Skocz do zawartości

[e34 524td]Pozakupowe naprawy-elektryka, uszczelnienie,oleje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jestem Piotrek ze Szklarskiej Poręby - studiuje we Wrocławiu. Kupiłem swoje pierwsze BMW - 524td z automatyczną skrzynią biegów(wcześniej miałem Merca w123 2.4d i jestem pod wrażeniem niektórych rozwiązań BMW, ale z drugiej strony trochę mnie martwi skomplikowanie tego auta).

 

Mam kilka rzeczy do zrobienia z samochodem - przejrzałem wszystkie posty na temat 524 i niektóre problemy powtarzają się ale nie ma jednoznacznych informacji.

 

1. Cieknie mi spod wtryskiwaczy. Zapewne trzeba wymienić miedziane podkładki ale chciałem sprawdzić czy wtrysk sterujący też cieknie (podobno częsty problem) i okazało się że ja go nie mam - z realoem wynika, że powinien być na 4 cylindrze ale patrzyłem tam i kabelków brak. Dodam, że przy odpalaniu świeci się tylko kontrolka świec żarowych. Czy to możliwe, że nie mam tego wtrysku czy może jakoś tych kabelków niedowidzę?

 

2. Mam popularny problem z obrotościomierzem i ekonomizerem - obrotościomierz czasem odżywa natomiast ekonomizer cały czas martwy - rozwiązania (akumalatorek, zimne luty na codeplugu, sterownik kompa) znam a moje pytanie dotyczy tego która, przy takich objawach (obrotka czasem się budzi) opcja jest najbardziej prawdopodobna.

 

3. Nie pali mi się zielona konrolka gotowości do odpalania - podobno wskazuje to świece (co by się zgadzało bo rano silnik nie pali tak jak powinien). Sprawdzałem jednak świece multimetrem i wszystkie przewodzą prąd (kabli nie ściągałem - może błąd?). Czy sposób sprawdzania zły bo może świeca, która przewodzi też może nie grzać?

 

4. Chciałbym wymienić olej w automacie (trochę szarpie - może to być też wina zużytego gumowego łącznika wału, który muszę wymienić - poza tym wszystko wydaje się być ok - na górkach stoi jak wryty, wsteczny jest, redukuje dobrze). Z realoem wyczytałem, że mam skrzynie 4hp24. Znalazłem informacje, że potrzebuje oleju dextron III - czy ktoś wymieniał olej w tej skrzyni samemu i mógłby dać jakieś wskazówki? Chciałbym wymienić caly olej tj. metodą dynamiczną ale nie wiem czy robiąc to nie w serwisie dam radę - może zwykła wymiana wystarczy? Czy jest jakiś bagnet do oleju w skrzyni czy poziom można sprawdzić tylko za pomocą korka?

 

5. Na zdjęciu:http://dl.dropbox.com/u/1383231/DSC_0069.JPG widać urwane przewody przy wtyczce - prowadzą one pod spód filtra paliwa. Do czego służą? Grzanie paliwa?

 

6. Także w okolicy filtra paliwa zauważyłem wolną wtyczkę:

http://dl.dropbox.com/u/1383231/DSC_0070.JPG

Do czego może służyć.

 

z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam

Piotrek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja odpowiem na pytanie dotyczące obrotomierza. przypuszczam ze mas zegary analogowe, czyli bębenki. u mnie było podobnie, przelutowałem styki na CODEPLUG (czy jak się to nazywa) i obrotomierz i ekonomizer ożył, jednak inspekcja dalej nie działa, ale to wina akumulatorków które zamierzam wymienić :)
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano

@kwk222

Dzięki wielkie za wskazówki - coś dziś powalczyłem ale efekty średnie :)

 

Mała relacja z dzisiejszych bojów:

Ad. 1 Wtrysk sterujący jednak mam - wtyczka była niewidoczna pod separatorem oleju. Po wyjęciu zegarów okazało się, że nie było żarówki od wtrysku sterującego - po włożeniu jej kontrolka pali się cały czas. Wtrysk sterujący wydaje się (jutro jeszcze sprawdzę lepiej) suchy - pozostałe ciekną. Przy sprawdzaniu kodów migowych (5x gaz w podłogę) wymigało mi 11 razy - z tym, że migało tylko krótkimi sygnałami, a gdzieś na forum wyczytałem, że powinien być na początku jeden sygnał dłuższy (1,5 sek.) - u mnie od razu 11 szybkich mignięć.

Czy ktoś wie co oznacz błąd nr 11?

 

Ad2. Zegary jak już wspomniałem wyjąłem i przelutowałem codeplug'a - te 8 lutów na górze jakoś ciężko się lutowały - cyna "wskakiwała" na lutownice mimo użycia topnika.

Efekt:

Za pierwszym razem: Obrotomierz działa, ekonomizer również z tym, że na postoju wskazuje spalanie ok 5 litrów i dopiero podczas jazdy ponad 2000 obr/min spalanie skacze ponad 10. Niestety przestało działać podświetlanie (ale tylko zegarów).

Wyjąłem zegary jeszcze raz - żarówki ok, codeplug'a jeszcze raz przelutowalem, styki wydają się ok. Obrotościomierz działa, ekonomizer zdechł, podświetlenie dalej nie działa. Dodam, że wskaźnik wrzuconego biegu P zmienia intensywność podświetlania razem z całą konsolą gdy kreci się regulatorem podświetlania.

 

Co mogło pójść nie tak?

 

Ad 3. ze świecami nic dziś nie robiłem.

 

Ad 4. Wydaje mi się, że cieknie z uszczelniacza skrzyni od strony wału (jest uwalone olejem) znalazłem instrukcje jego wymiany w e32 - wygląda prosto. Najchętniej połączyłbym to z wymianą łącznika gumowego i oleju/filtra w skrzyni. Czy ktoś wymieniał ten uszczelniacz w e34. Moja skrzynia to jednak 4hp22 a nie 4hp24 jak napisałem wcześniej.

 

Ad. 5 i Ad. 6 dalej aktualne.

 

pozdrawiam :)

Piotrek

Opublikowano
Witam i gratuluje zakupu (generalnie to dobre auto o ile nie kupiles zajechanego egzemplaza) wiec tak ,jezeli chodzi o kontrolke od swiec (zielona) to moze wskazywac na swiece (nie musi byc ktoras przepalona wystarczy ze bedzie bardziej wypalona)proponowal bym wymienic komplet idzie zima wiec to bedzie dobry zakup, ale.. ta kontrolka nie musi oznaczac swiec ,moze byc to zwiazane z wtryskiem sterujacym (sprawdz pod kolektorem dolotowym tak mniej wiecej na srodku jest czarna plastikowa nakladka sciagnij ja i sprawdz polaczenie elektryczne (powinna byc wtyczka) moze byc zasniedziala ,nastepnie piszesz ze ciekna wtryski....sprawdz czy nie masz zapowietrzonego ukladu zasilania (sprawdz wezyk z paliwem za filtrem czy nie ciagnie powietrza) moze wystarczy wymienic tylko wezyki przelewowe i bedzie po sprawie ,odnosnie zegarow to rowniez moga byc styki zasniedziale w srodku(rozbierz je jeszcze raz i przeczysc papierem sciernym i dokladnie poskladaj(ja u siebie tak zrobile i pomoglo) z drugiej strony mozenie byc dobrego polaczenia we wtyku sterownika(ale jak by ci nie dzialal ekonomizer razem z obrotomierzem to strasznie wtedy zamula) zreszta jak kontrolka sie pali od wtrysku sterujacego to tez nie powinien sie dobrze zbierac ale to powoli sobie wwszystko rozkminisz.:) teraz skrzynia ... z tego co opisujesz ze skrzynia jest ok ale jak szrpie to masz za malo oleju (nie wiem jak jest w e34 bo mam manual ale w e28 milem bagnet obok bagnetu silnikowego ) jak zreszta piszesz uszczelniacz juz puszcza ale e34 tak ma ,tak czy inaczej to powinien byc priorytet a wymiana z olejem nie powinna cie kosztowac duzo( ja placilem 50zl jak wymienialem w manualu i w tylnym moscie ) a odnosnie kabli pod filtrem paliwa to moze byc podgrzewanie paliwa albo czujnik od wody w filtrze(znaczy nie wiem czy czujnik ale wyczytalem kiedys ze jak sie pali caly czas kontrolka od swiec zarowych (pomaranczowa)to sygnalizuje wode w filtrze) to chyba wszystko jak cos to pisz... :)pozdrawiam
iZzI
Opublikowano

@IzZi

Mam nadzieję, że auto będzie choć w połowie tak bezawaryjne jak mercedes. Jeździ się bardzo fajnie - duże, wygodne auto. Jestem raczej spokojnym kierowcą więc diesel+automat to dla mnie bajka.

Dzięki za wskazówki -mam troszkę nowych informacji z placu boju :)

 

Po kolei:

 

-Zegary i wtrysk sterujący

Podświetlenie ożyło przy gwałtownym testowaniu hamulców - więc tak jak pisałeś styki. Ekonomizera brak. Obrotościomierz ok. Jak pisałem codeplug przelutowany, tylko tych akumulatorków nie wymieniłem. Myślę czy to nie wina sterownika silnika (tzw. małego komputera) - auto chyba jest trochę mułowate (ciężko mi wyczuć - ale chyba za słabe jest).

 

-Wtrysk sterujący

Wygląda na suchy - jutro sprawdzę mu oporność (wyczytałem, że ma być 100ohm) i styk - kontrolka wtrysku pali się cały czas. Zielona nie zapala się. Tak jak piszesz podobno usterki tego wtrysku to też powód mułowatości. Co do cieknących pozostałych wtrysków to chcę we wszystkich wymienić przelewy i podkładki bo to groszowe sprawy a będzie spokój.

 

-Świece

Nawet się nie będę zastanawiał tylko kupię komplet bo to zawsze miło jak stary diesel pali w mrozy elegancko.

 

Kable pod filtrem

Dziś wykręciłem nakrętkę pod filtrem - wyleciała ropa (może z wodą - chyba słabo śmierdziała). W nakrętce znajduje się jakiś czujnik - podejrzewam właśnie, że od wody - już namierzyłem ten element i go niedługo wymienię. Zobaczymy czy zgaśnie kontrolka od wtrysku.

 

-Automat

Znalazłem bagnet do pomiaru stanu olej lecz mam problem ponieważ znalazłem sprzeczne informacje kiedy się powinno mierzyć - w manualu bentleya piszą, że:

Sprawdzać gdy olej w skrzyni ma około 80 stopni

Biegi pozycja P

Ale spotkałem się z opiniami, że trzeba na D sprawdzać albo na zimno..

 

Po sprawdzaniu wydaje mi się, że mam oleju za dużo czy to na zimno czy na gorąco jest ponad dużą kulkę na bagnecie (nawet poza plastik na zimnym). Dodam, że olej jest czerwony, trochę przezroczysty i w chyba nie śmierdzi (wiadomo coś tam czuć). Może ktoś wymieniał i zalał za dużo?

 

Jeśli mam teraz zły stan to jak postąpić przy wymianie (chętnie sam bym jej dokonał, razem z wymianą uszczelniacza i łącznika wału) czy po spuszczeniu oleju i wymianie filtra/uszczelki lać olej na zgaszanym silniku aż będzie między kreskami na bagnecie?

 

-hamulce

Samochód jakby przeskakuje w lewo (koła blokuje też nierównomiernie) przy mocnym hamowaniu. Podejrzewam tuleje tylnej belki i jakieś problemy z zaciskami ale jeszcze się w tym temacie nie orientowałem - muszę poczytać trochę.

 

Pozdrawiam i przepraszam za te długie posty - mam nadzieję, że jak ktoś potem będzie miał te problemy to mu będzie łatwiej

Piotrek

Opublikowano

Dziś wybili mi trójkątną szybę w tylnich drzwiach :/

Jakby ktoś wiedział jak sobie z tym poradzić to zapraszam do wątku:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=137328

 

Oprócz problemów z poprzednich postów doszedł jeszcze jeden:

 

tempomat:

Nie działa. Objawy są takie, że gdy jadę np 60km/h to wciskając lub popychając od siebie manetkę tempomatu jedyną reakcją jest chwilowe zwiększenie obrotów silnika - taka jakby "przygazówka". Prędkość nie jest utrzymywana.

 

pozdrawiam

Piotrek

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Szacun dla Ciebie, sporo wiesz i dobrze sobie radzisz,

 

podłączę się pod ten temat bo mam problem z wyciekiem paliwa z pod pompy wtryskowej, myślałam że to te dwa o-ringi (jeden od zewnątrz drugi od strony silnika ale nie, to nie to paliwo po prostu podczas jazdy ochlapało wszystko , po osuszeniu pompy okazało się że jest w jej dolnej części kabelek w obudowie plastikowej (bez możliwości podejścia, widać to włożeniu małego lustereczka ) i tak kropla po kropli się zbiera, jak to uszczelnić pojęcia nie mam, czyżby całą pompę trzeba wyjąć, może masz coś na ten temat albo inni nasi uczynni koledzy

z góry dziękuję ANIA

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.