Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Na początku chciałbym zaznaczyć że przed napisaniem tego posta przeszukałem forum i odpowiedź na część z dręczących mnie pytań znalazłem, ale jest kilka niejasności o które chciałbym zapytać.

Przymierzam się do kupna e34 w tds-ie i czytałem o wymianie komputera na pełen obc - jedyne oferty które znalazłem miały tylko mały komputer. I teraz kilka pytań czy wszystko dobrze zrozumiałem:

1. Aby cokolwiek było możliwe najważniejsza jest wiązka 26-przewodowa wchodząca do małego komputera/zegarka przy radiu?

2. Zegary - Czy muszę kupić te z check control??

3. Komputer - tylko ten z końcówką 149 będzie działał bez dodatkowej kości??

 

Dodatkowo jeśli to nie problem (pomijając mały OT jeśli chodzi o dział, ale nie chcę sztucznie nabijać postów) prosiłbym użytkowników e34 tds o wskazówki na co zwrócić uwagę i co sprawdzić przy kupnie.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Podstawa sprawdz stan pompy wtryskowej oraz nastawnika.Jeżeli będziesz odpalał autko to koniecznie na zimnym silniku.Sprawdz czy jak się już nagrzeje to pali bez problemu i od pierwszego.

Kolejna sprawa czy nie kopci no i stan Turbiny,czy nie ma poważnych wyciekow oleju z niej.

Opublikowano

Nie wiem co Cię skłoniło do zamiaru kupna TDSa,chyba mało na jego temat czytałeś,że jest to studnia bez dna jak chodzi o wkładanie w niego kasy,a części są drogie no chyba,że będziesz zamienniki stosował ale i na tym nie zaoszczędzisz,bo wymienisz dwa razy to samo przez ten czas co byś dobre za pierwszym razem włożył.Dobrze się zastanów,bo to co zapłacisz za auto to jest nic w porównaniu ile będziesz musiał płacić za naprawy,miałem E-36 2.5 benzynę i przez 2 lata nie wydałem na nią tyle co przy jednej wizycie TDS-em,teraz to tego gówna nie opłaca mi się sprzedawać,bo kasy mam włożone od groma i jak mam za psie pieniądze to sprzedać to już wolę jezdzić aż mi się całkiem rozpadnie.

Ale jak już naprawdę chcesz sobie kupić,bo szkoda Ci kasę na dziewczynę wydawać :D to jak chodzi o silnik to tak jak napisał Ci kolega sprawdz jak pali na zimnym jak i na ciepłym,dobrze też zajrzeć do filtra powietrza czy niema tam za dużo oleju,silnik czy pracuje równo jak chodzi turbina,jak przyśpiesza płynnie czy zamula,na dojściu paliwa do pompy wtryskowej czy niema żadnych domowych dupereli które miały by usprawniać rozruch,a jak chodzi o blacharkę to listy które znajdują się na spodzie drzwi,progi od spodu,nadkola,krawędzie gdzie przylega tylni zderzak głownie boki,sprawdz też pod tylną kanapą jak wygląda,bo elektryka w tych autach to też dłuuuugi temat.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
tak jak kolega "Surmik" napisal - zastanow sie dwa razy nad tds-em, czy to aby napewno to czego szukasz. ja osobiscie polecalbym znalezc cos w benzynie m50b20 lub m50b25 z tym ze raczej slaby temat znalezc niezajezdzone 525i, dlatego bardziej nastawialbym sie na 520i (oczywiscie w gre wchodza tylko silniki 24V) a 150km wystarczy do wmiare dynamicznej jazdy. ale to tyko moje zdanie. dlaczego akurat tds? pozdrawiam
Opublikowano

Dlaczego TDS?? Szczerze chyba podkusiły mnie informacje o spalaniu jakie ma ten silnik a do tej pory wszystkie autka jakie miałem były w benzynie. A najgorsze było to że musiałem kupić samochód szybko i niestety finanse miałem dość ograniczone. Szkoda że nie miałem przez parę dni dostępu do netu bo zaczynam się obawiać że zrobiłem błąd kupując to autko. Już widzę że dużo będę musiał w nie włożyć :( blacharka po prostu umiera. Silnik chodzi równo, ładnie się wkręca na obroty i nie muli ale ciężko pali na zimnym i na ciepłym - z tym coś będę musiał zrobić, ale raczej to temat na osobny post. Dziękuję wszystkim za informacje i pozdrawiam.

 

PS, Dzięki za tą listę. Właśnie ją porównałem do moich obserwacji tego tdsa którego kupiłem i ogólnie wszystko jest ok poza tym paleniem na ciepłym i na zimnym. Może nie będzie tak strasznie. Jak wrócę do poznania i tak pójdzie do znajomego mechanika żeby powiedział co i jak.

Opublikowano

Grunt to się zapytać o opinię, a potem się napalić i kupić.

Możesz powiedzieć co Ciebie tak zachęciło w spalaniu TDS-a, bo nie pamiętam by był oszczędny (a miałem TDS-a).

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Dziękuję koledzy za odpowiedzi, dawno tu nie zaglądałem :oops:

 

Ogólnie nie jest źle jeśli chodzi o autko do wymiany były świece (masakra, każda inna :shock: ) i uciekało paliwo do baku. Po wymianie węża od baku do pompy i świec oraz założeniu zaworka zwrotnego pali od strzała. Troszkę gorzej jest na gorącym silniku i już kilka osób radziło mi abym właśnie sprawdził ten kąt wtrysku. Czytałem że jak ktoś ma niedomagającą pompę to montują chipa do dodatkowego podgrzewania świec. Jest jakiś sposób aby sprawdzić czy jakiś cwaniak mi tego nie wcisnął?? kontrolka od grzania zapala się zawsze po przekręceniu stacyjki obojętne czy silnik jest zimny czy gorący.

 

Samochód może i nie jest demonem szybkości ale od początku chciałem jeździć nim wygodnie z żoną i dzieckiem a do tego wystarczy. Wcześniej miałem E30 M10B18 i śmiało mogę powiedzieć że ten tds jest od niego sporo mocniejszy. Niby waga większa ale 40 kucy na plus widać. Na autostradzie wracając do Poznania w aucie zapakowanym do pełna czuć było że nawet na piątce przy 130km/h po wciśnięciu gazu autko ładnie ciągnęło do przodu.

 

A jeśli chodzi o ekonomię? Na trasie z Lublina do Poznania średnie spalanie wyniosło ok 8l a w mieście?? no cóż tu nie będę się rozpisywał bo nie ma sensu, jazda po Poznaniu wygląda tak że więcej stoję w korkach niż jadę :/

 

Na chwilę obecną muszę jeszcze dojść co mam nie tak z ogrzewaniem, szyby parują jak głupie choć ogrzewanie włączone na najwyższy bieg, słychać że wiatrak kręci się tak szybko że mało nie odleci a przy tylko jednym nawiewie otwartym ledwo czuć na dłoni podmuch :(

 

Wiem że się napaliłem ale od chciałem kupić E34 z szerokim grillem, więc jak trafiła się okazja to kupiłem. A teraz trzeba je będzie porobić i tyle :) A że człowiek się uczy na błędach to teraz już wiem czego szukać i gdzie pytać :)

Opublikowano
Jak zrobiłeś trasę z lbn do poznania bez awarii to będziesz śmigał :) Kumpel ma w omedze właśnie tdsa i tez ma problem z odpaleniem na zimnym jak i na ciepłym.Podobno pompa wtryskowa do d..
Opublikowano
Jeśli świece zawsze Ci grzeją, to znaczy że masz zamontowane ustrojstwo z Allegro-poszukaj na przewodach wmontowanego dodatkowego ustrojstwa. Jeśli chodzi o słaby nadmuch i parowanie szyb, to wtempie expresowym wymień filtr kabinowy,na pewno jest okrutnie zapchany i ledwo przepuszcza powietrze - jest od strony pasażera, dostaniesz się po zdjęciu schowka.
Opublikowano
8 litrów to ani mało ani dużo :) W sumie podobnie paliła mi tamta e30 z silnikiem 1.8 i uważam że jest to do zaakceptowania. A jeśli chodzi o to ustrojstwo to szukałem na kablach ale nie widziałem. Muszę się jeszcze dostać do skrzynki z komputerem może siedzi tam, z tym że dostęp jest trochę utrudniony bo jakiś rzeźnik pozrywał łby w śrubach :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.