Skocz do zawartości

Jak naciągnąć hamulec ręczny???


neo32

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, u mnie pojawił się problem i albo robię coś źle albo cholera wie.

 

Chciałem podciągnąć ręczny i standardowo zacząłem manipulować przy bębnach. I teraz pytanie: czy u Was podczas regulacji koło stawiało wyraźny opór podczas kręcenia 'śrubką' i tak zostawialiście? Wg mnie nie może być oporu bo inaczej spalą się okładziny. Czy najpierw trzeba rozczepić linkę przy dźwigi i dopiero regulować przy bębnach? Czy nie ma konieczności rozpinania jej?

 

I po pierwszym kręceniu regulacją należy podciągnąć dźwignię ręcznego kilka razy po czym znowu przystąpić do regulacji?

 

Napiszcie jakiś krok po kroku z gwarancją, że to będzie działać.

 

 

I jeszcze jedno, ta żółta sprężyna przy dźwigni ręcznego do czegoś służy? :roll:

 

Wcześniej miałem extra ręczny a teraz zaciągam dźwignię w górę i normalnie mogę ruszyć :roll: :duh:

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera trapi mnie ten ręczny, nasuwają się kolejne pytania:

 

1) czy po zaciągnięciu ręcznego u Was koło też ma delikatny ruch w lewo-prawo?

2) aby zwolnić tę samoregulację przy dźwigni trzeba odczepić tylną część tunelu czy da radę zrobić to w inny sposób? No i jak zwolnię samoregulację przy dźwigni to czy później zepnę ją?

3) czy po zaciągnięciu ręcznego i wrzuceniu 1 i próbie ruszenia, Wasz ręczny trzymam mocno, że autem nie można ruszyć czy jednak da radę?

 

Hamulce kpl. robiłem w maju, niby wszystko wyregulowane, a że ręcznego nie używam to nie zwracałem na to uwagi aż do teraz.

 

 

@romas dzięki za info ale jakbyś mógł tak bardziej łopatologicznie bo mam mały mętlik :roll:

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piątek jade do mechanika bo mój ręczny ciężko chodzi to opisze co i jak się reguluje sam nie zamieżam tego rozkminiać bo niechce nić zepsuć :oops: a tak na marginesie coś często wszystkim na forum psują się te same rzeczy czy nie powinno być w tym temacie akcji serwisowej BMW i tak np:

1)Przepalone bezpieczniki odpowiadające za zamek centralny

2)Awarie zamka

3) wypadająca tylna uszczelka (szyby tylnej)

4) tłumik drgań

5) przycinający się szyberdach

6) zacinające się dvd (napęd)

7) awarie "pompki" zamka tylnego

8) hamulec ręczny BMW e90 i E 87

9) linka otwierania maski przedniej e90 i e87

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Zrobiłem w ten sposób:

1.Zwolnić samoregulator linki przy dźwigni

2.Regulacja w bębnach do zablokowania koła,obrót regulatora wstecz.

3.Odblokować samoregulator linki.

4.Ręczny działa.

 

 

Odgrzewam kotleta... bo w dalszym ciągu nie mam ręcznego :D

 

Jak zwolnić ten samoregulator przy dźwigni? Chodzi o tą sprężynę? U mnie w sprężynie jest dziurka i nie ma miejsca, aby coś tam nacisnąć :roll: jak chociażby tu

viewtopic.php?f=73&t=137697&p=966389&hilit=r%C4%99czny+regulacja#p966389 :/ Zaraz będę ściągał bębny może jak się maxymalnie odpuści ręczny w bębnach to wtedy 'wyjdzie' coś z tej sprężyny? ;) heh szlag mnie trafi.

 

Pzdr.

 

 

EDIT

 

Ja u siebie nie mogę tak wcisnąć tej sprężyny jak na filmie:

ale może dlatego, że najpierw trzeba odpuścić przy kołach?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

eXiDe jak Ci się uda podciągnąć ręczny na napisz proszę jak bo ja już nie mam pomysłów.

Przy bębnach wyregulowane, a ręczny łapie dopiero na 5 ząbku :mad2:

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

~!@#$%^&*() nie mam pytań, prawdopodobnie spieprzone coś mam z tą sprężyną, za Chiny ludowe nie mogę jej wcisnąć, wygląda na to, że jedno nie wchodzi w drugie stąd jest ten opór i sprężyna się nie wciska :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: przy kołach wszystko wyregulowane na tip top.

 

I chyba muszę zdemontować tunel, ktoś demontował tunel?

 

I zobaczcie czy u Was możecie wcisnąć tą sprężynę?

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

eXiDe dzisiaj byłem u mechanika i w końcu się udało wyregulować.

Na początku wydawało się, że samo regulator jest zepsuty bo nie chciał się zablokować, ale mechanik wziął duży wkrętak i po kilku próbach się zablokował.

Zapadka, która się wysuwa ze sprężyny zaskakuje dopiero, jak sprężyna jest maksymalnie zgnieciona co wymaga użycia naprawdę dużej siły.

Po zablokowaniu samo regulatora mechanik podkręcił po 6 obrotów przy bębnach na każdym kole.

Mam jeszcze mały luz na dźwigni, ale to już chyba trzeba linki podciągnąć.

 

Sprężynę trzeba wciskać jak dźwignia jest na dole.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eXiDe dzisiaj byłem u mechanika i w końcu się udało wyregulować.

Na początku wydawało się, że samo regulator jest zepsuty bo nie chciał się zablokować, ale mechanik wziął duży wkrętak i po kilku próbach się zablokował.

Zapadka, która się wysuwa ze sprężyny zaskakuje dopiero, jak sprężyna jest maksymalnie zgnieciona co wymaga użycia naprawdę dużej siły.

Po zablokowaniu samo regulatora mechanik podkręcił po 6 obrotów przy bębnach na każdym kole.

Mam jeszcze mały luz na dźwigni, ale to już chyba trzeba linki podciągnąć.

 

Sprężynę trzeba wciskać jak dźwignia jest na dole.

 

 

Michale u mnie też udało się w końcu wyregulować ten ręczny, poznałem zasadę działania tego ustrojstwa, mianowicie wyciągnęliśmy cały pieprzony tunel, odkręciliśmy dźwignię ręcznego :D, ale nic na marne, i tak jak mówisz, sprężyna się chowa (u mnie od wkładania śrubokręta ta blaszka się zukosowała i zablokowała się. Dlatego musieliśmy wyciągnąć wszystkie bebechy, żeby się dostać do sprężyny. Żeby zwolnić tą blokadę trzeba jeszcze wcisnąć taki mały wystający elemencik zaraz za sprężyną po prawej stronie. Kiedy sprężynka jest wciśnięta, regulujemy przy bębnach aż będzie opór przy kręceniu i wtedy odpuszczamy wspomnianą wcześniej sprężynę przy dźwigni i cieszymy się z dobrze wyregulowanego ręcznego :)

 

Swoją drogą nadal większość twierdzi (i serwisy też), że ręczny reguluje się tylko w bębnach. A ja mówię, że NIE! :mrgreen:

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak zdemontować tunel ?

Czy p zdjęciu tunelu jest możliwość podciągnięcia linek ?

Ręczny hamuje w miarę mocno, ale luz na dźwigni jest do 3 ząbka.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dobrze z tą sprężyną postąpiłeś? Nie powinno być luzu.

 

Tunel zaczynasz demontować od ściągnięcia tylnej obudowy od nawiewów (tam masz dwie śruby, odkręcasz je) następnie wyciągasz mieszek od lewarka, następnie wyciągasz cały plastik ozdobny, tam pod spodem będziesz miał śruby. Odkręcasz je. Potem na spokojnie ale energicznie, żeby niczego nie połamać i zdejmujesz tunel. Pierwszy raz robota w ciemno, ale następnym razem to już pikuś.

 

U mnie na początku też był taki delikatny luz na dźwigni myślałem, że coś źle zrobiliśmy - ale wszystko wróciło do normy, tak jakby się linki napięły i teraz jest dobrze.

 

Na e90post.com była gdzieś chyba fotorelacja z operacji demontażu tunelu.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprężyna wciśnięta była do momentu, aż się zablokowała. Mechanik ustawił na bębnach i zwolnił sprężynę.

Chyba, że z czasem samo się poprawi. Pojeżdżę trochę, a jak się nie poprawi to rozbiorę tunel i będę dalej kombinował.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam,

a ja znów mam taki problem, mianowicie powymieniałem cylinderki tak mi tłumaczył mechanik i teraz ręczny działa tak, że jadąc np na luzie z prędkością ok 30km/h i zaciągam ręczny to koła fakt zwalniaja auto do zera ale nie blokują się tak jak mam np w audi a4 i tu pytanie czy tak mam być bo jest to związane z tylnym napędem czy coś żle wyregulował??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

a ja znów mam taki problem, mianowicie powymieniałem cylinderki tak mi tłumaczył mechanik i teraz ręczny działa tak, że jadąc np na luzie z prędkością ok 30km/h i zaciągam ręczny to koła fakt zwalniaja auto do zera ale nie blokują się tak jak mam np w audi a4 i tu pytanie czy tak mam być bo jest to związane z tylnym napędem czy coś żle wyregulował??

 

Tak ma być, koła nigdy nie staną dęba jak to w autach FWD. Także spokojnie. Sprawdź tylko czy na postoju i zaciągniętym ręcznym możesz ruszyć oczywiście delikatnie ;)

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 4 lata później...
  • 3 lata później...

Panowie a co jeśli w e61 wymieniłem szczęki bez wciskania sprężynki pod mieszkiem i teraz pomimo regulowania śruba rozporowa koła nie blokują się jednocześnie? Tzn jak zaciągnę ręczny to lewe koło trzyma a prawe gdzie były zmieniane szczęki się nadal obraca? Nawet jak na zaciągniętym ręcznym podciągnę hamulec w prawym bębnie tak aby był wyraźny opór a nawet żeby się zablokowało to po spuszczeniu ręcznego lewe się obraca a prawe nadal trzyma?


Czy jak teraz wcisnę samoregulator pod mieszkiem i wyreguluje prawe koło zgodnie ze sztuka to będą trzymały dobrze?


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.