Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam chciałem dodać coś na temat temperatury

Moj motorek to 2,8 test nr7 standardowo włączonyi ogień....teraz ważna sprawa panie i panowie...ten test pokazuje nam temperature w małym obiegu,czujnik jest w bloku.....a temperatura i czujnik wlaczenia wiatraka przy/czy tez w chlodnicy...czujecie roznice...?

Dlatego na 7 pokazuje mi nawet 107 stopni....ale jak jade to trzyma rowniotko 93 stopnia..teraz 2 sprawa moj termostat otwiera sie przy 97 stopniach....wszystkie silnika spalinowe maja najweiksza sprawnosc w przedziale 90-100 stopni, tak wiec temperatury sa ok.

Wskazowka ma bardzo duza tolerancje zanim zacznie sie wyhylac w prawo...a to ze w malym obiegu jest 100 kilka stopni w korku luz...jesli przekroczy np. 120 a wskazowka sie nie ruzy mozna sie zaczac bac ale sadze ze wtedy ona juz ruszy...

Ja podczas trasy obserwuje ze temperatura nie ma prawa wejsc powyzej 93-94 stopni zreszta nie mialem ani razu na trasie wiecej niz 94 stopnie(predkosc 60 i w gore) wynika to z wydajnosci układu w bmw, podczas jazy nawet po miescie 50 tem. stoi mi w pionie na 93 stopnie z OBC...

To tyle na razie bo trzeba isc spac...POzdrawiam.

  • Odpowiedzi 182
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja ostatnio jechałem po awarii (już był zbiornik wymieniony) i w trasie ale bez szaleństw temp spokojnie biła się do 97 C wtedy wł ogrzewanie żeby zbić temp bo bałem się że nie dojadę do domu.
Opublikowano

Jeśli temperatura w trasie skacze do prawie 100 stopni...po pierwsze termostat, jeśli jest w 100% sprawny sprawdz testerem obecność spalin w płynie,moze Ci grzac z powodu przedmuchu ale to raczej malo prawdopodobne stawiam na termostat ktory sie przycina/zacina.

Dodam jeszcze ze mimo iz rozerwanie zbiorniczka traktuje sie jako wade fabryczna nalezy uwazac bo latwo usmazyc glowice z powodu przegrzania.

Z doswiadczenia wiem jak szybko temperatura leci w gore jak cos walnie:)

Ale do rzeczy 4 garki nie grzeja tak jak 6(moje w 3-4km nagrzewaja silnik i plyny do tem. roboczej;kumpla 318ti...około 8-10km ;oba to e46)Sprawa druga mniejszy silnik jak podejrzwam mniejsza ilosc plynu szybszy obieg płynu w układzie-ogolnie wyzsza temperatura całości na przelocie.

POdczas trasy nawiew z pędu powietrza wpadającego przez nerki jest wystarczajacy (a nawet nadto) do optymalnego chłodzenia silnika(pod warunkiem ze nei piluje sie go na 6-6,5k obrotow na biegach...przez wiele kilometrow) bmw ma bardzo wydajny system chłodzenia...ale niestety tylko w ruchu podczas wolnej ulicznej jazdy i korkow niedomagania ukladu skutkuja rozszczelnieniami w najslabszych punktach ukladu...z tad tez zbiorniczek jako jedno z najbardziej dostepnych miejsc jest tym ktore pierwsze powinno sie poddac...

Jak wlaczasz ogzrewanie tem. szybko spada prawda?do kolo 90-92 stopni? Mam racje?

duzo piszemy na teat problemow..dosc wazne jest tez przebieg auta i ogolna specyfika jazdy...100k w miescie to nie to co 100k w trasie...zgodzicie sie chyba z ta opinia..dla znajomej pasek,koło pasowe i cos tam jeszcze w vectrze C padlo przy 35k km autko kupila w salonie...a my tu piszemy o autach ktore jak ma mniej niz 150k to jest dosc młode...(świeże)

Chyba się rozpisałem przepraszam bo już nie na temat piszę...

Miłego poranka ^^

 

p.s byłbym zapomniał, coś mi się wydaje że też masz 97 stopni termostat i dlatego Ci sie pnie do 97-99 an awet czasem 100 paru stopni w trasie...zanim sie całkowicie termostat nie otworzy..inaczej grzałbyś wodę/płyn całą trasę....zagrzać grzałką 10-12 litrów płynu odpornego nieco na nagrzewanie 4-6 grzałkami nie jest wcale proste tymbardziej że to co ogrzewasz odadtkowo się specjalnie wychładza...

Pozdrawiam.

Opublikowano

Tak jak włączę ogrzewanie to temperatura momentalnie spada do + - 92 C.

No i tak samo jak się rozpędzam i później jadę to temp też spada ale czym jadę wolniej tym temp jest wyższa.

Opublikowano

Czyli wszystko jest w porządku!

Tem. spada gdy sie rozpedzasz-pęd powietrza schładza chłodnice dość szybko i skutecznie, zwalniasz zwieksza sioe tem. ale te 97 to masz ciagle w małym obiegu na OBC!! Czyli w bloku silnika wiec nie mozna sie tym za mocno sugerwoac bo jest margines dosc duzego bledu, jak Ci sie zacznei gotowac w bloku to wtedy na prawde zaczniesz sie martwic..Jesli nie masz kompresji w ukladzie weze sa ok nie puchna itd to wszystko jest ok.

NApisze ile przejechales od zmiany zbiorniczka?

Ja zrobilem u siebie jakies 2k po zmianie zbiorniczka ktory tez pekł....ale było podejrzenie ze uszczelka walnieta wiec odrazy sciagalem glowice i zrobilem uszczelke bo po wymianie samego zbiorniczka po 10-15 minutach wywalo plyn przez korek(zakrecony) dziwne dzwieki si ewydobywaly z EGR, wzrastalo bardzo mocno cisnienie w ukladzie nie szlo odpowietrzyc i termostat sie rozsypal..mowie Ci cuda nie widy były,jesli u Ciebie po wymianie uw zbiorniczka wszystko jest w porzadku i nie masz objawow usterki i sie sugerujesz tem. to uwazam ze wszystko jest ok.

Zbiornik mogł miec koniec swego zywota/moze korek przytrzymal cis. i wywali zbiorniczek...itd.

W wiekszych R6 taka akcja z regoly skutkuje czyms powazniejszym, a w R4 zwykle pada sam zbiornik...

Milego dnia zycze.

Opublikowano

Mi też pękł zbiornik wyrównawczy. Ale problemy zaczęły się już dawno od wylania około pół l. płynu przez zbiorniczek wyrównawczy, myślałam że jest pęknięty, ale okazało się że jest OK. Mechanik powiedział że to termostat. Wymieniłam dalej było to samo. Sprawdzono pompę ale też OK. Inny mechanik powiedział że zbyt duże ciśnienie i uszczelka pod głowicą, ale silnik mi się nie grzeje, korek i bagnet czysty. Teraz jeżdzę bez sprężyny ( sama obudowa) w termostacie i jakoś idzie, ale czasami pokazuje mi się że brak płynu w układzie, wtedy odkręcam korek od zbiorniczka wyrównawczego i faktycznie nie ma płynu,ale po odkręceniu odpowietrznika płyn wraca nie wiadomo skąd.- i to mnie najbardziej niepokoi.

I dopiero wczoraj pękł mi ten zbiornik, założyłam nowy i teraz mam problem z zimnym wężem wody wychodzącym z chłodnicy do termostatu.

Ogrzewanie mam, ale gdy je wyłączam pokazuje mi się kontrolka "brak płynu" raz znika po chwili raz pali się cały czas. Nie wiem o co chodzi, czy to faktycznie uszczelka? Cały czas walczę z ciśnieniem w górnym wężu. Jeszcze muszę dodać że zbiornik pękł po wymianie korka od zbiornika wyrównawczego- wymieniłam bo myślałam że może to jest przyczyna zbyt wysokiego ciśnienia w górnym wężu. Czy ktoś coś doradzi?

Opublikowano

No ja przy odpowietrzaniu też miałem taki przypadek że odkręciliśmy korek odpowietrzający i poziom płynu podskoczył,ale... na drugi dzien jak silnik ostygł odkręcam korek a tam spławik jak w pustym wiadrze i dolałem litr czyli gdzieś te powietrze jeszcze było chodź odpowietrzanie według mnie przeprowadziliśmy książkowo..... A jesli masz ciśnienie w górnym wężu to może faktycznie być uszczelka bo skąś to ciśnienie tam się bierze... ale to nigdy nie wiadomo trzeba posprawdzać.

 

Spróbuj odpowietrzyć jeszcze raz według instrukcji na forum, może cos jeszcze jest zapowietrzone , jeśli wąż jest zimny od chłodnicy to tak jakbyś miała "mały" obieg tylko ale to zas nie idzie w parze z wymienionym termostatem.. Może koledzy coś doradzą jeśli gdzieś popełniłem "błąd" to proszę mnie poprawić.

 

Ps a korek oryginalny czy zamiennik a może używka?

Opublikowano
Spytam bo nie bardzo wiem, czy samo otwarcie termostatu powoduje "wskoczenie" z "małego" obiegu na "duży"? Czy jest jakieś tam urządzenie które powoduje- włącza to "przejście"? Jakiś elektrozawór czy coś takiego? Bo to trochę dziwne że chodzi autko na małym obiegu, płyn jest w nim bardzo gorący co powoduje że czujnik temperatury umieszczony na termostacie otwiera duży obieg, ale tak bez pomocy to chyba zimna woda się nie wkręci w obieg już gorącej wody. Wiem, że zadaje śmieszne pytania ale może jest tam coś takiego, co u mnie jest zepsute.
Opublikowano

A więc tak- sprawdziłem inpą wentylator za każdym razem się włączał i to na takie obroty że głowa boli jeszcze nie widziałem żeby tak pracował.. po jeździe słyszałem jeszcze syk z korka auto zgaszone temp cieczy z 7.0 około 100 (silnik pracował jeszcze 5 minut na wolnych) okazało się że mam za słabo dokręcony korek i trochę płynu ciekło dokręciłem mocniej ale dalej było słychać jakby takie ciche "piszczenie" dwa razy popuściłem odpowietrznik trochę powietrza poszło syk zniknął za drugim razem poszło trochę bąbli i później już tylko płyn..

 

Jazda - długo utrzymująca się temp 89-92 ( tylko teraz jest już rano zimno, jestem ciekaw jak by było podczas upałów..) następnie wjazd na dwupasmówkę jazda 120-170 gdzieś 10-15 min temp podczas prędkości 94, później jak wjechałem do miasta ale bez korków trochę świateł generalnie ruchu nie było temp cały czas utrzymywała się na 96, tylko jak gasiłem auto i chodził na wolnych minute dwie podskoczyło do prawie setki i myślę że jak by dłużej pochodził to było by ponad 100. Węże po nagrzaniu miękkie. Ciekawi mnie tylko to kiedy wł się ten bieg że chłodnica zapierdziela jak szalona, bo u mnie nawet jak temp były po 116 to ona tak nie chodziła, i to mnie tylko nurtuje w tym wszystkim i czemu na wolnych obrotach tak szybko się grzeje myślę o wymianie jeszcze pompy wodnej bo na mój rozum może ona ma słabą wydajność na niskich obrotach bo jak na luzie przegazowałem to temp spadła o 2 C. Także generalnie już jest dobrze. Teraz trzeba koleżance pomóc.

Opublikowano

Chciałabym jeszcze wyjaśnić taki problem: w układzie chłodzenia(przynajmniej w 316i) są trzy czujniki temperatury, jeden jest umieszczony w silniku i najprawdopodobniej z niego mam odczyt na zegarze, drugi jest na termostacie (po co?) nie wiem, bo termostat to urządzenie samo sterujące, po to ma w sobie czujnik który go otwiera , no i ten trzeci na przewodzie wody wychodzącym z chłodnicy (po co?), ( do czego on służy?), ja mam właśnie ten przewód cały czas zimny-zresztą opisałam to w innym poscie.

Wiem że jak jest problem z wentylatorem to warto wymienić czujnik w silniku bo on steruje jego pracą, chyba że moduł na wentylatorze padł.

Więc jeden czujnik w silniku ma parę zadań a te dwa pozostałe? Dla ozdoby to ich chyba nikt tam nie dał. Czym one sterują?

Jutro daję samochód do mechanika który podobno wie jak odpowietrzyć BMW, zobaczymy. Proszę o jeszcze jakieś rady.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Czujnik na dolnym wężu odpowiada za włączenie się wentylatora jest to wyłącznik termiczny.

Czujnik na termostacie odpowiada za jego otwieranie.

Czujnik w głowicy pokazuje temperaturę w teście nr 7.0 czy odpowiada za coś jeszcze tego nie wiem. A wskaźnik temperatury na desce ten "wychyłkowy" bierze temperaturę z czujnika z dolnego węża albo z termostatu.

 

Książka sam naprawiam mówi że można sprawdzić czujnik który wł wentylator czyli na dolnym wężu odpinając wtyczke i połączenie styków przewodem pomocniczym. Jeśli sie załączy jest uszkodzony, jeśli się nie załączy sprawdzić złącze przy silniku wentylatora i inne okablowanie.

 

Jeśli termostat jest zepsuty wyłącznik termiczny nie może załączyć wentylatora bo nie jest ogrzewany przez ciecz chłodzącą.

Zimny wąż chłodnicy może być powodem zapchania chłodnicy np kamieniem, w awaryjnych sytuacjach można można zmostkować czujnik wł wentylatora będzie sie on kręcił cały czas po przekręceniu zapłonu.

Opublikowano
Chciałabym jeszcze wyjaśnić taki problem: w układzie chłodzenia(przynajmniej w 316i) są trzy czujniki temperatury, jeden jest umieszczony w silniku i najprawdopodobniej z niego mam odczyt na zegarze, drugi jest na termostacie (po co?) nie wiem, bo termostat to urządzenie samo sterujące, po to ma w sobie czujnik który go otwiera , no i ten trzeci na przewodzie wody wychodzącym z chłodnicy (po co?), ( do czego on służy?), ja mam właśnie ten przewód cały czas zimny-zresztą opisałam to w innym poscie.

Wiem że jak jest problem z wentylatorem to warto wymienić czujnik w silniku bo on steruje jego pracą, chyba że moduł na wentylatorze padł.

Więc jeden czujnik w silniku ma parę zadań a te dwa pozostałe? Dla ozdoby to ich chyba nikt tam nie dał. Czym one sterują?

Jutro daję samochód do mechanika który podobno wie jak odpowietrzyć BMW, zobaczymy. Proszę o jeszcze jakieś rady.

Pozdrawiam.

 

Koleżanko, poproś tego mechanika, lub jeśli ten nie potrafi to podjedz do warsztatu, gdzie potrafią zmierzyć ciśnienie sprężania na tłokach, wraz z próbą olejową... jest duże prawdopodobieństwo, z resztą w tym modelu silnikowym to częsty gęsty przypadek, że masz wlaniętą uszczelkę pod głowicą... zimny dolny przewód jest wtedy kiedy pracuje tylko jeden obieg... przy pracujacym dużym obiegu ten przewód powininien być chłodniejszy jak pozostałe, ale nie zimny... jeśli jest zimny cały czas to albo termostat nie otwiera dużego obiegu, albo chłodnica jest zasyfiona (w środku)... generalnie propuje przpełukać i odkamineić cały ukaład, bo kto wie co za "świnia"(mówie o poprzednim właścielu) użytkowała ten samochód... BMW odpowietrza się bardzio szybko bez jakiś specjalnych ceregieli... trzy czujniki są umieszczone ze względu na funkcje serwisowe jakie mają spełniać, oraz na barsziej precyzyjne sterowanie ukladem chłodzenia w tym wentylatorem elektrycznym... to nie prawda ze jeden czujnik steruje wentylatorem, wentylatorem nie steruje czujnik tylko ECU, na postawie odczytu z czujników (wszystkich)...

Opublikowano

Mam podobny problem(tzn. zbiorniczek jeszcze nie pękł, ale mam problem z kontrolką płynu chłodniczego). Szczególy w tym viewtopic.php?f=69&t=134475 wątku. Myślę, że możemy mieć wspólny problem... Od okolo miesiąca samochod stoi w garażu i nie mam sie czasu tym zająć ale coraz bardziej niepokoi mnie co sie dzieje z układem chlodzenia w e46 :roll: .

 

@tama: czy wymieniłaś korek od chlodnicy tak jak sama mi radziłaś w przypadku mojego problemu? tak czy tak miejmy nadzieje, że to nie uszczelka jest u nas źródłem problemu :cry:

Opublikowano

Jeżdżę samochodem cały czas i pewno znowu coś zepsułam, otóż brak odpowiedzi przez cały dzień a jestem niecierpliwa, popchnął mnie do rozłączenia czujnika na dolnym wężu od chłodnicy w celu ustalenie co nie będzie działało.Okazało się że działa wentylator, tylko że chodził cały czas, bez przerwy, ale po wpięciu tej wtyczki na swoje miejsce wentylator również działa cały czas. Coś zepsułam, ale tym niech się martwi mechanik. Zaletą jest jednak fakt, że autko dostało malutki wycisk, a tu niespodzianka bo węże mięciutkie, ogrzewanie jest, już mi się podoba.

Dolny wąż strasznie leniwy ale w końcu i on leciutko się rozgrzał.

W odpowiedzi kolegi seamus-a to na moim termostacie tzn. na jego obudowie ( kolanku) jest czujnik z identyczną wtyką jak ten przy dolnym wężu.

Opublikowano
z tym że w termostacie nie ma żadnego czujnika :mad2:

 

A ja jestem przekonany że jest czujnik

 

Oczywiście, że jest czujnik temperatury w obudowie termostatu! Można by sie uprzeć jedynie, co do tego w głowicy, bo to właściwie czujnik temperatury oleju...

Opublikowano

To pogrzebcie troche po necie i po schematach , a nastepnie wyciagnijcie swoje termostaty i podłączcie pod 12 Volt.

Nie zgodzę sie sie do konca z opisanym przez Was działaniem czujników

Czujnik na dolnym wężu jest odpowiedzialny za zał. wentylatora (stąd po rozłączeniu system chodzi w recovery i załącza wiatrak na stałe).

ten w głowicy daje wskazania na zegar.

Tak jest w przypadku normalnego funkcjonowania (oczywiscie wszystkie sygnały przetwarza ECU )

:cool2:

Opublikowano
Panowie Victoria. Mechanik spisał się, choć podchodzę do tego( po 4 miesiącach dochodzeń ) z lekkim niedowierzaniem i dystansem. Zobaczymy co będzie się działo w dalszej eksploatacji. Termostat założony, płyn zalany i miękkie przewody. Pan powiedział że odpowietrzał ją 1,5 godziny, nie wiem czy to dużo czy mało. Od razu pojeździłam sobie po mieście postałam w korkach i jest super. Jutro w trasę - zobaczymy. Dam znać jak coś znowu zepsuje.
Opublikowano
To pogrzebcie troche po necie i po schematach , a nastepnie wyciagnijcie swoje termostaty i podłączcie pod 12 Volt.

Nie zgodzę sie sie do konca z opisanym przez Was działaniem czujników

Czujnik na dolnym wężu jest odpowiedzialny za zał. wentylatora (stąd po rozłączeniu system chodzi w recovery i załącza wiatrak na stałe).

ten w głowicy daje wskazania na zegar.

Tak jest w przypadku normalnego funkcjonowania (oczywiscie wszystkie sygnały przetwarza ECU )

:cool2:

 

No przecież ja o tym samym pisałem, więc nie wiem czemu sie nie zgadzasz jeśli mówimy o tym samym :D

Opublikowano

Małe sprostowanie, kolega Grzechusk napisał:

 

Czujnik w głowicy pokazuje temperaturę w teście nr 7.0 czy odpowiada za coś jeszcze tego nie wiem. A wskaźnik temperatury na desce ten "wychyłkowy" bierze temperaturę z czujnika z dolnego węża albo z termostatu.

 

I przypuszczam, że kolega Seamus słusznie się nie zgodził z tym stwierdzeniem, bo odczyt na zegarze mamy z czujnika w silniku ( bez względu na to czy mierzy on temperaturę cieczy chłodzącej czy oleju ).

Pozdrawiam.

Opublikowano
Z tego co ja pamiętam... odłączenie któregokolwiek powoduje uruchomienie wiatraka... ten w głowicy odpowiada na pewno również za to żeby odłączyć zapłon w razie przekroczenia temeparatury krtycznej, czyli pojawienia się czerwonej kontrolki temperatury...
Opublikowano

Dorzuciłbym jeszcze jedną kwestie.

Termostat otwiera się przy 105 C, to dlaczego wentylator juz pracuje przy ponad 90 czy około 100 (patrząc na temperaturę z czujnika w głowicy) bo jeśli wentylator chodzi to otwarty jest duży obieg a jak jest otwarty duzy to temp powinna wynosic 105 jak nie wiecej chyba że coś pokręciłem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.