Skocz do zawartości

320d 136KM co zamiast pierwszego katalizatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A czy w benzyniaku też można wyciąc kat?Da to coś?nie bedzie za głośno warczał?

 

W benzyniaku nie polecam, chyba, że jest przytkany, pęknięty, nadpalony itp... ogólnie do wymiany. W benzyniaku wolnossącym musi być zachowane odpowiednie ciśnienie w układzie wydechowym, za mocne odprężenie spalin da efekt odwrotny do zamierzonego. Auto w dolnych zakresach obrotów będzie się "dusiło". Przy wyższych obrotach z kolei może być ciut lepiej. Coś za coś, chyba, że ktoś jeździ cały czas powyżej 4 tys. obr. Chociaż samo wycięcie katalizatora jeszcze o niczym nie przesądza, najgorsze objawy są w połączeniu z końcowym tłumikiem przelotowym, auto prawie w ogóle nie ma dołu. Nie mówię o dużych pojemnościach bo silnik powyżej 2 litrów słabiej to odczuje ale w 1,6 czy 1,8 będzie tragedia.

Opublikowano
A czy w benzyniaku też można wyciąc kat?Da to coś?nie bedzie za głośno warczał?

 

W benzyniaku nie polecam, chyba, że jest przytkany, pęknięty, nadpalony itp... ogólnie do wymiany. W benzyniaku wolnossącym musi być zachowane odpowiednie ciśnienie w układzie wydechowym, za mocne odprężenie spalin da efekt odwrotny do zamierzonego. Auto w dolnych zakresach obrotów będzie się "dusiło". Przy wyższych obrotach z kolei może być ciut lepiej. Coś za coś, chyba, że ktoś jeździ cały czas powyżej 4 tys. obr. Chociaż samo wycięcie katalizatora jeszcze o niczym nie przesądza, najgorsze objawy są w połączeniu z końcowym tłumikiem przelotowym, auto prawie w ogóle nie ma dołu. Nie mówię o dużych pojemnościach bo silnik powyżej 2 litrów słabiej to odczuje ale w 1,6 czy 1,8 będzie tragedia.

 

 

Aha dzieki kolega,a czy polecasz wymiane tłumika na troche głośniejszy basowy ale taki lekki bas czy lepiej zostac przy orginale?

Opublikowano
Osobiście nie lubię przesadzać, żeby nie narobić wiejskiego tuningu ale dobrym rozwiązaniem jest założenie oryginalnego wydechu od mocniejszego modelu lub większej pojemności. Dźwięk powinien się lekko podkreślić i lepiej pociągnie przy wyższych obrotach nie tracąc przy tym za bardzo mocy w dolnym zakresie obrotów.
Opublikowano
Osobiście nie lubię przesadzać, żeby nie narobić wiejskiego tuningu ale dobrym rozwiązaniem jest założenie oryginalnego wydechu od mocniejszego modelu lub większej pojemności. Dźwięk powinien się lekko podkreślić i lepiej pociągnie przy wyższych obrotach nie tracąc przy tym za bardzo mocy w dolnym zakresie obrotów.

 

O widzisz kolego ja mam m43 118km to co bys proponował założyc taki od 1.9 co ma 140km czy od takiego 2.5l motoru??Bo ja słyszałem kiedys że koles wymienił tłumik to mu duzo więcej palil samochód.

Opublikowano
W sumie mi tylko chodziło o lekki basik,delikatny.Ok założe od 2.0.A co do spalania to ten koleszka mówil ze z 11 do 18l mu wzrosło jak założył jakis basowy tłumik w e36.
Opublikowano
Jeżeli założył jakiś za 150zł typu wm lub jucky, który z tłumikiem ma nie wiele wspólnego to nic dziwnego. Auto dużo pali, nie jedzie i hałasuje. Dlatego polecam oryginał od mocniejszego modelu, 316 1,6 i 316 1,9 mają takie same układy wydechowe mimo różnicy mocy więc rozsądne jest założyć od 2 litrów m52.
Opublikowano
A czy w benzyniaku też można wyciąc kat?Da to coś?nie bedzie za głośno warczał?

 

W benzyniaku nie polecam, chyba, że jest przytkany, pęknięty, nadpalony itp... ogólnie do wymiany. W benzyniaku wolnossącym musi być zachowane odpowiednie ciśnienie w układzie wydechowym, za mocne odprężenie spalin da efekt odwrotny do zamierzonego. Auto w dolnych zakresach obrotów będzie się "dusiło". Przy wyższych obrotach z kolei może być ciut lepiej. Coś za coś, chyba, że ktoś jeździ cały czas powyżej 4 tys. obr. Chociaż samo wycięcie katalizatora jeszcze o niczym nie przesądza, najgorsze objawy są w połączeniu z końcowym tłumikiem przelotowym, auto prawie w ogóle nie ma dołu. Nie mówię o dużych pojemnościach bo silnik powyżej 2 litrów słabiej to odczuje ale w 1,6 czy 1,8 będzie tragedia.

dzieje się tak dlatego że w kolektorze wydechowym zachodzą zjawiska falowe .... a zresztą sam poczytaj...

http://www.lakiernic.republika.pl/2/wydech.htm

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Mogę załatwić gotową rurę od turbiny do łączenia przy środkowym katalizatorze. Mam zrobione tak u siebie. Mam założoną nową turbinę i rurę zamiast kata, słychać turbinę mimo, iż jest nowa. Na oryginalnym katalizatorze turbo było nie słyszalne. Zamiast środkowego kata można wstawić sprytny tłumiczek lub strumienicę z wejściem pod kątem, są na allegro po 120zł

http://allegro.pl/listing.php/search?string=nierdzewki+AWG+Audi+BMW+Merc&category=0&us_id=10192356.

http://img593.imageshack.us/img593/7598/bmwdr.jpg

 

kurde gdybym wiedział wczesniej to bym cos takiego se kupił :cool2:

 

jest już nowa wersja tej rury

 

http://img641.imageshack.us/img641/298/rurabmw2.jpg

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Mogę załatwić gotową rurę od turbiny do łączenia przy środkowym katalizatorze. Mam zrobione tak u siebie. Mam założoną nową turbinę i rurę zamiast kata, słychać turbinę mimo, iż jest nowa. Na oryginalnym katalizatorze turbo było nie słyszalne. Zamiast środkowego kata można wstawić sprytny tłumiczek lub strumienicę z wejściem pod kątem, są na allegro po 120zł

http://allegro.pl/listing.php/search?string=nierdzewki+AWG+Audi+BMW+Merc&category=0&us_id=10192356.

http://img593.imageshack.us/img593/7598/bmwdr.jpg

 

kurde gdybym wiedział wczesniej to bym cos takiego se kupił :cool2:

 

jest już nowa wersja tej rury

 

http://img641.imageshack.us/img641/298/rurabmw2.jpg

 

Kolego, a jaka jest cena tej rury na zdjęciu??

Opublikowano
no dobra, a jak nie chce miec pustej puchy tylko przelot to robicie dluższa bez flanszy ? i jaka kasa za to co na fot
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
kupie pusta puszke drugiego katalizatora od 320d, w rozsadnych pieniadzach

a musi być koniecznie od 320d?? skoro pusta to możesz wstawić z czegokolwiek, tylko żeby średnice wlotu i wylotu były takie same jak seria.

Opublikowano

Obydwa katalizatory mam wycięte. Pierwszy, puszka po katalizatorze i rura na przelot, drugi atrapa tłumika, z prawie pełnym przelotem.

 

Wrażenia:

1. Delikatnie głośnej słychać świst turbo

2. autko żwawsze od dołu

3. Co do spalania to brak zmian ( katalizatory nie były zapchane)

4. Głośność wydechu bez zmian

.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
SIema powiedzcie mi w ktorym miejscu sa te katy ? bylem przed chwila u goscia co mial mi wyciąć i mowił ze jest tylko jeden.. wiem ze jeden jest mniej wiecej pod zwignia zmiany biegów a drugi ? silnik 2.0 d m 47

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.