Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A więc tak zakładam nowy temat gdyż nie znalazłem nic konkretnego na cały czas nurtujący mnie temat.Mianowicie Panowie chodzi o Turbinę.Mój problem polega na tym że już parę złotych straciłem a nie chciałbym (zresztą żaden z nas nie chciałby aby jego śliczne BMW stanęło ) i było to przyczyną znachorstwa.Dziękuje WSZYSTKIM za rady na prywatną pocztę.Ale jakoś w mojej głowie ten problem z tą Turbiną siedzi dalej.Posiadam BMW E46 320d z roku 2001- w ślicznym butelkowym kolorze niebieskim ,sprowadzone (jestem jego pierwszym właścicielem. Autko posiadam od prawie roku a na liczniku (tak naprawdę przyznam się wam Panowie nie wiem czy było kręcone czy nie było jest to nie istotne ponieważ podobało mi się ,więc je kupiłem) na liczniku miało 203.000 tyś w obecnej chwili ma 240.000 tyś.Wszystko było ok aż tu nagle przygoda (był temat SIWY DYM Z TŁUMIKA).Ale wracając do tematu - wymieniłem Turbinę po tym Siwym dymie (bo było ze starą kiepsko złamały się wałki)i wszystkie filtry jakie są.Turbinę kupiłem za 1200 zł po regeneracji od Pana ze Szczecinka (http://moto.allegro.pl/turbina-turbosprezarka-bmw-3-x5-330d-3-0d-i1216423287.html ) bardzo szybka przesyłka .No i Turbinka w bardzo szybkim warsztacie znalazła sie na autku.Problem Panowie polega na tym że Turbina głośno gwiżdże (poprzedniej w ogóle nie było słychać) ta za to tak gwiżdże że mechanicy porównują to do startu samolotu.Jest to bardzo głośne gwizdanie słyszalne w kabinie.No i teraz nie wiem co robić (zdejmować i odsyłać czy zostawić )Słyszałem że gwizdanie jest oznaką padającej Turbiny ale z drugiej strony morze też być uznana za dobrze pracującą Turbinę.Dlaczego poprzedniej nie słyszałem Panowie a tą słyszę i to nadto za głośno.Czy jest to oznaka padającej Turbiny.Bo jeśli mam przejechać 10 tyś i znowu wymieniać Turbinę na chybił trafił po regeneracji to wole przesiąść się na benzynę bo na jedno w paliwie wyjdzie 20 groszy na litrze.Ale znowu odbiegam od meritum sprawy-To jak Panowie z tą Turbiną ma gwizdać czy nie ma gwizdać.Interesuje mnie jak ma być a nie np Moja też gwiżdże i jeżdżę dodam że z rakiem też można chodzić po ulicach ale jak wszyscy wiemy do czasu.Proszę o podpowiedz. :mad2:
  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
moze masz nieszczelnosc w dolocie gdzies i gwizdze... turbinka może/powinna bardzo delikatnie gwizdac, w moim drugim samochodzie od 5 lat gwiżdze jak szalona a patrol ciaga lawety i popierdziela w terenie az miło :cool2: w beemce w srodku auta podczas jazdy nie słysze turbinki... masz wybebeszone katalizatory??moze to było przyczyną pekniecia wałka bo nie mogła spalin odprowadzic w tłumik...musiałbys nagrac jak gwizdze bo dzwiek konczącej turbiny jest troszke inny od dziury w dolocie...mimo wszystko ja bym wyciagał i oddał na gwarancje. aaa mechanicy zalali olejem turbinke przy pierwszym starcie??
Opublikowano
Tak tak wszystko odbyło się przy zakładaniu tak jak powinno się odbyć.Turbinka została zalana ze strzykawki olejem.I zamontowana.Co do odprowadzenia spalin to jest wszystko jak najbardziej tak jak powinno być.Wiem również że Turbo powinno gwizdać w innych autkach ale czy powinno gwizdać w BMW ?
Opublikowano
Mam identycznie. Regeneracja turbiny, wycięcie katalizatorów i świst. Po rozgrzaniu silnika odgłos turbiny troszkę maleje, ale słychać go nadal. Prawdopodobnie jest to spowodowane wybebeszeniem katalizatorów i zapewne regeneracja turbinki też miała na to wpływ.

Namieszałeś w mojej głowie

Jednym gestem, jednym słowem

Nie musisz przynosić mi fiołków i bzów,

Wystarczy mi, ŻE JEŹDZISZ BMW ;)

Opublikowano

Witam

Wymienialem Turbine dwa lata temu, na nowa i na zimnym silniku gwizdze strasznie glosno, ale slychac to jak opuszcze szybe, przy zamknietej trzeba sie wsluchac, po przejechaniu ok. 1-2km (zalezy od temp.) jest juz normalnie, czyli delikatny gwizd. Na poczatku na zimnym silniku balem sie dodac gazu zeby mi znowu turbina nie padla, pozniej sie przyzwyczailem, te typy chyba tak poprostu maja.

Pozdrawiam
Opublikowano
Dołączę się do tematu - mam turbinę po regeneracji i również słychać gwizd/wycie. Z tego co się dowiadywałem to regenerowane tak mają - co prawda nie wszystkie - ale pasowanie części robionych przez chińczyków jest takie a nie inne i powoduje gwizd,świst,wycie turba.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
dobra panowie ale czy wam te Turbiny gwiżdżą jak wasze autka są na wysokich obrotach ? No właśnie to jest dylemat.Bo powiem wam że już rozmawiałem z trzema Profesjonalnymi warsztatami i każdy jeden gość z tych trzech warsztatów mówi że ,, Nie proszę Pana nie morze gwizdać,, no dobra Panowie co wy na to ? Czy gwizd spowodowany jest naprawdę końcówką Turbiny ? Powiem wam Panowie tak.Z czystej ciekawości wsiadam w czwartek w pożyczone autko i jadę do Pana ze Szczecinka co regenerował i sprzedał mi to Turbo.Postaram wszystko nakręcić się kamerą i wrzucić na Ytube.Na miejscu okaże się czy była sprawna czy po prostu jest to jeden z tych Panów co kupuje Turbiny z rozbitych aut i tylko je piaskuje i na od..... składa.
Opublikowano
Moja Turbina "pojękuje" w zakresie obrotów 1200 do 1800 - wyżej już jej nie słychać. Słychać ją praktycznie na zimnym silniku i dźwięk jest bardziej słyszalny przy zmniejszaniu obrotów niż zwiększaniu , najczęściej gdy zwiększam bieg...

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
Drodzy koledzy pracuje w firmie mitsubishi ktora wlasnie produkuje turbiny nie tylko do naszych autek i pod zadnym pozorem turbina nie ma prawa gwizdac w taki sposob by bylo to slyszalne. powodow moze byc tak naprawde kilka ale zwykle jest to zle zregenerowana turbina. I nie zgodze sie z kolega SIEKIERA_666 z tymi chinskimi czesciami bo jesli jest to szanujacy sie zaklad regenerujacy a nie jakis mechanik bez pojecia to posiada lozyska o parametrach nadwymiarowych. sa one normalnie produkowane do turbin regenerowanych i nie przez chinczykow a przez firme w wielkiej brytani. I w taki sposob mam nadzieje po raz kolejny rozwialem mit o gwizdzacych turbosach po regeneracji. pozdrawiam :cool2:
Prędkość nie zabija, tylko gwałtowne jej wytracenie.
Opublikowano
U mnie przy otwartym oknie i nieważne jakie obroty nie słychac wogole turbiny! Tak jak by auto wogole jej nie miało, a nie mam drugiego katalizatora. Turbo pompuje 2,4 bara
Opublikowano
Panowie a mam takie pytanie.Jeżeli rozsypały się łopatki (pokruszyły) to gdzie ewentualnie mogły się schować ? Chodzi mi mianowicie o to że.Gdyby te rozsypane części dostały się do nowej Turbiny to przecież mogłaby się rozsypać.Jeżeli błądzę to proszę poprawcie mnie.
Opublikowano

Rozsypane łopatki wirnika części zimnej wpadają do IC jeśli są na tyle drobniutkie, że przelecą przez niego, to przez dolot i do cylindrów - tam ulegną spaleniu.

Jeśli chodzi o stronę ciepłą to KAT i tłumik"i".

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
A więc tak Panowie.Szukam dobrego warsztatu w Warszawie.Który zajmuje się Turbinami.Najlepiej wjeżdżam i wyjeżdżam.Mam już wymienioną trzecią k.....a Turbinę w ciągu dwóch tygodni i dalej to gwiżdże.Straciłem już około 2700.Auto jeździ ma moc ale Turbina gwiżdże.Dwie Turbiny kupiłem u gościa ze Szczecinka (NIE KUPUJCIE U TEGO PANA TURBIN DO BMW ) bo wstawia Chiny.Szukam dobrego warsztatu w specjalizacji Turbin.Na Przesmyckiego nie naprawiają Turbin.POMOCY PANOWIE POMOCY
Opublikowano

Witam wszystkich na forum.

Ja bym prosił o namiar na fachowców od turbin ze Śląska.

Mam 320d E46 z 2004 i gwizda i trochę rzuca olejem przez odmę. Chciałbym ją jak najszybciej zdiagnozować.

Pozdrawiam.

Opublikowano
turbo tec w jaworznie albo poczekaj do stycznia bo otwieram zaklad regenerujacy turbiny w sosnowcu :)
Prędkość nie zabija, tylko gwałtowne jej wytracenie.
Opublikowano
turbo tec w jaworznie albo poczekaj do stycznia bo otwieram zaklad regenerujacy turbiny w sosnowcu :)

 

To juz wiem gdzie bede turba robil jak cos :)

Opublikowano
A powiedzcie panowie jedną rzecz.Koleś od Turbin wysyła mnie na pomiar ciśnienia w tłokach.A niby po co miałbym to robić.Mogę zrobić ale niby w czym ma to pomóc ? Chodzi też o to żebym nie wyrzucał kasy w błoto i żeby nie wyszło z tego z 5000 tyśi.
Opublikowano
@dalisman

Fajnie, ale ja muszę sprawdzić moją czy wytrzyma do stycznia?

Mógłbyś zerknąć jakbym podjechał :)

 

z mila checia bym pomogl ale jeszcze mieszkam w holandii i czekam na maszyny ktore zamowilem. Moze jak bede w listopadzie na tydzien w polsce to mogli bysmy sie jakos zgadac.

Prędkość nie zabija, tylko gwałtowne jej wytracenie.
Opublikowano

Re: 320d rok prod 2001 TURBINA

 

Postprzez kierowcabmw » Czw Paź 14, 2010 4:18 pm

A powiedzcie panowie jedną rzecz.Koleś od Turbin wysyła mnie na pomiar ciśnienia w tłokach.A niby po co miałbym to robić.Mogę zrobić ale niby w czym ma to pomóc ? Chodzi też o to żebym nie wyrzucał kasy w błoto i żeby nie wyszło z tego z 5000 tyśi.

 

 

Panowie mam prośbę.Przybliży mi ktoś z was temat ---POMIARU CIŚNIENIA NA CYLINDRACH---Sprawdziłem to i wyszło 1-gar 21 ---- 2-gar 21,5----- 3-gar 21,3---- 4 gar 21,3 mierzone w kilogramach kwadratowych.Kompletnie nie jarze o co chodzi. :mad2: Czy jest ktoś na sali Panowie kto potrafi to przeliczyć i powiedzieć jaki jest wynik.Dobry czy zły.Zrobiłem również tkz. Analizę spalin (szczelność ok) Podaje wyniki może znajdzie się ktoś chętny na sali co przybliży temat bo tu również siedzę w oślej ławce.A rytm wartości środkowej 10 0.26.

Opublikowano (edytowane)
Re: 320d rok prod 2001 TURBINA

 

Postprzez kierowcabmw » Czw Paź 14, 2010 4:18 pm

A powiedzcie panowie jedną rzecz.Koleś od Turbin wysyła mnie na pomiar ciśnienia w tłokach.A niby po co miałbym to robić.Mogę zrobić ale niby w czym ma to pomóc ? Chodzi też o to żebym nie wyrzucał kasy w błoto i żeby nie wyszło z tego z 5000 tyśi.

 

 

Panowie mam prośbę.Przybliży mi ktoś z was temat ---POMIARU CIŚNIENIA NA CYLINDRACH---Sprawdziłem to i wyszło 1-gar 21 ---- 2-gar 21,5----- 3-gar 21,3---- 4 gar 21,3 mierzone w kilogramach kwadratowych.Kompletnie nie jarze o co chodzi. :mad2: Czy jest ktoś na sali Panowie kto potrafi to przeliczyć i powiedzieć jaki jest wynik.Dobry czy zły.Zrobiłem również tkz. Analizę spalin (szczelność ok) Podaje wyniki może znajdzie się ktoś chętny na sali co przybliży temat bo tu również siedzę w oślej ławce.A rytm wartości środkowej 10 0.26.

 

Jesli chodzi o cisnienie to wszystko jest ok i nie masz sie czym przejmowac . Tak po za tym to ten sam specialista u ktorego robiles turbo kazal Ci to pomierzyc? Mierzyles wartosci na zimnym i na cieplym silniku?

Edytowane przez dalisman
Prędkość nie zabija, tylko gwałtowne jej wytracenie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.