Skocz do zawartości

E53 problem z napędem 4x4, swiecąca kontrolka brak DSC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, u mnie problem ten sam Bmw X3 2005r, tzn 3 kontrolki ABS, ręczny i 4x4 . Wystarczy że zapale auto i dodam więcej gazu to od razu je wywala. Czasami dopiero po przejechaniu kilkuset metrów, a czasami to w ogóle nie wyskakują ale czuć po dodawaniu gazu lekkie szarpnięcia autem. rozebrałem ten silniczek żeby przełożyć zębatke i moim oczom ukazała się jedna część z zębatką wykonana z jakiegoś metalu (kolor miedziany). nic nie wyrobione. złożyłem do kupy i nadal się świecą.

http://i62.tinypic.com/3098284.jpg

Po podłączeniu pod kompa pokazuje takie błędy :

5F39 - skrzynia rozdzielcza biegów

5DEA - Skrzynia rozdzielcza biegów

5463 - Usterka mechanizmu

52D4 - Przetwornik przyrostowy

Już nie mam pojęcia co to może być , ma ktoś jakieś pomysły ??

  • Odpowiedzi 349
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
dzięki za Expresową odpowiedz :) , ja jestem mega zielony w tym temacie co to jest ta adaptacja ?? Silniczek ?? skrzynka ?? jak to sprawdzić ?? możesz podać mi swój nr tel ?? jutro zadzwonie ?
Opublikowano

wyjąłem dziś silniczek, po podłączeniu na krótko zębatka się obracahttp://i59.tinypic.com/15mdy52.jpg

ale teraz moje pytanie o zębatke która wystaje z reduktora tzn ze skrzynki opisane tak jak na zdjęciuhttp://i60.tinypic.com/j96ic1.jpg

w lewo można obrócić pół obrotu aż do oporu i usłyszenia stuku (ale wtedy koła nie blokująsię) , a w prawo można przekręcić 1/4 obrotu troche ciężej ale wtedy koła się blokują. potem zębatka sama się tzw "wyśrodkowuje" :D no i nie wiem co dalej robić zeby przestaly świecić . acha wymieniłem olej którego nie było :roll:

Opublikowano

1. adaptacja

2. jak nie pomoze sprawdzic zebatke w silniczku, obrocic, i patrz punkt 1.

 

Jesli powyzsze nie pomoze, to tak jak Ci mowilem via phone: skrzynka do wyjecia i regeneracji.

Jak nie bylo oleju to bieznie sa wyrobione przez co wartosci mierzone przez silniczek sa poza skala i co ciekawsze zmienil sie moment zasprzeglenia (z racji tego,ze lozysko wyrobilo bieznie i jest nizej o 1mm niz powinno byc. Dlatego tak wazna jest adaptacja raz na jakis czas.

 

http://cocoon.virtuaoperator.pl/20140129_124638.jpg

 

Krecac zebatka poruszasz slimakiem (w czerwonym kolku):

 

http://cocoon.virtuaoperator.pl/20140129_130125.jpg

 

Który rozwiera nozyce na tym obrazku (2 male lozyska po srodku) zasprzeglajace naped.

http://cocoon.virtuaoperator.pl/20140129_123204.jpg

Opublikowano
Panowie uznanie za rozgryzanie tematu! Dobre zdjęcia Papik!
Opublikowano
problem rozwiązany :) nareszcie !! :D dzięki papik za pomoc. Wymieniłem całą skrzynke, zrobiłem adaptacje, usuneliśmy wszystkie błędy, przy okazji machneliśmy kalibracje czujnika skrętu kierownicy i kontrolki znikły !! :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na marginesie, dla tych ktorzy sadza, ze wystarczy obrocic zebatke i po sprawie oraz wlac jakis tam olej:

http://images61.fotosik.pl/1101/0768a8a8b68b69ea.jpg

http://images65.fotosik.pl/1103/fc927a297fab7219.jpg

http://images63.fotosik.pl/1100/1d384bc3e9c4600f.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokladnie...olej byl jakis inny...czerwony :mad2: :duh:
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam, w swojej x5 mam podobny problem, choć trochę inny niż te wszystkie. Przy przekręceniu kluczyka, wszystkie kontrolki ładnie gasną, jednak jeśli go nie odpalę w ciągu ok. 5 sekund to wywala 4x4 abs i hamulce ( trio ) i są po odpale. Wystarczy go zgasić, wyciągnąć kluczyk i znowu od razu odpalić i nie ma problemu. Wszystko jest sprawne, napędy ciągną ( sprawdzone na piasku ). Nigdy się nie włączają w czasie jazdy. Czy to normalny objaw, czy coś jest nie tak?
Opublikowano
Witam, w swojej x5 mam podobny problem, choć trochę inny niż te wszystkie. Przy przekręceniu kluczyka, wszystkie kontrolki ładnie gasną, jednak jeśli go nie odpalę w ciągu ok. 5 sekund to wywala 4x4 abs i hamulce ( trio ) i są po odpale. Wystarczy go zgasić, wyciągnąć kluczyk i znowu od razu odpalić i nie ma problemu. Wszystko jest sprawne, napędy ciągną ( sprawdzone na piasku ). Nigdy się nie włączają w czasie jazdy. Czy to normalny objaw, czy coś jest nie tak?

 

 

Mam podobnie, tylko że u mnie kontrolki pojawiają się zimą (wtedy kiedy 4x4 jest najbardziej potrzebne) i to zaraz po tym jak włączę jakieś odbiorniki prądu typu: ogrzewanie tylnej szyby, foteli itp. Prawdopodobnie prąd gdzieś ucieka, sprawdzałem na szybko z mechanikiem, ale nic nie znalazł, pobór prądu jest ok. Tej zimy znowu będę szukał przyczyny.

Daj znać jak poradzisz sobie ze swoim X5.

Opublikowano
Jakoś mam wrażenie, że u Was chodzi o taśmę, zwijak, czyli czujnik położenia kierownicy.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam mam problem dotyczacy 3 kontrolek abs 4x4 i hamulec w bmw x3.Według zalecen z forum wymieniona została zebatka w silniczku-ale problem nie znika silniczek dostaje impuls jak jest odłaczony to działa-montuje i dalej to samo kontrolki dalej swieca co może być przyczyną.Pomoze kto

 

Kolego mam pytanie, gdzie zakupiłeś zębatkę? Możesz podać jakiegoś linka?

Pozdrawiam,

Opublikowano
Witam mam problem dotyczacy 3 kontrolek abs 4x4 i hamulec w bmw x3.Według zalecen z forum wymieniona została zebatka w silniczku-ale problem nie znika silniczek dostaje impuls jak jest odłaczony to działa-montuje i dalej to samo kontrolki dalej swieca co może być przyczyną.Pomoze kto

 

Z tego co pamiętam trzeba zrobić adaptacje, może dlatego kontrolki świecą...

 

Kolego mam pytanie, gdzie zakupiłeś zębatkę? Możesz podać jakiegoś linka?

Pozdrawiam,

 

Ja kupiłem zębatkę wraz z całym reduktorem na Allegro ale tylko potrzebne mi to było do adaptacji, po zaadoptowaniu sprzedalem dalej

Opublikowano
Witam mam problem dotyczacy 3 kontrolek abs 4x4 i hamulec w bmw x3.Według zalecen z forum wymieniona została zebatka w silniczku-ale problem nie znika silniczek dostaje impuls jak jest odłaczony to działa-montuje i dalej to samo kontrolki dalej swieca co może być przyczyną.Pomoze kto

 

Z tego co pamiętam trzeba zrobić adaptacje, może dlatego kontrolki świecą...

 

Kolego mam pytanie, gdzie zakupiłeś zębatkę? Możesz podać jakiegoś linka?

Pozdrawiam,

 

Ja kupiłem zębatkę wraz z całym reduktorem na Allegro ale tylko potrzebne mi to było do adaptacji, po zaadoptowaniu sprzedalem dalej

 

Zebatke mozna kupic bez problemu na Ebay--UK

Za 13-17 funtow.

Opublikowano
Kolego masz tu http://allegro.pl/bmw-x3-x5-2-0-tdi-3-0-tdi-zebatka-obnizka-ceny-i4666994102.html ciekawą alternatywę - zębatką wykonana z mosiądzu znacząco wydłuża żywotność tego elementu.

 

I pomyslec, ze kiedy pisalem ten post po raz pierwszy z moim problemem to byl to temat poza zasiegiem, a teraz nawet z mosiadzu robia... Ale bylbym ostrozny zamawiajac z mosiadzu, trwalosc moze niekorzystnie wplynac na ten maly tryb na osi silnika oraz przekladnie moze byc slychac...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.