Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 182
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dorzuciłbym jeszcze jedną kwestie.

Termostat otwiera się przy 105 C, to dlaczego wentylator juz pracuje przy ponad 90 czy około 100 (patrząc na temperaturę z czujnika w głowicy) bo jeśli wentylator chodzi to otwarty jest duży obieg a jak jest otwarty duzy to temp powinna wynosic 105 jak nie wiecej chyba że coś pokręciłem.

 

Bo termostat otwiera sie przy 105 C, jak śłusznie zauważyłeś... ale to nie znaczy, że się zamknie jak będzie poniżej 105 C, ta temperatura to granica otwarcia, a nie zamkięcia... po otwarciu duzy układ moze pracowac nawet w 70 C, z tego co pamietam to 60 zamyka z powortem układ... lub przy wyższej wyłaczenie silnika... ale głowy nie dam... a niechce mi sie szukać... w TIS'ie było to dokłądnie opisane...

Opublikowano
To pogrzebcie troche po necie i po schematach , a nastepnie wyciagnijcie swoje termostaty i podłączcie pod 12 Volt.

Nie zgodzę sie sie do konca z opisanym przez Was działaniem czujników

Czujnik na dolnym wężu jest odpowiedzialny za zał. wentylatora (stąd po rozłączeniu system chodzi w recovery i załącza wiatrak na stałe).

ten w głowicy daje wskazania na zegar.

Tak jest w przypadku normalnego funkcjonowania (oczywiscie wszystkie sygnały przetwarza ECU )

:cool2:

 

No przecież ja o tym samym pisałem, więc nie wiem czemu sie nie zgadzasz jeśli mówimy o tym samym :D

 

 

W termostacie nie ma czujnika temperatury.

To grzałka.

 

A odłączenie czujnika w głowicy nie powoduje załączenia wentylatora.

Opublikowano
Kolega jr3wp napisał,że czujnik "odcina zapłon", możliwe, ale raczej nie po pojawieniu się wskazówki na czerwonym i zapalonym polu. Może tak jest w teorii. Choć to by było dość niebezpieczne. Z trzy krotnej praktyki wiem, że nic takiego nie miało miejsca, a nawet po zgaszeniu silnika bez problemu odpalał.
Opublikowano
Kolega jr3wp napisał,że czujnik "odcina zapłon", możliwe, ale raczej nie po pojawieniu się wskazówki na czerwonym i zapalonym polu. Może tak jest w teorii. Choć to by było dość niebezpieczne. Z trzy krotnej praktyki wiem, że nic takiego nie miało miejsca, a nawet po zgaszeniu silnika bez problemu odpalał.

 

Trochę źle sprecyzowałem, nie czujnik odcina zapłon tylko wartość zmierzona z czujnika przez ECU odciana zapłon... i odcina na 100%, to nie tylko teoria ale i praktyka... Po zapaleniu czerwonego pola silnik gaśnie... oczywiście, że można samochód odpalić a nawet trzeba, ale po chwili znowu zgaśnie sam... co prawda moje doświadczenie w tym temacie opieram na e46 318i, ale siniki w 316i i 318i silnik niczym się nie różni nawet maja te same pojemności i ten i ten 1,9l... w niektórych 316i montowano również 1,6l, ale on również niczym w budowie i osprzęcie się nie różni... poza skokiem tłoków i grubszymi ściankami cylnindów... więc nie sądze, żeby w waszych autach było coś inczej... bez względu na to kto ma auto z jąką pojemnością silnika...

 

W termostacie nie ma czujnika temperatury.

To grzałka.

 

Nie będe się dalej sprzeczal z kolegą... wierzę, że masz rację... montaż grzałki również byłby uzasadniony... tylko pod wątpliwość... podpada mi kilka spraw... pierwsze... to skąd w wartościach live podpinając pod auto tester diagnostyczny BOSCH KTS 550, podaje on 3 temeperatury silnika, w czym jedną oznacza jako temperatura oleju... druga sprawa można by założyć, że rzecziwiście jest tam grzałka i czujnik temperatury... ale potrzebne były by tam wtedy conajmniej 3 przewody... a jak mnie pamięć nie myli to są dwa... tzecia sprawa to zakładam, że BOSCH się pomylił coś namieszali i stąd te trzy wyniki wartości, a tam rzeczywiście jest tylko grzałka... która ma na celu szybkie doprowadzenie silnika do optymalnej pracy... to raczej winno być to urządzenie o znacznym poborze mocy... zakładając, że jest przepływowe, to już w ogóle bardzo zancznym... więc zastosowanie tak małych przekrojów przewodów, było by nieuzasadnione, inżynierowie BMW na pewno nie popełnili by takiego prostego błedu... praktycznie do żarówki postojowej idzie grubszy przewód... wiec zakładając odwrotnie, że ta grzałka jednak nie jest wysoko wydajna... to jaki jest cel jej zastosowania przez producenta? ale być może jakiś jest... jeśli mógłbyś kolego, to bardzo bym Cię prosił o wklejenie tutaj tego schematu, albo podania źródła, gdzie można by sie znim zapoznać... jeśli schemat pochodzi, z Modic'a to na 100% jest wiarygodny... jak z literatury w stylu "Sam naprawiam BMW E46" to dla mnie budzi wiele wątpliwości... taką literature, uważam bardziej jako "pamiętnik głównego mechanika" i owszem nie które porady bardzo sobie cenię, ale zdażają się tam "ostre" pomyłki...

Opublikowano

lieratury nie mam pod reką , sprawdzałem to na autodacie 2007.(autodata padła w tej chwili, ale bedzie za parę dni to cos zamieszczę)

grzałka nie grzeje wody tylko wymusza otwarcie termostatu (podobno w odp warunkach - w czasie jazdy obniża temp płynu w obiegu), sprawdzałem w paru autach na postoju nigdy nie pojawiło sie tam napiecie. natomiast podłanczając zasilanie do (wymontowanego ) termostatu on nagrzewa sie i otwierara!

jeżęli masz 3 temp na kts (live ) proponuje odłączyć termostat i sprawdzic .

takie termostaty tez sa stosowane w audi , ztym ze tam po odłączeniu wywala błąd.

pozdrawiam

Opublikowano
A skąd pobiera odczyt wskaźnik temp wychyłkowy bo w tescie 7.0 z głowicy, podobno...

z głowicy czujnik na wys 3-4 cyl pod kolektorem ssącym

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dorzuciłbym jeszcze jedną kwestie.

Termostat otwiera się przy 105 C, to dlaczego wentylator juz pracuje przy ponad 90 czy około 100 (patrząc na temperaturę z czujnika w głowicy) bo jeśli wentylator chodzi to otwarty jest duży obieg a jak jest otwarty duzy to temp powinna wynosic 105 jak nie wiecej chyba że coś pokręciłem.

 

Bo termostat otwiera sie przy 105 C, jak śłusznie zauważyłeś... ale to nie znaczy, że się zamknie jak będzie poniżej 105 C, ta temperatura to granica otwarcia, a nie zamkięcia... po otwarciu duzy układ moze pracowac nawet w 70 C, z tego co pamietam to 60 zamyka z powortem układ... lub przy wyższej wyłaczenie silnika... ale głowy nie dam... a niechce mi sie szukać... w TIS'ie było to dokłądnie opisane...

 

 

Jeszcze bym cos dodał do tego, termostat otwiera sie przy 105 C i jeśli nawet temp spada do 80 on jest otwarty raz mniej raz wiecej OK ale mój silnik po tych awariach (z czytywanie wartości z testu 7.0 czyli czujnika z głowicy) nigdy już nie osiągnął 105 C... w czasie jazdy cały czas obserwuje temp i np po jezdzie a na wł silniku temp jest w granicach 92 do prawie 100 wąz górny nagrzany chłodnica ciepła w 80 % dół jest zimny nie wiem czy tak ma byc czy nie, wąż dolny ciepły, więc czemu sie otwiera jesli tak jak mówie 105 stopni dawno juz nie było.

Opublikowano
Jeszcze bym cos dodał do tego, termostat otwiera sie przy 105 C i jeśli nawet temp spada do 80 on jest otwarty raz mniej raz wiecej OK ale mój silnik po tych awariach (z czytywanie wartości z testu 7.0 czyli czujnika z głowicy) nigdy już nie osiągnął 105 C... w czasie jazdy cały czas obserwuje temp i np po jezdzie a na wł silniku temp jest w granicach 92 do prawie 100 wąz górny nagrzany chłodnica ciepła w 80 % dół jest zimny nie wiem czy tak ma byc czy nie, wąż dolny ciepły, więc czemu sie otwiera jesli tak jak mówie 105 stopni dawno juz nie było.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zna ktoś może objawy zawieszającego sie termostatu bo dzisiaj jechałem i temp utrzymywała mi sie w okolicach 100 miejscami 105/107 wczesniej jechałem w podobnych warunkach czyli relatywnie ciepło i temp trzymała się 92-96 przy końcu trasy 100.

A tutaj momentalnie bił do setki później wł ogrzewanie i zbiłem celowo do 89 urosło do 92 i taka temp już sie dłuzej trzymała.

Co wiecej gdy pierwszy raz osiagnał 100 to wł ogrzewanie i nic... i nic... i nic.... dopiero za chwile patrze i trochę zbił za chwile zaś jak wł ogrz to zbijał bardzo szybko nie rozumiem na jakiej zasadzie to wszystko działa, raz ładnie trzymie temp a później zas bije do góry a specyfika jazdy taka sama jakby sie termostat czy cos blokowało. O co chciałem jeszcze zapytać to wcześniejsza kwestia ale nikt mi nie odpowiedział, mój termostat z opisu wł sie przy 105 C wtedy daje duzy obieg wentylator itd, no ale poprzednim razem moje auto nie osiągnęło takiej temp a duzy obieg był wł wentylator co jakis czas sie wł itd a nie powinno tak przeciez byc..

Opublikowano
A jesteś pewien czy masz odpowiedni termostat? bo w zależności od silnika, roku i cholera wie czego jeszcze termostaty są na 95 lub 105 stopni. nie pozostaje Ci nic innego jak tylko sprawdzić wg nr. VIN lub np. w sklepie http://www.iparts.pl
Opublikowano

Teraz nie wiem jaki jest założony czy na 95 czy może 105 C, ja poszukałem według nr z realoem i znalazłem taki http://www.autoczesci.autosowa.pl/czesc,cz-1388,termostat-bmw-kompletny-11531437085.html (ogólnie tanszy niż na allegro a w intercarsie życzą sobie 400 zł ! ) i w jego opisie pisze temp otwarcia 105 C

 

Chciałem jeszcze zapytać jedną sprawe czy jak silnik jest nagrzany (a pewnie nie jeden odkrecał korek jak był) też macie taki syk? Jakby zaciągal powietrze, tak ma być?

Opublikowano
A mam prośbę do właścicieli 316i i 318i z silnikiem M43 żeby podczas jazdy wł 7.0 i wpisali tutaj wartości jakie mają i w jakich warunkach będę mógł sobie porównać
Opublikowano

Jak pisałem już wcześniej ja również mam problemy z układem chłodzenia(kontrolka poziomu płynu zapala mi się na rozgrzanym silniku w średnich obrotach silnika, a gaśnie po kilkunastu sekundach jazdy "na luzie" lub na postoju, nigdy nie pali sie gdy silnik jest zimny). Dzisiaj sprawdziłem stan płynu na zimnym silniku i bylo max, po czym wyjechałem z garazu(silnik pracowal moze 10 sek a moze i mniej), sprawdzam płyn ponownie: pływak praktycznie osiadł na samym dnie(sporo mniej niz minimum). Czy to jest normalne? Czy przyczyną może byc zapowietrzony układ?

 

Pozdro

 

PS: Postaram sie sprawdzic i wpisac tutaj temperatury pracy w najbliższym czasie z mojego N42, to moze nieco inny silnik ale chyba warto porównać...

Opublikowano

Twój problem może faktycznie powodować zapowietrzony układ jesli zapala sie na chwile kontrolka. Dolej płynu na zimnym żeby było pomiędzy min a max odkrec korek odpal auto i niech sobie chodzi i co jakiś czas popuszczaj odpowietrznik pościskaj węże przegazuj wł ogrzewanie u mnie to tak wyglądało no i jeszcze jak zagrzał sie przejechałem sie jakiś kilometr z butem wróciłem odkręciłem odpowietrznik i korek (z tym korkiem to na własną odpowiedzialność u mnie woda nie prysnęła u ciebie może więc ostrożnie)

Wczoraj zamówiłem termostat i profilaktycznie pompę wodną wypłukam układ jakims preparatem i zaleje nowym płynem, tylko teraz brakuje mi ino żebym znal ile wam pokazuje test nr 7.0 bo może nie potrzebnie sie przejmuje. A z wentylatorem zobaczę co będzie bo inpą jak go uruchomię to chce z ramy wyskoczyć a tak to kręci sie na 30% mocy (na oko :) ) jeśli skalą 100 % jest właśnie test wentylatora w inpie.

Opublikowano

Kolego u mnie padła uszczelka pod głowicą, dzisiaj byłem na teście CO2 :duh: . Układ zapowietrza się praktycznie cały czas wiec temperaturą mojego silnika lepiej sie nie sugerować póki co. W przyszłym tygodniu oddaje samochod do naprawy i zobaczymy jak to dalej będzie... Sprawdze wtedy temperatury i wypisze tutaj. Nie życze nikomu tego samego problemu :| .

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Dzisiaj wymieniłem pompę wody i termostat.

Co zauważyłem szybciej nabiera temp, na postoju rośnie do 105C (temp otwarcia termostatu 105C) dodałem lekko gazu zaczęła lekko spadać jak gasiłem było 103 C. Dziwne tylko było to że jak za drugim razem robiłem rundę po wymianie term pompy i płynu temp spadła do 87C, wróciłem zgasiłem później znów jechałem i trzymała się 102-108. Więc wydaje mi się że wszystko gra wąż od chłodnicy lekko ciepławy drugi gorący lekko napięty. Taka ciekawostka stara pompa jest w dobrym stanie a data produkcji 98 więc wychodzi że oryginalna, ja wymieniłem ją bardziej zapobiegawczo bo nie jest to duży koszt a z reguły nikt jej nie wymienia bo nie jest tak jak w innych autach na rozrządzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.