Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
witam

Czy jest potrzeba usuwać klapki w kolekt. ssącym w 320d e90??

Czy wada fabryczna została usunięta w e90??

 

Z tego co wiem, w tych kolektorach awarie występują rzadko (i na pewno nie tak często jak np. 3.0d 218km) a wadę kolektorów nazwałbym raczej wadą konstrukcyjną.

Ja bym tych klapek nie wywalał (ze względu na ekologię, słabszy moment w dolnym zakresie obrotów i filtr dpf który dostanie więcej sadzy), no chyba że są już w stanie agonalnym i nie ma się w danym momencie kasy na nowy kolektor.

Proponuje ściągnąć kolektor i sprawdzić w jakim stanie są klapki. Bez ściągnięcia kolektora ocena klapek to jak wróżenie z fusów.

Jeśli motor ma przebieg zdecydowanie ponad 100 tyś km, to warto założyć nowe uszczelki (razem 8 szt. - cena ok 100zł), wyczyścić kolektor oraz przepustnicę i koniecznie AGR oraz sprawdzić odmę.

Po czyszczeniu gaszenie silnika prawdopodobnie będzie łagodniejsze i auto może nawet odzyskać kilka KM.

U mnie po tych wszystkich zabiegach gaszenie silnika jest zdecydowanie łagodniejsze.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Koledzy/koleżanki czy ktoś z Was ma usunięte klapki z kolektora w e90 320d 163KM? Zastanawia mnie to bardzo czy ktoś ma usunięte czy coś się zmieniło, czy jakieś lampki się zapalają (czek engine) czy po prostu z tego modelu nikt jeszcze nie usuwał? Jak to wygląda usunięcie klapek a filtr DPF?

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Koledzy/koleżanki czy ktoś z Was ma usunięte klapki z kolektora w e90 320d 163KM? Zastanawia mnie to bardzo czy ktoś ma usunięte czy coś się zmieniło, czy jakieś lampki się zapalają (czek engine) czy po prostu z tego modelu nikt jeszcze nie usuwał? Jak to wygląda usunięcie klapek a filtr DPF?

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam.

wielu Kolegów :cry2: , nie zapalają się "lampki", komp nie pokazuje błędów... wszystko jest tak jak napisał Ci kolega chris99:

 

jest to złe dla auta

 

klapki usuwasz jak nie masz kasy, jak nie masz stale kasy to zmień auto na takie jakie możesz właściwie eksploatować...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

...klapki to nie choinka zapachowa którą można wyrzucić !!! Szkoda że za takie przeróbki zabierają się osoby nie mające pojęcia do czego służą...Nie chcę nikogo obrażać ale Ci którzy je wyciągają i cieszą się że zrobili coś extra ponieważ nie czują różnicy w jeździe - sorry narażają się na śmieszność !!! Nic tylko prowokują jeszcze większych amatorów do podobnych zabiegów.

Koledzy, inżynierowie BMW nie biorą się z ulicy :mad2: :mad2: :mad2:

Tym co chcą zgłębić temat polecam wyszukanie "skracanie kolektora dolotowego" :-)

 

Pozdrawiam

  • 3 lata później...
Opublikowano
To ja może inaczej zapytam, bo prawdę mówiąc też zastanawiam się nad ewentualnym ryzykiem urwania się klapek. Czy jest ktoś na forum posiadaczem E90 2.0d 163 KM komu taka awaria nastąpiła?
  • 9 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie piszecie że 318d nie ma klapek a czy tak jest w każdym modelu 318d są dwa rodzaje silników 318d w obydwuch nie ma?
Moja trzecia wielka miłość
Opublikowano

W niektórych 318d są klapki trzeba to sprawdzić po vin prawdopodobnie klapki są od 2010 roku w silnikach z momentem podniesionym na 320Nm klatek nie ma też w przynajmniej niektórych 325d

Nie słyszałem by się komuś w e90 klapki urwaly i zniszczyły silnik. Ale widziałem zaniedbane i rozlatujące się.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
W niektórych 318d są klapki trzeba to sprawdzić po vin prawdopodobnie klapki są od 2010 roku w silnikach z momentem podniesionym na 320Nm klatek nie ma też w przynajmniej niektórych 325d

Nie słyszałem by się komuś w e90 klapki urwaly i zniszczyły silnik. Ale widziałem zaniedbane i rozlatujące się.

 

A czy ktoś z doświadczenia wie bo rozkrecal, który silników i do którego albo od którego roku nie ma klapek? mówimy cały czas o 318d

Moja trzecia wielka miłość
Opublikowano
W niektórych 318d są klapki trzeba to sprawdzić po vin prawdopodobnie klapki są od 2010 roku w silnikach z momentem podniesionym na 320Nm klatek nie ma też w przynajmniej niektórych 325d

Nie słyszałem by się komuś w e90 klapki urwaly i zniszczyły silnik. Ale widziałem zaniedbane i rozlatujące się.

 

A czy ktoś z doświadczenia wie bo rozkrecal, który silników i do którego albo od którego roku nie ma klapek? mówimy cały czas o 318d

Najprostsze rozwiązanie dla silnika N47 , otwierasz maskę ( pokrywę silnika) ściągasz górną osłonę silnika i patrzysz na kolektor od strony chłodnic , jeżeli masz czarny mechanizm w kształcie stożka z wtyczką przykręcony do kolektora to masz klapki jeśli nie to nie masz :D

Ps. jest to mechanizm sterujący klapkami w N47

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano
W niektórych 318d są klapki trzeba to sprawdzić po vin prawdopodobnie klapki są od 2010 roku w silnikach z momentem podniesionym na 320Nm klatek nie ma też w przynajmniej niektórych 325d

Nie słyszałem by się komuś w e90 klapki urwaly i zniszczyły silnik. Ale widziałem zaniedbane i rozlatujące się.

 

A czy ktoś z doświadczenia wie bo rozkrecal, który silników i do którego albo od którego roku nie ma klapek? mówimy cały czas o 318d

U mnie w roczniku 2008 nie było. Jednak ktos na forum pisał ze u niego są klapki. Był to nowszy rocznik , chyba 2010 ale głowy za to nie dam. Jednak nie rozumiem po co robić z tego aferę. Tak jak kolega wyżej pisał. Trzeba rozebrać skontrolować przeczyścić i jeździć.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Ja u siebie mam klapki N47 09/2007 177 kM. Co do samych klapek, mechanizm widać jak wcześniej kolega wspomniał po zdjęciu osłony silnika. Można nawet poruszyć siłownikiem od klapek.

 

Ja w ostatnim czasie chciałęm się dostać do tych klapek w celu sprawdzenia ich stanu oraz przeczyszczeniu kolektora. Niestety po mimo wykręcenie wszystkich śrub (tak mi sie wydaje) nie udało mi się kolektora zdjąć. Od tego momentu świeci mi check engine.

 

Dla tych którzy już czyścili ten kolektor jest jakas fotorelacja zrobiona? ewentualnie czy są jakieś dodatkowe śruby które mogły by trzymać ten kolektor?

Mnie trzymało coś w lewym górnym rogu.

 

Co do postu dot. kompetencji inżynierów. Napewno są bardzo dobrymi inżynierami. Niestety nie wszystko mogą zrobić tak jak chcą gdyż trzymają ich różne normy który wykluczają pewne rozwiązania. Zresztą żyjemy w czasach w których jakość produktów jest niestety coraz gorsza, jest to pchnięte niestety tym by gospodarka nie stała. Samochody są produkowane już od bardzo dawna i do tej pory można spotkać się z wieloma błędami w projektach jak chociaż pękający łańcuch rozrządu czy też urywające się klapki itp. te rzeczy można było wyeliminować (zrobić lepszej jakości) lecz niestety nie o to tu zapewne chodzi.

Teraz nie robi się nic by było wieczne.

Opublikowano

Masz tam jeszcze taką rurkę srebrną która może blokować . Na pewno wszystkie śruby były odkręcone do końca może szpilki jeszcze siedziały w gwintach i dlatego nie chciał wyjść.

 

http://s207.photobucket.com/user/ryandoc_2007/media/320d%20manifold%20removal/DSC00284.jpg.html

 

 

tu jest film urwana ostatnia klapka:

https://www.youtube.com/watch?v=lKVW1nCOKeI&feature=relmfu

Opublikowano

https://www.dropbox.com/sh/63b4836dt007qcc/AABW2A9TCzUAvPGlhPY-dG2sa?dl=0

 

Mam tylko takie fotki z czyszczenia.. Rozkręcenie jest proste. Uszczelki zostały stare.. Syf jak widać konkretny, raczej nie ma możliwości żeby to wpadło tam... Najpierw wymoczyłem kolektor i klapki w ropie i pożniej dimer rozrobiony w mocnym stężeniu z gorącą a po kilku minutach myjką(pochlapałem się strasznie :P) ... Kilka razy trzeba powtorzyć zabieg żeby to umyć ... Mam nadzieję że pomogłem :)

Silnik serii c i wersja ed

Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano
https://www.dropbox.com/sh/63b4836dt007qcc/AABW2A9TCzUAvPGlhPY-dG2sa?dl=0

 

Mam tylko takie fotki z czyszczenia.. Rozkręcenie jest proste. Uszczelki zostały stare.. Syf jak widać konkretny, raczej nie ma możliwości żeby to wpadło tam... Najpierw wymoczyłem kolektor i klapki w ropie i pożniej dimer rozrobiony w mocnym stężeniu z gorącą a po kilku minutach myjką(pochlapałem się strasznie :P) ... Kilka razy trzeba powtorzyć zabieg żeby to umyć ... Mam nadzieję że pomogłem :)

Silnik serii c i wersja ed

 

 

kolego ile czasu poświęciłeś na tą akcję ?

Opublikowano
https://www.dropbox.com/sh/63b4836dt007qcc/AABW2A9TCzUAvPGlhPY-dG2sa?dl=0

 

Mam tylko takie fotki z czyszczenia.. Rozkręcenie jest proste. Uszczelki zostały stare.. Syf jak widać konkretny, raczej nie ma możliwości żeby to wpadło tam... Najpierw wymoczyłem kolektor i klapki w ropie i pożniej dimer rozrobiony w mocnym stężeniu z gorącą a po kilku minutach myjką(pochlapałem się strasznie :P) ... Kilka razy trzeba powtorzyć zabieg żeby to umyć ... Mam nadzieję że pomogłem :)

Silnik serii c i wersja ed

 

Z tego co widac na zdjęciach masz kolektor z wymiennymi klapkami to jak bym już rozbierał to raczej bym je wymienił koszt klapek w serwisie 160,-zł :cool2:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano
https://www.dropbox.com/sh/63b4836dt007qcc/AABW2A9TCzUAvPGlhPY-dG2sa?dl=0

 

Mam tylko takie fotki z czyszczenia.. Rozkręcenie jest proste. Uszczelki zostały stare.. Syf jak widać konkretny, raczej nie ma możliwości żeby to wpadło tam... Najpierw wymoczyłem kolektor i klapki w ropie i pożniej dimer rozrobiony w mocnym stężeniu z gorącą a po kilku minutach myjką(pochlapałem się strasznie :P) ... Kilka razy trzeba powtorzyć zabieg żeby to umyć ... Mam nadzieję że pomogłem :)

Silnik serii c i wersja ed

 

Z tego co widac na zdjęciach masz kolektor z wymiennymi klapkami to jak bym już rozbierał to raczej bym je wymienił koszt klapek w serwisie 160,-zł :cool2:

 

 

tak myślałem własnie, ale mechanik dwóch w sumie stwierdziło że klapek nie posiadam, ale to nic nowego ostatnio spec stwierdził że mam dpf jak nowy (mam 240 tk) 16 % zapchany i nawet nie chciał się dać wypalić statycznie czyli pod warsztatem :)

Opublikowano
No ale zero luzu było jak nowy a student ma zawsze inne wydatki :P A słuchajcie separator odmy by nie wyeliminował problemu syfu w kolektorze???
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.