Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzisiaj byłem u mechanika znajomego i mi mówił że przyszedł do niego gość z pewnym problemem, a mianowicie takim że chciał zaoszczędzić kasę i sam wziął się za wymianę świec w bmw serii 1 silnik 2.0d... Wymiana zakończyła się tragicznie - 3 świece urwane. Był po poradę co z tym zrobić. Kurde, wiem że to bmw jest drogie w utrzymaniu i się chce czasami zaoszczędzić jakiś grosz. Ale ja wole oddać czasami auto do ludzi co się na tym znają niż samemu kombinować i później siedzieć blady przy aucie z powodu 3 świec urwanych. Ale to jest tylko moje zdanie. Może dlatego że nie znam się kompletnie na mechanice. Sam kupiłem auto od jakiegoś kombinatora.
  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
piot5rek --> a wiesz ze mechanicy przy wymianie swiec zarowych wreczaja do podpisu oswiadczenie, ze nie biora odpowiedzialnosci za uszkodzenia powstale w czasie wykrecania swiec?? Po pierwsze bo silnik jest goracy, po drugie ze trzeba to wykonywac technicznie. Tyle w temacie :wink:
Opublikowano (edytowane)

Witam

Świece.... Wymiana= cierpliwość.

Generalnie świece w CR M47N są inne niż w m47.Zdecydowanie rzadziej stawiają opór przy wyciąganiu.

Bywa że część grzejna zostaje a część stalowa z gwintem się wykręci.

Osobiście wyciągam takie "sztrucle" wyciągaczem bezwładnościowym blacharskim ,kwestia dobrego złapania końcówki wystającej z głowicy.

Sprawdza się coś takiego :

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqFsxqbtS0M9Gwow3JgFeet1xWT2LQrgEfxetvBLMhuASRDglq

 

Nic na siłę ..lepiej puknąć 300 razy niż 1 raz zdrowo i zerwać.

Nie piszę jako teoretyk tylko jako praktyk.

 

Ponadto powracając do wybuchowego :mrgreen: wątku o kręceniu silnikiem . (pobieżnie to czytałem )

Mówimy o szesnastozaworowych jednostkach z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Nie ma tam "forkomory "

Ona w cylindrze wystaje 3mm końcówką ,powierzchnia na którą działają siły sprężania jest tak mała że nie wystarczy aby wypchnąć resztki świecy .

 

Tak jak pisałem w innych wątkach ...spotkało się to z sporą krytyką, ŻYCIE. :mrgreen:

 

Przy awariach układu podgrzewania (świece żarowe , sterowanie). Warto zachować pewną kolejność by ograniczyć koszt.

Sprawdzamy:

Pierw bezpieczniki.

Potem jeśli CR np. M47N, sterownik.... to jest bolączka robię tego bardzo dużo. Sterownik nie ma możliwości uszkodzenia świecy... prędzej świeca uszkodzi sterownik. Uszkodzony sterownik nie podaje napięcia na świece tą której dotyczy błąd zapisany w ECU.

Wymiana ,naprawa sterownika i upewnienie się czy padły świece w tej opcji jest o wiele tańsze i zdecydowanie mniej ryzykowne. 80zł sterownik sprawny z gwarancją.

Taki, na 100% sprawny jeśli pokaże błąd danej świecy to dana świeca jest zjarana . Koniec kropka.

 

Zdaję sobie sprawę z tego że wielu z was przeraża ściąganie kolektora. I każdy woli wymieniać wszystkie świece za jednym razem , nawet te dobre na dobre.

Ja osobiście radzę wymieniać tylko te spalone.Mniejsze koszta i mniejsze ryzyko zwłaszcza w 6 cylindrowych motorkach. Jeśli przyjdzie czas na następną, po prostu zabrać się kolejny raz za robotę.

Pamiętajcie że świecę dokręca się z określoną przez producenta siłą. Zbyt mocno wkręcona świeca w przyszłości może być kłopotliwa przy wymianie.

Jeśli zlecacie wymianę świec zapytajcie potencjalnego mechanika czy ma klucz nanometryczny i czy wie z jaką siłą dokręcać świecę. Często zawarta przez producenta informacja na opakowaniu świecy. Np. 5v świeca BERU 15Nm , NGK 10-12Nm

 

Pozdrawiam Krzysiek

Edytowane przez ROGER-NYSA

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
historia mojego kolegi dobiegla juz konca i smiga swoim bmw ale bylo troche nerwow Dodam ze nie polecam tego serwisu i na pewno tam mnie juz nie zobacza bo szkoda gadac,szef tez jest fajny :mad2:np.przy wymiane oleju sugerowali sie kontrolka poziomu oleju ktora jest nie sprawna i wiadomo zapala sie na kilka sekund na zolto,dzwonia zeby dokupic olej bo jest za malo chociaz kolega zostawil im 5l Kumpel pojechal do nich i pokazal im stan na bagnecie to zaniemowili Po co sprawdzac na bagnecie :lol: Co ciekawe zaczeli jeszcze twierdzic ze wentylator w bmw e46 320d powinien zalaczyc sie przy 97*C bo w vw golfie sie tak wlacza i szybko zgasili samochod To nie wszystko ale nie bede sie rozpisywal bo nikt nie bedzie chcial tego czytac Nie mowie ze nic nie potrafia ale w tym przypadku pokazali
Opublikowano

@ROGER-NYSA

pierwszy konkretny post wnoszący i nawiązujący do problemu.

jak się nazywa to urządzonko co wkleiłeś obrazek ?

 

ja codziennie jeżdżę z żarnikiem zostawionym w głowicy, na moje niezadowolenie nie wystrzeliła jeszcze i pewnie nie wystrzeli,a mit o strzelających świecach wprost z Holywoodu można wsadzić między bajki. czy M57D30 też ma świece wkręcaną przed zaworem ssącym ?

Opublikowano

a może warto gwint wkręcanej świecy przesmarować smarem miedziowym?...

 

p.s. gdyby tak wkręcać/wykręcać świece np. raz na 2 lata to byłoby mniejsze ryzyko ich zapieczenia :D

Opublikowano

Witam

Shade

To proste urządzenie nazywa się potocznie klamrą blacharską.

Do tego wyciągacz bezwładnościowy ,lub dopasowany młotek bezwładnościowy

coś takiego :

http://www.sklep.fmati.pl/files/AH-YC-100.jpg

 

I pukaniem :mrgreen: :duh: :nienie: (no tak coś bym puknął)

Wyciągasz urwaną świeczkę.

W przypadku m57 wyciąga się tak samo.

 

 

 

Pozdrawiam Krzysiek

 

UWAGA

 

czy M57D30 też ma świece wkręcaną przed zaworem ssącym ?

Tutaj należy wprowadzić dość istotną poprawkę !!

ZWRACAM HONOR KOLEDZE "bmwaldi"

Nie jest tak jak napisałem , świeca główką wychodzi jednak bezpośrednio w światło cylindra.

Jest wkręcona pod kątem więc o wystrzale nie ma mowy. Co nie zmienia faktu że na końcówkę działają siły sprężania i nie tylko.

Świece ceramiczne w dolot szły dopiero w N47

Tutaj poglądowe zdjęcie:

http://waldii.republika.pl/BMW/glow5.jpg

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.