Skocz do zawartości

E53 problem z napędem 4x4, swiecąca kontrolka brak DSC


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 349
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
U mnie przyczyną tych 3 kontrolek było luźne mocowanie czujnika świateł stopu po dokręceniu śrubek problem ustąpił

Nieźle! Jeszcze jedna ciekawostka o naszych samochodach! :duh:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam mam problem dotyczacy 3 kontrolek abs 4x4 i hamulec w bmw x3.Według zalecen z forum wymieniona została zebatka w silniczku-ale problem nie znika silniczek dostaje impuls jak jest odłaczony to działa-montuje i dalej to samo kontrolki dalej swieca co może być przyczyną.Pomoze kto
Opublikowano
Witam po podłączeniu pod kompa występuje błąd reduktora.Nie pokazuje nic więcej?

 

Zakladam,ze podlaczyles inny komp niz BMW. Blad reduktora to takze brak kalibracji, badz uszkodzony silniczek. Podlacz DISa lub ISTA, sprobuj wykonac kalibracje badz odczytac bledy.

Posluchaj jak zachowuje sie silniczek i skrzynka, czy nie ma zgrzytow, stukow etc.

Opublikowano

Pozwolę sobie zapytać w tym wątku :

świeci mi się kontrolka 4x4.( rok X5, 2006) Zgodnie z wcześniejszymi sugestiami, pomimo że wszystko pięknie po rozebraniu wyglądało jak nowe wykonałem wszystkie opisane wcześniej czynności.

I tak w przesunąłem zębatkę o 180, wymieniłem olej nie pomogło, poszedłem dalej wymieniłem szczotki w silniczku bo były już mocno przetarte. Pokasowane błędy wszystko co można było.

I niestety świeci się nadal. No i teraz albo pozostaje. Proszę o jakieś sugestie, z góry dziękuję.

Sambo mą religią mata moim niebem

"Rickson"

Opublikowano
Pozwolę sobie zapytać w tym wątku :

świeci mi się kontrolka 4x4.( rok X5, 2006) Zgodnie z wcześniejszymi sugestiami, pomimo że wszystko pięknie po rozebraniu wyglądało jak nowe wykonałem wszystkie opisane wcześniej czynności.

I tak w przesunąłem zębatkę o 180, wymieniłem olej nie pomogło, poszedłem dalej wymieniłem szczotki w silniczku bo były już mocno przetarte. Pokasowane błędy wszystko co można było.

I niestety świeci się nadal. No i teraz albo pozostaje. Proszę o jakieś sugestie, z góry dziękuję.

 

Pozostaje wykonac ADAPTACJE! :mad2:

Opublikowano
Jeżeli tylko 4x4 to może zwijak,taśma-czujnik położenia kierownicy. U mnie gdy padł świeciła tylko ta kontrolka.
Opublikowano
Ok, jadę zrobimy jeszcze raz sprawdzenie, czy pojawią się jakieś błędy na kompie.

Sambo mą religią mata moim niebem

"Rickson"

Opublikowano

Czyli wychodzi pewnie że to ten czujnik, takie błędy pokazało :

5EB1 Zasilanie czujnika kąta obrotu kierownicy (błąd stały)

04 Usterka układu kierowniczego, działanie w trybie regulacji

3C1 Nieznany kod usterki

 

teraz jak dowiedzieć się jaki czujnik trzeba kupić by wymienić i gdzie on się mieści.

Sambo mą religią mata moim niebem

"Rickson"

Opublikowano (edytowane)

Dzięki,a jak dokładnie trzeba pytać, jaka jest prawidłowa nazwa tego czujnika ?

Czujniki systemu DSC ??

Edytowane przez Rickson

Sambo mą religią mata moim niebem

"Rickson"

Opublikowano

Np obadaj tu :) Tylko ja bym jeszcze upieral sie przy kalibracji tego czujnika i sprawdzeniu czy aby na pewno to jest mechaniczne uszkodzenie a nie po prostu wyskoczyl z powodu bledow w kompie etc..

Czasami po aktualizacji VTG wyskakuje blad czujnika, wystarczy zrobic kalibracje/adaptacje i po sprawie.

Opublikowano

Robił adaptację, sprawdzaliśmy wszystko inne błędy pokasowało. Wcześniej pokazywał błąd ciśnienia w tym silniczku wiec dlatego wymieniałem olej i ta zębatkę obróciłem.będę musiał podjechać do kogoś kto się na tym po prostu zna. Bo w pierwszej chwili myślałem, że to tylko taki problem to można było zrobić u kumpla. A teraz to zaczyna inaczej wyglądać :(

a ja się nie znam, więc niech zrobi ktoś kto ma o tym pojęcie.

Sambo mą religią mata moim niebem

"Rickson"

Opublikowano
U mnie błąd był taki sam (plus coś tam jeszcze) Sprawdzałem u dwóch elektromechaników, żeby potwierdzić przed kupnem i rozbieraniem kolumny kierowniczej. Nazwa- czujnik kąta skrętu. Musisz odczytać po Vinie numer części www.bmwautoparts.net/pl tam są też numery zamienników. Ja kupiłem z zamienników (na allegro) i po małych problemach z adaptacją teraz jest OK. A taśma miała mechaniczną usterkę, starły się mikro szczotki(dopiero po rozebraniu to widać). Pozdrawiam.
Opublikowano
Ok ,dzięki podjadę jeszcze do Papika i on swoim profesjonalnym okiem, popatrzy co i jak żebym jakiegoś "babola" nie strzelił i nie kupił złej części.

Sambo mą religią mata moim niebem

"Rickson"

Opublikowano
Dzięki uprzejmości PAPIKA błąd potwierdzony, Kolega był tak miły że w związku z tym iż mieszkamy w jednej dzielnicy podjechał do mnie . Posprawdzał wiele rzeczy, za co mu jestem wdzięczny no i potwierdził usterkę tej taśmy. Teraz pozostaje kwestia kupienia i wymiany co uczynię również u niego. Polecam go.

Sambo mą religią mata moim niebem

"Rickson"

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam. Opowiem w skrocie swoj problem jaki mialem z palaca sie kontrolka 4x4 ( tylko ta sie palila, zadne inne, zolta ).

Jakis tydzien temu bylem umowiony u mechanika na naprawe swiatel mijania bo jedno mi nie dzialalo. Jeszcze wtedy wszystko z 4x4 bylo wporzadku, tzn kontrolka nie palila sie. Kiedy juz auto bylo u mechanika, zdiagnozowano ze mam do wymiany tylnie wahacze, wiec je zaczeli wymianiac, i przy okazji wymienili olej, jak i rowniez z przodu koncowka drazka. Kiedy pojechalem odebrac auto,mechanik powiedzial ze juz wszsytko naprawil tylko ze nie byli wtanie zrobic zbierznosci kol gdyz na 17 felgi nie maja sprzetu. i Kazal mi podjechac do kogos innego. Kiedy od niego wyjechalem i po przejechaniu 300 metrow zapalila sie kontrolka 4x4 i caly czas sie palila. Dlatego zaczalem czytac to forum. Wiec wrocilem do mechanika co to za kontrolka i mowie ze wczesniej sie nie palila. On podpial pod komputer i wykazalo jakies bledy. Dolaj oleju do tego reduktora gdzie ten silniczek jest. Wyjechalem od niego i kontrolka zapala sie znowu. Juz tego dnia odpuscilem i nastepnego dnia pojechalem ustawic ta zbieznosc.

 

Po ustawieniu zbieznosci, kontrolka przestala swiecic i naraie do tego czasu sie nie zapalila, wszystko dziala jak powinno. Wiec moze to komus pomoze z palaca sie kontrolka 4x4. Sprawdzcie sobie zbieznosc i kompem ustawcie kierownice chodzi tutaj o jej prawidlowe zaprogramowanie.

 

Pozdrawiam

Karol

Opublikowano
Dzięki uprzejmości PAPIKA błąd potwierdzony, Kolega był tak miły że w związku z tym iż mieszkamy w jednej dzielnicy podjechał do mnie . Posprawdzał wiele rzeczy, za co mu jestem wdzięczny no i potwierdził usterkę tej taśmy. Teraz pozostaje kwestia kupienia i wymiany co uczynię również u niego. Polecam go.

 

Tylko uzupelnie: diagnoza byla trafna, czujnik kata skretu wymieniony i zaadoptowany. Kontrolka zniknela - radosc z jazdy wrocila (zapewne ;).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.