Skocz do zawartości

E53 problem z napędem 4x4, swiecąca kontrolka brak DSC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

BMW X5 3.0d 2004 rok

od kilku miesięcy mam taki problem, otóż zaświeca mi się kontrolka najpierw 4x4, poźniej abs i pojawia sie komunikat 4x4 inactive, po tej akcji w aucie nie działa kontrola trakcji. Dodam, że ze skrzynią biegów jest wszystko ok. Pracuje normalnie, nie wchodzi w żaden tryb awaryjny. Powyższa sytuacja występuje najczęsciej, kiedy zmieniam kierunek jazdy z D na R lub odwrotnie, albo podczas gwałtownego ruszenia z miejsca poprzez wciśnięcie gazu do dechy.

Obecnie od kilku tygodni auto stoi u mechanika i nie bardzo wiemy co z nim począć.

Po kolei co było robione:

1. sprawdzenie na gutmann messtechnik - błędy:

- uszkodzenie mechaniczne reduktora

- zużyty olej w reduktorze

zrobiliśmy po tym wymianę oleju, sprawdzenie ( rozebranie na czynniki pierwsze) reduktora i zamontowanie go z powrotem do auta, sprawdzenie czujników ABS, skasowanie wszystkich błedów

Problem niestety ten sam.

2. sprawdzenie na Bosch KTS - błędy:

- tylko jeden błąd sterownika 4x4

podmieniliśmy sterownik z innego auta i błąd nadal jest ten sam.

Może ktoś pomoże jakoś, albo może schemat instalacji, żeby przejrzeć wiązki kabli...

pozdrawiam

Darek

ps jak potrzeba to na PW mogę podać nr telefonu

  • 9 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 349
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam.

Podobny problem pojawił mi się niedawno , po tym jak z serwisu BMW wyjechałem, wcześniej wszystko było Ok.

Jak udało Ci się rozwiązać problem????

 

Pozdrawiam Michał

Opublikowano
Witam.u mnie pojawilo sie to samo ,mianowicie zapalily sie kontrolki 4X4 .ABS i wykrzyknik .wystarczy wykrecic ten silniczek przy reduktorze i odwrocic zebatke plastikową (obrabiają sie zeby) o 180 stopni i juz naprawione.czas naprawy 15 minut ,koszt 0 zl.
Opublikowano

Dzięki Wielkie!!!

Mam nadzieję że to ta pierdoła, choć znając swoje zasrane szczęście to pewnie coś innego, a wogóle to gdzie ten reduktor jest jeśli można zapytać???

Najlepiej to by było znaleźć schematy tego całego układu ABS i DSC łącznie ze sterownikami , tak na wszelki wypadek, no chyba że do oryginalnego serwisu i gruboą kabone wyłożyć...

 

Dzięki jeszcze raz idę walczyć z tym...

Pozdrawiam Michał

Opublikowano
Wystarczy wjechac na kanal ,albo na podnosnik i w srodkowej czesci pod spodem auta bedziesz mial reduktor kolo skrzynu biegow .bez sciagania plastikow jest dobry dostep zeby odkrecic ten jakby silnik przy reduktorze wraz z elementem przy tym silniczku ( 4 sruby z boku),Jesli masz juz caly element w rece odkrecasz silnik od korpusu i obracasz o 180 stopni zebatke plastikową ktorą obraca silnik.skladasz calosc do kupy i jest ok.mozesz jeszcze skasowac bledy choc u mnie sie nie wyswietlaly po robocie.
Opublikowano

Kurcze, musze samemu chyba pogrzebać, bo połowe mechaników to 100 pomysłów na minute ma, elektronicy to samo, jeśli niezadziała, to wtedy po kablach i sterownikach patrzyć, bo zmienić olej nie specjalnie coś da , chyba że go brak, coś koleś w serwisie mówił, że dobrze by było zmienić, po prostu , tyle że też 1,5 l wchodzi ponad i kosztuje 100 zł zmiana 50 zł i oczywiście tylko BMW aso to może zrobić,, no bo oni Da best są :) W każdym razie dzięki z góry za zainteresowanie, bo jakoą mi raźniej teraz, aha a tak naprawde pojechałem do nich bo mi coś stuka z przodu, zdiagnozowali całą tylną zawieche( 4 wachacze itp.)

4x4 zaczęło wariować jak od nich wyjechałem, może zbieg okoliczności. Albo jakieś zwarcie???? Najpierw dostane się do reduktora i pokombinuje,,,

 

Dzięki z góry

Pozdrawiam Michał

Opublikowano

A orientujesz się jak to wygląda w wersjach po lifcie???? bo w poliftingowych są dwa tryby , które się palą jak któś z różnymi oponami miesza podobno, tak mi typ w serwisie powiedział, aha cały reduktor nowy 7 klocków u nich :)

 

POZDR

Opublikowano (edytowane)
Nie kombinuj kolego tylko zrob tak jak ci opisalem.kanal ,pare kluczy i po robocie.jak bedziesz jezdzil po mechanikach to kazdy bedzie inne pierdoly opowiadal ,a w serwisie najchetniej by reduktor na nowy wymienili. Edytowane przez kubabrzesko
Opublikowano

Kubabrzesko widze, ze chyba moje rady okazaly sie

pomocne... To jest tak banalnie proste, ze az smiech.

A z tych rad specjalistow u ktorych bylem mozna by ksiazki

pisac.

Do bledow to min. tez komputer pokazywal

ze winny jest zuzyty olej...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Po złożeniu wielu rzeczy zuzamen do kupy:) pojechałem do maniaka diagnosty i tak ,,, skrzynia ma dwa błędy i reduktor (pokazuje zjechany olej i inne) ale nie pokaże błędów-numerów (robi brak dostępu) itp. ,,,,,,,,,,, dopóki nie zrobie błędów szkrzyni , to dalej nie ma co gmerać, a numery błędów mam , skrzynia wymieniona na nową po 80 000 km także, po nitce do kłębka, P.S. bo to inteli-giętna :( także przy okazji reseta zrobił i uczy się na nowo, zajebiście płynnie chodzi, ale mam X-sa Z TYŁ NAPĘDEM, BOKI MOŻNA ROBIĆ:):):):) pozdr. dzIĘKI ZA WZYSTKO pozdr.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. A jaki olej do reduktora i ile, a może ktoś wie jak go wymienić? To jest ta skrzynka za skrzynią biegów umiejscowiona wzdłużnie, mówią potocznie reduktor ale on chyba nic nie redukuje!
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Olej oryginalny 164 zł litr wchodzi około 0,75 litra. Ale można wlać Mobil Mobilube SHC 75W/90 , praktycznie te same parametry. Poza tym sprawdz czy w silniczku odreduktora zębatka nie ma zębów wyrobionych.
Opublikowano

Witam kubabrzesko miał racje, zębatka plastikowa ząbki wyjechane miała, ale nie było co obkręcać, dorobiłem z równie twardego materiału identyczną--koszt 150 złotych, bo nowy silniczek 2,300 zł....

 

Dzięki za rade .

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witaj kubabrzesko. Od paru miesięcy miałem problem z brakiem 4X4- świecące kontrolki: inactiv4X4, ABS i na czerwono wykrzyknik. Diagnostyka nie pokazywała błędów, a sugestie mechaników- uszkodzona skrzynia redukcyjna. Twoją uwagę na forum potraktowałem jak światło w tunelu. U znajomego mechanika, który tak w ogóle nie za często naprawia BMW, odkręciliśmy najpierw od skrzyni redukcyjnej: silniczek- 4 śruby, i przystawkę, w której jest opisana plastikowa zębatka- też 4 śruby. Zębatka to maleństwo- wielkości 5-cio złotówki. Zniszczony jest tylko fragment ślimaka- ok 1/3 lub 1/4 obwodu- ten, który ma kontakt z osią silniczka, a reszta nie pracuje! Obrót zębatki wydaje się rozwiązaniem na kolejne 200 tys. km!

Montaż i demontaż idą łatwo- olej nie wycieka, elementy odchodzą od siebie z łatwością ( położenie N w skrzyni automatycznej). I co ważne- komunikaty 4X4, ABS, wykrzyknik- znikają samoczynnie po przekręceniu stacyjki. I wróciła wiara w to auto! Wielkie dzięki.

Kalinka. BMW X5 3.0d 2005

Opublikowano
Zniszczeniu ulega ta część zębatki, którą widzisz (po odkręceniu silniczka) przez otwór o śr. ok 5mm- tu właśnie wchodzi oś silniczka i ją napędza- czyli przesuwa kolejną zębatkę o ok 1 cm na metalowe koło zębate. Koło metalowe ma zęby zewnętrzne, plastikowe zęby wewnętrzne- i kręcąc tym plastikowym kołem (obrót o ok 180st. ) samoczynnie obraca się plastikowy ślimak, który zużył się w twojej przekładni i odsłania się twoim oczom ten fragment, który do tej pory czekał na bezrobociu. W moim przypadku pomógł mi młody mechanik, do tej pory bez doświadczeń z X5, ale po odkręceniu silniczka i "przystawki", w której jest mocowany, wiedział, co zrobić (wcześniej oczywiście opisałem sprawę tak, jak to napisał nasz kolega Kubabrzesko).Pozdrawiam
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jeszcze odnosnie zuzytego oleju w skrzynce 4x4, czujnik nie jest bystry i nie sprawdza jakosci oleju. Samo kasowanie bledow sterownika 4x4 VSG nie wystarczy.

Blad oleju wroci, nie znaczy ze go nie ma czy jest zly, minal limit kilometrow.

DIS ma np. procedure serwisowa, po wymianie oleju w reduktorze robisz w DIS klik i znow zaczyna odliczac kilometry a blad daje sie wykasowac na stale...

 

M.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

mialem identyczny problem: przy przebiegu ok 140.000 km zapalila sie "fatalna triada": 4x4, ABS i hamulec reczny. Po doglebnym przeszukaniu Internetu natknalem sie rowniez na ten post - moge potwierdzic, przekrecenie zebatki dziala i jest stosunkowo proste (czas 30-45min, w zaleznosci od zdolnosci mechanika ;)).

 

Chcialbym podzielic sie z Wami bardziej dokladnymi instrukcjami, ktore byc moze komus posluza. Przede wszystkim proponuje zapoznanie sie z postem na bimmerfest (http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=566880) - duzo zdjec, ktore pomoga mechanikowi nie znajacemu BMW badz ukladow 4x4.

 

Co nalezy zrobic, aby problem zniknal (nie jestem specjalista, wiec uzywam ponizej terminologii nie fachowej - mam nadzieje, ze bedzie pomocna)?

 

1. Podniesc samochodw (dosyc banalne...), tak aby moc pod niego wejsc.

2. Odkrecic reduktow (silniczek + "dostawka", w ktorej jest zebatka; wczesniej nalezy odkrecic (jedna srubka) i odlaczyc zasilanie (wtyk) - czarna czesc po srodku reduktowa)); odkrecamy 4 sruby usytuowane z boku (od strony kierowcy). Stosunkowo latwy dostep, nie trzeba zdejmowac oslon. Gdyby ktos mial problem ze zlokalizowaniem skrzyni redukcyjnej, a zatem i reduktora przymocowanego do nie, polecam ten link: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PD11&mospid=49504&btnr=27_0027&hg=27&fg=15&lang=pl

3. Gdy juz mamy reduktor w reku, odkrecamy silniczek (ta czesc z bolcem).

4. Nastepnie podwazamy metalowa nakladke na "dostawce" - mechanik mial z tym troche klopotu i ostatecznie poradzil sobie podwazajac uszczelke od sruby usytuowanej srodku "dostawki".

5. Nastepnie musimy obrocic czarna zebatke (tak, gdzie stykala z bolcem silniczka, bedzie zniszczona - jezeli nie, to problem niestety lezy po stronie skrzyni redukcyjnej) - o tyle, by uszkodzona czesc nie dotykala bolca.

6. Zamykamy "dostawke" metalowa nakladka.

7. Dokrecamy silniczek (czesc z bolcem).

8. Przykrecamy reduktor do skrzyni i gotowe.

 

Mam nadzieje, ze opis oraz linki jeszcze komus sie przydadza.

 

Pozdrawiam,

Lukasz

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie, gdy zapaliła się kontrolka 4x4 w żółtym trójkącie, czytając wcześniej Wasz sposób naprawy, wszedłem dziś pod samochód. Wykręciłem siłownik i zębatka cała! Myślę, pewnie reduktor. Ale, że napadało trochę śniegu(szkoda,że wcześniej nie pomyślałem o tym) postawiłem żonę przy zaspie i ostro ruszam a przednie i tylne buksują. Z jednej strony hura!!! Bo reduktor sprawny! A z drugiej co może być????? Czyżby jakiś czujnik?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
znaczy rozebrales silniczek i zebatka cala tak?
Opublikowano
Tak, zębatka cała i przód kręci. Czy ta skrzynka ma czujnik poziomu oleju?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.