Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podczas ostatniego wypadu na mazury miałem okazje porownac swoje e85 z e89 kolegi.

1. Silnik - czuc w dolnym zakresie obrotow, ze 23i ma tylko 2.5 a moje 3litry. E89 wkrece sie zdecydowanie plynnej, brzmi bardziej delikatnie, choc nie brakuje basowego pomruku. Ogolnie mowiac nie ma biedy z tym 23i. Tylko podczas dynamicznego startu i jazdy z predkosciami powyzej 150km/h widac roznice (raptem 0,8 sekundy 0-100km/h gorzej). Elastycznosc, latwosc wkrecania sie na obroty ocenilbym na 4+, jezeli swojemu przyznalbym 5. Przesiadka "w dol" na ten silnik nie bylaby dla mnie problemem. Spalanie jest bardzo podobne - dynamiczna jazda w trasie to zawsze 10 lub nawet 11 "przed kropka"

2. Prowadzenie - tu widac ogromny postep w motoryzacji, mimo identycznych kol 18", nowa Zetka prowadzi sie super. Jest duzo bardziej komfortowa. Mimo runflatow (u mnie bez ROF) nie czuc tak bardzo kolein, poprzeczne nierownosci wybiera jak komfortowa limuzyna. Testowane 23i mialo regulacje zawieszenia Normal, Sport, Sport+ - komus ktos jezdzi szybko i chce weekendowo polatac po torze zdecydowanie polecam ta opcje. Jest to drugie BMW po F10, w ktorym moglbym jezdzic na runflatach.

3. Cisza - dwie inne bajki, metalowy dach, kilka uszczelek, w ogole nie ma wrazenia, ze jedzie sie kabrioletem. Oczywiscie nie jest to F10 :roll: , ale nic nie skrzypi, nie puka (moje auto ma 55 tysiecy, e89 mialo 11kkm)

4. Wielkosc - srodek jest prawie identycznych rozmiarow, postawilismy oba auta obok siebie i najwiecej roznicy w wymiarach "poszlo" na komore silnika, odleglosc miedzy przednimi drzwiami a wneka kola zwiekszyla sie na oko o prawie 10cm

http://lh6.ggpht.com/_4WdMYRe-BNM/TJZP_XhivAI/AAAAAAAAOow/6dHYPO3T86w/s640/20100919134.jpg

Patrzac na oba auta z przodu i z tylu e85 wyglada jak mlodszy brat, nie jest tak napompowany, jest wezszy, wszystkie linie sa proste, maska jednolita plansza blachy, a e 89 wszystko fajnie pofaldowane. Fajny widok z wnetrza.

http://lh5.ggpht.com/_4WdMYRe-BNM/TJZP4TgtFyI/AAAAAAAAOok/QJ5Xj1SRcF0/s640/20100919131.jpg

http://lh5.ggpht.com/_4WdMYRe-BNM/TJZP64pzdQI/AAAAAAAAOoo/ApGvZGyXTMM/s640/20100919132.jpg

5. Bagaznik - stara zetka ma bardzo regularny ksztalt i bagaznik jest wiekszy przy otwartym dachu, - w nowej zdecydowanie na plus - "rekaw na narty" - jest to konieczna opcja jezeli chcemy przewiezc cos dluzszego. Nawet metrowy element w nowej zetce nie wejdzie na szerokosc, bo przeszkadza ograniczajacy box do ktorego wkladamy bagaz przy otwartym dachu.

6. Inne

- smiesznie cienka jest kierownica e89. Grubosc taka jak w standardowej e90.

http://lh3.ggpht.com/_4WdMYRe-BNM/TJZP2lOmcUI/AAAAAAAAOog/gE91hDHtMrM/s640/20100918130.jpg

- wygodne rozkladane kieszenie w drzwiach (jak w E92)

- fotele - e89 mialo sportowe - goraco polecam, doskonale trzymanie. Jak wsiadlem na standardowe do e85 czulem sie jak na stolku w kuchni :( Zdecydowanie zamienilbym elektryczna regulacje i pamiec u siebie na manualny fotel sportowy.

- cena - za testowany nowy e89 moglbym kupic dwie i pol czteroletnie e85 :mad2:

Beste Maschine der Welt
Opublikowano
No nie wiem, nie neguję uroku E89 ale wciąż będę się upierał że roadster to tylko miękki dach, jak dla mnie to teraz zrobi rewelacyjne coupe :twisted:

 

+ 1

Kupię BMW Z4 3.0 lub Z3M
Opublikowano

Jakoś mi się nie podoba to e89... Tył w tym e85 jest genialny. Szkoda, że nie zachowali tego kształtu.

Mogli by połączyć przód z3 z tyłem e85. O wnętrzu się nie wypowiadam bo w tych samochodach siedziałem jako pasażer, ale mi się podobało.

Nawet sobie myślałem czy czasem do Z3 nie przeszczepić komputera z Z4. Teoretycznie miejsce jest. A jak nie komputer, to mechanizm i wsadzić tam GPS,

albo jakieś ustrojstwo z armem.

  • 12 lat później...
Opublikowano

odkopuję stary temat,

chyba ze względu na wiek -swój nie samochodu, rozważam ostatnio przesiadkę z e86 na e89, nowsza zetka jest chyba bardziej komfortowa, a ja używam jej tylko dość długich trasach 800-1300 km w jedną stronę.

czy ktoś ma jakieś doświadczenia po takiej przesiadce ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.