Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wstaw zaślepki, możesz wyjąć pręt lub go zostawić, przewód podciśnienia zostaw podłączony, błędu nie będzie.

 

Co do wcześniejszego postu dot. regenerowanego kolektora. Kupiłem w styczniu z allegro za 440 zł, (przejeździłem niedużo bo ok. 1000 km) jakość regeneracji ok, widać, że był piaskowany wewnątrz i na zewnątrz, czyli nagaru nie ma, klapki i ośki widać, że są nowe, pręt siedzi sztywno, membrana gruszki też ma być nowa, uszczelki nowe. Gwarancja na 3 lata, jak coś się stanie będę reklamował. Za jakiś czas zobaczę czy nie cieknie na ośkach, bo w starym miałem właśnie tam wyciek.

Opublikowano

Dziękuje kolego. Cześć ludzi wywala również gruszkę a przewód podsinienie zaślepia, dlatego pytam które rozwiązanie będzie lepsze.

Usuwając pręt razem z gruszką zawsze mogę wrócić do klap jak bym chciał. Zaślepki już mam jutro montaż:-) Wywalając sam pręt muszę go oddzielić od gruszki i może się uszkodzić połączenie. Sam nie wiem jak to zrobic aby było dobrze(sam pręt out czy pręt z gruszką)......

Opublikowano

Jestem po zabiegu: Finalnie wywaliłem pręt sterujący klapami i klapy reszta została. Przy okazji przeczyściłem egr (nie było tragedii). Klapy nie miały żadnego luzu ale z racji ze zaślepki już miałem podjąłem decyzje o ich wywaleniu. Sam zabieg jest banalnie prosty. Wiadomo najwięcej roboty jest z demontażem kolektora.

Przy okazji wymienione filtry i olej. W moim przypadku:

-gaszenie auta bez zmian (nie czuć nic przy gaszeniu),

-głośność auta wg.mnie bez zmian,

-dynamika z dołu- ciężko powiedzieć z racji tego że mam automat, a E90 w serii z automatem nie jest mistrzem dynamiki do 1,5 obrotów wiec podejrzewam ze jest tak samo

-dynamika w średnich obrotach i wysokich obrotach (2,5-4,2 tys.) wydaje mi się nieco lepsza.

 

Reasumując: wg mnie tak naprawdę niewiele lub nic się nie zmienia w odczuciach. Teraz przynajmniej mam spokojną głowę że nic nie wpadnie w cylindry.

Opublikowano
Orientujecie się może, czy poprzez rozkodowanie VINu da się sprawdzić, czy występują klapki czy też nie ? :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie przypominam sobie diesla w E90 w którym nie byłoby fabrycznie klapek.
3A0jS9b.png
  • 1 rok później...
Opublikowano
Wstaw zaślepki, możesz wyjąć pręt lub go zostawić, przewód podciśnienia zostaw podłączony, błędu nie będzie.


Co do wcześniejszego postu dot. regenerowanego kolektora. Kupiłem w styczniu z allegro za 440 zł, (przejeździłem niedużo bo ok. 1000 km) jakość regeneracji ok, widać, że był piaskowany wewnątrz i na zewnątrz, czyli nagaru nie ma, klapki i ośki widać, że są nowe, pręt siedzi sztywno, membrana gruszki też ma być nowa, uszczelki nowe. Gwarancja na 3 lata, jak coś się stanie będę reklamował. Za jakiś czas zobaczę czy nie cieknie na ośkach, bo w starym miałem właśnie tam wyciek.

 

"Pochwalę" się zakupionym regenerowanym kolektorem. Pierwszy po ok. 4 tys. km ponownie wyciek na ośkach- reklamacja i wysłany i wstawiony drugi regenerowany. W lutym, a jakże, zauważyłem, że ten też ma wyciek na ośkach, reklamacja i dostałem kolejny. Kilka dni temu zaglądam, macam, i delikatny wyciek na ośkach się pojawia. Zamontuję OCT zobaczę jak będzie.

  • 5 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jedni zastanawiają się czy usunięcie klap ma wpływ na wypalanie DPF???

Według instrukcji tak.....są potrzebne do procesu rozgrzewania a następnie wypalania...

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics/system-diesel-particulate-filter/1VnXOUt5Pc


A tutaj opisana jest praca tych klap....

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics/air-mass-system/swirl-flaps/swirl-flap-actuator/XXVRQFT



UWAGA : Klapy zawirowujące NIE są instalowane w następujących wersjach silnika:


N47 w MINI ze standardami emisji spalin wersja europejska 3, 4 lub 5.

Wszystkie N47 o niskiej klasie wydajności.

N47D20u0 i N47C


Wpływ klap wirowych

Nieprawidłowe działanie klap wirowych ma tylko niewielki wpływ na test układu masy powietrza.


Jednak nieprawidłowe działanie klap wirowych może prowadzić do błędów w odniesieniu do prawdopodobieństwa masy powietrza.


Podczas jazdy nieprawidłowe działanie klap wirowych ma następujące skutki:


- Klapy zawirowują w pozycji zamkniętej: brak mocy przy wysokich prędkościach obrotowych silnika

- Klapy zawirowują się w pozycji zamkniętej: pogorszenie emisji spalin

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano

Osobiście mam usunięte, dpf się wypala bez problemu, różnicy w osiągach nie odczułem. Musiałem je wywalić bo już był spory luz i się bałem ze wpadnie do środka.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ja do swojego silnika za zestaw uszczelek od kolektora ssącego + zaślepkę płaciłem bodajże coś ponad 100zł. Klapki były usunięte przez poprzedniego właściciela o czym nie wiedziałem więc i tak rozebrałem wszystko. Pracy specjalnie dużo przy tym nie ma więc można samemu to ogarnąć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.