Skocz do zawartości

E53 problem z napędem 4x4, swiecąca kontrolka brak DSC


ignacd

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 349
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mam problem z moim e53 z 2006r 3d, Chwilę po włączeniu silnika i włączeniu D na w automatycznej skrzyni, po przejechaniu kilkudziesięciu metrów, zapaliła mi się kontrolka 4x4 razem z trójkątem z wykrzyknikiem i w tym czasie skrzynia nie przerzuciła na wyższy bieg. Po chwili wyłączyło się radio ale tylko na chwilę, zaraz znowu grała tak samo z klimą. Po zatrzymaniu auta i wyłączeniu silnika załączyłem ponownie próbując jechać dalej. Niestety powtórzyło się wszystko tak samo jak wyżej opisane. Będąc blisko pod domem spróbowałem wrócić może 100 150 metrów. Na tym odcinku było tak: zapalony 4x4, trójkąt wyłączenie chwilowe radia i klimy później zapaliły się kolejne kontrolki ABS, poduszki, olej, akumulator, hamulec ręczy i chyba coś jeszcze. Po chwili zgasło radio, przygasły światła auto straciło moc aż w końcu zgasł silnik i koniec. Ponowna próba uruchomienia auta dawała objaw jakby padł akumulator. To wszystko.

Co to może być? problem z komputerem czy może z elektryką. Ostatnio wymieniana była pompa wodna i mądry majster źle podłączył wymiennik ciepła skrzyni biegów przez co wyleciał cały płyn chłodniczy. I po tej naprawie mam taki problem jak wyżej opisałem.

Proszę o podpowiedź, z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

E53 3,0i manual 2004r

Witam. U mnie problem jest podobny lecz brak bledow na desce rozdzielczej. Mianowicie auto dziwnie szumi przy wlaczeniu sie do ruchu,po jakiejs malej predkosci (5-10km/h)jak cos"zatrybi,przelaczy sie" autko chodzi tak jak powinno (ogolnie mam wrazenie jakby wlaczal sie polbieg ....w manualu haha) lecz tak to sie to objawia . Za 2 dni bede mial wolne od pracy to postaram sie polozyc sie pod BeEmką i zdiagnozowac owa zebatke. Macie moze jakies inne sugestie ,ktore mogly by mi pomoc w ogarnieciu tematu? Z gory dzieki i Wesolych!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

Wymieniłem u siebie silnik reduktora na inny. Problem nadal występuje. Zapala się kontrolka 4x4 i tyle, napęd przedni nie działa.

Mam do Was pytanie, jak duży jest skok (obrót) wałka reduktora do którego podpięty jest silnik elektryczny? W moim przypadku wałek obraca się ledwie o 1 mm... Chodzi mi o to, czy jest to wyczuwalny i widoczny obrót czy tylko takie pyknięcie. Mam wrażenie, że coś w skrzyni rozdzielczej się zatarło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wymieniłem u siebie silnik reduktora na inny. Problem nadal występuje. Zapala się kontrolka 4x4 i tyle, napęd przedni nie działa.

Mam do Was pytanie, jak duży jest skok (obrót) wałka reduktora do którego podpięty jest silnik elektryczny? W moim przypadku wałek obraca się ledwie o 1 mm... Chodzi mi o to, czy jest to wyczuwalny i widoczny obrót czy tylko takie pyknięcie. Mam wrażenie, że coś w skrzyni rozdzielczej się zatarło...

 

Masz dobre wrazenie :D Blad zapewne "force too high" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam,

Wymieniłem u siebie silnik reduktora na inny. Problem nadal występuje. Zapala się kontrolka 4x4 i tyle, napęd przedni nie działa.

Mam do Was pytanie, jak duży jest skok (obrót) wałka reduktora do którego podpięty jest silnik elektryczny? W moim przypadku wałek obraca się ledwie o 1 mm... Chodzi mi o to, czy jest to wyczuwalny i widoczny obrót czy tylko takie pyknięcie. Mam wrażenie, że coś w skrzyni rozdzielczej się zatarło...

 

90 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna zlokalizowana. Uszkodzony opornik klasyfikacyjny. Ktoś wie, czy przy wymianie opornika bądź odkręcaniu silnika od reduktora wymagana jest adaptacja? Czy można ją przeprowadzić przy użyciu np inpy?

 

Pozdrawiam

 

Kodowanie, adaptacja, INPA nie wiem, powinna ogarnac :) Ps. To tak naprawde czujnik temp ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna zlokalizowana. Uszkodzony opornik klasyfikacyjny. Ktoś wie, czy przy wymianie opornika bądź odkręcaniu silnika od reduktora wymagana jest adaptacja? Czy można ją przeprowadzić przy użyciu np inpy?

 

Pozdrawiam

 

Kodowanie, adaptacja, INPA nie wiem, powinna ogarnac :) Ps. To tak naprawde czujnik temp ;)

 

 

Tylko tego czujnika nie idzie znaleźć.... Na inpie pokazuje błąd silniczka (założyłem drugi i te same objawy w samochodzie) natomiast na testerze kolegi uszkodzenie tego małego czujnika... Chyba, że ktoś mi powie że po wymianie silniczka do momentu adaptacji napęd nie działa :mad2:

 

PS. byłbym wdzięczny jakby ktoś wytłumaczył lub nakierował jak przeprowadza się adaptację :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten rezystor w ASO 200zl kosztuje. Adaptacje/kalibracje powinienes miec w opcjach VTG. Nie wiem jak jest w INPIE...

Chyba,ze rezystora nie mozesz w aucie znalezc ;)

 

Obecnie rezystor kosztuje ok 140 zł. Problem z dostępnością, dopiero połowa lutego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaptacji inpa nie zrobisz. Jesli chodzi o programy bmw to tylko Dis badz Ista.

 

Czekam na nowy interfejs i działam. Chyba, że ktoś poleci sprawdzony warsztat w okolicach między Żaganiem a Międzyrzeczem...

 

EDIT:

Koledzy szukam dobrego speca, żeby przeprowadził adaptację... Sam nigdy tego nie robiłem, a nie chciałbym czegoś spier.... Chyba, że ktoś ma w zakątkach dysku lub odnalazł na necie film z kalibracji np w dis...

 

Sprawa wygląda u mnie tak: od razu pod odpaleniu wywala błąd 4x4. Rozebrałem skrzynie, bo myślałem że coś nadal jest sypnięte. Wewnątrz wszystko ok. Kontrola trakcji działa, koła są blokowane podczas uślizgu i poślizgu auta, nie mogę wyłączyć dsc. Mam dwa komplety silniczków reduktora wraz z tym opornikiem. Pod podłączeniu, pierwszego lub drugiego, i przekręceniu zapłonu nie ma żadnej reakcji silniczka. Błąd 4x4 nie pojawia się do momentu rozruchu samochodu, na zapłonie nie występuje.

 

 

Spróbuję odczytać błędy ze wszystkich systemów, może to coś wyjaśni.

 

Papik, mam pytanie, urzędujesz tylko w Warszawie czy może czasem gdzieś "podróżujesz"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Podziele sie z Wami moim problemem i mam nadzieje, ze ktos mnie czesciowo nakieruje gdzie szukac przyczyny:

Otoz mialem problem z reduktorem i wszystko wnioskowalo ze lancuch juz sie rozciagnol.

Wiec tak. Wymienilem lancuch w reduktorze,dodatkowo wymienilem 4 lozyska kulowe (te duze) oraz komplet uszczelnien. Zalany olejem Ravenoil TF 0870.

Powiem szczeze,ze dalej cos jest nie tak jak byc powinno.

Mianowicie po zmianie biegu lub przy hamowaniu silnikiem,a nawet jak autko toczy sie na luzie slysze mlucenie,takjakby lozysko (ktore sa nowe). Moze ktos mi podsunac jakis pomysl co zdiagnozowac i jak zanim zrzuce reduktor ponownie na stol :)

Jeszcze jedna sprawa,czy po wymianie oleju oraz owej naprawie powinienem zrobic jakas adapytacje inpa?? Aha i chyba najbardziej nurtujace pytanie-do atc500 powinno wejsc 0,7 litra oleju. Kupilem 1 litr wlalem 0.7 i czulem ze reduktor nie dziala poprawnie wiec nastepnego dnia ( po przestudiowanoiu youtube) zrobilem dolewke,zalalem reszte 0.3 litra i mialem nadzieje ze olej zacznie sie przelewac przez otwor wlewowy ale wyglada na to ze jeszcze mozna go troche dolac. Wiec ile tego oleju ma tam byc ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podziele sie z Wami moim problemem i mam nadzieje, ze ktos mnie czesciowo nakieruje gdzie szukac przyczyny:

Otoz mialem problem z reduktorem i wszystko wnioskowalo ze lancuch juz sie rozciagnol.

Wiec tak. Wymienilem lancuch w reduktorze,dodatkowo wymienilem 4 lozyska kulowe (te duze) oraz komplet uszczelnien. Zalany olejem Ravenoil TF 0870.

Powiem szczeze,ze dalej cos jest nie tak jak byc powinno.

Mianowicie po zmianie biegu lub przy hamowaniu silnikiem,a nawet jak autko toczy sie na luzie slysze mlucenie,takjakby lozysko (ktore sa nowe). Moze ktos mi podsunac jakis pomysl co zdiagnozowac i jak zanim zrzuce reduktor ponownie na stol :)

Jeszcze jedna sprawa,czy po wymianie oleju oraz owej naprawie powinienem zrobic jakas adapytacje inpa?? Aha i chyba najbardziej nurtujace pytanie-do atc500 powinno wejsc 0,7 litra oleju. Kupilem 1 litr wlalem 0.7 i czulem ze reduktor nie dziala poprawnie wiec nastepnego dnia ( po przestudiowanoiu youtube) zrobilem dolewke,zalalem reszte 0.3 litra i mialem nadzieje ze olej zacznie sie przelewac przez otwor wlewowy ale wyglada na to ze jeszcze mozna go troche dolac. Wiec ile tego oleju ma tam byc ???

 

oleju wchodzi 0.7l, na sucho może wejść nieco więcej... Nie mówisz nic o łapkach kosza sprzeglowego, czyli w sumie najważniejszej rzeczy...Ah, i gratuluję ravenolu... wg mnie dzięki niemu zaraz znów będziesz wkladal nowe łożyska...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lapki kosza wygladaly ok,wiec co mam wspominac o czyms co nie przyciagnelo mojej uwagi. Jesli chodzi o olej to czemu mialy by sie lozyska rozsypac jesli jest to olek ktory ma identyczne oznaczenia jak ori??

Jesli wymienia sie olej wedlug zalecen i zalewa o wlasciwych parametrach to czemu akurat mam kupuic 2-3 rqzy drozszy??

Dodam,ze nigdzie wewnatrz nie widzialem mechanicznych uszkodzen. Reduktor zrzucilem z auta z powodu lancucha,profilaktycznie wymienilem lozyska oraz uszczelniache do tego nowa oliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje zdanie o Revanolu jest niezmienne od momentu kiedy wyszedl na rynek i zalalismy na prosbe klienta 3 skrzynki.. We wszystkich byl po 3 m-cach syf. Na lapkach nalezalo wymienic lozyska igielkowe skoro juz je rozebrales a jesli dalej Ci dziwnie huczy to zapewne pominales inne lozyska np. na walku ktore moze rezonowac dajac opisany przez Ciebie opis...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam jeszcze jedno pytanie. Dwa lozyska identyczne o oznaczeniu 6011 bardzo lekko weszly mi w obudowe(juz dokladnie nie pamietam co one podtrzymuja wewnatrz reduktora,,na bank jedno siedzi od strony zaslepionej w reduktorze). Wchodzily tak lekko ,ze jak przewracalem obudowe reduktora to lozysko sie zsuwalo. I chyba w tym tkwi szczegol. Bo jesli to bylo by lozysko igielkowe lub kosz sprzegla to moglbym okreslic dokladnie w jakich warunkach powstaje szum. A u mnie wyglada to tak ze czasem jest ok,a czasem nie....

Papik nie podwazajac Twojej wiedzy co o tym myslisz? Jesli robisz w fachu to pewnie podpowiesz czy to moze byc jedna z przyczyn i jak temu zaradzic,nie wymieniajac obudowy reduktora.

Lozyska sprawdzalem 3 razy czy maja wlasciwe wymiary...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Problem masz gdzie indziej. Sprawdz wysokosci tych opon. Czasami procent 65 dla bridgestone jest inny niz dl runway to raz a dwa nie mozna miec dwoch roznych producentow opon w autach z xdrive. Odglosy w reduktorze sa odbiciem problemow gdzie indziej. Nawet mega rozwalonych lozysk w reduktorze nigdy nie bedziesz slyszal w srodku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Eh tam papik, troszke przesadzasz ostatnio...Kiedy ty wymieniales jakies lozysko glowne w atc500? Bzdury to piszesz ty o ravenolu, pewnie cos zle zrobiliscie w reduktorach i sie wam posypaly. Ja leje od lat i nigdy nie mialem reklamacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.