Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie...

Od niedawna stałem sie szczesliwym posiadaczem 330d :)

Jednakze cos nie daje mi spokoju, a mianowicie :

kazdy zna odgłos jak zgasimy silnik i elementy metalowe sie chlodza to jest takie stukanie, pstyk, pstyk

podobny odgłos slysze gdzies pod maska, ale nie moge zlokalizowac gdzie...

Silnik technicznie ok, pelna moc, zadnych wibracji, falowania czy cos...

Stukanie to objawia sie raczej sporadycznie (napewno nie na zimnym silniku)

Mam wrazenie ze rytm stukania zalezy od obrotow silnika, jednakze nie jest ono rytmiczne (raz stuka co 1 sek, a raz co 0,5 sek a raz co 0,3 sek)

Co to do cholery moze byc??

Raczej wykluczam zawieszenie,paski tez, moze jakis zawor, elektrozawor, termostat ??

 

Prosze o rady

Pozdrawiam :)

Edytowane przez DemogorgonPL
Opublikowano

Poprawka...Cykanie wystepuje takze po wylaczeniu silnika i jest mniej wiecej po lewej stronie silnika gdzies w glebi (do ziemi) wiec moze faktycznie to ten elektrozawor...Postaram sie nagrac ten dzwiek...

PS. Duzo bardziej cyka jak na zewnatrz jest zimno...

Czy czesc nr 7 z http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP91&mospid=47671&btnr=64_1084&hg=64&fg=18 powinna byc cholernie goraca (parzy w reke element od strony nr 1)??

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Odswierze troche temat, bylem przelotnie na kanale i cykanie wydobywa sie gdzies w okolicach turbo (najlepiej to slychac od spodu auta)

Jest proporcjonalne do obrotow silnika, ale nierytmiczne...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Na zimnym nie wystepuje, jak sie silnik nagrzeje tak do 60 'C to wyraznie slychac ze cyka (ale trzeba sie dobrze wsluchac)...Dodam iz w upalne dni tego nie slyszalem...

Jaki zawor masz na mysli??

Opublikowano
Kolego u mnie przyczyną ssyczenia czy też pstrykania był zawór w głowicy na szóstym cylindrze. Już teraz nie pamiętam czy to był ssący czy wydechowy, tylko że po rozgrzaniu motoru było ok. Też wydawało mi się, że objawy występowały gdzieś w okolicy turbiny. Z rana po odpaleniu przez jakiś czas dymił troszeczkę na siwo, po przejechaniu kilkuset metrów dymienie ustawało. Silnik cały czas chodził równo i miał moc. Równie dobrze może też już się kończyć pompa wody, lub vacum, albo jakaś nieszczelność w układzie sterującym turbiną, no ale to powinno wyjść na kompie. Jeśli silnik kuleje to mogą być to wtryski, tylko odgłos wydobywałby się z głowicy. Przepatrz też obudowy filtra powietrza i sam filtr, posprawdzaj dolot od turbo, możesz mieć gdzieś wąż przetarty jeśli po dodaniu gazu ssyczenie się nasila. Przyczyn może być mnóstwo, ale polecałbym zacząć od bzdetów, bo po co się od razu babrać z niepotrzebne koszta. pozdrawiam
Opublikowano

Ciekawostka...

Dzis wymienilem glowny termostat (ASO Katowice 206 zł), bo mi sie silnik nie dogrzewal (byl jakby caly czas otwarty) i pstykanie znikło...

Co do syczenia to ono nie wystepuje, bylo tylko takie delikatne pstyk, pstyk wiec cholera wie co to bylo...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.