Skocz do zawartości

330i rzuca silnikiem na wolnych obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
czesc wszystkim,jestem tu nowy,od pol roku mam 330i 2002 rok,i od jakiegos msc.rzuca mi silnikiem na wolnych obrotach.Wymienilem juz swiece,cewki,filtr paliwa i powietrza,ostatnio tez przeplywomierz,pracuje od 0.6-0.7 na wolnych obrotach,-czy to dobry parametr?-po jego podpieciu silnik zareagowal jeszcze gorzej.Wiec go odpialem,obroty wzrosly do ok.850 ale silnik pracuje plynniej,CARSOFT 6.5 pokazuje lambdy ale to chyba normalne,bo dodam ze spalanie i moc w normie,ma ktos jakis pomysl?jak ma obr.w gr. 750 to wariuje bardzo i pokazuje lambdy raz aktywne raz nie aktywne-czy to one padly naraz albo maja jakis sterownik i to on jest powodem.
Opublikowano
czy potrafi mi ktos wytlumaczyc taka rzecz?po podlaczeniu przeplywomierza obroty spadaja do ok.650,silnikiem zaczyna mocno telepac bo przy obrotach w gr.700 wylaczaja sie obie lambdy-czemu sie wylaczaja?co moze byc powodem? zauwazylem to dzis.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po co zakładasz gaz, tu na forum wszyscy twierdzą że 330i pali od 7 do 11 litrów??

Pytam bo się zastanawiam jak to jest kiedy taki gaz się wróci,

Co do tematu to jedź do dobrego diagnosty z pojęciem o bmw, samemu będzie ciężko dojść,

Pozdrawiam
Opublikowano
mieszkam w anglii,tu gaz do 330-ki kosztuje 1600 funtow,w polsce wyniesie mnie 800f,czyli zaoszczedze 800f.miesiecznie wydaje na paliwo 250-300f,z gazem bedzie to mniejwiecej polowa,czyli po pol roku zwraca mi sie koszt,OPLACA SIE?pozatym udalo mi sie zejsc co najwyzej do 8,5-na autostradzie przy 110 km/g,11,5-w cyklu mieszanym i od 13 litrow w gore w miescie,skrzynia automat,i nie lubie jezdzic zbyt ekonomicznie,
Opublikowano

Witam kolego, ja rowniez mieszkam w angli:)

Po pierwsze jesli zalozyles nowa przepływkę dobrze by było zrobić adaptacje bo bez niej auto moze wariowac...i to chyba wlasnie robi, po drugie jazda bez przeplywomierza wiaze sie z nieprawdilowym dzialaniem sond...one odczytuja parametry i podaja tez do ECU z kad dobierana jet ilosc paliwa i powietrza..a w twoim przypadku powietrza jest tyle ile wleci...wiec spalanie musialo ci sila zeczy pojsc w gore i to radykalnie nawet o polowe!! Jesli cos jest w silniku zamontowane przez fabryk to po ma to jakas role w nim! Pamietaj o tym

Jedynym wyjatkiem od regoly w silnikach bmw jest nieszczesny EGR , w przypadku benzyny oczywiscie (dopalacz spalin ktory bez bulu wywalilem i zaslepilem jedynie zwieksza sie przez to emisja spalin na niskich obrotach nic strasznego:) a dodam odrazu ze pozniej po 2000 roku chyba juz go nie było:)

Mocy nie powinienes stracic moze tez Ci sie wydawac ze autko dobrze sie zbiera i dobrze pracuje,rowno itd., ale spalanie bez przeplywki...= tragedia

Jesli chcesz podyskutowac badz uzyskac jakas konkretniejsza diagnoze mam u siebie w miescie swojego prywatnego mehra od bmw nie dosc ze pasjonat marki to jeszcze meher:)

Mi sie wydaje ze przyczyn jakich szukasz to 2 ktore mi przychodzą do głowy...

1. poduchy silnika sprawdzałeś? podejzewam ze ktoras robi focha albo wszystkie przez jedna zaczynja sie fochowac...

2.Dwumas, nie wiem jaki masz przebieg chociaz jak widze po ludziach i ich bmw nie jest to zadnym wiekszym wyznacznikiem kiedy sie konczy...styl jazdy dbanie o sprzęgło itd....

 

Dodam tylko że moja bunia tez czasem telepie budą na jałowym..w korku na światlach..po odpaleniu..a czsem nie..i nie wiem sam co jej dolega ale czekam az zacznie tak robic caly czas ..w miedzyczasie sprawdze poduchy silnika bo one wydaja mi sie byc winne...

Sa jak jak dobrze pamietam olejowe wiec moze ktoras pozbyla sie oleju i zaczyna bujac...

Pozdrawiam i dzieki za przeczytani całości wypowiedzi z moje strony :)

W razie pytan badz dalszej wspolpracy zapraszam na priv.

Pozdrawiam wszystkich :)

Opublikowano
mam,mam mam-kupilem nowy przeplywomierz ale to nic nie dalo,a nawet bylo gorzej,pewnie dlatego ze go nie zaadoptowalem,ale wzielem z powrotem stary do reki,przedmuchalem go porzadnie sprezarka i,i jest o niebo lepiej,wspomne tylko ze bylem u 3 mechanikow na 3 kompach i kazdy z nich chcial odrazu wymieniac mi lambdy bo tak pokazywal komp,bo tak jest najprosciej,zamiast glowa ruszyc,zaznacze ze mieszkam w anglii,dzieki wszystkim za pomoc a w szczegolnosci subway-owi
Opublikowano

siema ja tez z UK

z kad piszesz?

??

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
Opublikowano

heheh z gramatyka u mnie slabo- cale zycie mieszkam za granica - niemcy a teraz UK

:P

A co do adaptacij przeplywki to robi sie to tylko w dizlach z tego co czytalem.

tez u siebie w 330 ci wymienialem przeplywke ale mi po przejechaniu kilku kilometrow wywala MIL....

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
hej,mieszkam niedaleko oxfordu,jezeli zakladasz przeplywke zamiennik to nalezy ja zawsze zaadaptowac-chyba ze zalozysz dokladnie taka jaka byla.ja zalozylem zamiennik i silnik tak wariowal ze az gasl-bez adaptacji,wiec wzielem stara,kupilem spray do czyszczenia ukl.elektronicznych i ja wyczyscilem i przedmuchalem powietrzem pod cisnieniem,nie jest super ale lepiej,o wiele.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.