Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Moj znajomy jest posiadaczem bmw e46 2000r 320d 136km i w silniku faluja obroty pomiedzy 900 a 750 obrotow przez kilka sekund nastepnie obroty sie stabilizuja i po pewnym czasie znow faluja dodam ze temperatura silnika nie ma wplywu na falowanie obrotow - zimny czy cieply i tak faluja. Auto nie kopci, nie bierze oleju, turbo ok.

Czy to cos z pompa wtryskowa? a moze ze sterownikeim pompy wtryskowej? a moze to cos innego...

prosze wypowiedzcie sie...

Opublikowano
Kolega nie ma przepustnicy :D :cool2: A co do tych obrotów w pierwszej kolejności odepnij kabel od przepływomierza jak obroty się uspokoją to masz odpowiedź. Ale nie zapomnij o podpięciu auta pod kompa, żeby sprawdzić czy coś więcej nie szwankuje.
Opublikowano
a jaki wplyw ma przeplywomierz od falujacych obrotow? dodam ze usterka pojawila sie po wymianie przeplywomierza a kolega ma ten przeplywomierz z numerem ............314 a tych podobno juz nie produkuja i kupil zamiennik mirmy MTM samochod smiga jak szalony ale jak juz powiedzialem wolnych obrotow nie ma.
Opublikowano

Przepływomierz ma ogromne znaczenie w silniku sam się niedawno przekonałem!!! Miałem ubytek mocy przy 2500obr/min wymieniłem ten stary 314 na nowy zamiennik i dalej to samo, a nawet pojawiły się inne dziwne objawy. Wgrałem także nowe oprogramowanie, które jest wymagane po zmianie przepływki. Dopiero parę dni temu kupiłem przepływke BOSCHA i autko jak nowo narodzone!!! Co do twoich objawów odepnij przepływkę jak obroty przestaną skakać, to wiemy gdzie szukać. Przepływomierz u Ciebie może przekłamywać pomiar, lub dolot między przepływomierzem a turbiną jest nieszczelny. Jeśli dolot jet nieszczelny silnik ciągnie lewe powietrze, którego przepływka nie zmierzyła, więc silnik "myśli", że dostał mniej powietrza i zmniejsza dawkę paliwa. Wtedy mogą się pojawić takie objawy.

EDIT: A soft nowy jest wgrany?? Nie wiem czy ma to coś wspólnego z obrotami, ale z mocą na pewno. Jeśli oprogramowanie sterownika silnika nie zostało zmienione, zrób to, to jest wymagane przy zmianie przeplywki!!

Opublikowano
Znajomy mial to samo tez mial przeplywke 314 ale kupil zamiennik auto ciagnie swietnie ale te obroty sie pojawily. Jazeli zakupie przeplywke z koncowka 527 badz 468 produje je bosh nadal w przeciwienstwie do 314 wtedy wymagane jest wgranie softu powiedz mi prosze gdzie tego moge dokonac? Jaki jest koszt itd. Poniewaz teraz jestem juz prawie pewny ze to przeplywka.
Opublikowano
Jeżeli przepływomierz mimo, że zamiennik jest już w nowej obudowie, to musisz reprogramować sterownik silnika. O tym dlaczego i jaka to ta nowa obudowa to do poczytania tutaj:http://www.bmw.pun.pl/viewtopic.php?pid=737. Jak pisałem wcześniej nie polecam zamienników przepływomierzy! sam się skusiłem i teraz żałuję. Co do reprogramacji gdzieś na forum ktoś pisał ile to kosztuje w ASO. Ja to robiłem sam za pomocą DIS-a do poczytania tutaj:http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=130670 Powodzenia i daj znać o wynikach!!
Opublikowano

hm... z tego co wiem wgrywanie nowego softu jest wymagane w momencie gdy zakladany przeplywke o innych numerach np demontujemy moja 314 a instalujemy np. 527 wtedy wymagane jest wgrywanie softu. A u znajomka sytuacja jest taka ze 314 bosha zdemontowal i zainstalowal 314 MTM - ale co mu po tym skoro auto faluje :D

Wiec tak posiadm rowniez przeplywke 468 ktora pozycze znajomemu ale wtedy wymuszone jest wgranie softu. Czy Ty moglbys mi to zrobic? Masz inpe? i kabel?

Opublikowano

Pewnie, że pomogę, jeśli tylko posiadasz gniazdo OBDII bo nie mam przejściówki na okrągłe wejście. Ale ty chyba masz OBDII bo autko z 2001r.

Jeśli tylko będziesz zdecydowany to pisz na PW zgadamy się co i jak. A co do przepływki, jeśli jej obudowa wygląda tak:http://www.maf-shop.com/luftmassenmesser-blog/wp-content/uploads/2008/07/314_526_unterschied.jpg to znaczy, że jest to nowa obudowa i charakterystyka tej przepływki jest inna i potrzebna jest reprogramacja. Jeśli jednak obudowa jest stara bez tej okrągłej kratki w środku to raczej reprogramacja potrzebna nie jest, ponieważ słyszałem gdzieś, że jest jakaś firma która wciąż produkuje 314. Ale czy tak czy siak pod kompa podpiąć by się przydało, żeby zobaczyć jak się zachowuje ta przepływka. Odpinałeś kabel od niej? Jak cie wtedy auto zachowywało??

Opublikowano

Sluchaj mialem 314 bosha ktora byla uszkodzona i miala siatke kupilem bosha 468 nie miala siatki i ekonomizer nie wskazywal 20L na 4 biegu a raptem 16 kupilem zamiennik MTM 314 i miala siatke i jest 20l na 4 biegu wiec jest ok ale teraz faluje jak juz wczesniej mowilem. Posiadam kabel ale tylko ten kwadratowy, byc moze sam sobie z tym poracze mam laptopa inpe tez mam tylko poki co nie moglem sie polaczyc z silnikeim przez to kwadratowe wejscie (tzn moglem do asc wchodzic abs i podusze a do silnika nie moglem) tylko potrzebuje dobrego instruktora :D chyba ze chcesz moge Ci swojego maila podac odezwij sie do mnie : [email protected]

bede wdzieczny

Opublikowano

Musze Cię jeszcze zapytać o jedno. Jaką siatkę miała przepływka, która się zepsuła ta o nr 314

taka:http://img185.imageshack.us/img185/5298/snv30482g.th.jpg

czy taka:http://www.maf-shop.com/luftmassenmesser-blog/wp-content/uploads/2008/07/314_526_unterschied.jpg

Jedna i druga mają siatki, tylko, że ta 1-sza to stara, a ta druga to nowa obudowa przepływomierza Bosch. Ze starą auto zostało kupione z salonu. Po jakimś czasie okazało się, że przepływomierz ma wadę. Przestali więc produkować przepływomierz z wadą i zaczeli produkować wolny od wad. Czyli taki z "bonusową" siatką co chroni przed zabrudzeniem. Jednak charakterystyki tych przepływek ze względu na budowę są różne. Dlatego jest wymagana zmiana oprogramowania sterownika silnika. Skoro po wymianie na oryginał BOSCHA wskazówka nie dochodziła do 20l znaczy, że wymagana jest reporogramacja sterownika. A co do zamienników, te firmy chyba próbują zrobić coś "po środku" co będzie działać ze starym softem i nowym. U mnie zamiennik po reprogramacji powodował przeładowanie doładowania przy wartości doładowania niewiele ponad 2000 mBar ze względu na to, że przepływomierz zaczynał podawać niższa wartość w pewnym zakresie obrotów. Wskazówka dochodziła do 20l jednak na chwile wracał do 16 i później znowu na 20l. W tym momencie występował spadek mocy z którym jakiś czas walczyłem. I co okazało się rozwiązaniem?! Nie oryginalna przepływka po wymianie na oryginał auto nie to samo od dołu do 4000obr/min ciągnie super! Dlatego zanim zaczniesz szukać innych przyczyn sprawdź nr softu sterownika silnika.

Opublikowano
Dobrze a powiedz jak moge sprawdzic numer sterownika silnika? po podlaczeniu inpy? Sorki ze tak Cie wypytuje ale nie jestem ogarniety jak niektorzy w tego typu sprawach jestem raczej żółtodziobem :D
Opublikowano
Jak połączysz się już ze sterownikiem silnika M47, to nie wiem która to opcja, ale jak masz po niemiecku to "Codierdaten" a tam odczytujesz "Zus.-Baunummer".
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
hehe, no to u mnie bedzie pewnie tez przeplywomierz... falowal troche na biegu jalowym.... i zobaczylem ze nie jest w ogole wąż podlaczony i jak go wlozylem - to obroty faluja jeszcze bardziej, raz znawet zgasl, ale chyba lepiej miec ten wąż niz mialby lapac powietrzez niefiltrowane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.