Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Pojechałem na wymontowanie i sprawdzenie modułu ale wcześniej przed robotą-sprawdzenie cięgna i zong cięgno chodzi o.k.Nie wiem,czy to ma związek ale u mnie zauważył mechanior nieszczelną rurę od intercolera do turbo.Objawy jak u was czyli po rozgrzaniu auta padaka w mocy :cry2:.Muszę sprawdzić tą opcję przed wymianą modułu.Nie wiem może myszy sobie drogę robiły w gumie węża do turbo :mrgreen:Jakieś uszczelki w szybko złączkach na tym przewodzie muszę zmienić i poszukać lewego powietrza dostającego się do układu.Może to tylko kapeć(dziura) w przewodzie, lub nieszczelne uszczelki-zobaczymy :oops:
  • Odpowiedzi 104
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A u mnie pewnie modul dobry jest, wlasnie wyszedlem z garazu, wyjalem i rozebralem turbine, lopatki od strony wydechu sa do polowy powypalane, wiec pewnie dlatego nie bylo mocy!! Sam juz nie wiem, ale logiczne wytlumaczenie w sumie, z tym ze czemu czasami dzialalo a czasem nie?? Tak czy siak szukam uzywki, lub moze regeneracja- wie ktos jaki koszt?????
Opublikowano
Orientowałem się ostatnio w temacie. Regenerowana około 1900, nowa 3900. Cena w ASO to jakieś 5500...

A wiesz moze ile kosztuje oddac swoja do regeneracji??? Bo u mnie zadnych luzow na osce nie ma, wszystko wyglada oki, oprocz tych lopatek od strony wydechu!! Jak myslicie, to jest przyczyna braku mocy???? (dodaje zdj.) Tak na moj rozum to wyglada: spaliny nie zawsze byly w stanie zakrecic oska, poniewaz nie bylo tych lopatek, wiec bez problemu lecialy sobie (spaliny) do kat i wydechu, a czasami jak zlapaly za jakies smiglo, to zakrecilo i turbo pochodzilo przez chwile! Mam racje???

 

zdj. http://img28.imageshack.us/i/wirnik1.jpg/

Mam nadzieje ze widac! Na zewnatrz sa wyszczerbione lopatki! (chyba powypalane)

Opublikowano

Niestety nie orientowałem się ile kosztuje regeneracja własnej turbosprężarki.

Jest sporo firm zajmujących się tym tematem. Popytaj, cenę na pewno Ci podadzą.

Opublikowano
Możliwe że to jest powodem , pamiętam jak zmieniałem moduł w swojej , przy ost. próbie powiedziano mi że jest moduł nie pomoże to trzeba turbinę wyciągnąć ponieważ wino może być w łopatkach , nic tylko się zacinają i wywala błąd modułu ponieważ to on nimi steruje , moduł jest ok a winne są łopatki , nie pozostaje ci nic innego jak podjechać ze swoim turbo do kogoś Mądrego żeby zobaczył i powiedział ci co i jak ;)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Nie wiem co jest grane znalazłem tydzień temu rozerwana gumę od turbo do intercoolera.Wymieniłem ją i się cieszyłem że moc wróciła niestety parę dni temu to samo znów po rozgrzaniu spadek mocy.Wiec myślę cięgno lub moduł i już byłem umówiony na sprawdzenie tego tropu.Przez przypadek gdy wymieniałem termostat AGR zauważyłem to samo co wcześniej :duh: na samym dole tej gumy balon i prawdopodobnie już jest rozerwana.Co to może być :?: Zatkany intercooler :?: czy coś innego.
Opublikowano
Może być zatkany , na pewno musisz rozebrać układ i sprawdzić , można tez przyjąć teorie że turbo daje zbyt duże ciśnienie i rozwala wąż , ale nie ma chyba takiej opcji bo gdy cięgno się zacina , i turbo zbyt długo daje max z siebie sterownik ją wył. aby nie rozwaliła właśnie przewodów ... chyba ze właśnie tu jest powód , pamiętam że jak byłem u mojego speca od BMW sprawdzał czy sterownik dobrze steruje modułem i było ok dlatego diagnoza padła na moduł
Opublikowano
Witam!! A wiec tak: turbo juz mam po regeneracji, swoje oczywiscie, koszt 700PLN i wyglada jak nowe, zrobione w Mielcu woj podkarpackie, od reki 2h im to zajelo! Ale i to nic nie pomoglo, dalej brak mocy, nowy modul o ktorym wspomnialem wczesniej, prawdopodobnie nie dziala (alegro :(((( )!! Wyjalem stary i po podloczeniu gdy przekrecam stacyjke w poz 2 to rusza sie, a nowy ani drgnie, stad moje obawy ze jest zepsuty, wiec moze wrocilem do punktu wyjscia i trzeba szukac nastepnego!! Brak juz pomyslow, zostal jeszcze katalizator, dpf i moze intercoler zatkany,ale raczej to ostatnie odpada!! Jade do servisu niech zdiagnozuja co jest!! Choc u znajomego na kompie wyszly mi takie bledy- P3FF0, P3F57, C080A, CO507, C081A!! Ktos cos powie ciekawego?? Czekam na podpowiedzi! Dzieki
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Wracam z tematem,gdyż po tych samych diagnozach postawionych przez mechaników w 3 warsztatach(każdy za to brał od 100zł do 150zł).W sumie mógłbym tak jeździć do każdego tylko nikt nie chciał zabrać się za to do końca i w końcu naprawić mi to. :mad2:Każdy zalecał a to regeneracje turbiny od 800-do .....,albo zakup nowej-4200 pln. Otworzyłem piwko i uwierzyłem w siebie tzn.zakasałem rękawy: po bólach i poprzecieranych rękach,wyjąłem ten cholerny moduł. :D A następnie postanowiłem trochę uszczknąć z mojej wiedzy i doświadczenia w elektronice.Rozebrałem cały moduł na drobne elementy i tu muszę podzielić się z wszystkimi którymi ten problem trapi,na złość tym co na tym zarabiają grubą kasę z tzw.napraw sterowników.W moim przypadku problem był dość błahy ;Sprawdziłem wszystkie połączenia na stykach i okazało się że są tam tak zwane spawy(zgrzewy) do pinów drutem który jak dla mnie(i według mnie)jest dziwnie podatny na wstrząsy a może i w końcu też temperaturę.Po prostu te spawy nie są dość staranne i 1 miał zły kontakt(czytaj źle połączenie).Mówiąc kolokwialnie raz miał styk raz nie właśnie jak dostał temperatury(rozszerzalność metali).Podsumowując poprawiłem zgrzew taką zgrzewarką ,bo lutować to się nie chciało i jest GIT - :D Maszynka śmiga jak nowa :mrgreen: :cool2: Jak dla mnie jest to może celowa polityka Garr.....a aby jak wiadomo zarabiać na całych turbosprężarkach.Bo jak nie którzy wiedzą modułów oddzielnie nie sprzedają,a i chyba części mechanicznych zresztą też już nie dostarczają.Robią na tym nie którzy niezłą kasę ale ja musiałem się tym podzielić z forumowiczami.Zaznaczam że to był mój przypadek i patrząc na jakość wykonania tych modułów może popsuć się w nich wszystko.
Opublikowano
No cóż z tego pośpiechu aby sprawdzić czy działa moduł zapomniałem pstryknąć parę fotek, a wiem że teraz by się przydały.Powiem krótko trzeba sprawdzić wszystkie połączenia(wewnątrz części z elektroniką)pinów które są dokoła płytki z elektroniką.Są to króciutkie druciki długości około 5 mm i są zgrzewane dość niestarannie właśnie. :norty: W moim przypadku pomogło na 100%,wiem bo dziś zrobiłem trasę około 250 km i jest :cool2: .Narka.....
Opublikowano
czy możesz opisać jak wytahać ten sterownik? wiem że da się pod chmurką bo tak mi w jednym warsztacie wymienili... tylko nie wiem jak :)

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano

Na początek demontujemy wygłuszenie motoru i obudowę filtra powietrza.Na zdjęciu jest wyjęty wkład powietrza my go nie musimy wyjmować.Następnie przydało by się dobre oświetlenie i dwa klucze:(10),1-na kiju,2-gi grzechotka z przedłużką 10 cm.Odkręcamy śrubę(nr 1)i odginamy rurę od intercoolera tak aby nam nie przeszkadzała,następnie(WAŻNE!) :!: otwieramy i przełykamy łyk chłodnego piwka :norty: .Po pierwszym odbiciu :D (beknięciu) zabieramy się za zluzowanie i odpięcie od obudowy silnika tuż pod filtrem-i nad turbiną wiązki przewodów(nr-2).W miarę możliwości odginamy je tak aby był lepszy dostęp z góry do tego cholernego modułu.Zdało by się łyknąć coś dla poprawy koordynacji rąk,bo zabieramy się za ważny element-wypięcie "sieegera" cięgła przy module.Wystarczy go czymś leciutko unieść i teraz wstrzymujemy oddech,na bezdechu wyciągamy go delikatnie aby nam gdzieś nie wyfrunął(nr.3)Jak nam się to uda należy się odprężyć najlepiej kolejny łyk złotego trunku,po chwili odpoczynku bierzemy grzechotkę i wykręcamy z prawej strony dość krótkie śruby.(nr-4)Czyli uważamy też aby nam nie poleciały gdzieś na wygłuszenie dołu silnika.Teraz próbujemy wyciągnąć te :evil: ustrojstwo tak aby nie rozerwać ekranu cieplnego którym jest zawinięty.Wypinamy wtyczkę i kończymy piwo,wychodząc dumni z podniesionym czołem.W końcu jesteśmy"bohaterami garażowymi"A tak na poważnie każdy z samozaparciem i chęcią da sobie z tym radę-POWODZENIA :cool2:

http://www.fmix.pl/zdjecie/2485217/demontaz-modulu-525d

http://www.fmix.pl/zdjecie/2485217/demontaz-modulu-525d

http://www.fmix.pl/zdjecie/2485217/demontaz-modulu-525d/rozmiar/2

Opublikowano

uadnie :) jak się ociepli to się zabieram :)

 

kiedyś prawie wyjąłem turbinę od góry... ;)

 

prawie :)

 

3 godziny roboty w jedną stronę, dwie w drugą... a wszystko się rozbiło o trzy śruby w obudowie filtra powietrza :)

 

ale hola hola panie hitler!

właśnie zerknąłem na dołączone fotki...

 

widzę, że ty jak Słodowy...

 

"(...) ja tu już sobie wcześniej przygotowałem... (...)"

i obfotografowałeś wyjęty silnik ;)

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano

z tego co czytam to opisujecie ze nie da sie tego polutowac....

Czym lub jak polaczyc te spawy lub zgrzewy na stykach???

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Czy ktoś orientuje się czy w okolicach poznania znajdę takiego szpeca elektronika, który by mi przelutował/zgrzał te piny w sterowniku turbiny? Mam podobny problem a nie chce narazie kupować drugiego skoro istnieje prawdopodowieństwo, że da się odratować ten sterownik.

 

Pzdr

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam, rowniez mam problem ze sterownikiem turbosprezarki.

Turbo mam na wierzchu, sam sterownik rozebralem i w srodku wszystko wyglada OK.

Zlacza o ktoryhc byla mowa wczesniej sa wszystkie sprawne i nie uszkodzone.

 

Awaria sterownika objawia sie obcinanem doladowania praktycznie do zera, bledem po diagnostyce DISem oraz po bezposrednim podlaczeniu sterownika do handyCAN e-actuator testera. Blad wywala na pierwszym tescie przy ustaleniu pozysji skrajnych. Poza tym glosno pracuje...

  • 1 rok później...
Opublikowano
czesc, w mojej e60 530d mam ten sam problem . Auto stracilo moc, nie wkreca sie pow. 3 tys obr. i z trudem osiaga 100-110km/h. Po podpieciu wyskakuje tylko nastawnik turbiny. Zauwazylem tez ze wogole nie rusza sie owe ciegno. zastanawiam sie czy kupic uzywana turbine wraz z sterownikiem czy kupic sam sterownik ? Czy po wymianie sterownika trzeba robic jakies adaptacje badz cos jeszcze czy tylko wymienic i smigac ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.