Skocz do zawartości

usuwanie klapek w 320d e90


koziolekkamil

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

siema.

ja dwa dni temu przerabialem temat. mialem swiece do wymiany i po zdjeciu kolka juz dwoch klapek nie mialem,jedna z dwoch ktore pisiadalem byla luzna a jedna ok ale wywalilem je bo z ta luzna nie chcialem ryzykowac. mam 163 i 177tys przebiegu. czy dolu nie ma to nie wiem podobno nie jest to wyczowalne. ogolnie to mam automat i ona po depnieciu gazu ma takie 2sek namyslu (nic sie nie dzieje) i pozniej dopiero idzie (dzieje sie to dopiero bo daniu gazu do polowy lub do dechy,przy normalnej jezdzie jest ok) ale tak bylo jak ja kupilem i podobno ''TAK MA BYC'' - tak mowili mechanicy. i nie wiem czy objawem takiego ''namyslu'' jest brak klapek czy nie. nie znam sie na tym na tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema.

ja dwa dni temu przerabialem temat. mialem swiece do wymiany i po zdjeciu kolka juz dwoch klapek nie mialem,jedna z dwoch ktore pisiadalem byla luzna a jedna ok ale wywalilem je bo z ta luzna nie chcialem ryzykowac. mam 163 i 177tys przebiegu. czy dolu nie ma to nie wiem podobno nie jest to wyczowalne. ogolnie to mam automat i ona po depnieciu gazu ma takie 2sek namyslu (nic sie nie dzieje) i pozniej dopiero idzie (dzieje sie to dopiero bo daniu gazu do polowy lub do dechy,przy normalnej jezdzie jest ok) ale tak bylo jak ja kupilem i podobno ''TAK MA BYC'' - tak mowili mechanicy. i nie wiem czy objawem takiego ''namyslu'' jest brak klapek czy nie. nie znam sie na tym na tyle.

 

 

rozumiem że masz klapki zdemontowane i nie zaślepione ? ile osób tyle opinii na ten temat, jednym źle gasi silnik, innym nie jedzie z dołu inni nie widzą żadnych różnic a co niektórzy uważają że w fabryce wstawili je całkowicie bez sensu :) przeczytałem sporo na ten temat i opinie są skraje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarówno w M47 jak i N47 klapki przy pełnym przyśpieszeniu zostają otwarte, więc akurat w tym wypadku nie mają znaczenia. Przy mniejszych obciążeniach, kiedy suszarka wtłacza mniejsze ilości powietrza dostarczanie go tylko jednym kanałem wprawia go w ruch wirowy, co poprawia wypełnienie cylindra. Głównym celem jest poprawa jakości spalin. Tak więc jeżeli już, to można dyskutować o negatywnych konsekwencjach przy częściowym obciążeniu. Prędzej wzrośnie spalanie przy spokojnej jeździe, niż dynamika przy dynamicznym przyśpieszaniu. W to jestem skłonny uwierzyć.

 

Ciężko jest jednoznacznie opisać jak to w końcu jest. Szukałem oficjalnych dokumentów BMW i tam jest wyłącznie mowa o ekologii oraz co najwyżej parametry, przy których następuje ich pełne otwarcie. Podobnie kiedyś dyskutowano o EGR, co do którego już nie ma wątpliwości po co jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,zdemontowane i nie zaslepione. To ze auto mate 2sekundy namyslu to nie moja teoria ze to przez klapki,po prostu mowie jak jest z autem,moze po prostu TEN TYP TAK MA,niech inni sie wypowiedza na tenuemat. To ze po zdjeciu klapek auto nie ma DOLU to jest wylacznie twierdzenie mechanika z ktorym rozmawialem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 318d już z fabryki nie ma klapek, może warto się nad takim kolektorem zastanowić?

 

Jaki dokładnie masz silnik? M47D20U2 taki ?

 

 

I jeszcze jedno pytanie Panowie czy w celu sprawdzenia kontroli klapek po odkręceniu kolektora trzeba dać nowe uszczelki czy po oględzinach można skręcić na starych?

Moja trzecia wielka miłość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,zdemontowane i nie zaslepione. To ze auto mate 2sekundy namyslu to nie moja teoria ze to przez klapki,po prostu mowie jak jest z autem,moze po prostu TEN TYP TAK MA,niech inni sie wypowiedza na tenuemat. To ze po zdjeciu klapek auto nie ma DOLU to jest wylacznie twierdzenie mechanika z ktorym rozmawialem

 

Jak nie ma dołu, to jest prawdopodobnie problem z turbiną / sterownikiem. TEN TYP TAK NIE MA. M47 nie jest mistrzem elastyczności, jednak od 1700 aż do końca skali subiektywne odczucie przyśpieszenia powinno być stałe. Maksymalny moment ma wprawdzie koło 2000, jednak od 1500 samochód powinien już zacząć zauważalnie przyśpieszać.

 

Jeżeli jest inaczej, to trzeba zainteresować się tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Zamiast klapek dajesz zaślepki i po robocie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymontuj tylko klapki, resztę zostaw tak jak jest, przewód podciśnienia zaślep lub zostaw podłączony i "ciesz" się twardszą pracą silnika, trochę (ok. 0,2 l) większym spalaniem, może trochę słabszym dołem. I odkładaj na kolektor z klapkami (na allegro regenerowany ok. 440 zł, jakość wykonania b. dobra).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
I odkładaj na kolektor z klapkami (na allegro regenerowany ok. 440 zł, jakość wykonania b. dobra).

Masz taki kolektor? Ja słyszałem odmienną opinię :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pytanie finalne: usunąć sam pręt czy pręt razem z gruszka? Jesli sam pręt to wiadomo a jesli z gruszka to ten przewód podciśnienia który idzie do gruszki zaslepic tak? Jakie plusy i minusy zarówno jednego jak i 2 rozwiązania? Zależy mi aby błędu nie bylo.na dniach działam:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup zaślepki - zawsze będziesz mógł wrócić do oryginału.

 

EDIT: Doczytałem że chcesz tak zrobić.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wywaliłeś jednak gruszkę i cięgno a ten przewód podciśnienia co idzie do gruszki zaślepiłeś tak? Tak jak tutaj:

Czy to ten przewód zaznaczony na foto na czerwono zaślepiam?

 

http://ifotos.pl/zobacz/IMG5415JP_qnpxewh.jpg

 

http://ifotos.pl/zobacz/KolektorJ_qnpxewr.jpg

 

Tym sposobem nie będę miał błędu na zegarach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.