Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Ostanio na znanym serwisie aukcyjnym zauważyłem, że pewien gość sprzedaje nowe alarmy (jako doposażenie) do BMW. Ponoć są to oryginalne zestawy. Moje pytanie jest nastepujące: czy jak się wszytko podłączy mechanicznie to będzie działać czy trzeba jeszcze coś zaprogramować?

Opublikowano

Cze.

Nie wiadomo jak jest z centralką czy jest już zakodowana , czasmi jest tak że centralka jest w stanie "uśpienia" i należy ją odpowiednim urządzeniem dopisać do wyposażenia samochodu .

Najlepiej zapytaj sprzedającego jak sprawa wygląda z montażem

Sam oglądałem taką aukcje i zastanawiałem się , ale według mnie nie ma sensu w to inwestować .

Opublikowano

oprocz zestawu potrzebujesz jeszcze

- podsufitke + plastiki do oswietlenia

- lusterko z dioda

- zamki w drzwiach przystosowane do pracy z alarmem

- kodowanie oczywiscie

 

Chyba,ze masz auto przygotowane do montazu alarmu (jak 1er w wersji dla USA)

 

vazq~

~ The Gator Nation ~
Opublikowano
Uważaj z tym alarmem moje auto nie mialo na wyposażeniu podstawowym i trzeba było dołożyć żeby ubezpieczyć .Trochę się naszukałem bo owszem wszyscy montują ale do uzbrojenia alarmu jest ten okropny breloczek ,wreszcie znalazłem w Sosnowcu sensownego gościa który dołożył alarm i zgrał to wszystko z kluczykiem tak że nie wisi obok to badziewie. Dzisiaj zrobiłbym to lepiej bo dokupiłbym lusterko wsteczne z diodą i byłoby super a tak mam migającą diodkę z boku deski no ale cóż jak mi coś odwali to dokupię lusterko i przełożę . Alarm montowali 1/2 roku temu i auto jeszcze jest co zapewniam Cię nie jest bez znaczenia. W ASO za dołożenie alarmu zawołali 4-5 tyś gościu zrobił to za 5 stów uzbroił immbolilajzer którego okazało sie też nie było dał certyfikat jakości na to, gwarancję chyba nawet na 5 lat i w żadnej firmie w której chciałem ubezpieczyć auto nie było problemu a w kazdej oglądali. Ukradli mi już dwa auta Passata i Audi każde z fabrycznym niby super alarmem w jednym to nawet GPS był jedno kradli 15 mni drugie to z GPS 40 bo tyle czasu byłem na zakupach nie ufam żadnemu alarmowi trzeba ubezpieczyć i wtedy ich zmartwienie.
Opublikowano

przejrzalem aukcje i rzecz jest do wykonania, wymaga jednak przeszukania innych aukcji pod katem pozostalych czesci (ktore, co ciekawe, sa :) ) Instalacja powinna zamknac sie w ok. 2,5tys + sporo pracy przy montazu.

 

powodzenia

 

vazq~

~ The Gator Nation ~
Opublikowano

Witam

 

Podłączam się pod dyskusję i chciałbym się zapytać o wasze opinie dotyczące skuteczności alarmu fabrycznego.

Czy warto go montować pod tym względem? Nie chodzi mi o kwestię związane z ubezpieczeniem samochodu AC.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam

 

Podłączam się pod dyskusję i chciałbym się zapytać o wasze opinie dotyczące skuteczności alarmu fabrycznego.

Czy warto go montować pod tym względem? Nie chodzi mi o kwestię związane z ubezpieczeniem samochodu AC.

 

Pozdrawiam

 

Nie miałem do czynienia z alarmami w BMW , ale jeżeli jest na takiej samej zasadzie jak u innych czyli wypinasz jedną wtyczkę z centralki i nie masz alarmu a odcięcie robisz podobie tylko że łączysz ze sobą dwa przewody to według mnie nie ma sensu .

100% lepsze jest rozwiązanie "własnego" patentu np. odcięcie .

Nie oszukujmy się czy ktoś ci w dzisiejszych czasach wyjdzie gdy wyje ci alarm w aucie , już nie wspomne że do okna ciężko podejść . Nawet pod hipermarketem ochroniarze odwracają głowę w przeciwnym kirunku wyjącego alarmu .

Opublikowano
Ja też nie miałem alarmu, założyłem Tytan DS400 can , dedykowany do bmw. Koszt z programowaniem i założeniem wszystkiego 1500, półtora roku temu.
Opublikowano

Zakładałem alarm do mojej jedynki 2 tyg temu w Warszawie.

Pan podjechał do mnie do garażu, 2h i po robocie, bardzo fachowa robota, robi głównie BMW.

800pln

Dostałem gwarancję i fakturę.

http://images.spritmonitor.de/773563.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko alarmy CAN zapewniają możliwość użycia oryginalnego pilota do włączania alarmu równocześnie z zamknięciem drzwi. Jeśli auto jest na gwarancji to dołożenie alarmu poza ASO może skutkować kłopotami jak ulegnie uszkodzeniu coś co jest związane z magistrala CAN, czyli cała elektryka. Niektóre ASO instalują alarmy alternatywne i w związku z tym nie ma problemu z gwarancja na auto, ale tylko u nich. Ja miałem taka ofertę za ok 1500 zł - proponuje zapytać o takie rozwiązanie w ASO. Najlepiej zainstalować "system alarmowy" którego nie da się wykryć złączem diagnostycznym, czyli urządzenie które będzie samodzielne, a podłączone będzie tylko do akumulatora samochodu. Ze względu na ubezpieczenie musi zrobić to warsztat który wystawi dokument honorowany przez ubezpieczyciela. Proszę pamiętać, że jak zginie auto, to ubezpieczyciel będzie szukał dziury w całym byle tylko nie zapłacić. Zwykle przy podpisywaniu umowy ubezpieczeniowej nikt nie pyta o takie dokumenty, a dopiero przy powstaniu szkody zaczynają się schody. Nie mam nic do firm garażowych o ile maja wymagane certyfikaty i dadzą dokument honorowany przez ubezpieczalnię.
Opublikowano
Własnie o tym pisałem niestety firmy ubezpieczeniowe już mają w umowie wymóg że alarm musi być z certyfikatem i dwa zabezpieczenia inaczej przy ubezpieczeniu BMW nawet nie chcą gadać u mnie jeszcze było mile widziane garażowanie. Pod domem stoją 3 auta a garaż jeden ale wstawia się tam zawsze to akurat ubezpieczane i jest ok - jakiś matrix. Jak ci ukradną to nie są schody tylko schodziska ukradli mi dwa i w jednym przypadkach sprawa skończyła się w sądzie w drugim wystarczyło stanowczo postraszyć ale za oba wypłacili.
Opublikowano

Dziękuję Wszystkim za dotychczasowe komentarze.

 

Czy Ktoś wie jak zachowuje się alarm przy otwieraniu samochodu z kluczyka? Rozbraja się czy nie? A może jest to ustawienie konfigurowalne? W instrukcji obsługi jest napisane: "W niektórych wersjach krajowych alarm* jest wyzwalany, kiedy drzwi są otwierane za pomocą zamka".

Opublikowano
Jak ci ukradną to nie są schody tylko schodziska ukradli mi dwa i w jednym przypadkach sprawa skończyła się w sądzie w drugim wystarczyło stanowczo postraszyć ale za oba wypłacili.

 

A jaka to firma ubezpieczeniowa?

Opublikowano

Własnie o tym pisałem niestety firmy ubezpieczeniowe już mają w umowie wymóg że alarm musi być z certyfikatem i dwa zabezpieczenia inaczej przy ubezpieczeniu BMW nawet nie chcą gadać u mnie jeszcze było mile widziane garażowanie. Pod domem stoją 3 auta a garaż jeden ale wstawia się tam zawsze to akurat ubezpieczane i jest ok - jakiś matrix. Jak ci ukradną to nie są schody tylko schodziska ukradli mi dwa i w jednym przypadkach sprawa skończyła się w sądzie w drugim wystarczyło stanowczo postraszyć ale za oba wypłacili.

 

Akurat jestem z tej branży i muszę Ci powiedzieć że BMW dawno zniknęło z czarnych list. Obecnie ilość zabezpieczeń jest regulowana wartościa pojazdu niezależnie od marki. W zależności od warunków jedno zabezpieczenie wystarcza do wartości 50k-70k zł (czyli immobilaizer), powyżej tych przedziałów sa porzebne dwa, a trzy powyżej 150k zł. Nie wiem z jakiego towarzystwa korzystałeś ale wymóg garażowania to jakiś potworek na który nigdy bym się nie zgodził. Podaję jak to jest u mnie, u innych towarzystwach zapewnie jest podobnie. Nie wiem jak dokładnie ten wymógł brzmiał, w jakich godzinach miałeś go garażować i gdzie, jak byłeś u znajomych w sobotę to co? o 22.00 miałes odwieźć auto do garażu? Chore. I pewnie sankcją była odmowa wypłaty za kradzież spoza garażu w godzinach nocnych. W śrdowisku krąży pawdziwa anegdota, gdzie jedno z towarzystw miało w warunkach 20% udziału własnego jeżeli współwłaścicielm pojazdu jest osoba poniżej 25lat (to jest akurat powszechne że dla mlodocianych są albo zwyżki składek albo wysokie udziały wlasne ze względu na większą częstość szkód przez nich powodowanych), tylko że oni te 20% potrącali nawet przy kradzieżach pojazdów a jakie to ma zanczenie ile lat ma współwłasciciel jak ci kradną auto, no chyba że każdy jest potencjalnym złodziejem.

Oczywiście każde towarzystwo ma prawo odmówić zawarcia ubezpieczenia AC i z praktyki wiem że to się zdarza ale z innych powodów, gdy klient ma nieciekawą historię szkodową, po kilka szkód rocznie lub gdy dwa "karki" przychodzą ubezpieczyć 20-letnie BMW a nigdy nie mieli polisy, wówczas włączają się czerwone lampki niezaleznie od prawdziwych intencji tych gości.

 

Co do certyfikatów na zabezpieczenia, to potwierdzam że muszą być albo oryginalne wynikajace z pakietu przy zakupie albo certyfikowane i te dokumenty w razie szkody musisz mieć jak również wszystkie piloty czy klucze do blokad.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

"Dziękuję Wszystkim za dotychczasowe komentarze.

 

Czy Ktoś wie jak zachowuje się alarm przy otwieraniu samochodu z kluczyka? Rozbraja się czy nie? A może jest to ustawienie konfigurowalne? W instrukcji obsługi jest napisane: "W niektórych wersjach krajowych alarm* jest wyzwalany, kiedy drzwi są otwierane za pomocą zamka".

 

Na logikę - otwarcie kluczem (albo substytutem klucza użytym przez złodzieja) powinno wywołać alarm, jeśli jest inaczej to wg mnie błąd w oprogramowaniu.

Opublikowano
Sprawdziłem dziś u siebie :) po otwarciu samochodu z kluczyka, a potem otworzeniu drzwi, alarm zaczyna wyć !!! :)

 

Dziękuję za sprawdzenie.

Jeszcze jedno pytanie. Czy miałeś okazję zobaczyć jak działa czujnik nachylenia? W instrukcji jest napisane (strona 23):

 

Czujnik nachylenia

Nadzoruje zmiany w nachyleniu samochodu. Autoalarm zareaguje np. podczas próby kradzieży koła lub odholowania samochodu.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

włącz alarm i spróbuj podnieść go na podnośniku po podnesieniu jednej ze stron kilka centymetrów alarm się włącza.

Gdy uzbroi się alarm to czujniki wykrywają punkt zero. nie ważne czy stoi dwoma kołami na krawężniku, czy na równej nawierzchni - w chwili uzbraiania alarm określa punkt zero i po jego zmianie nachylenia włąca sie alarm

Opublikowano

W pakiecie BMW (ktory niestety podobnie jak inne ubezpieczenia strasznie podrozal - w zeszlym roku 3.1% - 3 letnie auto, w tym 4.4% za 4 letnie) jedno zabezpieczenie do 90kpln, drugie powyzej bez gornej granicy.

Nawet przy 7ce za 400kpln wystarczy immobilizer i oryginalny alarm.

Polecam Allianz Direct - praktycznie przy tych samych warunkach co pakiet BMW (tez Allianz) mozna AC/OC/NW zrobic za niewiele ponad 3%.

Beste Maschine der Welt
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Własnie o tym pisałem niestety firmy ubezpieczeniowe już mają w umowie wymóg że alarm musi być z certyfikatem i dwa zabezpieczenia inaczej przy ubezpieczeniu BMW nawet nie chcą gadać u mnie jeszcze było mile widziane garażowanie.

 

Mnie sie udalo ubezpieczyc auto pomimo ze nie ma alarmu. Pakiet to ubezpieczenie dealerskie wykupione w salonie BMW - byla chwila konsternacji jak sie okazalo ze nie ma alarmu, natomaist skontaktowali sie z ubezpieczycielem (Allianz) i ten zgodzil sie zrobic odstepstwo od wymogu posiadania dwoch zabezpieczen.

PS. lusterko z dioda mam - czy oznacza to ze poza samym lusterkiem mam w aucie jakas instalacje / wiazke pod alarm ktora ulatwilaby montaz?

Pzdr, MtothaJ
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Zakładałem alarm do mojej jedynki 2 tyg temu w Warszawie.

Pan podjechał do mnie do garażu, 2h i po robocie, bardzo fachowa robota, robi głównie BMW.

800pln

Dostałem gwarancję i fakturę.

a gdzie?
Opublikowano
Własnie o tym pisałem niestety firmy ubezpieczeniowe już mają w umowie wymóg że alarm musi być z certyfikatem i dwa zabezpieczenia inaczej przy ubezpieczeniu BMW nawet nie chcą gadać u mnie jeszcze było mile widziane garażowanie.

 

Mnie sie udalo ubezpieczyc auto pomimo ze nie ma alarmu. Pakiet to ubezpieczenie dealerskie wykupione w salonie BMW - byla chwila konsternacji jak sie okazalo ze nie ma alarmu, natomaist skontaktowali sie z ubezpieczycielem (Allianz) i ten zgodzil sie zrobic odstepstwo od wymogu posiadania dwoch zabezpieczen.

PS. lusterko z dioda mam - czy oznacza to ze poza samym lusterkiem mam w aucie jakas instalacje / wiazke pod alarm ktora ulatwilaby montaz?

 

pewnie już wszystko wiesz bo pytałeś dawno temu, ale - dioda nie oznacza przygotowania instalacji alarmu. to sprawdzą w ASO po nr vin i podadzą cenę zalozenia alarmu. jak nie masz instalacji, to wg wytycznych BMW wymieniają nawet podsufitkę (sic!) i łączna cena to ponad 5 tys zł. Jeżeli da się uniknąć - unikać :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.