Skocz do zawartości

E53 problem z napędem 4x4, swiecąca kontrolka brak DSC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie jest mądre ,aby owa zebatka była metalowa.Producent nie zrobil jej z braku dostępu do stopow metalowych, tylko po to ze w razie awarii obrobil się sam plastik ( ktory można podobno na ebay-u kupic za 300 zl ) a nie rozdzielacz.Co do ilości smaru tam występującego - nadmiar przyspieszy poślizg ,a co za tym idzie zużycie plastiku.

 

Pozwolę sobie nie zgodzić się z Tobą.....nadmiar lub po prostu użycie smaru NIGDY nie przyspiesza zużycia współpracujących elementów....praca na sucho natomiast - tak :D , myślę, że po prostu producent wyliczył że po gwarancji mogłoby się cos popsuć, przecież jego zysk to nie tylko sprzedaż nowych aut, ale i części oraz serwis używanych....

  • Odpowiedzi 349
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Zgadzam się-od smaru jeszcze nic się nie zatarło :D emotorsport z Mazur, a konkretnie?
Opublikowano

Możliwe ze producent zrobil bubla z dając plastikową zębatke ,ale czyms oprócz zarobku na serwisie musial się kierowac....... :?:

Przy okazji mimo wszystko wydaje mi się ze w przypadku metalowej slimcznicy z silnicza i plastikowej zębatki z reduktorka nadmiar smaru tylko przyspieszy poślizg i zniszczy material.

Opublikowano
Kuba, sorry ale co to znaczy przyspieszony poślizg :) ? Bo jakoś nie łapię.
Opublikowano
Wydaje mi się ze nie jest to obciazona przekladnia , tylko slimak który przekreca zebatke o kilkanaście stopni, wiec moim skromnym zdaniem nadmiar smaru nic nie wniesie.Jesli się myle to z góry przepraszam.
Opublikowano

Witam Kolegów. A u mnie przy tych objawach - uszkodzone - upalone były tarczki reduktora - niestety nie do dokupienia.

http://cobratransmission.com/images/ATC500%20friction%20BMW%20X5.JPG

Zakończyło się wymianą całego reduktora. Zębatki, o których wszyscy piszą były nie wyrobione.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam przeczytałęm wątek od deski do deski, pacjent to x3 2006 3.0d rozmątowaliśmy silniczek miał wytarte zęby więc zamówiłem z allegro nową zębatkę, wymieniłem ją złożyliśmy ją do kupy zamontowaliśmy (dodam jedynie nie zrobilśmy adaptacji) i przez 10 kilomterów wszystko działało bez zarzutu kontrolki pogasły po dodaniu gazy na skręconych kołach mrugnęła kontrola trakcji. Jednak po przejechaniu 10 km podczas próby parkowaniu coś zaczeło gruchotać pod podłogą gdzieś w napędach. Najpierw delikatnie później coraz bardziej. Podczas powrotu do warsztatu zapliły się spowrotem wszystkie 3 kontrolki po rozmontowaniu silnika był jakby zablokowany ruszyliśmy nim i niby ok ale po ponownym zamontowaniu i ruszeniu już podczas wyjazdu z garazu i próby skrętu samochód zaczął wchodzić w potworny rezonans i utrudnione było skręcanie i zapalił się najpierw tylko napęd 4x4 i później reszta kontrolek. Po chwili rezonans się nasilał i był już widoczny nawet na kołach ustawionych na wprost.

Nie mam już siły do tego!

Proszę pomóżcie jeśli jesteście w stanie:-/

Opublikowano
No zrób kolego adaptację..........a w jakim stanie jest olej w skrzynce ???

I jaki błędy są w diagnostyce ???

błędy nie poinformowano mnie ale nie dało się wykasować, olej nie był wymieniany

Opublikowano
Na moje doświadczenie problem nie tkwi w oleju lub adaptacji tylko cos niedokładnie jest zlozone.Byl u mnie pacjent x-trójką który nawet kupil używany silniczek z reduktorkiem i po zalozeniu nadal miał problem z kontrolkami i spiętym napedem.Mam kolege który w starym reduktorku sumiennie obraca zębatki i jest spokoj na kolejne 170 -200k km.
Opublikowano
Na moje doświadczenie problem nie tkwi w oleju lub adaptacji tylko cos niedokładnie jest zlozone.Byl u mnie pacjent x-trójką który nawet kupil używany silniczek z reduktorkiem i po zalozeniu nadal miał problem z kontrolkami i spiętym napedem.Mam kolege który w starym reduktorku sumiennie obraca zębatki i jest spokoj na kolejne 170 -200k km.

 

A ja juz mialem 2 klientow, ktorzy mieli nowe zebatki i nowe silniczki z allegro. W obu przypadkach mieli pecha - silniczki elektrycznie uszkodzone - nie mialy sily krecic zebatka po zalozeniu do reduktora..

Pomogla wymiana silniczka na sprawny i adaptacja :) Skrzynke jeden mial sprawna, w drugiej przy weryfikacji stwierdzilem (to nie bylo trudne) zatarte lozyska :)

Opublikowano

Olej do skrzynki tylko z BMW lub o podobnych parametrach (ponizej) Shell TF 0870. Mozesz zalac co chcesz tylko potem nie placz,ze cos nie przezylo :) Te oleje maja specyficzne parametry w niskich i wysokich temperaturach. Chodzi o lepkosc, ktora jest wazna przy mokrym sprzegle, ktory jest w skrzynce (slynne "niedorabialne" tarczki).

Niestety tego shella mozna kupic jedynie w beczkach 208l... Cena za to 50% ceny oleju BMW za litr... (okolo 90zl)

 

Specyfikacja oleju Shell:

Temperatura zapłonu COC °C minimum : 220

Temperatura płynięcia °C maksimum : -54

Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt) w temp. 40°C : 28

Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt) w temp. 100°C : 6

Opublikowano
Witam. Mam podobny problem ale mój przypadek jest trochę inny. Podczas jazdy najpierw zapaliła się kontrolka ciśnienia opon. Sprawdziłem opony, zrobiłem reset, pojechałem dalej. Po ponownym odpaleniu auta zapaliła się kontrolka 4x4. Po sprawdzeniu, komp znalazł błędy: czujnik kąta skrętu błąd, czujnik kąta skrętu błąd komunikacji; skrzynia rozdzielcza niewłaściwy stan oleju, złe parametry oleju i jeszcze jeden błąd nierozszyfrowany (kod). Wymieniłem olej i czujnik kąta skrętu, ale błędy wszystkie nadal zostały. Czujnika kąta skrętu nie można zaadaptować, błędy skrzyni rozdzielczej nadal zostały i nie dają się skasować. Najwyraźniej napędy są spięte na stałe, gdyż przy pełnym skręcie czuć jak ciągnie przednimi kołami i szarpie. Mechanik powiedział mi, że może być usterka w sterowniku ABSu, choć sam ABS działa (oczywiście bez DSP i asystenta zjazdu) i nie jest w stanie zdiagnozować na 100%. Pomysły się wyczerpały i pewnie zostanie diagnostyka w aso. Może ma ktoś wiedzę, gdzie leży problem. Z góry dziękuję.

Po wizycie w aso Białystok problem zniknął. Okazało się, iż czujnik kąta skrętu który zamontowałem był "surowy" i potrzebne było najpierw programowanie samego czujnika, potem dopiero adaptacja tego czujnika i ustawienie go w sterowniku abs-u - takie informacje podał mi serwisant. Prawdopodobnie po 2006roku sterowniki abs-u został zmienione i bez wizyty w aso ,żadne kompy nie są w stanie wykonać adaptacji niektórych podzespołów jak czujnik kąta skrętu. Tak czy inaczej, wszystko wróciło do normy nawet błędy w skrzyni rozdzielczej zniknęły. Został tylko błąd jakości oleju, który jest błędem informacyjnym i serwis bierze 170 zł za skasowanie tego błędu. Próbowałem skasować ten błąd inpą czy disem, ale bezskutecznie. Więc rada dla właścicieli x3 aby nie czekali z wymianą oleju aż się zapali błąd jakości, tylko wymienili olej wcześniej. Za adaptacje czujnika kąta skrętu aso wzięło 450zł, sam czujnik kosztował 740zł. Miałem w planie sprawdzenie słynnej zębatki na silniku sterującym skrzynią rozdzielczą, ale odpuściłem to sobie, skoro problemy zniknęły.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Blad jakosci oleju zapali sie nawet wtedy, gdy zmienimy olej a nie zrobimy adaptacji. To tak aby nie wprowadzac nikogo w blad. W skrzynce nie ma zadnego czujnika, ktory bada jakosc oleju. Zuzycie jest wgrane na stale w ecu, po przejechaniu pewnej ilosci kilometrow wywala blad. Bledu oczywiscie nie da sie wykasowac disem badz inpa. Konieczna adaptacja, wlasnie disem.
Opublikowano

"Za adaptacje czujnika kąta skrętu aso wzięło 450zł, sam czujnik kosztował 740zł. Miałem w planie sprawdzenie słynnej zębatki na silniku sterującym skrzynią rozdzielczą, ale odpuściłem to sobie, skoro problemy zniknęły."

Ja mam taki czujniki bym Ci go sprzedał za 200 zł i do adaptacji polecił Julka Z Wegas za mniejsze pieniądze. U mnie już to przerabiał.Pozdrawiam.

Opublikowano
Julek z Wegas próbował bezskutecznie przez dwa tygodnie, próbowałem jeszcze w dwóch innych miejscach, ale tam to nawet sam odczyt błędów był kłopotliwy. Kiedy wyczerpały się pomysły zostało ASO. W zasadzie chciałem od aso aby tylko dokładnie zdiagnozowali problem, bo nie wiedziałem czy problem nie tkwi w sterowniku abs-u - Julek podejrzewał że może być uszkodzony lub trzeba wgrać nowy soft do sterownika. W aso powiedzieli, że są w stanie to sprawdzić i zaadoptować czujnik i wgrać soft do abs-u. Wgranie nowego softu do sterownika abs-u po 2006roku z tego co się dowiedziałem od Julka i serwisu, możliwe jest jedynie on-line z fabryką BMW. Wiem, że aso jest ostatecznością i nie zawsze skuteczną, ale co miałem zrobić jak auto przez miesiąc czasu ma irytującą usterkę? Czujniki kąta skrętu rzeczywiście na allegro można nabyć za 200zł, nie znalazłem jednak czujnika z symbolem pasującym do mojego modelu, dlatego trzeba było kupić oryginał.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam . chciałem poruszyć temat e60 530xi 2006 i kontrolek 4x4. W aucie został wymieniony cały reduktor czyli skrzynka rozdzielcza plus silownik nastawczy. Części wymienione ganz nowe z półki. Po założeniu do auta zespołu [BAD] dalej to samo. Po próbie kalibracji i wgraniu nowego softu do vtg wywala jeden błąd w dsc a mianowicie położenie sprzegla nieznane. Sklaniam się ku temu aby zmienić jeszcze ten moduł pod siedzen iem vtg 4x4. Z dobrego auta bo to uniwersalne puszki badziewne wszystkie takie same do skrzynek atc300. Proszę o porade tylko myślących forumowiczów bo teksty wymień zebatki w siłowniku mnie już nie bawią. Za dużo kady poszło. A zresztą ten silownik nie ma już zadnych plastikowych zębate k....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.