Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam oto moje problemy:

 

1. Po odpoleniu na zimnym silniku pojawia sie wielka chmura siwego dymu z wydechu.

2. Strasznie trzęsie silnikiem.

3. Nierówna praca silnika.

4. Obroty delikatnie skaczą.

5. Spalanie podskoczylo mi o ponad 2 litry :/, wczesniej komputer pokazywal mi okolo 8 litrow a teraz jest grubo ponad 10 litrow w miescie.

6. Ogolnie im jest zimniej na podwórku tym jest gorzej dla auta :/

7. Pocieszajace jest to ze auto zapala na dotyk wiec tutaj nie mam problemow.

 

Wymienilem:

1. ODME

2. Swiece

3. Wszystkie filtry + olej !!

 

Czyzby wtryski padły??

Zaznaczam ze auto ma przejechane 220000 tys. Jest z 2004 roku.

 

Prosze o jakies podpowiedzi. Dzieki wielkie.

Opublikowano

uchh cięzka sprawa, ponieważ jasny dym raczej nie odpowiada za wtryski, a za nieszczelny układ chłodzenia (płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania i powstaje tzw. para, która wychodzi wydecham)

 

1. Sprawdź, czy nie brakuje Ci płynu w zbironiczku wyrównawczym.

2. Czy taka sytuacja ma również, jak silnik jest ciepły?

 

Jak wtryski są uwalone to kopci raczej na czarno i właśnie buja autem tak jak u Ciebie (za dużo ropy w stosunku do powietrza)

Opublikowano
co to trzesienia silnikiem to raczej na pewno poduszki silnika :) przerabialem w poprzednim aucie :) a co do reszty to nie wiem :)

to nie jest trzęsienie regularne - występuje od większego / mniejszego otwarcia wtrysku. Trzęsie tylko na zimnym, a nie cały czas.

Chyba raczej to nie to.

Opublikowano

Siwy dym to zazwyczaj turbosprężarka, sam jeżdze 120d i też miałem podobny objaw, zdjąłem turbo i okazało sie... ze to odma, ale ty odme juz wymieniałeś, wtryski to tak jak pisza koledzy wyżej autko kopci na czarno.

Jest prosty sposób na sprawdzenie czy to turbo, mianowicie zdejmij wąż który łączy turbinkę z intercoolerem, wsadź tam palec, jeżeli będzie ci olej ściekał z palca to masz turbo do roboty.

Sam się zajmuje regeneracja turbosprężarek, gdybyś potrzebował pomocy pisz śmiało, coś wymyślimy.

A tak b.t.w. u mnie silnikiem też rzucało, odkąd wymieniłem sam odmę na razie nie widzę problemu, zobaczymy co będzie jak temperatura na zewnątrz spadnie poniżej 0 st.C.

Opublikowano
Siwy dym to zazwyczaj turbosprężarka, sam jeżdze 120d i też miałem podobny objaw, zdjąłem turbo i okazało sie... ze to odma, ale ty odme juz wymieniałeś, wtryski to tak jak pisza koledzy wyżej autko kopci na czarno.

Jest prosty sposób na sprawdzenie czy to turbo, mianowicie zdejmij wąż który łączy turbinkę z intercoolerem, wsadź tam palec, jeżeli będzie ci olej ściekał z palca to masz turbo do roboty.

Sam się zajmuje regeneracja turbosprężarek, gdybyś potrzebował pomocy pisz śmiało, coś wymyślimy.

A tak b.t.w. u mnie silnikiem też rzucało, odkąd wymieniłem sam odmę na razie nie widzę problemu, zobaczymy co będzie jak temperatura na zewnątrz spadnie poniżej 0 st.C.

 

Czy nie uważasz, że w tych silnikahc jest problem z odmą i w 90% oleju, który znajduje się w IC nie pochodzi z wady turbo, lecz z odmy.

Ja tez miałem taki przypadek, że mialem spoto oleju i równiez polecali mi takie zabiegi, jak powyzej, ale zrobiłem po swojemu i dolot jest suchy - bez oleju. Oczywiście turbo zostało to samo, ale modyfikowałem wylot odmy.

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Możesz napisać jak się sprawa wyjaśniła ? Niestety od wczoraj mam podobne objawy, rano przy odpalaniu trzęsie całym autem(niezły gratisowy fotel z mazsażem), silnik strasznie klekocze i lekko słychac jak by sie dławił(pracował na 3 cylindrach), obroty falują 1300-1500 rmp, mały bączek dymu/sadzy leci na początku. Po 2 min jazdy auto normalnie jedzie i przyspiesza jak zawsze, żaden błąd nie wyskoczył :wink: . Ktoś miał podobną sytuacje ? problem jest taki ze w ASO wizyta dopiero na poniedziałek a w weekend mam podróż i nie wiem czy jechac czy przekładać sprawe/szukac sprawnego auta po znajomych.
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Rozwiązał już ktoś problem tego typu?

Po wymianie świec żarowych i sterownika efekt pozostał taki sam jak był u kolegi, tyle że sporo mniejszy.

Nadal jednak odczuwalnie trzęsie po odpaleniu zimnego.

Kłopot z tym że mało kto chwali się gdy już naprawi :|

Parametry wtrysków, choć przyznaje że sprawdziłem tylko na ciepłym, wyglądały zupełnie OK.

Silnik 2.0d 163KM.

Opublikowano
Tak przy okazji, ile dałeś za sterownik świec? Ja mam albo sterownik walnięty albo jakieś przekaźniki, bo prąd nie dochodzi na dwa pierwsze gary (świece są ok) ale u mnie nie ma żadnego siwego dymu przy odpalaniu. Jedynie lekko zakopci na niebiesko. Jak postoi cały weekend w garażu, gdzie jest +3*C to w poniedziałek z rana odpala normalnie ale słychać, że troszkę głośniej pracuje, tak jakby ciężej mu to szło. Zanim zamknę garaż już w zasadzie klekocze normalnie.
Opublikowano

Do naprawy sterownika polecam kolegę, który czasem udziela się w dziale trójek, ale ma również aucje na allegro

Nick z forum Bmw-Sport ,Bmw-klub , Bmw-diesel "Roger-Nysa". Naprawa 80zł+przesyłka. Zna się na rzeczy o czym

świadczy choćby opis aukcji. Dopiero po naprawie sterownika było widać poprawę, ale mojemu autu coś innego pewnie jeszcze dolega..

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.