Skocz do zawartości

zerwany gwint w bloku e39 528i


kristofff16

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Forumowicze kupiłem uszkodzona e39 (uszczelka pod głowicą)podczas montażu zregenerowanej głowicy

przekreciłem gwint w bloku. wszystko robiłem (dokrecałem śruby kluczem dynamometrycznym)tak jak to pisało na instrukcji uszczelki

z tym ze uszczelka była do silnika 2.5 który podobno jest żeliwny (i mocniejszy zarazem) sprzedawca powiedział ze to bez znaczenia. i takim oto sposobem gwint nie wytrzymał w bloku- sie zerwał

 

Moje pytanie co z tym teraz zrobić? Gwintować i wstawić wieksza śrube (12tke) czy może wprasować jakąś tulejke?

Czy znacie jakiegos majstra który by to zrobił?

oraz jak ktoś ma to prosze o dane z jaką siłą dokrecać głowice w 2.8l (blok aluminiowy)

 

Z góry dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem w stanie się założyć że po przegwintowaniu tej śruby i tak nie uda się poskładać silnika bo pozrywasz następne gwinty

tak przynajmniej było w moim silniku --> a przegwintowaliśmy od razu wszystkie śruby głowicy na śruby z TDSa

przyczyną zerwania gwintu nie jest Twój błąd a po prostu ktoś już silnik wcześniej naprawiał i gwint poprzeciągał

mechanicy zawsze twierdzą że po wymianie uszczelki w BMW należy od razu auto sprzedać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem w stanie się założyć że po przegwintowaniu tej śruby i tak nie uda się poskładać silnika bo pozrywasz następne gwinty

tak przynajmniej było w moim silniku --> a przegwintowaliśmy od razu wszystkie śruby głowicy na śruby z TDSa

przyczyną zerwania gwintu nie jest Twój błąd a po prostu ktoś już silnik wcześniej naprawiał i gwint poprzeciągał

mechanicy zawsze twierdzą że po wymianie uszczelki w BMW należy od razu auto sprzedać

 

 

Wiec co robic w takiej sytuacji?

bo przecież nie bede zmieniał całego bloku silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zmieniałem i to dwa razy

jeden gwint warto przegwintować na większy

ale każda próba to koszta bo uszczelka ma tylko jedną próbe montażu - po odklejeniu foli masz 15 minut na poskładanie jak nie uda się to musisz kupić nową uszczelkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przegwintuj na nieco większy.Sciągnij sobie serwisówke i zobacz z jakim momentem trzeba dokręcać śruby.

I mam nadzieje że dajesz oczywiście nowe śruby a nie z "odzysku"??

 

Tak tak śróby mają przyjsc jutro. dzis przegwintowałem dwunastką a jutro to bede skrecał.

czy naprawde musze kupić kolejną uszczelke(nową)? bo kolega wyzej napisał ze uszczelka ma byc zamontowana do 15 minut po otwarciu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Głowicę dokręca sie na trzy razy. Każdą kolejno.

Pierwszy to momentem 40 N/m

Następnie dalej o 90st.

I znowu dalej o 90 st.

Kolejnośc chyba znasz? < od środka na zewnątrz >

I to nie daje gwarancji nieuszkodzenia gwintów.

Sruby wcześniej trzeba zamoczyc w oleju i dać im chwilę.

Sruby i uszczelka nowe.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowicę dokręca sie na trzy razy. Każdą kolejno.

Pierwszy to momentem 40 N/m

Następnie dalej o 90st.

I znowu dalej o 90 st.

Kolejnośc chyba znasz? < od środka na zewnątrz >

I to nie daje gwarancji nieuszkodzenia gwintów.

Sruby wcześniej trzeba zamoczyc w oleju i dać im chwilę.

Sruby i uszczelka nowe.

 

 

dzieki wielkie;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.