Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Ostatnio zauważyłem problem w moim aucie, mianowicie chodzi o szum podczas jazdy. Gdy jadę samochodem na niskim biegu słyszę szum/ stuk (brzmi jak cykady albo konik polny) odgłos dochodzi jakby od strony lewego przedniego koła. Na początku myślałe , że może to łożysko albo jakaś wada koła, ale kiedy nagle wrzucę "na luz" odgłos momentalnie znika...

 

-> Im wyższe obroty tym odgłos ma większą amplitudę

-> Nie ważne jak szybko jadę jeśli przełączę na jałowy bieg to odgłosy momentalnie cichną

-> Nie ma żadnych sygnałów o błędach z komputera

-> Ostatnio maiłem przegląd (niby wszystko ok).

 

-> Auto 118D - 2007 rok - przebieg nieco ponad 30 tys. km

 

Czy możecie mi pomóc? Możecie mnie nakierować co może być nie tak?

 

Bardzo dziękuję i pozdrawiam wszystkich forumowiczów!

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu
Opublikowano

A czy na postoju na luzie jak dodasz gazu dźwięk także występuje ?

W jakim zakresie obrotow masz ten hałas ?

Opublikowano

dzięki prmax trafne spostrzeżenie.

 

Właśnie testowałem to, o co pytasz:

 

podczas postoju / szybkiej jazdy na jałowym biegu i mocnym przygazowaniu auta stuki/cykanie występuje bardzo często.

 

dźwięk jest mocno słyszalny powyżej 2000 obrotów, częstotliwość wzrasta wraz z obrotami...

 

Czy możecie mniej więcej postawić diagnozę?

Opublikowano
Dzięki wielkie za pomoc, szczerze mówiąc widziałem już wcześniej Twój post, ale jakoś go nie powiązałem. Wydaje mi się, że problem jest podobny, jak nie ten sam. Z tego co przeczytałem wszystkie naprawy wymieniałeś na gwarancji. Czy nie wiesz ile tak mniej więcej kosztowała ostateczna naprawa w ASO?
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Dzięki wielkie za pomoc, szczerze mówiąc widziałem już wcześniej Twój post, ale jakoś go nie powiązałem. Wydaje mi się, że problem jest podobny, jak nie ten sam. Z tego co przeczytałem wszystkie naprawy wymieniałeś na gwarancji. Czy nie wiesz ile tak mniej więcej kosztowała ostateczna naprawa w ASO?

 

Ja nie zapłaciłem ani grosza za naprawę. Wszytko wymienione było w ramach gwarancji.

Jeśli auto masz już po gwarancji, spróbuj umówić się z ASO na rozpoznanie problemu. Jest nota techniczna na ten przypadek. Może uda Ci się coś wskórać...

Koszt naprawy bez rabatów to około 10 tyś.

Niestety to dość spory wydatek...

Opublikowano

prmax mam do Ciebie jeszcze jedną ogromną prośbę. Mógłbyś nagrać jeszcze jeden taki filmik z tą różnicą, że Twoje auto jest po naprawie? chciałbym być pewny czy dźwięk który słyszę w Twoim filmiku to na pewno dźwięk który występuje u mnie.

 

 

Będę bardzo wdzięczny....

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Poniżej dwa filmy.

Pierwszy przedstawia pracę silnika przed naprawą, drugi już po naprawie.

Uwaga - trzeba zrobić trochę głośniej :)

 

Przed naprawą

 

Po naprawie

Opublikowano

Kolego niestety masz łańcuszek rozrządu do wymiany. To podstawowa awaria diesli serii 1 po FL. jest bardzo dużo aut które dotknął ten problem. jestem stałym bywalcem na forach bmw hiszpańskojęzycznych i tam jest na ten temat bardzo dużo.

Naprawa wiąże się z wymiana wadliwego łańcuszka rozrządu i otwarciem silnika . niestety nieraz hałas wraca z powrotem i trzeba ponownie reklamować.

 

dotyczny to wszystkich diesli po FL 116d, 118d ( jest najwiecej) 120d i 123d

 

jednak silniki diesla przed FL są dużo trwalsze.

http://www.youtube.com/watch?v=AmDGHrItWXU

 

http://www.youtube.com/watch?v=3AT2Qw29ESk&feature=related

 

 

 

" Ser feliz no es conseguir lo que deseas, es desear lo que tienes. "
Opublikowano

nie wiem jak tam w bezynie, ta przypadłość dotyka tylko diesli po FL,

 

taki defekt, tak jak z nierównym ścieraniem opon w serii 1 od zewnątrz, tylko ze to dotyczy wszystkich modeli, nie wiem czy wiecie o tym

" Ser feliz no es conseguir lo que deseas, es desear lo que tienes. "
Opublikowano
nie wiem jak tam w bezynie, ta przypadłość dotyka tylko diesli po FL,

 

taki defekt, tak jak z nierównym ścieraniem opon w serii 1 od zewnątrz, tylko ze to dotyczy wszystkich modeli, nie wiem czy wiecie o tym

:shock: czyli chesz powiedzieć, że niepotrzebnie pojechałem po zimie na ustawienie zbiezności? kurde balance, dokładnie było tak jak napisałeś. nierówno starte opony i sugestia odwiedzenia serwisu. przyjemnosc kosztowala 700,- :roll:

defekt, za tyle kasy...

Opublikowano

prmax, artek90 dzięki za filmiki... Rzeczywiście to jest chyba to... Jestem lekko poirytowany bo podczas zakupy zapewniano mnie, że BMW jako pewna marka ma łańcuch w rozrządzie , żeby go NIGDY nie rozbierać bo się nie psuje (nie tak jak paski...) A jednak widać jest nieco inaczej. Mam do was kolejne pytanie:

 

Czy jeśli kupiłem auto w Polskim salonie i skończyła mi się gwarancja to można coś na to poradzić? W końcu to jest wada produkcyjna a nie esplatacyjna. Dodam, że nie dawno wymieniono mi kolumne kierowniczą na zasadach goodwilla...

Opublikowano
nie wiem jak tam w bezynie, ta przypadłość dotyka tylko diesli po FL,

 

taki defekt, tak jak z nierównym ścieraniem opon w serii 1 od zewnątrz, tylko ze to dotyczy wszystkich modeli, nie wiem czy wiecie o tym

:shock: czyli chesz powiedzieć, że niepotrzebnie pojechałem po zimie na ustawienie zbiezności? kurde balance, dokładnie było tak jak napisałeś. nierówno starte opony i sugestia odwiedzenia serwisu. przyjemnosc kosztowala 700,- :roll:

defekt, za tyle kasy...

 

 

 

z przodu nierówno ścierają się opony we wszystkich jedynkach, nie wiem czy można reklamować. ja porostu pojechałem ustawić wszystko od nowa. jeżeli ustawiono ci po zimie nie powinieneś mieć już tego problemu.

 

 

a co do rozrządu, jeżeli skończyła ci się dopiero co gwarancja powinieneś domagać się wymiany. bo to nie jest normalne, tak samo jakby padło ci turbo po 4 latach i 80 tys km. powinni wymienić nie w ramach gwarancji ale wadliwego modelu

" Ser feliz no es conseguir lo que deseas, es desear lo que tienes. "
  • Członkowie klubu
Opublikowano
prmax, artek90 dzięki za filmiki... Rzeczywiście to jest chyba to... Jestem lekko poirytowany bo podczas zakupy zapewniano mnie, że BMW jako pewna marka ma łańcuch w rozrządzie , żeby go NIGDY nie rozbierać bo się nie psuje (nie tak jak paski...) A jednak widać jest nieco inaczej. Mam do was kolejne pytanie:

 

Czy jeśli kupiłem auto w Polskim salonie i skończyła mi się gwarancja to można coś na to poradzić? W końcu to jest wada produkcyjna a nie esplatacyjna. Dodam, że nie dawno wymieniono mi kolumne kierowniczą na zasadach goodwilla...

 

Hmm... co do goodwill'a to nie wiem czy zgodzą się na pokrycie 100% kosztów naprawy. Ale trzeba byc dobrej myśli :cool2:

 

Jeśli mogę coś doradzić to proponowałbym jak najszybciej udać się do ASO, które dokonywało już tego typu napraw.

W Warszawie Inchcape robił przynajmniej 3 szt. aut z silnikiem N47 (w tym i moje), wieć szlak mają już przetarty.

Jeśli chcesz naprawić u nich auto daj znać to podeślę Ci namiar na konkretnego doradcę serwisowego, który obsługiwał mój przypadek...

 

Jeśli możesz to nagraj dźwięk swojego silnika i wstaw na forum....

Posłuchamy... i ocenimy....

 

Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie,

właśnie stałam się szczęśliwym posiadaczem 120d automat z 2006, 50tys.

Ale mam pewne, nadzieje małe usterki.

Przy cofaniu pojawia się "rechoczenie" silnika oraz ten sam dzwięk choć nieco ciszej pojawia się przy jeździe spontaniczne, od czasu do czasu przy wciskaniu gazu ( obojętnie jak)

Dźwięk dobiega z kokpitu powyżej wywiewów ( chyba).

 

Jakieś przypuszczenia?

Opublikowano
Najprawdopodobniej pokrywa/plastik na silniku, lub podszybie wpada w rezonans z powodu niedbałego dokręcenia po wymianie filtra powietrza lub kabinowego. Zwykle słychać to koło 1-1,2tys obrotów.

 

O, dzięki za info!

Czy to duża rzeźba ? czy 5 min roboty? :)

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
prmax, artek90 dzięki za filmiki... Rzeczywiście to jest chyba to... Jestem lekko poirytowany bo podczas zakupy zapewniano mnie, że BMW jako pewna marka ma łańcuch w rozrządzie , żeby go NIGDY nie rozbierać bo się nie psuje (nie tak jak paski...) A jednak widać jest nieco inaczej. Mam do was kolejne pytanie:

 

Czy jeśli kupiłem auto w Polskim salonie i skończyła mi się gwarancja to można coś na to poradzić? W końcu to jest wada produkcyjna a nie esplatacyjna. Dodam, że nie dawno wymieniono mi kolumne kierowniczą na zasadach goodwilla...

 

Mam podobny problem, właśnie zakupiłem 5-tkę z tym silnikiem z roku 2008. Nastawiłem się na młodsze autko ze względu na mniejszą awaryjność, a tu na samym starcie dziwne szumy. Wymieniłem z przodu wszystkie rolki i dalej to samo. Dziś po wizycie u mojego mechaniora na 99% wiem, że to padnięty łańcuszek.

Zastanawiam się "andi12" jak poradziłeś sobie z problemem. Jaka była reakcja ASO, czy można było to podciągnąć pod wadę fabryczną?

Będę wdzięczny za odpowiedź.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
niestety do tej pory mam nie rozwiązny problem. Mam auto z 2007 roku i juz jest po gwarancji. ASO kategorycznie odmawia naprawy na zasadach goodwilla. Naprawa auta na wlasna reke na dzien dzisiejszy jest praktycznie nie oplacalna...
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Ja tak mam praktycznie od "nowosci" i sie przyzwyczailem bylem jakis czas temu w ASO panowie o wymianie w dobrej woli rowniez nie chca slyszec ale powiedzieli ze poza wrazeniami akustycznymi ( slychac tyko na zewnatrz w srodku nic) nic sie z tym nie stanie i mozna tak jezdzichac O_O

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
niestety do tej pory mam nie rozwiązny problem. Mam auto z 2007 roku i juz jest po gwarancji. ASO kategorycznie odmawia naprawy na zasadach goodwilla. Naprawa auta na wlasna reke na dzien dzisiejszy jest praktycznie nie oplacalna...

 

Tak też myślałem, jednak spróbuję coś podziałać z ASO poprzez znajomego. Co do opłacalności naprawy, koszty samych części łańcuszka i zębatek nie jest taki kosmiczny. Przytaczając jeden wątek z forum gdzie ASO wymieniło na gwarancji łańcuszek,koła zębate oraz wał korbowy z panewkami, to ostatnie wymienili najprawdopodobniej profilaktycznie. Nie sądzę, żeby była konieczna wymiany wału. Pozostaje jeszcze robocizna gdzie prawdopodobnie wymagane będzie wyciągnięcie silnika. Poniżej link do strony z częściami oraz cenami tych części:

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E60N/Sedan/Europe/520d-N47/LHD/N/2008/june/browse/engine/timing_timing_chain_lower_p/

 

W punkcie pierwszym jest ten łańcuszek gdzie widać, że wycofali jedną wersję i wprowadzili drugą. Może to ten wadliwy.

Opublikowano
Ja tak mam praktycznie od "nowosci" i sie przyzwyczailem bylem jakis czas temu w ASO panowie o wymianie w dobrej woli rowniez nie chca slyszec ale powiedzieli ze poza wrazeniami akustycznymi ( slychac tyko na zewnatrz w srodku nic) nic sie z tym nie stanie i mozna tak jezdzichac O_O

 

Może u Ciebie jest coś innego, u mnie jest wkurzający hałas także w kabinie. Wydawało mi się na początku, że słychać to tylko na wyższych obrotach ok 2000-3000obr ale teraz to już słyszę to cały czas.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.