej a przybrany fach jest inny

 

 

odgrzałem sznycelka bo wypowiedz powyżej mnie rozwaliła aczkolwiek ja się odniosę do stopnia sprężania i ciśnienia sprężania

 

te 2 różne pojęcia wynikaja same z siebie , tzn stopień sprężania można wyliczyć (w teori) z ciśnienia sprężania oraz również ciśnienie sprężania (to odpowiednie ) można wyliczyć na podstawie stopnia sprężania , generalnie stosuje się wzory i są one różne dla np silnika 2 sówowego oraz 4

 

zależności jest więcej ale należy przyjąć iż stopień sprężania jest wartoscią niezmienną do czasu gdy np nie odpręzymy silnika ( a sposobów mamy wiele ) i część z nich zmniejszy stopień sprężania

 

natomiast ciśnienie sprężania można zmniejszyć nawet zmieniajac wałek rozrzadu na taki który będzie miał ostrzejsze krzywki - ale jesli silnik nie modzony to poprostu spadła szczelność cylinda którą również możemy zmieżyć na inne sposoby

 

 

gdy ktoś się lubi kłucić z ciśnieniem jakie powinno być , nalezy zrobić prubę olejową . czasem nic to nie wniesie a czasem automatycznie zostanie przyznana racja jednej z osob :)

 

 

jeśli się mylę to mnie poprawcie

 

PS co do samej wartości ciśnienia sprężania to oznacza ona jedynie kondycje silnika , natomiast różnica w ciśnieniu pojedynczych cylindrów świadczy o jego awari

 

 

odgrzalem bo tomaszf i kolega z cytatu się nieco kłucili co może nieco zakłucić tok myślenia osoby nie wtajemniczonej , ja jedynie dodam że mam ponad 24 bary na każdym cylindrze w zakupionym silniku 320d 136 konnym

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.