Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Od paru dni gdy wsiadam do samochodu (po dłuższym postoju), komputer po jakis 5 minutach jazdy zaczyna wariowac - pokazuje bledy ABSu, szyberdachu, kontroli trakcji, tempomatu itd, przygasa wyświetlacz tzn wyłacza sie i po chwili włącza, wskazówki predkosciomierza i obrotomierza spadja do zera a samochod caly czas normalnie jedzie.Powtarza sie to ze 2 lub 3 razy i pozniej juz jest wszystko ok. Dopiero co wymienilem akumulator. Byłem na kompie - powiedzieli ze trzeba wymienic kabel minusowy z klemą.Wymienilem. I nadal dzieje sie to samo. Rece mi opadaja. :cry: :cry:

Poradzcie mi co to moze być. Z góry wielkie dzieki.

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Wiem, ze jezeli akumulator jest innej pojemnosci, to trzeba go "zarejestrowac" w komputerze... Jezeli sie tego nie zrobi, to moga byc takie sensacje.

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
na starym akumulatorze nic nie było napisane wiec kupilem 95Ah, niedawno zmienialem. Poradzisz mi jak go zarejestrowac? Trzeba podłaczac do kompa?
Opublikowano

U mnie też czasami dzieje się coś takiego jak u Ciebie.. ale tylko wtedy jak jest zimno na zewnątrz.

Kiedys znajomy miechanik powiedzial mi że mój alarm (niefabryczny) może wariować i to może być przyczyną tych cyrków

Opublikowano
Na oryginalnym aku nie byla napisana pojemnosc? Dziwne, na moim byla (110Ah). Ja kupilem taki sam, jaki byl (w ASO BMW zreszta) - i mowili mi, ze jakbym kupil inny, to trzeba byloby go zarejestrowac (zakodowac) przy pomocy DISa.

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
Wiem, ze jezeli akumulator jest innej pojemnosci, to trzeba go "zarejestrowac" w komputerze... Jezeli sie tego nie zrobi, to moga byc takie sensacje.

A nie jest tak że zawsze trzeba zrobić adaptacje bo auto inaczej ładuje nowy akumulator a inaczej stary?

Opublikowano

temat przerabiany nie raz :search: ,

 

1. Jaki rocznik auta i przebieg auta?

 

Sprawdzali ladowanie, zanim zmienili ta baterie? Jakie bledy odczytal komp?

 

 

Kabel "-" z klema to nic innego jak "inteligent battery sensor" mierzy prad wchodzace i wychodzace z aku, jesli pokazalo im na kapie jego blad to mogl faktycznie pasc, jesli zalozyli nieorg. aku. to moze go nie ladowac jesli nie zrobili adaptacji. Podlaczales tam ( do aku ) kiedys, moze kable, bo jesli tak to mogles usmarzyc ten sensor.

 

Ja bym zorbil tak:

1. Skoro zmienili aku to zrobic adaptacje.

2. Koniecznie sprawdzic ladowanie - jesli pokaze over lub undervoltege to jestes w domu, zmieniaj regulator napiecia lub caly alternator.

3. Modul MPM zaczyna sie konczyc.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
Oni tylko podłaczyli do kompa stwierdzili ze to kabel minusowy z klema i ze jego wymiana powinna zakonczyc temat. Akumulator zmienialem jakies 3 tygodnie temu, ale adaptacji nie robilem.Samochod jest z roku 2003.
Opublikowano

1. Skoro zmienili aku to zrobic adaptacje.

2. Koniecznie sprawdzic ladowanie - jesli pokaze over lub undervoltege to jestes w domu, zmieniaj regulator napiecia lub caly alternator.

3. Modul MPM zaczyna sie konczyc.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
1. Skoro zmienili aku to zrobic adaptacje.

2. Koniecznie sprawdzic ladowanie - jesli pokaze over lub undervoltege to jestes w domu, zmieniaj regulator napiecia lub caly alternator.

3. Modul MPM zaczyna sie konczyc.

a jak sie robi ta adaptację ?

Opublikowano
Adaptacje robi się DISEM albo INPĄ.
Zapytam tak dla pewności bo planuje sobie sprawic DISa.. Do E60 nie potrzeba przejściówki 20pinowej?? :?:
Opublikowano
Nie potrzeba. E60, 61 nie maja okraglego zlacza diagnostycznego. Podlaczasz sie do klasycznego OBD-II.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kabel minusowy wymieniony, adaptacja aku zrobiona, w serwisie odłaczyli jakis kabel od czujnika (nie wiem którego)zeby sprawdzic czy regulator napiecia jest do wymiany bo pojawiaja sie wg kompa skoki napiecia i kazali troche pojezdzic zebym zobaczyl czy problem z elektryka sie bedzie powtarzal czy nie. Jesli nie to stwierdzili ze regulator jest do wymiany.Juz myslelem ze wszystko bedzie ok, bo dwa dni bylo spokoju, ale wczoraj wszystko powróciło. Rece opadaja... :cry:
Opublikowano
Kabel minusowy wymieniony, adaptacja aku zrobiona, w serwisie odłaczyli jakis kabel od czujnika (nie wiem którego)zeby sprawdzic czy regulator napiecia jest do wymiany bo pojawiaja sie wg kompa skoki napiecia i kazali troche pojezdzic zebym zobaczyl czy problem z elektryka sie bedzie powtarzal czy nie. Jesli nie to stwierdzili ze regulator jest do wymiany.Juz myslelem ze wszystko bedzie ok, bo dwa dni bylo spokoju, ale wczoraj wszystko powróciło. Rece opadaja... :cry:

byłeś z tym wszystkim u Tłokińskiego??

 

tez jestem z łodzi i też mam ten sam problm co Ty..

z ciekawością będę śledził Twoje dalsze poczynania :)

Opublikowano
Obecnie od pol roku mieszkam we Wrocławiu, wiec tutaj naprawiam Bunie. Jeśli chodzi o Tlokińskiego to mam o nim jedynie złe zdanie.Odradzam równiez Panów z Krzemienieckiej, zbagatelizowali problem. Czeka mnie chyba kolejna wizyta w serwisie. Dziwne ze dzieje sie to nie tylko u mnie, tylko wiele osób ma podobny problem.
Opublikowano

PANOWIE, regultor a najlepiej alternator wymienic, pokasowac bledy i bedzie ok!!!!!! Nawijaja Wam makaron na uszy i gola hajs ,albo naprawde nie maja pojecia o tym co robia, a to mnie juz nie dziwi! Jaki kabel, jaki czujnik, trzeba czytac bledy i wedlog nich eliminowac przyczyne. Skoro sa skoki napiecia to nic innego tego nie powoduje tylko alternator/regulator!!! Przerabialem to sam - jest obszerny post na te temat na tym forum.

 

OBD jest naprawde bardzo sprytnym systemem - jak mialem nie dopieta wtyke w OBC i gasl I-DIRVE to komp pokazal ktore kable, wiec sie wzielem za kable a nie za wymiane sterownika i je dopiolem, 15 minut i po problemie, a ten sam seriws BMW co mi tych kabli nie dopial wczesniej, chcial mi sterownik wymieniac!!! :nienie:

 

Wszystko to, to farsa robienie z BMW statku kosmicznego i wielkiej skomplikowanej aparatury, ale podsatwy jej funkcjonowanie sa bardzo proste i nie zapominajcie o tym.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
PANOWIE, regultor a najlepiej alternator wymienic, pokasowac bledy i bedzie ok!!!!!! Nawijaja Wam makaron na uszy i gola hajs ,albo naprawde nie maja pojecia o tym co robia, a to mnie juz nie dziwi! Jaki kabel, jaki czujnik, trzeba czytac bledy i wedlog nich eliminowac przyczyne. Skoro sa skoki napiecia to nic innego tego nie powoduje tylko alternator/regulator!!! Przerabialem to sam - jest obszerny post na te temat na tym forum.

 

OBD jest naprawde bardzo sprytnym systemem - jak mialem nie dopieta wtyke w OBC i gasl I-DIRVE to komp pokazal ktore kable, wiec sie wzielem za kable a nie za wymiane sterownika i je dopiolem, 15 minut i po problemie, a ten sam seriws BMW co mi tych kabli nie dopial wczesniej, chcial mi sterownik wymieniac!!! :nienie:

 

Wszystko to, to farsa robienie z BMW statku kosmicznego i wielkiej skomplikowanej aparatury, ale podsatwy jej funkcjonowanie sa bardzo proste i nie zapominajcie o tym.

czyli krotko mowiac wg Ciebie wine ponosi alternator??
Opublikowano
scislej mowiac regulator, ale wybor czy wymienic alternaotr czy sam regulator pozostaje Wasz. Mnie ciagali ponad pol roku i mi opowiadali bajki, bajeczki, robili update softu itd. itd. itd. Sam podpialem pod prostego kompa, szczytalem blad - over/under voltage, wymiana alternatora, reset i pojechalem. 30 minut roboty, 20 GBP za robote + 160 GBP za alternator oryginalny Valeo taki sam jak wklada BMW ( 150 A). W BMW kosztowal on ponad 500GBP bo ma na platikowej obudowie napis i numer BMW, to obudowe przelozylem, a stary w rozliczeniu oddalem. Wszystkie te alternatory sprzedawane w ASO BMW w UK sa regenerowane w fabryce Valeo w POLSCE i taki ladny dostalem z pelna gwarancja.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
Orientuje sie ktoś moze czy regulator napiecia jest przykrecany do alternatora czy trzeba rozbierac alaternator? Czy jak wymienie regulator to musze znowu podpiac pod kompa samochod?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.