Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie chce być posadzony, że szukam dziury w całym, ale człowiek się przyzwyczaił do samochodu i nie wszystko wydaje się być idealne, a czasem potrafi irytować. W czym rzecz, otóż przy wciśnięciu pedału sprzęgła, ale nie do końca, czuję drganie, wibrację. Po dociśnięciu do podłogi wszystko ustaje. Mechanik sugerował że może być to albo sprzęgło które przyrdzewiało (samochód rzadko używam) albo w najgorszym scenariuszu "dwumas". Czytałem że przy awarii dwumasowego koła zamachowego przy gaszeniu silnika jest tąpnięcie, oraz szarpanie przy ruszaniu. U mnie tych objawów nie ma, tylko czasem jak za delikatnie dodam gazu to ruszanie kończy się czkawką :lol: lub czuć tak jakby luz przy wrzucaniu pierwszego biegu na drugi. Jest co naprawiać, a jeśli tak, to co konkretnie?
Opublikowano
Biegi wchodzą dobrze, nie ma zgrzytów, itp. Po prostu ruszając na jedynce i jadąc bardzo wolno naciskam sprzęgło i pojawia się takie lekkie szarpnięcie, odczuwam to jakby był jakiś luz na połączeniu z drugim biegiem. Na wyższych biegach nie ma takiego zjawiska lub przy dynamicznej jeździe. Może jeżdżąc wolno, np. w korku miejskim, źle operuję sprzęgłem? Oprócz tego, delikatne, bardzo delikane szarpnięcie jest też przy redukcji z 4 na 3'ci bieg, kiedy chcę zahamować silnikiem.
Opublikowano
Biegi wchodzą dobrze, nie ma zgrzytów, itp. Po prostu ruszając na jedynce i jadąc bardzo wolno naciskam sprzęgło i pojawia się takie lekkie szarpnięcie, odczuwam to jakby był jakiś luz na połączeniu z drugim biegiem. Na wyższych biegach nie ma takiego zjawiska lub przy dynamicznej jeździe. Może jeżdżąc wolno, np. w korku miejskim, źle operuję sprzęgłem? Oprócz tego, delikatne, bardzo delikane szarpnięcie jest też przy redukcji z 4 na 3'ci bieg, kiedy chcę zahamować silnikiem.

 

hmm... a tuleje dyfra oglądałeś? może masz tam jakiś luz i stąd szarpanie...

Opublikowano
No to wiadomo, że to TO... z czasem będzie się pogarszać bo wiadomo nie ma amortyzacji, czyli głośna praca, stuki, wibracje na budzie... ogólnie BARDZO nieprzyjemna sprawa... sam robisz naprawy, czy oddajesz do mecha?? bo jak sam to można by to zrobić, a tak to trochę trzeba będzie "rzygnąć" kasy :|

 

Nie, sam takich rzeczy się nie podejmuję, to nie mój zawód. Rozumiem, że jeśli robić, to kupuje się "dwumasę" ze sprzęgłem w komplecie czy osobno? Jaki przybliżony koszt części i jaka firma LUK/Valeo? Póki co wibracji na budzie nie mam, ale jazda parkingowa czasem irytuje...

Opublikowano

 

 

hmm... a tuleje dyfra oglądałeś? może masz tam jakiś luz i stąd szarpanie...

 

Hmm... nie sprawdzałem. 1,5 roku temu, czyli 10 000km przejechałem, podczas przeglądu/inspekcji 2 w ASO BMW nie informowali mnie o jakiś dolegliwościach, ani wyciekach. Rozumiem że takie rzeczy to tylko z "kanału" można zdiagnozować?

Opublikowano
Rozumiem że takie rzeczy to tylko z "kanału" można zdiagnozować?

 

tak, tylko z kanału. zawsze warto dać obejrzeć mechanikowi i ew. wykluczyć. co do twojego drugiego pytania, to sprzęgło ok. 700-800zł + dwumas ok. 1500zł.

Opublikowano

sorki że wtrącę ale myślałem że te choroby to dyszle maja...

tym bardziej że kolegi auto ma około 100k zrobione, jak dobrze kojarzę z innych wątków

 

Jednym słowem, diagnoza może zbyt pochopna?

Opublikowano
zawsze jest jakiś element losowości, żaden samochód nie będzie nigdy na 100% przewidywalny. jednym dwumasy w benzyniaku padają po 100k, innym w dyszlu wytrzymują 300k. nigdzie nie ma 100% powtarzalności produkcji i identycznych warunków eksploatacyjnych. w skrócie - to po prostu przypadek.
Opublikowano

Kolego nie znam sie na tym zbytnio więc zapewne jesteś bardziej kompetentny w te klocki, ale wydało mi sie to mało prawdopodobne przy benzynie, małym przebiegu. Do tego kolega sam stwierdza:

 

Nie chce być posadzony, że szukam dziury w całym, ale człowiek się przyzwyczaił do samochodu i nie wszystko wydaje się być idealne...

 

pozdr.

Opublikowano

Czy sachs czy luk - wszystko jedno (zazwyczaj w pudelku sachs jest luk). Na allegro sa komplety sprzegla luka za 700zł do 330 + dwumas niecale 1200zł. Ale dwumas koniecznie nalezy sprawdzic po rozebraniu sprzegla, bo po co niepotrzebnie narazac sie na koszty?

Ja ostatnio wymienialem u siebie sprzeglo, to dwumas okazal sie ok, aczkolwiek wymienili mi w nim jakies lozysko...

Zrobilem juz 6tys km od tego czasu i jest super :)

Szarpanie i kangury przy wolnym ruszaniu np. w korku, to sprawka zaworu opozniajacego wlaczenie sprzegla (CDV), jest to bolaczka prawie wszystkich R6. Poczytaj sobie ---> http://www.zeckhausen.com/CDV.htm

Ja po wymianie (mozna tez calkowicie go wywalic) odczulem znaczna poprawe w operowaniu sprzeglem, ale poszukaj na forum, juz bylo pisane.

Opublikowano (edytowane)

MOD GR: kurcze, przestańcie cytować całe posty jak bezpośrednio na nie odpowiadacie. Tworzą się kilometrowe posty z jednym zdaniem odpowiedzi :) dzięki ;)

 

Gdybym ten "zaworek" wymienił na nowy, to jaki koszt? W IC nie widzę w ofercie, może ASO? Swoją drogą czemu służy ten zaworek, amortyzacji sprzęgła?

 

P.S.

 

Cenę pobieżnie już poznałem http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EN52&mospid=47673&btnr=21_0094&hg=21&fg=10&hl=63

Edytowane przez zent

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.