Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Spotkałem się z tematem mokrej podłogi w e90. W moim przypadku była odklejona mata wygłuszająca. Znalazłem dobry filmik jak to naprawić może komuś się przyda. Link:

Także link do taśmy która jest niezbędna do naprawy(trzeba wybrać odpowiedni wymiar):

http://allegro.pl/uszczelniajaca-tasma-dwustronna-butylowa-15mm-25mb-i7131954660.html?fromVariant=7131954706

Powodzenia..........

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Taśmę wystarczy stara podgrzac nawet suszarka do wlosow. Jak tylko sie odkleilo i nie bylo grzebane to nie ma sensu zmieniac taśmy. W e90 robilem ten myk z 4 lata temu i juz sie pozniej nie odkleilo ani raz.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie myk z podgrzaniem nie działał. Byłem pierwszy który odkleił matę w aucie. Wymieniałem ślizg od szyby, także obchodziłem sie z matą bardzo delikatnie, bo wiedziałem, że będzie problem. Na koniec ogrzałem blachę opalarką, jak i samą masę, docisnąłem pięknie. Wytrzymało jeden deszcz. Pòźniej woda na podłodze. Kupiłem sznur butylowy za 20 zł całe 6m i wymieniłem cały na nowy. Zostało jeszcze na drugie drzwi. Od tej pory sucho. W drugim aucie wymieniłem matę wygłuszająca na maty wygłuszające i to jest lepszy pomysł. Dzwięk zamykania drzwi jest już inny, gdyż BMW skąpi na matach bardzo.

Sznur używałem grubości 8mm i wygląda jak oryginał

http://allegro.pl/butyl-sznur-butylowy-czarny-8mm-6m-uszczelniacz-i7138924450.html

A matę firmy CTK, lekka, fajna i łatwo się nakleja

http://allegro.pl/lekka-mata-wygluszajaca-tlumiaca-ctk-premium-3m2-i6732669331.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może dlatego ze sam odklejales. U mnie odkleilo sie samo. Podgrzalem suszarka do wlosow, docisnalem dobrze i już więcej nie cieklo. Ten sam problem mialem w f10 tyze ze w f10 odklejaja sie maty z tylu. Podgrzalem suszarka docisnalem i od grudnia trzyma i nie cieknie. 3 bmw i w kazdym ten sam problem. E90 nagminnie przod f10 nagminnie tyl. :duh:

🙃🙃

Opublikowano
Mam identyczny przeciek na łączeniu tapicerki i plastikowego progu co TEDI89. Wyjaśnijcie, jak to możliwe, że pianka która jest w środku drzwi zasłonięta ma wpływ na przeciek bo nie bardzo rozumiem ? przykleić i problem zniknie ? Przeciez ta pianka jest w środku tapicerki a tam chyba woda nie wpływa ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wpływa normalnie do drzwi chociażby poprzez szczelinę szyba drzwi. Splywa na dol i odplywami wylatuje. Jak pianka jest odklejona to przelewa sie przez nia i wplywa do srodka auta zamiast na zewnątrz. Potrafi takze cieknac przez kołki co trzymaja tapicerkę drzwi. Kazdy kolek ma uszczelkę piankowa.

🙃🙃

Opublikowano

aaaa ok, czyli sprawdze też odpływy w blasze czy są drożne. Drzwi kiedyś były robione tak podejrzewam że pianka jak mówicie, dziś to otworze i zobaczymy :) dzięki za odpowiedź.

Pozdro

  • 1 rok później...
Opublikowano
Czy w tylnych drzwiach jest to samo rozwiązanie odpływu wody? Problemem może być ta mata? zacieka po progu na wykładzinie. Rozszerzyłem uszczelkę bo myślałem,że już tak dobrze nie przylega do drzwi ale się pomyliłem.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Sam musiałem się przekonać i faktycznie rozgrzewanie kleju jest tylko doraźne, znowu mam wodę na progach i pod dywanikiem, czy klej polimerowy będzie dobry żeby skleić to wygłuszenie? Bo mam pod ręką i chętnie bym go wykorzystał
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja kolejny raz napiszę, że jeżeli chcesz to jeszcze kiedyś demontować np. w celu naprawy czegoś, to użyj sznura butylowego jak jest w oryginale. Każdy klej przy próbie zerwania zniszczy matę i zostanie na drzwiach. Klej z lakieru będzie potem ciężki do zerwania. Kupujesz nowy sznur, oczyszczasz matę ze starego, to samo robisz z drzwiami. Wyklejasz wszystko nowym sznurem i po problemie. NIE UŻYWAJ NICZEGO INNEGO.
Opublikowano
Ja kolejny raz napiszę, że jeżeli chcesz to jeszcze kiedyś demontować np. w celu naprawy czegoś, to użyj sznura butylowego jak jest w oryginale. Każdy klej przy próbie zerwania zniszczy matę i zostanie na drzwiach. Klej z lakieru będzie potem ciężki do zerwania. Kupujesz nowy sznur, oczyszczasz matę ze starego, to samo robisz z drzwiami. Wyklejasz wszystko nowym sznurem i po problemie. NIE UŻYWAJ NICZEGO INNEGO.

 

Lepiej użyć tej cienkiej szerokiej na 15mm, czy użyć jakiejś grubszej? Ale np. 5 x 6 mm?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja użyłem grubości 8mm i wygląda jak oryginał.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Trochę się dziś wkurzyłem bo wymieniłem cały klej kilka miesięcy temu, a teraz po umyciu auta, kałuża na dywaniku pociekło dość konkretnie, kołki wtedy też wymieniałem, był spokój do dzisiaj, to jest jakiś dramat.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cos spitoliłeś. Ja ze 3 lata temu wymienialem i nadal sucho. A po wymianie jeszcze raz odklejalem.
Opublikowano
Jak można coś zepsuć przy takiej robocie, stary butyl ściągnięty do zera, przed nałożeniem nowego, wszystko pięknie wyczyszczone i odtłuszczone, nie powiem, nowy butyl się kleił tak jakby nie chciał ale po dociśnięciu maty, trzymał tak jak powinien, a przynajmniej tak mi się wydaje, butyl kleiłem ten jeden z węższych ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie w ogóle.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
są przypadki, że dopiero nowa mata z nowym butylem zrobi robotę.. ja podgrzalem stary i dodatkowo zostało trochę taśmy izolacyjnej dane pomiędzy to połączenie, nie wiem czy dobrze zrobiłem.. generalnie jaki jest mechanizm że odklejenie maty powoduje przeciekanie? przecież to rozwiązanie, które zrobiło BMW jest chore.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Nie będę się już bawił z tym butylem, przykleję na kleju do szyb i niech się dzieje co chce, jak będzie trzeba kiedyś coś robić to się wymieni drzwi najwyżej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja żałowałem że przykleiłem masą klejaco-uszczelniajacą. skończyło się, przy próbie odklejenia, na porwaniu całej pianki. Ostatecznie kupiłem maty wygłuszajace i wygłuszyłem całe drzwi. Z lakieru na drzwiach nie udało mi sie tego zedrzeć do końca.

Ostatecznie wyszło na plus, bo drzwi wygłuszone, ale roboty na 3 dni miałem, żeby odkleić ten klej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.