Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na forum, pytań/rozważań podobnych do mojego jest wiele jednak nie rozwiały one wątpliwości w moim przypadku.

 

Auto w chwili obecnej jest na felgach 19, profil 35, Run On Flat. Wygląda to w przypadku tak masywnego auta idealnie. Interakcja z polskimi drogami nie wygląda już jednak tak dobrze (zaznaczę, że nie konfigurowałem tego auta, a już na takich kołach stało u dilera). Pech jednak chciał, że jedna z opon "się przecięła" i trzeba wymienić. Z racji nadchodzącej nieubłaganie zimy będę wymieniał od razu na zimówki. Przy tej okazji zastanawiam się nad kilkoma aspektami.

 

Co założyć na zimę? Felgę 17 czy 18 (profil opony odpowiednio 55 i 45)? Dodam, że technologia RoF już mnie nie interesuje. Fajna sprawa, ale chyba nie warta jednak zachodu jeśli chodzi o cenę. Jak się uszkodzi to i tak laweta lub wymiana koła na miejscu. Dlaczego pytam o 18? A no dlatego, że moim zdaniem lepiej to wygląda, a dodatkowo rozważam pozostawienie tej felgi również na lato. Ja jestem natomiast wzrokowcem i nie potrafię swoim małym doświadczeniem ocenić właściwości jezdnych, gdyż zimą nie jeździłem jeszcze ani na 17 ani na 18 (ani z tylnym napędem). Liczę na radę osób, które miały przyjemność porównać te dwa warianty. Jeśli gadam głupoty to prostujcie od razu :wink:

 

Jeśli dziś zdałaby egzamin felga 18 to możliwe, że pozostawiłbym też ją na lato, a wymienił tylko opony (takie dwie pieczenie na jednym ogniu). Wtedy obecne felgi (choć z żalem) bym po prostu sprzedał celem poprawy komfortu jazdy.

 

Pytanie pomocnicze: czy przy feldze 19 zamiana opon RoF na zwykłe pozwoli odczuć jakąś różnicę?

 

No i ostatnia kwestia: jak to jest z tymi oryginalnymi felgami i nieoryginalnymi. W chwili obecnej zaczyna się akcja zima u dilerów BMW i kompletne koło będzie można nabyć np za 1500zł. Podobno bardzo dobra cena. Nie wiem, nie znam się. Dla przykładu zestaw: V-spoke 236, 17” i 225/55 R17 97 H (Continental Winter Contact TS810S) będzie w cenie 1589zł. Koszt samej opony np na opony.pl to 953zł. Zakładam, że samej felgi za mniej niż 600zł nie dostanę. Czy felgi, które kupię u dilera to zupełnie "inna" felga niż np taka z allegro? Czy warto dopłacać? Dla przykładu podaję dwa ogłoszenia. Co na ten temat uważacie?

 

http://moto.allegro.pl/felgi-bmw-m5-17-nowe-raty-e39-e60-e61-i1242999797.html

 

http://moto.allegro.pl/super-felgi-bmw-5-e60-e61-e53-s70-5x120-17-nowe-i1224949757.html

Opublikowano

Pytanie pomocnicze: czy przy feldze 19 zamiana opon RoF na zwykłe pozwoli odczuć jakąś różnicę?

 

Tak, tradycyjne opony beda mieksze.

 

No i ostatnia kwestia: jak to jest z tymi oryginalnymi felgami i nieoryginalnymi. W chwili obecnej zaczyna się akcja zima u dilerów BMW i kompletne koło będzie można nabyć np za 1500zł. Podobno bardzo dobra cena. Nie wiem, nie znam się. Dla przykładu zestaw: V-spoke 236, 17” i 225/55 R17 97 H (Continental Winter Contact TS810S) będzie w cenie 1589zł. Koszt samej opony np na opony.pl to 953zł. Zakładam, że samej felgi za mniej niż 600zł nie dostanę. Czy felgi, które kupię u dilera to zupełnie "inna" felga niż np taka z allegro? Czy warto dopłacać? Dla przykładu podaję dwa ogłoszenia. Co na ten temat uważacie?

 

http://moto.allegro.pl/felgi-bmw-m5-17-nowe-raty-e39-e60-e61-i1242999797.html

 

http://moto.allegro.pl/super-felgi-bmw-5-e60-e61-e53-s70-5x120-17-nowe-i1224949757.html

 

Sa felgi nieoryginalne i felgi nieoryginalne. Te co pokazales to podrobki oryginalnych felg z Chin, ich jakosc (wykonanie i wytrzymalosc) zawsze bedzie pozostawiala wiele do zyczenia, i nie, nie sa to takie same felgi jak te, ktore kupisz u dealera. Mozesz oczywiscie poszukac felg jakiegos renomowanego producenta w rozmiarze, ktory Ci odpowiada (te skolei beda porownywalnej jakosci lub lepsze od felg BMW), podpowiem Ci, ze sensowne, nowe felgi w rozmiarze 17" to koszt rzedu 2500-3000zl, 18" zaczynaja sie od okolo 3000 zl. Jezeli zdecydujesz sie na 18", to pojawi sie jeszcze jeden problem - warto aby mialy mieszane rozmiary, czyli np. 18x8.0 na os przednia i 18x9.0 na os tylna na lato, na zime mozesz uzywac 4 takich samych felg np. 18x8.0. Takze moim zdaniem pomysl nad zimowymi 17", a na obecne oryginalne 19" zaloz poprostu tradycyjne opony.

Opublikowano

A ja się też podepnę pod temat.

Planuję powoli wymianę opon na zimowe.

Ponieważ auto kupiłem na letnich 18, gdzie przód ma rozmiar 245/40/18, a tył 275/35/18 (ROF'y), pomyślałem, że zmienię same opony na 18" zimówki, a na wiosnę kupię sobie kompletne 19-stki.

Mam mały dylemat, bo nie wiem, jakie opony kupić na tylną oś, gdzie felga ma rozmiar 18x9. Na przednią wsadzę 245/40/18, tak jak w letnich. W zimówkach wolałbym węższą oponę, wiadomo dlaczego.

No i zastanawiam się, czy kupić ROF'y, czy normalną felgę.

Opublikowano

Mozesz zalozyc 245/40R18 na felge 18x9.0, nie bedzie zbyt naciagnieta.

 

Oryginalne 19" BMW do E6x maja tendencje do pekania. Takze lepiej bedzie jezeli wybierzesz felgi ktoregos z renomowanych producentow przeznaczone do tego modelu (nie, tanie podrobki z allegro).

Opublikowano (edytowane)

jakie felgi na zime zeby w miare bezpiecznie poruszac sie po drogach aktualnie mam 19 cali na lato na zime mysle o 17stkach fele juz wybralem tylko jaki rozmiar opon do tych felg zeby bylo ok

fele http://allegro.pl/1509-r17-5x120-et20-bmw-e34-e38-e60-e65-i1243988463.html

 

Zobacz co napisalem wyzej o chinskich felgach, te z aukcji wlasnie takie sa. Lepiej poszukaj oryginalnych felg z E60/E61.

 

jakie oponki zeby byly idealne do jazdy na zime?

 

Na 17" 225/50R17 o minimalnym indeksie nosnosci 95, i indeksie predkosci H (lub mniej, ale to sprawdz w instrukcji), czyli 225/50R17 95H lub lepsze.

Edytowane przez Vermilion
Opublikowano

No tak...

a zeby było śmieszniej... Napisałem do goscia e mail,czy mogłby mi wysłac felgi za pobraniem?oczywiscie odp,ze nie...jedynie po wpłacie na konto...z racji tego,ze aktualnie jestem 100 km od typa,pisze 2 raz czy mogłbym odebrac feligi osobiscie...zobaczcie co mi odp:

 

''Ja towar sprzedaję osobom zdecydowanym przy wpłacie na konto

bankowe.

 

Nie wysyłam za pobraniem nieuczciwym i nie umożliwiam możliwości

odbioru osobistego niedowiarkom.

 

Jeśli będzie Pan zainteresowany zakupem felg na moich zasadach serdecznie

zapraszam''

 

Zaraz po przeczytaniu tego było to dla mnie dosyc zabawne i niezrozumiale(zeby nie móc odebrac osobiscie zakupionego towaru)...teraz jego zachowanie jest dla mnie OCZYWISTE ...

Opublikowano

Podpowiedzcie mi proszę jeszcze jedną rzecz jak to jest z tymi "dedykowanymi" felgami do danego modelu wg BMW? Chciałem zamówić upatrzone felgi do swojego auta, ale okazało się, że źle przygotowali ulotkę i model, który wybrałem jest przeznaczony do F10... Przeznaczone do E61 są w dobrej cenie, ale średnio wygladają.

 

Czy coś oprócz rozstawu mocowania, odsadzenia i szerokości felgi ma jeszcze wpływ na to czy dana felga pasuje do auta? Czy te "dedykowane" felgi to coś w rodzaju chwytu marketingowego? Czy jeśli założę felgę która bedzie miała identyczne parametry to będzie ok? Czy nie powiedzą, że utraciłem gwarancję itp?

 

Z góry dziękuję za rozjaśnienie!

Opublikowano

Czy coś oprócz rozstawu mocowania, odsadzenia i szerokości felgi ma jeszcze wpływ na to czy dana felga pasuje do auta? Czy te "dedykowane" felgi to coś w rodzaju chwytu marketingowego? Czy jeśli założę felgę która bedzie miała identyczne parametry to będzie ok? Czy nie powiedzą, że utraciłem gwarancję itp?

 

Jezeli parametry danej felgi sa takie same, to bedzie pasowala do jednego i drugiego modelu. Pamietaj tylko, ze kupujac felgi na zime, trzeba pamietac o poprawnym odsadzeniu (czyli ET) i szerokosci felgi, powodem jest tutaj mozliwosc montazu lancuchow. Oczywiscie jezeli nie zakladasz mozliwosci ich uzycia w trakcie zimy, to problem odpada, mozesz wtedy wybrac felgi z nizszym ET czy wieksza szerokoscia.

Opublikowano

Wielkie dzięki Vermilion!

 

Napisałem do warszawskich dilerów by podali mi parametry techniczne i zobaczymy co odpowiedzą..

Dlaczego do wszystkich? Bo ciężko im zaufać i trudno liczyć na sprawną odpowiedź..

Opublikowano

Wow! A jednak, Bawaria odpowiedziała błyskawicznie!

 

Taką otrzymałem odpowiedź: "8Jx17 ET:30 rozstaw 5x120". Rozstaw śrub się zgadza, ET do E61 chyba powinno wynosić "20", a co oznacza 8Jx17? 17 to zakładam, że średnica, a co oznacza "8J"???

 

Jednym słowem nijak nie da się ich założyć?

Opublikowano

Napisałem do warszawskich dilerów by podali mi parametry techniczne i zobaczymy co odpowiedzą..

Dlaczego do wszystkich? Bo ciężko im zaufać i trudno liczyć na sprawną odpowiedź..

 

Nie musisz pisac do wszystkich dealerow, parametry felg i ich zdjecia mozesz obejrzec na tej stronie http://felgenkatalog.auto-treff.com

 

Taką otrzymałem odpowiedź: "8Jx17 ET:30 rozstaw 5x120". Rozstaw śrub się zgadza, ET do E61 chyba powinno wynosić "20", a co oznacza 8Jx17? 17 to zakładam, że średnica, a co oznacza "8J"???

 

Jednym słowem nijak nie da się ich założyć?

 

8 to szerokosc felgi, J to ksztalt obreczy.

 

Nie, maja zbyt wysokie ET dla E61, musialbys montowac je z 10mm dystansem. Ogolnie F01, F02, F07 i F10 potrzebuja zupelnie innych felg niz poprzednie generacje.

Opublikowano

No cóż pozostało mi tylko po raz kolejny podziękować Ci Vermilion za oświecenie!

Ludzie skąd Wy to wszystko wiecie.. :)

(to a propos strony internetowej).

 

No i chyba dochodzimy do pytania, które chciałem zadać odnośnie dystansów, ale nie chciałem walnąć głupoty:)

Czy w moim przypadku, skoro już tak "uparłem się" na te felgi można założyć taki dystans by felga z F10 pasowała do E61? Szerokość, średnica, rozstaw śrub się zgadza, więc pozostało ET. Czy coś takiego się praktykuje? Czy z tego faktu nie wynikają jakieś zagrożenia, ograniczenia?

Opublikowano
No cóż pozostało mi tylko po raz kolejny podziękować Ci Vermilion za oświecenie!

Ludzie skąd Wy to wszystko wiecie.. :)

(to a propos strony internetowej).

 

Zajmuje sie tym na codzien, musze to wiedziec :P

 

No i chyba dochodzimy do pytania, które chciałem zadać odnośnie dystansów, ale nie chciałem walnąć głupoty:)

Czy w moim przypadku, skoro już tak "uparłem się" na te felgi można założyć taki dystans by felga z F10 pasowała do E61? Szerokość, średnica, rozstaw śrub się zgadza, więc pozostało ET. Czy coś takiego się praktykuje? Czy z tego faktu nie wynikają jakieś zagrożenia, ograniczenia?

 

Dystanse to bezpieczne rozwiazanie, musisz tylko wybrac odpowiednie, najwazniejsze, zeby byly dosyc lekkie (najlepsze sa aluminiowe) i przy 10mm posiadaly kolnierz centrujacy felge (o srednicy 72.6mm)

 

http://daliracing.com/v666-5/catalog/x-images/hr_spacer_im.jpg

 

tak wyglada dystans tego typu (nie musi miec oczywiscie 10 otworow, wystarczy 5). Oprocz dystansu bedziesz potrzebowal dluzsze o 10mm sruby, aktualnie masz sruby, ktorych dlugosc gwintu wynosi 26mm, sa to sruby M12x1.5 o stozkowym lbie. Wybierajac np. H&R znajdziesz w ich ofercie i dobrej jakosci dystanse, i dopasowane do nich sruby.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.