Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

siema.

ja dwa dni temu przerabialem temat. mialem swiece do wymiany i po zdjeciu kolka juz dwoch klapek nie mialem,jedna z dwoch ktore pisiadalem byla luzna a jedna ok ale wywalilem je bo z ta luzna nie chcialem ryzykowac. mam 163 i 177tys przebiegu. czy dolu nie ma to nie wiem podobno nie jest to wyczowalne. ogolnie to mam automat i ona po depnieciu gazu ma takie 2sek namyslu (nic sie nie dzieje) i pozniej dopiero idzie (dzieje sie to dopiero bo daniu gazu do polowy lub do dechy,przy normalnej jezdzie jest ok) ale tak bylo jak ja kupilem i podobno ''TAK MA BYC'' - tak mowili mechanicy. i nie wiem czy objawem takiego ''namyslu'' jest brak klapek czy nie. nie znam sie na tym na tyle.

Opublikowano
siema.

ja dwa dni temu przerabialem temat. mialem swiece do wymiany i po zdjeciu kolka juz dwoch klapek nie mialem,jedna z dwoch ktore pisiadalem byla luzna a jedna ok ale wywalilem je bo z ta luzna nie chcialem ryzykowac. mam 163 i 177tys przebiegu. czy dolu nie ma to nie wiem podobno nie jest to wyczowalne. ogolnie to mam automat i ona po depnieciu gazu ma takie 2sek namyslu (nic sie nie dzieje) i pozniej dopiero idzie (dzieje sie to dopiero bo daniu gazu do polowy lub do dechy,przy normalnej jezdzie jest ok) ale tak bylo jak ja kupilem i podobno ''TAK MA BYC'' - tak mowili mechanicy. i nie wiem czy objawem takiego ''namyslu'' jest brak klapek czy nie. nie znam sie na tym na tyle.

 

 

rozumiem że masz klapki zdemontowane i nie zaślepione ? ile osób tyle opinii na ten temat, jednym źle gasi silnik, innym nie jedzie z dołu inni nie widzą żadnych różnic a co niektórzy uważają że w fabryce wstawili je całkowicie bez sensu :) przeczytałem sporo na ten temat i opinie są skraje :)

Opublikowano

Zarówno w M47 jak i N47 klapki przy pełnym przyśpieszeniu zostają otwarte, więc akurat w tym wypadku nie mają znaczenia. Przy mniejszych obciążeniach, kiedy suszarka wtłacza mniejsze ilości powietrza dostarczanie go tylko jednym kanałem wprawia go w ruch wirowy, co poprawia wypełnienie cylindra. Głównym celem jest poprawa jakości spalin. Tak więc jeżeli już, to można dyskutować o negatywnych konsekwencjach przy częściowym obciążeniu. Prędzej wzrośnie spalanie przy spokojnej jeździe, niż dynamika przy dynamicznym przyśpieszaniu. W to jestem skłonny uwierzyć.

 

Ciężko jest jednoznacznie opisać jak to w końcu jest. Szukałem oficjalnych dokumentów BMW i tam jest wyłącznie mowa o ekologii oraz co najwyżej parametry, przy których następuje ich pełne otwarcie. Podobnie kiedyś dyskutowano o EGR, co do którego już nie ma wątpliwości po co jest.

Opublikowano
Tak,zdemontowane i nie zaslepione. To ze auto mate 2sekundy namyslu to nie moja teoria ze to przez klapki,po prostu mowie jak jest z autem,moze po prostu TEN TYP TAK MA,niech inni sie wypowiedza na tenuemat. To ze po zdjeciu klapek auto nie ma DOLU to jest wylacznie twierdzenie mechanika z ktorym rozmawialem
Opublikowano
U mnie w 318d już z fabryki nie ma klapek, może warto się nad takim kolektorem zastanowić?

 

Jaki dokładnie masz silnik? M47D20U2 taki ?

 

 

I jeszcze jedno pytanie Panowie czy w celu sprawdzenia kontroli klapek po odkręceniu kolektora trzeba dać nowe uszczelki czy po oględzinach można skręcić na starych?

Moja trzecia wielka miłość
Opublikowano
Tak,zdemontowane i nie zaslepione. To ze auto mate 2sekundy namyslu to nie moja teoria ze to przez klapki,po prostu mowie jak jest z autem,moze po prostu TEN TYP TAK MA,niech inni sie wypowiedza na tenuemat. To ze po zdjeciu klapek auto nie ma DOLU to jest wylacznie twierdzenie mechanika z ktorym rozmawialem

 

Jak nie ma dołu, to jest prawdopodobnie problem z turbiną / sterownikiem. TEN TYP TAK NIE MA. M47 nie jest mistrzem elastyczności, jednak od 1700 aż do końca skali subiektywne odczucie przyśpieszenia powinno być stałe. Maksymalny moment ma wprawdzie koło 2000, jednak od 1500 samochód powinien już zacząć zauważalnie przyśpieszać.

 

Jeżeli jest inaczej, to trzeba zainteresować się tematem.

  • 2 lata później...
Opublikowano
koledzy na daniach wywalam klapki i wkładam zaślepki. Mam pytanie ten pręt co wychodzi od gruszki i steruje klapkami muszę wywalić tak? Reszta zostaje bez zmian? Czyli cała gruszka i jej podłączenie zostaje oprócz pręta sterującego?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zamiast klapek dajesz zaślepki i po robocie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Klapki juz mam. Czytałem na forum ze pręt jak zostanie tak jak jest(podłączony do gruszki) to może szurać o kolektor

dlatego pytam:) wole przed robota dopytać niż w trakcie pracy mieć wątpliwości:)

Opublikowano
Wymontuj tylko klapki, resztę zostaw tak jak jest, przewód podciśnienia zaślep lub zostaw podłączony i "ciesz" się twardszą pracą silnika, trochę (ok. 0,2 l) większym spalaniem, może trochę słabszym dołem. I odkładaj na kolektor z klapkami (na allegro regenerowany ok. 440 zł, jakość wykonania b. dobra).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I odkładaj na kolektor z klapkami (na allegro regenerowany ok. 440 zł, jakość wykonania b. dobra).

Masz taki kolektor? Ja słyszałem odmienną opinię :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Koledzy pytanie finalne: usunąć sam pręt czy pręt razem z gruszka? Jesli sam pręt to wiadomo a jesli z gruszka to ten przewód podciśnienia który idzie do gruszki zaslepic tak? Jakie plusy i minusy zarówno jednego jak i 2 rozwiązania? Zależy mi aby błędu nie bylo.na dniach działam:)
Opublikowano
Dziękuje:-) Także już wszystko wiem:-) Wywalam pręt i klapki a cała reszta zostaje tak jak w oryginale. Dam znać po całym zabiegu jak poszło i co się zmienia:-)
Opublikowano

Kup zaślepki - zawsze będziesz mógł wrócić do oryginału.

 

EDIT: Doczytałem że chcesz tak zrobić.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Tak zaślepki mam:) tylko sa 2 szkoły jedni sam wywalają pręt inni pret z gruszka i zaślepiają przewód podciśnienia dlatego tak draże temat bo nie wiem która opcje wybrać:)
Opublikowano
Ja wywalałem wszystko i zaślepiałem po za tym wszystko leży i w razie czego mogę wrócić do tego co było, mimo tego że klapki były b,dobre i tak je usunąłem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.