Skocz do zawartości

Czy można ruszyć automatem z piskiem opon? M62TU44


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Mam pytanie: Czy wyłączająć trakcję (na liczniku pali się pomarańczowa kontrolka) i startując dynamicznie możemy zerwać przyczepność kół? Skrzynia automatyczna. Pytam nie dlatego,że tak jeżdżę bo jeżdżę rozsądnie, wiem że automaty w E39 są delikatne i nie zamierzam zepsuć skrzyni ale na youtube widziałem ,że podczas startu e39 w automacie trochę "zapiszczało" kołami a ja dzisiaj robiłem mały test i od razu idzie do przodu bez poślizgu. Moje wątpliwości wzbudziła sytuacja z wczoraj (padał deszcz, na ulicach dużo wody) stał obok gość Nowym Fiatem Brawo i szykował się do startu. Postanowiłem nie zostawać w tyle, przełączyłem dźwignię w lewo na tryb manualny, wyłączyłem trakcję guzikiem na desce rozdzielczej i w podłogę. Zaczął szybko iść do przodu ale od około 3tys.obr. poczułem jakby coś się pośliznęło...wskazówka obrotomierza poszła w ułamku sekundy na 6tys. i zgłupiałem :duh: Pisku opon nie było słychać i nie wiem czy ślizgała się skrzynia, czy koła zaczęły buksować (szer.opon 255) ale dlaczego bez pisku. Dzisiaj też próbowałem sprawdzić przy lustrach w budynku obok ogarnąć wzrokiem "start" i też przeoczyłem ten moment...nie wiem czy zerwało przyczepność czy nie bo pisku nie było. Jedynie podczas wchodzenia w zakręt po mocniejszym wciśnięciu gazu zrywa przyczepność.

 

Chciałbym aby ktoś kto ma automat, napisał czy przy gwałtownym przyspieszaniu zrywa przyczepność czy nie.

Opublikowano

witam,

 

można ruszyć z piskiem automatem :)

mam opony 225 i jeśli jest gładki asfalt (nie szorstki) to piszczy przez cały pierwszy bieg i jeszcze troche drugiego. Jeśli asfalt jest szorstki to nie zawsze zapiszczy. Skrzynie ustawiam na sport bo na manualu często rusza z 2 biegu. Natomiast bez problemu driftuje na 2gim biegu,

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Opublikowano

Ok, ale przełączając manualnie już chyba jest w trybie Sport? Czy się mylę? Na wyświetlaczu zamiast D świeci się 1. Muszę jeszcze popróbować, bo dziś na kostce brukowej chrpowatej próbowałem i nie bardzo...po prostu od razu rusza do przodu.

 

 

ps: wiesz jak skasować inspekcję oleju? Zaświecił mi się pod kreskami oleju już taki kwadratowy zegarek. Wymieniałem z miesiąc temu olej i mechanik nie skasował mi inspekcji. Teraz nie mam chęci płacić 100zł za samo skasowanie inspekcji. W E34 łączyłem 2 kable z 2 gniazdek -tu się boję ,że coś zaszkodzi :?

Opublikowano

Witaj kolego!

W gnieździe diagnostycznym, tym pod maską łączysz chyba pin 7 z masą na chwilę i jest git. Sprawdź, bo i na forum o tym było multum razy. W każdym razie ja tak kasowałem i działało, nic się nie stało złego.

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jesli rusza z 2go biegu to cos jest nie tak - zwlaszcza na sporcie.

 

Na zwyklym D powinien ruszyc zrywajac przyczepnosc a nawet krecac kolami prawie w miejscu, gdy gaz wcisniesz do kickdown'a na jakimkolwiek asfalcie. ASB ZF w 540iA nie nalezy do specjalnie delikatnych a wrecz przeciwnie, jest przyzwoicie wykonana i wytrzymala. ASB nie zepsujesz dopóki nie dopuscisz do zmiany biegu na poslizgu kol (pamietaj, ze na trybie M, gdy dojdzie do konca obrotomierza - zmieni bieg).

Proponuje koledze podlaczenie auta pod kompa. Nie sadze, aby to byl sinik, ale moze byc uslizg na konwerterze ASB. Mozna to bardzo latwo sprawdzic nawet bez podlaczania do kompa: felgi 16'', opony 225x55x16, przy predkosci 120km/h powinien miec DOKLADNIE 2000rpm. Przy wiekszych felgach powinien miec wiecej niz 120km/h. Jesli ma mniej - oznacza to zbyt duzy uslizg konwertera. Co za tym idzie spalanie o 3-8 litrow/100km wieksze i ogrom utraconego momentu obrotowego.

 

Wykonalbym rowniez inny test - pomiar czasu 0-100km/h. Powinien byc w granicach 6.0-6.5s. Jesli bedzie wiekszy - niestety cos jest nie tak.

 

Pozatym kolego, na mokrym nie bedzie piszczal. Dodatkowa rada - nie wylaczaj lepiej nigdy DSC na mokrym, bo gdy tylne kola sie rozpedza to nie wystarczy puscic gaz, zeby automagicznie zlapaly przyczepnosc. Troche to potrwa zanim wyrownaja predkosc - maja bardzo duza bezwladnosc - w tym czasie auto spokojnie obroci sie o 90*, moze nawet 180*. Szkoda auta.

Edytowane przez mcmt

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam! Mam pytanie: Czy wyłączająć trakcję (na liczniku pali się pomarańczowa kontrolka) i startując dynamicznie możemy zerwać przyczepność kół? Skrzynia automatyczna. Pytam nie dlatego,że tak jeżdżę bo jeżdżę rozsądnie, wiem że automaty w E39 są delikatne i nie zamierzam zepsuć skrzyni ale na youtube widziałem ,że podczas startu e39 w automacie trochę "zapiszczało" kołami a ja dzisiaj robiłem mały test i od razu idzie do przodu bez poślizgu. Moje wątpliwości wzbudziła sytuacja z wczoraj (padał deszcz, na ulicach dużo wody) stał obok gość Nowym Fiatem Brawo i szykował się do startu. Postanowiłem nie zostawać w tyle, przełączyłem dźwignię w lewo na tryb manualny, wyłączyłem trakcję guzikiem na desce rozdzielczej i w podłogę. Zaczął szybko iść do przodu ale od około 3tys.obr. poczułem jakby coś się pośliznęło...wskazówka obrotomierza poszła w ułamku sekundy na 6tys. i zgłupiałem :duh: Pisku opon nie było słychać i nie wiem czy ślizgała się skrzynia, czy koła zaczęły buksować (szer.opon 255) ale dlaczego bez pisku. Dzisiaj też próbowałem sprawdzić przy lustrach w budynku obok ogarnąć wzrokiem "start" i też przeoczyłem ten moment...nie wiem czy zerwało przyczepność czy nie bo pisku nie było. Jedynie podczas wchodzenia w zakręt po mocniejszym wciśnięciu gazu zrywa przyczepność.

 

Chciałbym aby ktoś kto ma automat, napisał czy przy gwałtownym przyspieszaniu zrywa przyczepność czy nie.

 

Są typy opon, które w ogóle nie piszczą, albo niesłyszalnie. Nie na każdym typie asfaltu opony piszczą. Po trzecie, 4.4 to silnik wolnossący więc dopiero na wysokich obrotach łapie prawdziwy ciąg i wtedy może zerwać przyczepność (inaczej niż w turbo). Z wyłączaniem kontroli trakcji proponuję uważać, bo jak Cię tył zacznie wyprzedzać przy 80 km/h to może się to skończyć nieciekawie, a jak już wcześniej kolega mcmt pisał, automat ma pewną zwłokę i odjęcie gazu może nie pomóc na czas.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a ze tak przypomne turbodziurka mmw? :8)

Apropos niepiszczacych opon to mnie zaskoczyles. Natomiast ja widzialem bodajze w Top Gear test opon, ktore dymia podczas palenia na dowolny kolor - na przyklad rozowy :duh:

Ciekawe ile takie niepiszczace kosztuja i kto je produkuje?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem kiedyś w Passacie opony Bridgestone, które nie piszczały na żadnym asfalcie, więc daruj sobie sarkazm.

 

Co do "turbodziurki" to przy automatycznej skrzyni nie ma ona większego znaczenia, zapewniam. Zresztą moja wypowiedź odnosiła się do wypowiedzi założyciela tematu, który pisał, że zerwało mu koła dopiero przy pewnej prędkości, co akurat w wolnossącej mocnej benzynie jest normalne, bo moment obrotowy jest znacznie "wyżej" niż w silniku z turbo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

yyy... mmw to nie byl sarkazm... :? Powaznie, po prostu ja o tym nie wiedzialem.

A opony dymiace na kolorowy dym, to tez nie byl zart - widzialem je w Top Gearze: http://www.youtube.com/watch?v=PrOqugciJ9Y

Pytalem o producenta i model bo po prostu zainteresowalo mnie to.

Co do tematu to tak jak napisalem: jesli wcisniesz gwaltownie kickdowna to zrywa przyczepnosc na kazdym asfalcie momentalnie.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

można można też potwierdzam.

nie jest to zdrowe dla auta ale idzie

 

530d 197KM automat GM po wyl DSC lekka kontra kierownica mocniej gaz i masz siwy dym opony 255 17"

 

tomek

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Proponuje koledze podlaczenie auta pod kompa. Nie sadze, aby to byl sinik, ale moze byc uslizg na konwerterze ASB. Mozna to bardzo latwo sprawdzic nawet bez podlaczania do kompa: felgi 16'', opony 225x55x16, przy predkosci 120km/h powinien miec DOKLADNIE 2000rpm. Przy wiekszych felgach powinien miec wiecej niz 120km/h. Jesli ma mniej - oznacza to zbyt duzy uslizg konwertera.

 

 

Sorry,że odgrzewam kotleta ale ostatnio przypomniałem sobie o tym i postanowiłem sprawdzić jak to wygląda u mnie. No więc... mam opony z tyłu 245/45/17 i przy 2000obr./min. mam dokładnie 112km/h (na wskazówce).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Większe koła to większa prędkość kosztem przyspieszenia. Średnica koła w Twoim przypadku musi wychodzić mniejsza niż u mnie.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.