Skocz do zawartości

Podpięcie opornika lub diody zamiast czujnka klocków


DZWILU88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przed wymianą klocków hamulcowych i tarcz w lutym tego roku zapaliła mi się kontrolka od klocków i pali się do tej pory. Dziś zajrzałem pod auto i okazało się że lewy przód się urwał wymieniłem na nowy i dalej się pali kontrolka. W jaki sposób mogę te czujniki zmostkować żeby sprawdzić który jest uszkodzony. Mam dać tam jakąś diodę lub opornik lub po prostu zmostkować i czy kontrolka gaśnie odrazu po prawidłowym podłączeniu czy muszę chwilę odczekać zanim zgaśnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZyli zewrzeć na krótko i tyle? ale to i tak mi nic nie daje bo nadal nie będę widział który jest wadliwy jeśli jest walnięta wiązka.

CZujnik jest w kole-lewy przód i prawy tył ale wymieniłem obydwa dziś!!! i dalej pali się kontrolka, chce wiedzieć w której wiązce grzebać bo nie mam zamiaru rozbebeszać dwóch. Dlatego pytam, czy da się zdiagnozować który jest wadliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ,kiedyś z ciekawości skruszyłem czujnik i nic w nim nie ma tyko jest pętelka z przewodu elektrycznego w izolacji.

kontrolka zapala się w tedy kiedy przewód się przetrze i rozłączy obwód.

można ów czujnik po prostu odciąć połączyć przewody polutować i przed zaizolowaniem na włączonym zapłonie czyli wtedy kiedy palą się kontrolki dotknąć złączone kabelki do masy i po kłopocie, kontrolka działa normalnie to znaczy zapala się i gaśnie trzeba tylko pamiętać że nie ma czujnika i klocki musimy sprawdzać wizualnie.

ale czujnik nie jest drogi więc jeśli jest tam przewidziany to lepiej żeby był, po wymianie czujnika jeśli kontrolka nie gaśnie można odłączyć na chwilę minusową klemę z akumulatora to pomaga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ,kiedyś z ciekawości skruszyłem czujnik i nic w nim nie ma tyko jest pętelka z przewodu elektrycznego w izolacji.

kontrolka zapala się w tedy kiedy przewód się przetrze i rozłączy obwód.

można ów czujnik po prostu odciąć połączyć przewody polutować i przed zaizolowaniem na włączonym zapłonie czyli wtedy kiedy palą się kontrolki dotknąć złączone kabelki do masy i po kłopocie, kontrolka działa normalnie to znaczy zapala się i gaśnie trzeba tylko pamiętać że nie ma czujnika i klocki musimy sprawdzać wizualnie.

ale czujnik nie jest drogi więc jeśli jest tam przewidziany to lepiej żeby był, po wymianie czujnika jeśli kontrolka nie gaśnie można odłączyć na chwilę minusową klemę z akumulatora to pomaga

nawet da sie stary naprawić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
można ów czujnik po prostu odciąć połączyć przewody polutować i przed zaizolowaniem na włączonym zapłonie czyli wtedy kiedy palą się kontrolki dotknąć złączone kabelki do masy i po kłopocie

 

dlaczego trzeba przewody połączyć z masą ?

sam czujnik przecież z masą nigdzie się nie łączy

http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można ów czujnik po prostu odciąć połączyć przewody polutować i przed zaizolowaniem na włączonym zapłonie czyli wtedy kiedy palą się kontrolki dotknąć złączone kabelki do masy i po kłopocie

 

dlaczego trzeba przewody połączyć z masą ?

sam czujnik przecież z masą nigdzie się nie łączy

to jakiś specjalny rytuał :D

jak masz nowy to go podłącz

jak nie masz to stary obetnij , kable odizoluj i skręć do kupy i już

najprostsze druciarstwo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zrobiłem bo montaż nowego z przodu nie pomógł a tył był skruszony więc go odciąłem a przewody połączyłem i kontrolka świeci dalej ?

 

czy ta kontrolka - pełne koło z wykrzyknikiem - odpowiada też za poziom płynu w zbiorniczku ?

dodam że na wyświetlaczu jest napisane żeby sprawdzić klocki

http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat trochę dziwny bo dla świętego spokoju zszedłem do auta i zgodnie z poradami z forum trzymałem wciśnięty pedał hamulca no i kontrolka zgasła - tylko co może mieć wspólnego czujnik zużycia klocków z wciskaniem pedała ?

wydaje mi się że problem jest z płynem bo pedał powoli ale mocno się zapada, a przy drugim wciśnięciu już mniej - coś jak by był zapowietrzony układ

najlepiej umówię się do mechanika i zmienię płyn bo może już jest za stary

http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.